Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 15,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Lepiej kupic przedliftowe 2,0d m47. N47 daje duzo problemow.

 

Oczywiście najlepszym wyjściem bylo by r6 m57 :)

Możesz swoją wypowiedz uzasadnić? Te dużo problemów? Bo poza ewentualnym rozrządem to nie wiem co masz na myśli.

 

edt. Tomek, przejrzyj to forum porządnie i sam wyciągniesz wnioski - jest masa wątków które Cię zainteresują . Ja jestem w podobnym miejscu co Ty, ale wiem z jakimi ewentualnymi problemami wiążę się zakup e90 LCI bo w takie celuje.

Pozdrawiam,

Tomek

Opublikowano

ogolnie jestem troche przerazony tym co mozna kupic w granicach 30tys zl. Wszystkie ogloszenia w ktore celuje czyli 30tys zl, przebieg do 150tys są dziwnie nierealne. w niemczech podobne modele w tej samej cenie ale przebiegi x2. domyslam sie ze tam są realne przebiegi tylko wszysto leci na polske...

Jutro wybieram sie na gielde i zobaczymy jak to wygląda poza internetowymi ogloszeniami. Poki co dzięki za porady

Opublikowano
Przedewszystkim n47 to wadliwy rozrzad i wal korbowy.

 

Za 30tys pln odpusc sobie e90...

Pokaz mi choć jeden przykład wadliwego wału korbowego w N47. Co Ty za bzdury wymyślasz? Owszem mnóstwo problemów jest ale z M47. Wystarczy na forum spojrzeć jakie są proporcje mimo ze M47 był produkowany w E90 tylko przez 2 lata a a N47 przez cały poostaly okres.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Za 30 nie kupisz.. chyba że masakrycznego golasa w średnim stanie utrzymania, składaka, albo sprowadzonego jako przystanek autobusowy..

Dorzuć z 10k i już będziesz miał w czym wybrać z początkowych roczników.

Za 30k możesz kupić bardzo ładne e46..

205 1.9d 64km-> Q5 3.0D 240km -> Passat B4 1.9TDI 90km -> e90 320d 163km <- klik & I3s 2018 | Niezła fala..

http://www.motostat.pl/user_images/55143/icon5.png i spada... chyba uczę się jeździć eco..

Opublikowano
czy m47 rozni sie od n47 mocą?

Zasadniczo tak. Choć bywają modele o identycznej mocy. Np odmiana ED N47 była o mocy 163KM. Jednak silniki o mocy 143KM i 177KM to zawsze N47. Były montowane od października 2007.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
ogolnie jestem troche przerazony tym co mozna kupic w granicach 30tys zl. Wszystkie ogloszenia w ktore celuje czyli 30tys zl, przebieg do 150tys są dziwnie nierealne. w niemczech podobne modele w tej samej cenie ale przebiegi x2. domyslam sie ze tam są realne przebiegi tylko wszysto leci na polske...

Jutro wybieram sie na gielde i zobaczymy jak to wygląda poza internetowymi ogloszeniami. Poki co dzięki za porady

 

Za tą cenę raczej nie kupisz E90. Wydaje mi się, że za sensowny egzemplarz z dwulitrowym dieslem trzeba dać co najmniej 40tyś. i to przed liftem.

Ja na początku roku sprowadzałem E91 330d i wyszła mnie 53tys z 2006r.

Powodzenia w poszukiwaniu. Auto jest rewelacyjne...

Opublikowano
Znasz jakąś droższa naprawę w N47 niż wymiana turbo w M47 ? Mówimy oczywiście o naprawie poza ASO. Te silniki są na rynku od 6 lat. Jakos nie slychac o jakichkolwiek typowych problemach poza rozrzadem, którego naprawa jest rzeczywiście droga. Zobacz ile było wątków o problemach z M47 3 lata temu i porównaj to z tym co się dzieje czy działo z N47.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Moderatorzy
Opublikowano

KOlejny raz to samo.

Proszę przeczytac ten wątek:

 

Ogólny

viewtopic.php?f=70&t=181586&start=150

 

Rozrząd N47

viewtopic.php?f=70&t=214143

 

Rozrząd N47

viewtopic.php?f=70&t=178507

 

I jak jeszcze ktoś załozy temat zakup e90 bez przejrzenia paru tematów to bedzie kara.

 

Krótkie podsumowanie odnośnie E90, może nieco subiektywne z mojej strony,

Jeżdże róznymi E90 od listopada 2006 roku. Mało który z obecnych forumowiczów myśłał wtedy o tym modelu, rządziło E46

Po 7 latach z kierownicą, jakiś pogląd sobie wyrobiłem.

E91 320d M47N2 przejechałem 125 tys km, teraz mam E93 330d M57N2 i wnioski:

- M47N2, tak to prawda turbo pada (u mnie po 110 tys km), rechocze i telepie jak potłuczony w porównaiu do N47 (wnioski po kilku jazdach porównawczych 320d N47)

- M47 zdarzają się pęknięte korbowody

- M47 koła pasowe lubią się rozlecieć

- N47 tak rozrządy padają (patrz wątki wyżej)

- N47 pali mniej niż M47

- spryskiwacze lamp ciekną

- zawieszenie bardzo trwałe

- samochody z wtryskiem bezpośrdnim benzyny problemy z wtryskiwaczami

- wersje benzynowe problemy z cewkami zapłonowymi

- wersja 335i czasami problemy z pompą wysokiego ciśnienia

- diesel 6 cylindowy pojawia się problem z cieknacym koletorem dolotowym (przecieki oleju na oskach klapek)

- bez aktywnego układu kierowniczego takie sobie prowadzenie w koleinahc na oponach Run on flat.

