Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

To nie to auto. Owszem to jest wersja z obniżoną mocą, ale nie ED, ale flotówka. Te ED miały z tego co pamietam w trasie spalanie katalogowe 3,6 litra w trasie a nie 4,1. Było to osiągnięte dzięki poprawionej aerodynamice i wydluzonym przelozeniom. Auto miało ztcp koło trójmasowe i występowało tylko jak sedan. Oczywiscie przy większych prędkościach spali wiecej niż katalogowo.

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bmw-320d-dpf-efficient-dynamics-edition-höchberg/178055136.html

 

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bmw-320d-efficientdynamics-edition-usb-schiebedach-schriesheim/158164004.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=4&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=DESCENDING&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=10&makeModelVariant1.modelDescription=ED+&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=109&minPowerAsArray=KW&maxPowerAsArray=147&maxPowerAsArray=KW&fuels=DIESEL&minFirstRegistrationDate=2009-01-01&maxFirstRegistrationDate=2011-12-31&transmissions=MANUAL_GEAR&negativeFeatures=EXPORT&categories=Limousine&minCubicCapacity=1801&maxCubicCapacity=2000

 

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bmw-320d-dpf-efficient-dynamics-edition-höchberg/178055136.htmlang=de&pageNumber=1&__lp=4&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=DESCENDING&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=10&makeModelVariant1.modelDescription=ED+&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=109&minPowerAsArray=KW&maxPowerAsArray=147&maxPowerAsArray=KW&fuels=DIESEL&minFirstRegistrationDate=2009-01-01&maxFirstRegistrationDate=2011-12-31&transmissions=MANUAL_GEAR&negativeFeatures=EXPORT&categories=Limousine&minCubicCapacity=1801&maxCubicCapacity=2000

 

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bmw-320d-dpf-efficient-dynamics-edition-höchberg/178055136.html?origin=PARK

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Odpowiedzi 15,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Dzięki kolego za info, co do liftingu, dobrze, że podrzuciłeś bo nie wiedziałem do tej pory :cool2:

 

Widać :norty:

Opublikowano

Czyli te 3litrówki jednak nie są takie dobre, i wcale nie lepsze od 2.0 w awaryjności? Musze przejechać się i sprawdzić, czy te 177ps będzie wystarczające. Ale myślę, że tak.. Nie będę ukrywać, ze jakby miał 245ps, i do 7miu mogłoby chlać na trasie przy 160 to bym się pokusił, bo frajda jest niesamowita wiadomo :) Ale nie sądzę, duży motor, to głodny, tak jak z dużym chłopem ;)

 

Czy mają aż takie problemy jak 2.0 nie wiem, ale tez łancuchy strzelają, ponieważ mam taką to troche poczytalem na angielskich forach. Jest tego sporo.

Odnośnie spalania to nie wiem czy przy 160 zmieścisz sie w 7 litrach(nie jechalem przez niemcy, a np w austrii jezdzi sie wolniej, znowu w PL autostrad jak na lekarstwo tak wiec nie jechalem na dluzszym odcinku z taką predkoscią). Ale non stop 160 się nie jedzie, bo za chwile wyjedzie jakis tir, albo są jakies roboty to wynik jak najbardziej do osiagniecia.

 

W 7l spokojnie się zmieścisz jadąc non stop 140-150.

Np przy trasie do Wloch z box-em na 7 par nart i sredniej 117 auto spalilo 7,5l - a z moich obserwacii wynika iz box dachowy na autostradzie to dodatkowe 0,5 do 1l.

Opublikowano

 

Orientowałem się u znajomka co ma sklep z częściami samochodowymi, i ponoć części do BMW sa bardzo drogie w porównaniu np z Audi (nad którym tez sie zastanawiam..) prawda?

 

 

Nie wiem jak części - i nie wiem, jak porównać poziom hałasu w środku, ponieważ nie jechałem (jeszcze) e90/91. Jedynie z wpisów na forum tutaj wnioskuję, że są dosyć ciche. Za to jechałem Audi A4 (limuzyna) w ub. tygodniu, rocznik 2009. Przy 120 na dobrym asfalcie jest po prostu dość głośno! Słychać szum, buczenie - owszem nie uciążliwe, ale co by było przy 160? Zawieszenie i komfort w Audi ww. było bardzo dobre, ciche, komfortowe. W BMW niestety już tak dobrze nie jest chyba, że masz opony NIE Run Flat, felgi 17 i 225/45. Przy większych felgach, czyli mniejszej grubości opony, niestety będzie stukać i będzie bardziej twardo.

