Skocz do zawartości

Jaki silnik do e90?


suchatowka

Rekomendowane odpowiedzi

No to rzeczywiście Ci się trafiło :| Moja przejechała 193tyś. bez najmniejszego szurania, a tak, jak pisałem, słyszałem na żywo tylko o jednym przypadku w/w f10 520d :wink:

 

Witam, dodając od siebie: w nowych F30 również istnieje problem "przeskakującego" łańcucha. Nie tyle, że pęka, co właśnie przeskakuje. Nie wiem oczywiście, jaki jest stosunek wadliwych jednostek do sprzedanego ogółu samochodów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 15,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

W przypadku nowszych po 10 2007 318d ma nieco prostsza konstrukcję w zakresie osprzętu. Brak klapek, zwykle wtryski, mniejsze turbo, ale na awaryjność się to raczej mało przekłada. Są to silniki B. mało awaryjne, jedyna bolączka to rozrząd.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co myslicie o 122km silnikach m47

Witam

Mam taki motor najechałem przez trzy lata 75 tyś km i jest ok .Jeśli nie masz nogi z ołowiu to wystarczy.Ja zrobiłem chipa do serii 143 KM i mi starcza.Spalanie spadło o około 0.5 l na 100 km.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co myslicie o 122km silnikach m47

Z rozrządem mają problemów mniej, ale za to inne problemy typowe dla m47, moim zdaniem nie warto. Są słabe, palą ok 1 litra więcej niż nowsze. Chyba że auto ma mało jeździć, ale wtedy benzyniaki. Moim zdaniem to najgorszy wybór.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej polecam m47. Wcale nie jest słaby (wiadomo nie jest to 320d) ale do sprawnej i dynamicznej jazdy wystarczy.

No i spalanie tez ok.

Co do awaryjności to wiele Ci powiedzieć nie mogę bo mam dopiero pół roku bunie

jak na razie odpukać .wszystko gra i tańczy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamietajcie iz silniki M szły takze w E-46, tak wiec to naprawde sprawdzona jednostaka i kilkukrotnie mnie awaryjna niż nowe N(czyt rozrzady i pekajace głowice).

W czasach E46 oprócz klapek, wątków o awariach silnika było jak na lekarstwo.

Kłopoty z silnikami N w większości są dopiero przed ich użytkownikami. - gdyz sredni przebieg wyprodukowanych N-ek tak strzelam 100tys km.

Sredni przebieg jednostek M - razem z e46 - hm ~400tys.

Oczywiście przebiegi wyssane z palca, ale cos tak bedzie :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamietajcie iz silniki M szły takze w E-46, tak wiec to naprawde sprawdzona jednostaka i kilkukrotnie mnie awaryjna niż nowe N(czyt rozrzady i pekajace głowice).

W czasach E46 oprócz klapek, wątków o awariach silnika było jak na lekarstwo.

Kłopoty z silnikami N w większości są dopiero przed ich użytkownikami. - gdyz sredni przebieg wyprodukowanych N-ek tak strzelam 100tys km.

Sredni przebieg jednostek M - razem z e46 - hm ~400tys.

Oczywiście przebiegi wyssane z palca, ale cos tak bedzie :).

Tylko że wątków o problemach z M47 w e90 jest multum na forum, mimo że były w nim montowane tylko przez dwa lata. Najczęstsze problemy to padnięte turbo zwykle przy przebiegu 120-180 tyś km, ale też całkiem sporo obróconych panewek, problemów z DPF, a bywa, że i pękniętych wałów. Natomiast żaden posiadacz N47 jak dotąd nie zgłosił na forum pękniętej głowicy! Silnik N47 jest produkowany już od ponad 6 lat i poza rozrządem nie ma z nim praktycznie żadnych problemów.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

viewtopic.php?f=73&t=179196

 

Bo ja zle napisalem chodzilo mi o blok, są watki w ktorych byly zdjecia iz zmniejszenie odoleglosci pomiedzy cylindrami zwiekszylo ryzyko pękniec.

