Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

 

Aha i czy np. te silniki maja rozrzad na lancuchu ?

 

a to akurat dobre pytanie zapewne kolega hassassyn opowie Ci o łańcuszkach bo ja specjalizuje się innych podzespołach :mrgreen:

  • Odpowiedzi 15,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Takie jak w dieslu np. wydanie 6k na nowa turbine czy na regeneracje 2,5-3k ;)

 

Aha i czy np. te silniki maja rozrzad na lancuchu ?

 

Otóż mają na łańcuchu i zabawne, że pytasz o to ala "aha" : >

Lepiej trochę się rozeznaj w temacie. Poszperaj trochę na forum a znajdziesz wszystko co musisz wiedzieć.

Pozdrawiam,

Tomek

Opublikowano

 

Aha i czy np. te silniki maja rozrzad na lancuchu ?

 

a to akurat dobre pytanie zapewne kolega hassassyn opowie Ci o łańcuszkach bo ja specjalizuje się innych podzespołach :mrgreen:

 

Kolega na pewno opowie o turbinach :twisted:

 

Tak na łańcuchu, ale zaprawdę powiadam Ci kolego - nie lękaj się tak tego łańcucha :wink:

Opublikowano
Prawda co do tego diesla 245km to troche wyskoczylem ponad moj limit.

powiedzmy ze tak do 65tys

chcial bym uslyszec opinie np co do 320d 163km i 320d 143km co do wyposazenia to nie zalezy mi jedynie kolor czarny, mialem e46 coupe w pelnej opcji ladne dla oka ale drogie dla kieszeni a jak i tak chcialem sprzedac to nikt niezwracal uwagi na wyposazenie a miala wszystko (bezowe skory czarna shadow line m pakiet navi harmon kardon i itp) W rok czasu strata ponad 20 tys zł

Co do benzyny 330i 258km i 272km to ten mocniejszy jest oszczedniejszy w spalaniu

Najrozsądniejszy będzie 318d 143KM, z chipem na ok 180KM. Pali najmniej, ma najprostszą budowę, jest najmniej awaryjny, a po chipie wystarczające osiągi. Po zakupie wskazane jest wymienić rozrząd i w zasadzie ma się silnik bezawaryjny. Starszy silnik 163KM nie ma raczej problemów z rozrządem za to mnóstwo innych dolegliwości. Najczęściej pada turbo, ale też dpf, obracają się panewki, pękają wały, a awaria (rozpadnięcie się ) klapek w kolektorze kolorowym może doprowadzić do sporych zniszczeń w silniku.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
(...)Starszy silnik 163KM nie ma raczej problemów z rozrządem za to mnóstwo innych dolegliwości. Najczęściej pada turbo,(...)

Potwierdzam, jeżeli pękło już 150kkm to należy zakupić skarbonkę z napisem "nowa turbina" i zacząć odkładać. Pytanie nie brzmi czy, tylko kiedy :)

 

ale też dpf

Akurat nieprawda, to zależy od eksploatacji i nie jest typowe dla tego silnika. Częstym powodem jest awaria termostatów co uniemożliwia rozpoczęcie procesu wypalania. Jak już raz się solidnie zapcha to posprzątane. Problem nie dotyczy samochodów które wyjeżdżają poza miasto i nie mają innych problemów mechanicznych (jak np. przytoczony termostat).

 

obracają się panewki, pękają wały,

Niezbyt często się to przytrafia. Jest to moim zdaniem tak rozdmuchana sprawa jak łańcuszek w N47. Każdy przypadek na forum budzi emocje, bo taka awaria kończy się najczęściej przeszczepem serducha. Nikt nie chce takiej awarii u siebie.

 

a awaria (rozpadnięcie się ) klapek w kolektorze kolorowym może doprowadzić do sporych zniszczeń w silniku.

Można albo wywalić klapki (opcja do 300zł z robocizną), albo wymiana kolektora na fabrycznie nowy (~1200zł).

 

 

Już jednak wiele razy to pisałem, to gdyby nie łańcuch to N47 deklasuje kompletnie M47. Lepszy rozkład momentu, mniejsze spalania oraz subiektywne wrażenia z jazdy (163km vs 177km) na korzyść tego drugiego oczywiście.