- filtry czastek stałych tzw suche w zasadzie bez problemowe

 

Chcesz mieć w miarę bezproblemowy i ekonomiczny model kup

320d N47 z automatem

lub

330d M47 lub N47 z automatem; spalanie 1 - 1,5 litra więcej w porównaniu do 320d.

Opublikowano

Ja mam silnik M47 ponad 200tyś i zero problemów z turbo,

wiec coś w tym musi być

największym problemem jest poprzedni właściciel :wink:

Opublikowano
Oryginał BMW. Taki sam mam w 530d i 330d, i zero problemów, a przebieg większy.

Teraz zmieniam na Mobil

Podsumowanie bardzo wyważone. Ja bym jednak dodał obracające się panewki w M47. Sporo osób na forum zgłaszało taki problem. Zwykle silnik do wyrzucenia.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Oryginał BMW. Taki sam mam w 530d i 330d, i zero problemów, a przebieg większy.

Teraz zmieniam na Mobil

Podsumowanie bardzo wyważone. Ja bym jednak dodał obracające się panewki w M47. Sporo osób na forum zgłaszało taki problem. Zwykle silnik do wyrzucenia.

I zapomniałeś dodać że problem tkwi w tym że ludzie młodzi te silniki po prostu żyłują i dla tego takie problemy się zdarzają

Opublikowano (edytowane)
Witam powie mi ktoś czym sie różni wersja e90 320i od 320d lub 318i od 318d i co oznacza 320 i 318

320d, 318d to diesle, oznaczenie "i" natomiast oznacza silnk benzynowy. Teraz na przykładzie - silnik n47 (bo jest jeszcze M47 starszy) 320d to silnik 177 KM a 318d to 143 KM, także analogicznie, wyższa liczba - większa moc. Proponuję jednak trochę się wysilić i przejrzeć forum, dowiesz się wszystkiego sam, a jest czego :cool2:

Edytowane przez ray1243

Pozdrawiam,

Tomek

Opublikowano

I to benzyna d to diesel. Liczby oznaczają moc silnika. Ale można porównywać tylko z danego rocznika i są wyjątki. 320d ma wieksza moc i dynamike niż 318d jeśli były wyprodukowane w tym samym czasie, ale 318d byly w wersji 143KM a 320d 150KM i w tym wypadku różnicy w dynamice praktycznie nie ma.

Zasadniczo im nowsze auto tym wiecej mocy. 320d był w odmianach 163KM do 2007 roku potem 177KM, a pod koniec produkcji nawet 184KM. Równoległe jednak można było kupić odmiany z obniżona mocą tzw flotówki.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

ok to rozumiem te numerki,właśnie przymierzam sie do zakupu bmw e90 jaki silnik polecacie żeby był oszczędny diesel

i co sądzicie o 143 konnym dieselku i jak ze spalaniem u niego.

Opublikowano
ok to rozumiem te numerki,właśnie przymierzam sie do zakupu bmw e90 jaki silnik polecacie żeby był oszczędny diesel

i co sądzicie o 143 konnym dieselku i jak ze spalaniem u niego.

Jest najoszczedniejszy nie licząc wersji 320d ED w zasadzie niespotykanej na rynku. Jeśli ma sprawne termostaty to potrafi spalić tyle ile producent podaje przy bardzo spokojnej jeździe. Mojej żonie średnio pali blisko 5 w trybie mieszanym z przewaga jazd podmiejskich.

Na szóstce ma ok 1600 rpm przy 100 km/h.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Moderatorzy
Opublikowano

Mam nadzieję, że nie będzie znowu wojenki o spalaniu.

 

Do sprawdzania spalania polecam Spritmonitor.de, można mieć pogląd na spalanie na większej próbie.

 

Polecam dzisiejsze wydanie tygodnika Motor, jest test E90 na dystansie 250 tys km.

 

A co do niskiego spalania to polecam takie auto:

 

http://www.poznajhybrydy.pl/wygraj-hybryde-2013

 

Ja zrobiłem wir w baku i mam 2,7l/100km

 

Najlepszy ma 0,9 litra na 100km/h

Opublikowano
A z dynamiką i usterkami jak jest w 143 km motorku

Typowa usterka to rozrząd. Choć oczywiscie nie w kazdym sie zdarza. Innych w zasadzie brak. Dynamika jest wystarczająca imho. na poziomie starszego 320d 150 KM. W razie czego można zrobic chipa na 175-185KM.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Mam nadzieję, że nie będzie znowu wojenki o spalaniu.

 

Do sprawdzania spalania polecam Spritmonitor.de, można mieć pogląd na spalanie na większej próbie.

 

Polecam dzisiejsze wydanie tygodnika Motor, jest test E90 na dystansie 250 tys km.

 

A co do niskiego spalania to polecam takie auto:

 

http://www.poznajhybrydy.pl/wygraj-hybryde-2013

 

Ja zrobiłem wir w baku i mam 2,7l/100km

 

Najlepszy ma 0,9 litra na 100km/h

 

Z ta hybryda to lekka bzdura. Owszem z podladowanymi akumulatorami na krótkim dystansie rzędu 5 km da sie wykręcić takie wyńiki. Jednak w trasie spali tyle co diesel albo i wiecej. Do miasta ma to sens (w przeciwieństwie do diesla)

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.