Pamietaj ze M47 maja przejechane srednio 3 razy wiecej niz N47.

Pamietac trzeba ze w cywilizowanych krajach 50tys km/rok to norma.

Pamietaj iz 80% bmw z ogloszen ma cofniete liczniki o 50%, a nieraz i 75% im starsze zazwyczaj tym wiecej.

Zanim kupilem moje m47 5 lat temu siedzialem na tym forum i czytalem o powaznych wadach M47 i generalnie ich nie bylo.Oprocz klapek.

Turbiny takze padaly po 100tys, choc ja na swojej przelatalem 280tys i ktos jeszcze na niej jezdzi.

Ale z tego co pamietam czy to m47 czy to m57(w e46) - przy poprawnej eksploatacjii generalnie silniki nie do zajechania.

A teraz co tydzień komus łancuch pęka - poprostu jak na forum RENAULT kilka lat temu.

Silnik N47 jest silnikiem nowoczesnym o super osiagach ale nie rób ludzią wody z mózgu ze jest bezawaryjny, bo tak NIE jest,

Tymbardziej jak ktos szykuje sie do zakupu samochodu z przebiegiem 150-200tys.

Tak zachwalasz ten niedopracyowany silnik w kazdym wątku że wyglada to jak bys pracowal dla BMW.

A oni od 6 lat nie daja rady poprawic problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to pęknięcie bloku nie przytrafiło się jak dotąd nikomu z forum. Osoba która je prezentuje pracuje w zakładzie napraw silników i to jest przykład jakiegoś klienta, wygląda na to, że bardzo rzadki.

Nikomu wody z mózgu nie robię, i nie ukrywam, że zdarzają się problemy z rozrządem w N47. miałem trzy auta z takimi silnikami w tym dwa w wersji o którą pyta autor wątku 143KM i przejechałem blisko 300 tys km bez żadnych problemów z łańcuchem, mimo że wszystkie były chipowane prawie od nowości. Bez żadnych innych problemów z silnikiem. Piszesz tak jakby silników N47 nikt nie kręcił. Różnice w wieku i przebiegu to ok 30 procent (N47/M47) skoro jak twierdzisz przebiegi to 50 tys rocznie to najstarsze silniki N47 maja po 300 tys km a M47 400 tys. To taka ogromna różnica?

 

Tymczasem natłok problemów z M47 był zgłaszany 2-3 lata temu. Sporo osób wtedy miało problemy z turbina. Teraz N47 są w podobnym wieku i nikt nie zgłasza tego rodzaju problemów.

 

Tymczasem silniki N47 są lepsze pod każdym względem, polecenie starego kibla z innego powodu niż koszt zakupu jest kompletnym nieporozumieniem. Jeśli ktoś ma obawy z powodu awarii łańcucha, to może dokonać jego wymiany i będzie miał spokój na co najmniej 200 tys km. Nie spotkałem się z sytuacja by łańcuch komuś pękł po wymianie.

 

Jak możesz pisać że M47 to niezawodny silnik skoro ludzie mają z nim tyle rożnych problemów ?

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli kolega z wątku moze kupic ktory chce silnik. Ale jak kupi N47 musi pamietac ze jest ryzyko iż przeznaczy 10tys na 3 lata na wymianę rozrzadu.

Gdyż jak wiemy sa przypadki iz po 15 czy 30tys problem powraca - aczkolwiek brak przypadkow strzalu na forum ale tylko szurania.

Chyba ze jest szczęściarzem lub robi 10tys km/rok.

Będzie mial za to nowoczesny silnik, który ma fajne osiagi i mało pali( i ztym sie 100% zgadzam).

