Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Był raz wymieniany przy ~175kkm przez poprzedniego właściciela (bo podobno szurał), teraz jest 217kkm i łańcuch w jednym kawałku (nic nie szura) :D

Z 'awari' to tylko szczotki w dodatkowej pompie wody (REST) za ~10zł (samodzielna naprawa) oraz błąd ELV (zrobiłem Reset ELV, więc koszt liczę jako 0zł, bo kabel kupiłem już dużo wcześniej). Reszta to paliwo, oleje, filtry, itp.

 

A co do 318d czy 320d to mi osobiście pasuje 318d(N47+chip, DPF-out). Kiedyś ktoś na forum pisał, że niby 318d jest słabsze, ale podobno szybciej się zbiera (z trochę niższych obrotów), bo ma mniejsze turbo i szybciej daje większe ciśnienie (czy jakoś tak). Nie jeździłem 320d (ani też z innym silnikiem) więc nie mogę porównywać.

  • Odpowiedzi 15,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Mi też pasuje 318d po chipie bo nim mało jeżdżę :mrgreen: - głownie zona i ma spalanie niewiele wyższe średnio niż katalogowe 4,5/100. Co do zbierania się to nie do końca tak jest bo ma dłuższe biegi niż 320d, ale jeździ po chipie bardzo porównywalnie. Jak miałem 118d zrobione na 186KM to lałem 320d niemiłosiernie. U mnie dopiero połowa twojego przebiegu i jak dotąd też nic się nie dzieje. Łańcucha nie słychać, ale i tak wymienię go profilaktycznie przy ok 160 tys km.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Bo przejechalem M mnostwo kilometrow.

A jak komus padnie turbo to kupuje oryginal gareta za 3kpln i wymienia jak czesc zamienną.

Sam tak zrobilem I na forum nie pisalem, natomiast jak mi strzeli silnik ktory nie jest czescia zamienną to dowiecie sie szybko :)

Jak zlapiesz gume to na forum nie piszesz choc nowe opony to moze byc 2,5tys/kpl i trzeba wymienic minimum 2szt - czyli 1200pln.

4x4 powinno sie wymienic 4szt.

Oczywiscie nie mowie ze M jest bez wad bo dzis takich aut nie ma, ale to nie KIBEL.

Pojezdzij sobie TDI.

Koledze K8v8M i tak nie przetłumaczysz bo jego N47 jest najlepsze, ja to się już z nim w potyczki nie wdaje ,ale to co pisałeś o silnikach to świętą prawda :cool2:

Opublikowano
Mi też pasuje 318d po chipie bo nim mało jeżdżę :mrgreen: - głownie zona i ma spalanie niewiele wyższe średnio niż katalogowe 4,5/100. Co do zbierania się to nie do końca tak jest bo ma dłuższe biegi niż 320d, ale jeździ po chipie bardzo porównywalnie. Jak miałem 118d zrobione na 186KM to lałem 320d niemiłosiernie. U mnie dopiero połowa twojego przebiegu i jak dotąd też nic się nie dzieje. Łańcucha nie słychać, ale i tak wymienię go profilaktycznie przy ok 160 tys km.

ja bym na twoim miejscu już zmienił bo w innym poście kolega opisuje ze urwał mu sie w tym tygodniu łańcuch przy 100 000km. nie znasz dnia ani godziny kiedy to nastąpi a nastąpi na pewno.

n47 to nie m47, gdzie po uszkodzeniu turbiny dojedziesz do warsztatu zamowisz turbo i na drugi dzien juz bedziesz dalej smigał

Opublikowano
Kolego w przeciwieństwie do turbo, gdzie nie ma żadnej sygnalizacji ze coś się dzieje łańcuch daje znać o sobie wcześniej. U mni nic się nie dzieje, a jak zacznie szurać to wymienię, nie musisz się martwić.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Kolego w przeciwieństwie do turbo, gdzie nie ma żadnej sygnalizacji ze coś się dzieje łańcuch daje znać o sobie wcześniej. U mni nic się nie dzieje, a jak zacznie szurać to wymienię, nie musisz się martwić.

turbo daje znać ze coś sie z nim zaczyna dziać - głośniejsza praca, przeładowywanie, puszcza olej, to są oznaki ze powoli zaczyna sie kończyć

Opublikowano
Nie zawsze daje znać.

U mie M47 padło w czasie wyprzedzania. Nagle...

jak padło to silnik został unieruchomiony? czy dalo sie w trybie serwisowym jechac?