 

Jedyną rzecz, która przy N47 może za jakiś czas stanowić problem to wtryskiwacze. Są one nieregerowalne (piezoelektryczne) w przeciwieństwie do M47 (stara elektromechaniczna konstrukcja). Na szczęście BMW nie zamontowało badziewia i ten problem obstawiam będzie dotykał dopiero samochodów którym pękło 250kkm.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
W 318d wtryski to są zwykle magnetyki. Co do dpf. Jak dotąd nikt ztcp w N47 takiego problemu nie zgłosił na forum, natomiast było kilka przypadków z M47. Wygląda na to, że to jednak zależy od silnika, może nie od niego samego, ale konstrukcji samego filtra który był do niego podłączony.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Hej,

To moj pierwszy post i pewnie wiekszość co napiszę bedzię świadczyć o tym, jakim laikiem jestem bo szczerze mówiąc o samochodach to wiem niewiele, ale chcę kupić jeden i nie chciałabym pluć sobie w twarz, że zostałam bezczelnie oszwabiona;p

 

Otóż upatrzylam sobie bmw e91 z 2008 poleasingowy z Belgii 150 tys. diesel Zrobiłam już pewien research w necie i na forum, skontaktowałam się również z instytucja w Belgii jeśli chodzi o car pass.

 

Sytuacja wygląda tak, auto nie ma car pass i właściciel twierdzi, że nie wie, co to jest. Tu pojawia sie problem bo jak ktoś już zauwazył w jednym z wątków podejrzewam, że rżnie głupa - pytanie, czy car pass to mus, czy można go olać.

 

Planuję oczywiście wizytę w ASO (bo jak juz mowiłam nie znam się;p)

 

Chciałabym jedynie, aby ktoś był na tyle uprzejmy i zweryfikwał, czy nie umknęło mi coś do sprawdzenia:

 

Vin: czy tożsame nr na głównych elementach auta

 

Rok produkcji: widomo vin, czy sie zgadza na np. pokrywie filtra powietrza, lampach

 

Szyby: czy na wszystkich znajduje się oznaczenie "bmw", (już wyczytałam, że bmw nie koduje roku produkcji, wiec go nie sprawdzę), a także, czy producent jest ten sam, ewentualnie wiem, ze parami mogą być motowane przód-tył i tu producent może się różnić, ponadto powinnam zbadać stan uszczelek, zabrudzonej tapicerki, odprysków

 

SIlnik: wyczytałam, żeby porównać przebieg z tym z pomiarów oleju oraz czy są wycieki po jeździe

 

Licznik: również wyczytałam;p, że w bmw sterownik skrzyni biegu zapisuje przebieg, wiec jeśli był kręcony (a duża szansa, że tak) to może tam znajdę o tym info

 

Zawieszenie, Poduszki: obejrzy mi mechanik

 

Skrzynia biegów/dyferencjał (cokolwiek to jest;p): ponownie wyczytałam, żeby spuścić olej ze skrzyni biegów i dyfra i sprawdzić kolor oraz czy nie ma opiłków metalu

 

Lakier: badałam już grubość i było ok, ale jeszcze sprawdzę pod listwami, jaka jest szansa, że cały element został wymieniony?

 

Tapicerka: jest mało zniszczona, w sumie to w ogole nie zauważyłam przetarc, z tym, że skóra na tylej kanapie na oparciu "wychodzi" w miejscu wpuszczenia w obudowę, da się to jakoś wcisnać?

 

Konserwacja: czy możecie mi ppowiedzieć, o co chodzi z badaniem tego magnesem? Rozumiem, iż chodzi o korozje, czyli ewentualność, czy auto jest popowodziowe?

 

Karoseria; wiadomo czy szczeliny nieodbiegaja od normy, w lusterkach czy przeloczenia sa w jedej linii

Uszczelki: w jednym z postów znalazłam, że mankamentem tych aut są przepuszczające uszczelki i można to sprawdzic polewając drzwi wodą/ udając się do myjni

 

Jazda próbna: wiem, że powinnam zwrócić uwagę n to, czy:

 

po nagrzaniu silnia nie faluja obrotu, czy nie kołysze się, a takze jak wyglada przyspieszenie

auto ma DPF - jak sprawdzic jego stan?

 

podobno ato z 2007/08 maja jakies problemy z silnikiem i ukl rozrzadu co objawia sie szelestem/halasem, czy to standard?

 

czy jesli auto nie ma 2 kompletow kluczykow to zawsze oznacza iz byl bity?

 

i na koniec jak sprawdzic crashdata to rozumiem w aso mi obadaja?

 

Uff to wszystko, dzieki za cierpliwosc i mam nadzieje, ze rozwiejecie moje watpliwosci;]

 

Pzdro

Opublikowano

Witam..