Ale kolega pisal ktory mniej awaryjny - ja sobie wtlumaczylem tani w ekspolatacjii = nieawaryjny - gdzie razrząd do ktorego wychodzi 6-ta z kolei puma moze nie załatwiac problemu - ale dzis nikt tego nie wie.

A turbiny i osprzet uwazam iz bedzie podobnie awaryjny N jak i w M, tym bardziej iz w M tez byla przeciez potem modernizacja turbo.

Zreszta ja w moim N57 wymienilem turbo po 165tys i uważam iz to normalne.

Znowy z silnikiem M przez 5 lat i 280tys nie mialem zadnych problemów, dlatego uwazam go za bezawaryjny.

I porownujac go do n57 ktory mam teraz to wcale nie byl kibel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoim zdaniem turbo będzie padać tak samo w N47 jak w M47, a z przypadków zgłaszanych na forum wynika, że to nieprawda. Nie przypominam sobie by ktokolwiek zgłosił problem z turbo w N47. Przypadków z M47 było multum i to jak pisałem także sprzed 2-3 lat gdy M47 miały te same przebiegi co dziś najstarsze N47. Większość forumowiczów podaje koszt wymiany łańcucha na poziomie 5 tys. Mniej więcej tyle co wymiana turbo w M47. Tyle, że oprócz turbo w M47 można się spotkać z innymi problemami o których pisałem jak obracanie się panewek, urwanie wału, problemy z dpf, to są zwykle równie drogie naprawy jak turbo.

Z pobieżnej statystyki forum wynika, że M47 jest o wiele bardziej awaryjny. Mi znajomy w aso powiedział wprost. W tym silniku jest problem z magistralą olejową i to skutkuje różnymi problemami, najczęściej pada turbo, a w czasach kiedy te auta jeździły do aso wymieniali je wiadrami. Tymczasem problem z łańcuchem to 1-2 przypadki rocznie.

 

Kompletnie nie rozumiem dlaczego twierdzisz ze M47 jest mało awaryjny. Wystarczy dłużej poczytać forum by dostrzec mnóstwo problemów

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo przejechalem M mnostwo kilometrow.

A jak komus padnie turbo to kupuje oryginal gareta za 3kpln i wymienia jak czesc zamienną.

Sam tak zrobilem I na forum nie pisalem, natomiast jak mi strzeli silnik ktory nie jest czescia zamienną to dowiecie sie szybko :)

Jak zlapiesz gume to na forum nie piszesz choc nowe opony to moze byc 2,5tys/kpl i trzeba wymienic minimum 2szt - czyli 1200pln.

4x4 powinno sie wymienic 4szt.

Oczywiscie nie mowie ze M jest bez wad bo dzis takich aut nie ma, ale to nie KIBEL.

Pojezdzij sobie TDI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Bo przejechalem M mnostwo kilometrow.

A jak komus padnie turbo to kupuje oryginal gareta za 3kpln i wymienia jak czesc zamienną.

 

Taa, jak masz pecha to turbo jest mitsubishi i kosztuje więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo przejechalem M mnostwo kilometrow.

A jak komus padnie turbo to kupuje oryginal gareta za 3kpln i wymienia jak czesc zamienną.

 

Taa, jak masz pecha to turbo jest mitsubishi i kosztuje więcej.

 

3,400 zł tak dla jasności :wink: Kompletne regeneracja w najlepszym zakładzie w PL, z 2 letnią GW bez limitu km, 2200 zł

Fakt jest faktem w m47 padają turbiny dosyć często, w "N'' nie słyszałem praktycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M47 to także 122KM, ale były też wersje z obniżona mocą 150KM w przypadku M47 i 136/163KM w przypadku N47.

Zasadniczo M47 były montowane tylko przez dwa lata do X 2007

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M47 - 163PS

N47 - 143PS lub 177PS, ew. 184PS (N47T czy tam N47N)

A ty masz zrobione ponad 200kkm w N47, rozrząd pewnie już dwa razy wymieniałeś :cry2: :lol:

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.