Opublikowano
Jak ci wpadnie jakiś element kolektora i uwali turbo to żadnej sygnalizacji nie ma.

to chyba skrajny przypadek ze do turba wpada element z kolektora

Ja wiem? Problem z klapkami jest dość słynny.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

ja mam 318d 11/2007 softmode z122 na 170koni 177tys i nic mi nie szura

filtr pow. K&N wiec tylko reszta filtrow i oleje i klocki do zmiany

raz mu się czujnik temp. silnika zepsol (około 100€) i jechałem 30km/h do domu hehehe naszczescie nie daleko byłem :]

tak pozatym to auto poezja na trasie do polski przy 120 4,3 pali a jak szybko(160-220) to 6,4

tak się zastanawiam nad sprzedażą ale szkoda mi jej bardzo

Opublikowano
ja mam 318d 11/2007 softmode z122 na 170koni 177tys i nic mi nie szura

filtr pow. K&N wiec tylko reszta filtrow i oleje i klocki do zmiany

raz mu się czujnik temp. silnika zepsol (około 100€) i jechałem 30km/h do domu hehehe naszczescie nie daleko byłem :]

tak pozatym to auto poezja na trasie do polski przy 120 4,3 pali a jak szybko(160-220) to 6,4

tak się zastanawiam nad sprzedażą ale szkoda mi jej bardzo

Co ci ma szurać ?, jak masz silnikM47

Opublikowano
Jak ci wpadnie jakiś element kolektora i uwali turbo to żadnej sygnalizacji nie ma.

to chyba skrajny przypadek ze do turba wpada element z kolektora

Ja wiem? Problem z klapkami jest dość słynny.

no tak ale można je zdemontować i jeździć

Opublikowano
ja mam 318d 11/2007 softmode z122 na 170koni 177tys i nic mi nie szura

filtr pow. K&N wiec tylko reszta filtrow i oleje i klocki do zmiany

raz mu się czujnik temp. silnika zepsol (około 100€) i jechałem 30km/h do domu hehehe naszczescie nie daleko byłem :]

tak pozatym to auto poezja na trasie do polski przy 120 4,3 pali a jak szybko(160-220) to 6,4

tak się zastanawiam nad sprzedażą ale szkoda mi jej bardzo

Co ci ma szurać ?, jak masz silnikM47

myslalem ze po 10/2007 sa N (widocznie zle myslalem :] :duh:

Opublikowano
Tak jest, ale moc 122KM podałes jak dla wersji M. Jednak ja bym nie przesadził ci masz pod maska. Chip na 170KM jest raczej nieosiągalny dla M

 

Też mi się tak wydaje, poza tym spalanie 6,4 po programie przy prędkościach rzędu 160-220 jest bardzo naciągane.

Opublikowano
Tak jest, ale moc 122KM podałes jak dla wersji M. Jednak ja bym nie przesadził ci masz pod maska. Chip na 170KM jest raczej nieosiągalny dla M

 

Też mi się tak wydaje, poza tym spalanie 6,4 po programie przy prędkościach rzędu 160-220 jest bardzo naciągane.

teraz pytanie kto co rozumie po przez chip?

ja byłem na dopasowywaniu softa do mojego samochodu, (nie wszczepiali chipa z 320) programista się mnie zapytal jakie mam oczekiwania, a ja powiedziałem ze ma podnieść moc na tyle żeby spalanie nie wzrosło no ustawil jak ustawil na wykresie prawie 170 bez 3 koni bodajże

a srednie spalanie na trasie zeczywiscie wskazuje mniej więcej 6,4

a standardowo ma 122

Opublikowano
Obojętnie kto co rozumie, każdy silnik ma swoje maksymalne możliwości podnoszenia mocy, 167KM z 5 procentowa tolerancja pomiaru to jeszcze powiedzmy że w granicach możliwości silnika M47 122KM.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Obojętnie kto co rozumie, każdy silnik ma swoje maksymalne możliwości podnoszenia mocy, 167KM z 5 procentowa tolerancja pomiaru to jeszcze powiedzmy że w granicach możliwości silnika M47 122KM.

sprawdziłem w papierach i jednak mam N

Opublikowano
Obojętnie kto co rozumie, każdy silnik ma swoje maksymalne możliwości podnoszenia mocy, 167KM z 5 procentowa tolerancja pomiaru to jeszcze powiedzmy że w granicach możliwości silnika M47 122KM.

sprawdziłem w papierach i jednak mam N

A moc w papierach jaka? Bo jak N to powinno być 143KM

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Obojętnie kto co rozumie, każdy silnik ma swoje maksymalne możliwości podnoszenia mocy, 167KM z 5 procentowa tolerancja pomiaru to jeszcze powiedzmy że w granicach możliwości silnika M47 122KM.

sprawdziłem w papierach i jednak mam N

A moc w papierach jaka? Bo jak N to powinno być 143KM

 

90kw 122KM sa jeszcze 136KM i 143KM

może na Belgie inaczej jakoś ograniczają silniki bo mamy inne podatki :/

Opublikowano

Zastanawiam sie nad zakupem E90 320i 150km, zalezy mi na niskich kosztach eksploatacji, celuje w rocznik 2006. Taki motor bo po 1 akcyza po drugie 150km mi powinno wystarczyc spokojnie, mysle. Nie piszcie prosze ze to nie jedzie, wiem, ze 2,5 czy 3 litrowe silniki na pewno ida duzo lepiej ale musze patrzec na koszty, a spalanie 320i 150km ma na dosc dobrym poziomie.

 

Czy przy takim wyborze moge liczyc na brak kosmicznych kosztow eksploatacji zakladajac zakup przyzwitego egzemplarza?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.