Pytania mogłaś dawkować , teraz nikomu nie będzie się chciało pisać :mrgreen:

Osobiście nie-chciał bym Ci sprzedawać auta...

Nie dlatego że jesteś wnikliwa tylko że to już jakaś skrajność jest :duh:

Nawet przez chwilę myślałem że to żart .

Skrzynia biegów/dyferencjał (cokolwiek to jest;p): ponownie wyczytałam, żeby spuścić olej ze skrzyni biegów i dyfra i sprawdzić kolor oraz czy nie ma opiłków metalu

 

Ten pomysł jest mega :cool2: no i oczywiście zrywanie listw aby sprawdzić pod nimi grubość lakieru.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano
No przeczytałem i powiem ,że jak sprawdzisz to wszystko co napisałaś to auto będzie dokładnie prześwietlone i teraz wszystko zależy od wyników tego prześwietlenia . Jeśli drobiazgi do wymiany to ok. jeśli natomiast wyjdzie ,że łańcuch szura to już wymiana trochę kosztuje . Sprawdzenie przebiegu w ASO powinno wykazać ile auto ma przejechane gdyż można to odczytać z kilku miejsc .Ja kupując swoje auto nie robiłem aż takiego prześwietlenia tylko zleciłem dokładną kontrolę w ASO i mam na to papier co i jak w aucie piszczało przed zakupem . Do wymiany miałem drążek stabilizatora prawy przód i wykasowanie błędu blokady kierownicy - reszta ok. Auto już 2 lata śmiga i już wywaliłem z niego DPF( zapchany i dało się go wypalić) oraz zrobiony chip na 193KM . Nie stresuj się za bardzo gdyż jak zrobisz takie prześwietlenie to potem autem będziesz śmigać bez problemu . Ogólnie to bardzo dobre auta i się nie psują .
Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Jeżeli uda się sprawdzić to wszystko co jest napisane powyżej to spokojnie wystarczy - obawiam się tylko czy istnieje auto które przejdzie takie testy z wynikiem pozytywnym.

Na poważnie:

- zakres sprawdzeń jest wystarczający żeby nie natknąć się na "minę"

- wg mojej skromnej opinii najważniejsze rzeczy do sprawdzenia:

1. czy nie walony (obcierki się nie liczą, dlatego sprawdzenie lakieru jest często bez sensu) a to stwierdzi dobry mechanik;

2. czy nie kradziony;

3. słuszna uwaga - czy nie popowodziowy - znów dobry mechanik;

4. przebiegu nie da się sprawdzić na 100% - JEDYNA metoda to sprawdzone to historia w ASO z poszczególnymi przeglądami/naprawami - poleasingowy może mieć te papiery ok. Resztę dobry diagnosta wykasuje lub podkręci.

5. wizualnie samemu trzeba sprawdzić czy się podoba, wszystko da się doprać lub doczyścić, BMW ma raczej dobre materiały.

6. niestety najdroższą niespodzianką może być silnik - ten szeleszczący rozrząd - lepiej doradzić się mechanika czy już nie jest potrzebna wymiana ale i tak nie ma gwarancji że nie strzeli - taka uroda.

7. DPF - koledzy diagności mogą sprawdzić czy wypalania są ok i czy nie jest przytkany.

 

Reasumując: trzeba mieć dostęp do dobrego mechanika i dobrego diagnostę z odpowiednim sprzętem, wtedy jest szansa że wyłapiemy wszystkie problemy. Wizyta w ASO może być ale od razu uprzedzam że doradzą wymienić 50% samochodu - takie jest ich zadanie, a nasze zadanie nie dać się wyrolować.

Opublikowano

Widzę, że koleżanka podeszła poważnie do tematu :D Bardzo dobrze :cool2: Jak to wszystko posprawdzasz to powinno być OK.

Pojedź do ASO i tam zrób przegląd przed sprzedażowy, dużo Ci to wyjaśni. Umów się ze sprzedającym, że jak wyjdą jakieś klocki na przeglądzie to on płaci.

Wizyta w ASO może być ale od razu uprzedzam że doradzą wymienić 50% samochodu - takie jest ich zadanie, a nasze zadanie nie dać się wyrolować.