 

Słyszałem opinię, że przy intensywnej eksploatacji Audi (nie pamiętam jednak, który roczni A4) kumple wymieniali aluminiowe zawieszenie co 2-3 lata. Na zdjęciach w necie to Audi wygląda dużo gorzej, jak pewnie większość samochodów, ale już przy fizycznym bezpośrednim przyjrzeniu się, jest nieźle.

 

Na co dzień pracuję w fabryce BMW, wiem jak wyglądają nowe 5,6,7, 3 GT. Wiem, że to nie bajka na naszą kieszeń.

 

Pękające łańcuchy: BMW ma z tym problem i to niezależnie czy diesel, czy benzyna. W nowych F30 podobno łańcuchy nie tyle pękają, co przeskakują, tak słyszałem.

I tak szukamy jakiegoś autka, napotykamy tysiące opinii, ale należy pamiętać, że pomimo tylu negatywnych spraw bardzo wielu ludzi jeździ bezproblemowo. Jak się ma pecha, to niestety nic się nie poradzi.

 

Co do silnika 3.0 245 KM benzyna, nie mówiłem o wersji 330 lub 328 tylko o 325i - silnik też co prawda 3 litry, ale nie jest wyżyłowany - pytanie, kto i jak nim jeździł przed nami, ale tego nigdy się nie dowiemy w salonie, tylko użytkując. Sprawa automatu: też byłem zwolennikiem ręcznej skrzyni, jednak dobrze użytkowany samochód, taki 320i z automatem posłuży długo. Po 60-70 tys należy zmienić miskę z filtrem i olejem do skrzyni. Jednak opcja 325i jak dla mnie pozostanie z ręczną skrzynią, ze względu na spalanie - jednak o 1 litr więcej to niemało - a i tak zmieścić się w 9 litrach (średnio) będzie ciężko.

 

Na pocieszenie zostaje filmik ze spalania przy około 110 km/h: http://www.youtube.com/watch?v=mHlZsEO-V64 - na tym samym filmie widać, że przy 120 km/h spalanie ok 7,7.

 

I drugi filmik z e90 325i:

- jak widać na filmie, przy 160 chwilowe spalanie nie przekracza 10 l a przy 140 oscyluje około 8,5.
Opublikowano

Oj chyba sobie odpuszczę 3litrówkę. Pijak jeden z niego :) A ja nie jeżdżę wolno. A na niemieckich autobanach 180 jest optymalna prędkością. Człowiek chce sie przemieścić z A do B w miarę szybko W Polsce oczywiście 130/140 sie leci jak można.. Ale jak 3litrówka tak wciąga, to chyba te 2.0 będzie najbardziej optymalne..

 

Powiedzcie, które oznaczenia silników 2.0 byście polecali? Bo z tego co widzę to są wersje 163ps 177ps i 184ps.. po 2009 roku..

Ten ED fajny, ale sedan, a ja wolałbym kombi, no nie wiem zobaczę czy będzie i jak coś się przejadę ;)

Opublikowano
Oj chyba sobie odpuszczę 3litrówkę. Pijak jeden z niego :) A ja nie jeżdżę wolno. A na niemieckich autobanach 180 jest optymalna prędkością. Człowiek chce sie przemieścić z A do B w miarę szybko W Polsce oczywiście 130/140 sie leci jak można.. Ale jak 3litrówka tak wciąga, to chyba te 2.0 będzie najbardziej optymalne..

 

Powiedzcie, które oznaczenia silników 2.0 byście polecali? Bo z tego co widzę to są wersje 163ps 177ps i 184ps.. po 2009 roku..

Ten ED fajny, ale sedan, a ja wolałbym kombi, no nie wiem zobaczę czy będzie i jak coś się przejadę ;)

 

Różni ludzie, są fanami różnych KM - ja jestem bardziej zwolennikiem zasady (oczywiście KAŻDY sądzi wg własnego uznania), że jeśli z danego silnika uzyskuje się tylko coraz więcej KM, czyli silniki z podwyższonym stanem są po prostu bardziej wyżyłowane - dlatego też raczej nie oglądam się za jednostkami 328 lub 330i - ten sam silnik, tylko więcej koni osiągniętych przez (zwykle) inne oprogramowanie. Chyba dopiero (ale może mylę się, więc mnie poprawcie) 335i ma inną jednostkę.

 

Gdybym to ja miał kupować 320i LCI (2009) rozglądałbym się za tą wersją 177 KM, czy 170, już nie pamiętam, ale zrobisz jak chcesz.

 

W każdym razie tu podaję Ci strony do niemieckich giełd on-line:

 

1. Autoscout24.de

2. pl.auto.de

3. automobile.de

 

Acha, jest jeszcze bardzo fajna i nieznana prawie nikomu strona, gdzie można kupić DUŻO TANIEJ NOWE samochody - nawet o 15% taniej: autohaus24.de

 

Powodzenia.

Opublikowano (edytowane)

Chłopaki bo jeden pisze o dieslu a drugi o benzynie, czy napewno się dobrze rozumiecie?

 

Ten Pijak to benzyna - dieselek jest naprawdę osszczędny. Co tankuje to jestem pod wielkim wrażeniem że silnik 245ps i 6,3s 0-100km/h przy spokojniej jezdzie autostradowej moze spalic spokojnie 6,5l . Nie wiem czy samochody z innych stajni tez tak mało palą.

Moja 330d pali tyle samo co mojej zony leon 1.9 tdi 4x4 !!! - i ma tylko 150km.

Edytowane przez galczych
Opublikowano
Chłopaki bo jeden pisze o dieslu a drugi o benzynie, czy napewno się dobrze rozumiecie?

 

Tak wiem, ja proponowałem koledze benzynę, od początku - ale jeśli kolega woli diesla, to może anulować to spalanie - bo jest do benzyny. Jeśli chce mocniejszą jednoskę w dieslu, to mu tyle nie spali - chociaż prawdopodobnie silnik 3.0 diesel też pociągnie koło 9 przy tych prędkościach na autobahnie, co kolega mówił.

Opublikowano
Chłopaki bo jeden pisze o dieslu a drugi o benzynie, czy napewno się dobrze rozumiecie?

 

Ten Pijak to benzyna - dieselek jest naprawdę osszczędny. Co tankuje to jestem pod wielkim wrażeniem że silnik 245ps i 6,3s 0-100km/h przy spokojniej jezdzie autostradowej moze spalic spokojnie 6,5l .

 

Co to znaczy pijak? Na filmikach widać, że przy 120-140 spalanie wynosi do 7,7 czyli ponad litr więcej. Wartość około 9-9,5 osiąga dopiero przy 170-180 - diesel nadal spali 6,5? ;)

Opublikowano

Ze stronek nie będę korzystał (ale dzięki!), ponieważ jak pisałem jadę do Niemieckiego serwisu BMW i tam zamierzam kupić, ponieważ tam są perełki co już wcześniej wyjaśniałem :)

 

Co do motoru, to ma być diesel.. Czyli rozumiem, że wersja 184konna jest podkręconą wersja 177ps? Rozumiem, że silnik ten sam 2.0 i te samo oznaczenie? I nie warto się w to pchać..

 

Jeśli może ktoś podsumować mój dylemat nt, awaryjności 2.0 oraz 3.0 po 2009 roku czy innym, byłbym zobowiązany? Chciałbym po prostu kupić auto z motorem, które jest już dopracowane.. Myślę że rocznik 2010/2011 będzie najlepszy, ponieważ jest to końcówka serii. a potem już wchodzi F30.. Oczywiście zobaczymy czy będzie mnie stać na to, no ale poniżej 2009 nie biorę tak sobie już założyłem, i chyba słusznie, przy takiej cenie?

 

A i jeszcze jedno, czy silnik 2.0 jest gotowy do takich prędkości? Chodzi mi o to, czy nie zmniejszy to jego żywotności... Tak jak pisałem chce lecieć koło 140-180 na autobanie non stop koło 800km. bez przystanków prawie że.. Nie chce katować go, jestem osobą co bardzo dba o samochody.. A auto ma być przystosowane do takiej jazdy..