Tego typu tekstów nie słuchaj. Jak ktoś jedzie z samochodem zrobionym z dwóch, to nie dziwo, że 50% samochodu doradzą wymienić. Ja kupiłem auto od właściciela w Polsce, serwisowane do końca w ASO i jak pojechałem do ASO na sprawdzenie, to wyszło wszystko OK. Jedynie mały odchyl na zbieżności wykazało. Więc jak się jedzie z zadbanym autem to nie doradzają wymiany niczego.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Więc jak się jedzie z zadbanym autem to nie doradzają wymiany niczego.

 

gdyby było tak jak piszesz to nie byłoby tego forum a wszyscy serwisowaliby się w ASO. Sprzedawałem samochód który jeździł i jeździ bez problemów a na przeglądzie przedsprzedażnym ASO zaleciło wymiany na 6-7k PLN. Doradzam tylko weryfikację informacji z ASO w innym źródle.

Opublikowano

dzięki za szybkie odpowiedzi! właśnie jadę obejrzeć auto;)

wiem może troche przeginam z tym sprawdzaniem, ale naczytałam się tyle o kupnie używanych aut, iż wydaje mi się graniczyć z cudem zakup auta, które nie okaże się feralne;/

 

Na marginesie dla zainteresowanych, jak już wspominałam kontaktowałam się z Instytucja od car passa i otrzymałam takie oto info:

 

1) nie moga podać mi historii pojazdu (w sumie sie nie dziwie)

2) ale moga mi po vinie i przebiegu zweryfikować ze swoja bazą danych, więc jest duża szansa na dowiedzenie się, ile faktycznie tego przebiegu jest

3) car pass za 7 euro można tylko uzyskać, kiedy auto jest fizycznie na terenie

4) tylko na terenie Belgii sprzedawca ma obowiązek wydania kupującemu car pass

 

Może to oczywiste, ale ja myslałam, że jest jakas baza online, gdzie płacę i dostaje pdf z car passem;]

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Lakier: badałam już grubość i było ok, ale jeszcze sprawdzę pod listwami, jaka jest szansa, że cały element został wymieniony?

 

Sprawdź też grubość lakieru od wewnątrz drzwi i na słupkach, nawet jak element był wymieniany to tam raczej się szpachluje.

 

Konserwacja: czy możecie mi ppowiedzieć, o co chodzi z badaniem tego magnesem? Rozumiem, iż chodzi o korozje, czyli ewentualność, czy auto jest popowodziowe?

 

 

Jak będzie rdza pod konserwacją to magnes nie powinien mocno przyciągać takie przemyślenie na szybko ale nie testowałem tego?

 

 

po nagrzaniu silnia nie faluja obrotu, czy nie kołysze się, a takze jak wyglada przyspieszenie

auto ma DPF - jak sprawdzic jego stan?

 

DPF sprawdzą Ci w ASO, komputer auta podaje orientacyjny przebieg przy jakim ma się skończyć ten DPF. Sprawdź też korekty wtrysków jak będzie auto podłączone do kompa

 

podobno ato z 2007/08 maja jakies problemy z silnikiem i ukl rozrzadu co objawia sie szelestem/halasem, czy to standard?

 

Różnie, niech mechanik osłucha czy go nie słychać, zobacz na youtube timing chain failure n47 i posłuchaj

Opublikowano

No i zonk okazalo sie ze byla wymieniana przednia i tylna szyba nie wiem czy jest sens do aso jechac bo raczej watpie aby obie szyby zbil kamien spod kol innego auta:p

Oczywiscie wlasciciel nie wie dlaczego....

Opublikowano
No i zonk okazalo sie ze byla wymieniana przednia i tylna szyba nie wiem czy jest sens do aso jechac bo raczej watpie aby obie szyby zbil kamien spod kol innego auta:p

Oczywiscie wlasciciel nie wie dlaczego....

 

I co w tym teraz zlego? Mi zbilo szybe przez 2 lata 5 razy. I to wlasnie przez kamien z autostrady.

Opublikowano
No i zonk okazalo sie ze byla wymieniana przednia i tylna szyba nie wiem czy jest sens do aso jechac bo raczej watpie aby obie szyby zbil kamien spod kol innego auta:p

Oczywiscie wlasciciel nie wie dlaczego....

 

I co w tym teraz zlego? Mi zbilo szybe przez 2 lata 5 razy. I to wlasnie przez kamien z autostrady.

 

 

Ja zmieniam przednia szybe raz w roku,ale tylnia aby od kamienia na autostradzie się zbiła to się nie spotkałem :mrgreen: :nienie:

icon4.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

może nie w temacie, ale męża to sobie już wybrałaś??????? nie sądze heheh

 

a co jeśli szyba/y jest wymieniona a na aucie jest oryginalny lakier?