 

galczych: co rozumiesz pod pojęciem spokojna jazda autostradowa? No 160 to moja taka średnia, ile ta twoja 3litrówka pali przy takiej przędności, a ile przy 140 i 180?

Opublikowano
Ze stronek nie będę korzystał (ale dzięki!), ponieważ jak pisałem jadę do Niemieckiego serwisu BMW i tam zamierzam kupić, ponieważ tam są perełki co już wcześniej wyjaśniałem :)

 

Georgem, napisz do mnie na priv PW, bo mi się nie chce jakoś do Ciebie wysłać, ciągle wisi w wiadomościach do wysłania, ale nie w wysłanych, nie wiem czemu.

Opublikowano

galczych: co rozumiesz pod pojęciem spokojna jazda autostradowa? No 160 to moja taka średnia, ile ta twoja 3litrówka pali przy takiej przędności, a ile przy 140 i 180?

 

Spokojna jazda autstradowa to 130( za wyjatkiem niemiec :) )

Auto mam 0,5 roku i nim w niemczech nie bylem tak wiec konkretnie nie wiem.

W Polsce czy innych krajach europejskich nigdy nie jechalem ciagle 160-180 km/h gdyz sie za bardzo nie da.

Bo albo po 200km autstrada sie konczy, albo np obwodnica Wiednia sie trafi przez 40 km jedzie sie 110km/h - gdzie samochod pali lekko ponad 6 i potem srednia wychodzi jak pisalem wczesniej okolo 7,5.

W sumie w niemczech też czesto są ograniczenia i roboty drogowe, ale moge sobie wyobraźić jak to wyglada i moja stara e46 palila mi przy takiej jezdzie okolo 8,2-8,5. Podejzewam iż w nowej 330D bylo by podobnie.

Silniczek 2.0D n47 moim zdaniem spali okolo 0,7l mniej.

Opublikowano
Tu jest temat o spalaniu

viewtopic.php?f=70&t=188734&hilit=zu%C5%BCycie

Jak będą tu znowu dywagacje kto ile i jaki silnik pali proszę przeczytać tamtem temat,

 

Sliczne dzięki za linka! Na pewno informacje nt spalania będą dla mnie bardziej jasne po jego przeczytaniu :)

 

A jak z tymi silnikami i awaryjnością, wciąż mnie to ciekawi.. 3.0 i 2.0 awaryjność...

 

PS: W ogóle jestem bardzo zadowolony z tego forum, i wszystkich tych wypowiedzi.. Na forum audi gdzie też zadałem pytania i wątek tak się nie rozwinął i nie dostałem dostatecznej ilości informacji.. Także szacun dla bmw-klub.pl ;))

 

Pozdr!

Opublikowano

A ja polecę ze swojej strony wersję 184KM :cool2: Autko dynamiczne i mega oszczędne - ja miałem wersję z xDrive'm i w manualu i bardzo pozytywnie mnie zaskoczyła zarówno spalaniem, jak i kulturą pracy. Nie bardzo rozumiem twierdzenia, że coś, co jest nowsze jest gorsze... :mrgreen: jak niektórzy namawiają. 184KM/380Nm to finalna wersja silnika N47, montowana w serii f30 oraz f10 i ma sie bardzo dobrze. Przynajmniej nie słychać o szurających czy strzelających rozrządach.

Co do samego spalania, to na niemieckiej autostradzie, wracając po zakupie z prędkościami 140-160km/h spalanie wyszło 5.8-6.1l/100km. Odejmij nieco na napęd i będziesz miał wynik realny jaki można uzyskać - w PL jadąc 140km/h na trasie Legnica-Gliwice wyszło mi 5.0-6.0l, a przy prędkościach rzędu 100-110km/h (z tego, co pamiętam) - 4.8-5.0l/100km.

Jeśli chodzi o wyciszenie, to ja byłem jednak negatywnie zaskoczony. Miałem wersję e91 z panoramą i słoniowymi uszami (wielkie lustra wersji LCI) 2010r., czyli najbardziej praktycznie dopracowaną, i o ile od silnika dochodził dźwięk bardzo fajny i miły dla ucha, o tyle jak dla mnie szum wiatru, albo opon RFT był mało przyjazny :wink:

Nie wiem, jak jest w wersjach RWD, być może również i napęd ma wpływ na opory toczenia i hałas, ale chętnie bym pojeździł i sprawdził. Niestety nie zdążyłem założyć nowych opon letnich non-RFT, bo mi auto ukradziono :mad2:

Opublikowano
Przynajmniej nie słychać o szurających czy strzelających rozrządach.

O strzelających nie, ale o szurających już tu ktoś pisał. O ile dobrze pamiętam zaczął szurać po 50k, a później ponownie po wymianie po 30k :duh:

Opublikowano
Tak jak ktos napisał, bierz juz f30 bo to nowsza konstrukcja. Jak chcesz przyoszczedzić i dobrze zagadasz z dealerem to ci już za około 110k opchną wyprzedaż rocznika 2012
Hmmmm
Opublikowano
Przynajmniej nie słychać o szurających czy strzelających rozrządach.

O strzelających nie, ale o szurających już tu ktoś pisał. O ile dobrze pamiętam zaczął szurać po 50k, a później ponownie po wymianie po 30k :duh:

 

To w takim razie coś mi umknęło - jedyny przypadek jaki miałem okazję słuchać/widzieć to f10 520d nowa, która miała najechane 1200km. Stała do wymiany rozrządu w ASO Lubin - oczywiście na gwarancji.

Oczywiście, jeśli budżet wystarcza, to też brał bym f30 - zawsze to świeższe auto i nieco przestronniejsze :cool2:

Opublikowano
Przynajmniej nie słychać o szurających czy strzelających rozrządach.

O strzelających nie, ale o szurających już tu ktoś pisał. O ile dobrze pamiętam zaczął szurać po 50k, a później ponownie po wymianie po 30k :duh:

 

To w takim razie coś mi umknęło - jedyny przypadek jaki miałem okazję słuchać/widzieć to f10 520d nowa, która miała najechane 1200km. Stała do wymiany rozrządu w ASO Lubin - oczywiście na gwarancji.

Oczywiście, jeśli budżet wystarcza, to też brał bym f30 - zawsze to świeższe auto i nieco przestronniejsze :cool2:

Owszem szuranie sie zdarza, ale nie zrywanie.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Kolego,

 

wejdź sobie na kanał http://www.youtube.com/user/guitigefilmpjes?feature=watch i przejrzyj filmiki o spalaniu aut z różnych prędkości i zobaczysz, że nie tylko moc i pojemność świadczą o spalaniu, zwłaszcza na autostradach gdzie przez przeważnie dłuższe przełożenia np. w 3.0L dieselu względem 2.0 można osiągnąć mniejsze spalanie przy prędkościach "autostradowych".

 

Wnioski wyciągnij sam.

Opublikowano

Dzięki wszystkim za odpowiedzi! Teraz już mam miej więcej wyklarowane co i jak ;)

 

Niedługo pojadę na jazdę próbną i zobaczmy co podpasuje.. Ogólnie BMW wydaje się naprawdę porządnym i fajnym samochodem, także zobaczmy. Trzeba się przejechać by się zakochać ;)

 

Pozdrawiam,

Opublikowano
Przynajmniej nie słychać o szurających czy strzelających rozrządach.

O strzelających nie, ale o szurających już tu ktoś pisał. O ile dobrze pamiętam zaczął szurać po 50k, a później ponownie po wymianie po 30k :duh:

Czuje się wywołany do Tablicy :))

 

184 KM pierwsza wymiana szurającego łańcucha przy 33 tys - teraz jest 55 i druga wymiana na gwarancji we wtorek. Tak samo słychać tylko tym razem nieco ciszej . Podobno w kwietniu była wstrzymana wymiana wszystkich łańcuchów na gwarancji bo jakiś nowy miał się pojawić. Jak będę wymieniał to się spróbuje czegoś dowiedzieć

Opublikowano
No to rzeczywiście Ci się trafiło :| Moja przejechała 193tyś. bez najmniejszego szurania, a tak, jak pisałem, słyszałem na żywo tylko o jednym przypadku w/w f10 520d :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.