 

powodzenia w szukaniu. nadmienie tylko że auto z belgi ma redukcję mocy, a dwa to w życiu nie wziąłbym tego modelu ze względu na awaryjny silnik, który dziś chodzi o jutro ma pęknięty łańcuch. a wtedy nie pomogą mu wszystkie oryginalne szyby...

Opublikowano
może nie w temacie, ale męża to sobie już wybrałaś??????? nie sądze heheh

 

dla zaspokojenia Twej męskiej nieskromionej ciekawości - moze Cie zaskoczę, ale męża owszem posiadam takowego ;]

 

cd reszty: przednią szybą bym sie nie martwiła, ale trudno jest raczej przy normalnej eksploatacji zrobić coś z tylnia

wiem również, że ma obniżoną moc, ale to chyba mozna załatwic chipem?

 

dla mnie atutem jest ekonomiczność samochodu, a z tego co wyczytałam to ten model spełnia to kryterium

 

no i przechodząc do silnika - tak, ja rownież nim się najbardziej martwię, ale chyba nie jest tak i kupno e91 = wyskoczenie z kilkoma k na nowy silnik?hmm w koncu to bmw, gdyby tak było to bym rozważała toyote avnsis - podobno jedyny model produkowany w japonii jeszcze...

Opublikowano

Ja mam inną propozycję.

Nie wiem skąd koleżanka jest, ale jestem pewien że mamy na forum kilka osób, które

chętnie pojadą i rzetelnie auto prześwietlą za drobną opłatą i jestem pewien, że zrobią

to lepiej niż w ASO.

 

Może koleżanka spróbuje skontaktować się z kolegą forumowiczem - Szymon-o

Wg. mnie człowiek z pasją i być może będzie miał czas bo chęć raczej na 100% :P

Opublikowano
Lakier: badałam już grubość i było ok, ale jeszcze sprawdzę pod listwami, jaka jest szansa, że cały element został wymieniony?

 

Sprawdź też grubość lakieru od wewnątrz drzwi i na słupkach, nawet jak element był wymieniany to tam raczej się szpachluje.

 

Konserwacja: czy możecie mi ppowiedzieć, o co chodzi z badaniem tego magnesem? Rozumiem, iż chodzi o korozje, czyli ewentualność, czy auto jest popowodziowe?

 

 

Jak będzie rdza pod konserwacją to magnes nie powinien mocno przyciągać takie przemyślenie na szybko ale nie testowałem tego?

 

 

po nagrzaniu silnia nie faluja obrotu, czy nie kołysze się, a takze jak wyglada przyspieszenie

auto ma DPF - jak sprawdzic jego stan?

 

DPF sprawdzą Ci w ASO, komputer auta podaje orientacyjny przebieg przy jakim ma się skończyć ten DPF. Sprawdź też korekty wtrysków jak będzie auto podłączone do kompa

 

podobno ato z 2007/08 maja jakies problemy z silnikiem i ukl rozrzadu co objawia sie szelestem/halasem, czy to standard?

 

Różnie, niech mechanik osłucha czy go nie słychać, zobacz na youtube timing chain failure n47 i posłuchaj

 

Z tym DPFem i sprawdzeniem orientacyjnego przebiegu kiedy się skończy to niezbyt rozsądne rozwiązanie, bo można to samemu przestawić i okaże się, że komp pokazuje 200 tyś do wymiany a DPF jest ledwie drożny. Trzeba sprawdzić aktualne zapchanie na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach oraz przy 2000 tyś obr, dopiero te dane dają pogląd w jakim stanie jest DPF. Dla przykładu ja mam 18g na wolnych obrotach a 35g to granica drożności.

  • Członkowie klubu
Opublikowano

poproś sprzedającego o nr. orginalnych tablic i sprawdż w googlarce, może znajdziesz orginalne ogłoszenie i dowiesz sie wszystkiego.

jak samochód pomieszany z przystankiem autobusowym i latarnią i dobrze zrobiony to będzie trudno sprawdzić, uwazaj szczególnie na sprzedawców z okolic poznania, tam spawaja całe ćwiartki dachy itp... zrób w ASO przedsprzedażny przeglad , jak się zgodzi sprzedawca to połowa sukcesu ;) warto też sprawdzic czy zamiast poduszek nie ma emulatorów. daj vin na priv to sprawdzę czy nie kradziony

sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55
  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.