Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Kolego, jak mozesz kupic N47, to kup i nie cofaj sie w technologicznym rozwoju!

Z grubsza racja... Trżeba tylko uważać na pierwsze roczniki z oznaczeniem A i B, od C ponoć już poprawione są te rozrzady.

Jeśli natomiast nie masz za dużo kasy to m47 nie należy sie bać oczywiście ważny jest stan techniczny silnika.

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

  • Odpowiedzi 15,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
A to ze m47 w e46 był montowany to już nie ma znaczenia...

l.

Nie ma. Rozmawiamy o problemach które występują w e90. Uważam ze kupowanie tego silnika to bardzo duży błąd. Szczególnie Ty powinieneś docenić to ze nowszy pali sporo mniej.

Owszem ja przytaczam fakty i przykłady z forum, a ty robisz jakieś spekulacje które nie mają pokrycia w rzeczywistości. Taka dyskusja faktycznie nie ma sensu.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Kolego, jak mozesz kupic N47, to kup i nie cofaj sie w technologicznym rozwoju!

Z grubsza racja... Trżeba tylko uważać na pierwsze roczniki z oznaczeniem A i B, od C ponoć już poprawione są te rozrzady.

Jeśli natomiast nie masz za dużo kasy to m47 nie należy sie bać oczywiście ważny jest stan techniczny silnika.

Mysle, ze bac sie nie nalezy ani N47 ani M47.

Opublikowano
Kolego, jak mozesz kupic N47, to kup i nie cofaj sie w technologicznym rozwoju!

Z grubsza racja... Trżeba tylko uważać na pierwsze roczniki z oznaczeniem A i B, od C ponoć już poprawione są te rozrzady.

Jeśli natomiast nie masz za dużo kasy to m47 nie należy sie bać oczywiście ważny jest stan techniczny silnika.

Mysle, ze bac sie nie nalezy ani N47 ani M47.

Racja. O tyle nowszy ma wiecej sensu, ze po kilkudziesięciu tys. km zarabia dzieki niższemu spalania na naprawę rozrzadu. Potencjalną naprawę. W gratisie dostajemy znacznie lepszy silnik. W sensie dynamiki, elastycznosci i kultury pracy.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Podsumuje moje wypowiedzi aby zainteresowany mnie zrozumiał ( k8v8m możesz nawet nie czytać bo to nie do cibie ):

Silnik nowszy pewnie jest lepszy od starszego ale należy unikać oznaczeń A i B czyli pierwszych.

Najnowsze N47 są napewno lepsze od m47 i starsze tez gdyby nie rozrzady.

Jeśli cię stać na zakup odpowiedniego n47 to bierz i sie nie zastanawiaj, jeśli nie to kup m47 jezdzij spokojnie i odłożona sobie z różnicy w cenie 5-10tys na lokatę a jak coś kliknie to zrób remont i dalej jezdzij bez stresu ze jak coś padnie to będziesz szukał kasy....

Ocen na co cię stać i czy jak coś padnie możesz zostać bez kasy.

 

Nigdy nie twierdzilem ze n47 to szmelc ale mówienie tak o M47 jest krzywdzeniem inżynierów z bmw bo jest to bardzo dobry silnik który ma swoje bolączki ale proste do oszacowania, wyceny i naprawy.

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano

Twoje podsumowanie jest kompletnie bezsensowne. Wymiana rozrzadu, a nawet całego bloku to koszt na poziomie wymiany turbo w M47, a ryzyko mniejsze. Mimo ze silników M47 jest znacznie mniej niż nowszych to przypadków padnietego turbo jest znacznie wiecej.

Jak juz pisałem po przejechaniu kilkudziesięciu tys km koszt wymiany rozrzadu czy całego bloku sie zwraca. Pakowanie sie w M47 ma sens jak ktoś kupuje auto po to by nim prawie nie jeździć. Wtedy kupuje najtańsze i najgorsze co jest dostępne na rynku czyli M47 122KM. No ale w takiej sytuacji wogole nie ma sensu kupowania diesla.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Ale się uczepiłeś tego m47 :nienie:

Zupełnie bez sensu bo nie masz racji na temat dużej awaryjności w tym modelu ale z g..... się nie dyskutuje tylko naprowadza na odpowiednie tory myślenia . :mrgreen:

Daj już sobie na wstrzymanie bo czytać się nie chce i mącisz ludziom w głowie .

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Opublikowano

Patrząc na tą tabele http://baza.edpol.pl:8080/partscatalogue/cars.aspx?a=00016&b=05389 to widzę że można kupić N47C w aucie nawet z 2005 roku, czyli nie powinno być aż tak drogo.

 

Jeszcze jest kwestia tego rozrządu, bo z tego co wiem jest mam łańcuch, nawet jeżeli jest wadliwy to po zakupie można go zmienić i będzie spokój przynajmniej na następne 100.000 km tak?

Opublikowano (edytowane)
Kolego, jak mozesz kupic N47, to kup i nie cofaj sie w technologicznym rozwoju!

Z grubsza racja... Trżeba tylko uważać na pierwsze roczniki z oznaczeniem A i B, od C ponoć już poprawione są te rozrzady.

Jeśli natomiast nie masz za dużo kasy to m47 nie należy sie bać oczywiście ważny jest stan techniczny silnika.

Jako, że celuje w n47 - silniki z oznaczeniem A i B do kiedy były montowane i czy C faktycznie jest mniej awaryjny?

 

edt. z tabelki która podał kolega Greg wynika, że te lepsze silniki to te produkowane od 2010 184KM - oznaczenie C, a te z przedziału 2007-9 to wszystkie z oznaczeniem A - Docent ciężko będzie "uważać" na silniki z 3 lat produkcji

Edytowane przez ray1243

Pozdrawiam,

Tomek

Opublikowano (edytowane)
Tak, można rozrząd wymienić. I raczej po wymianie na najnowszy będzie służył dłużej niż 100 tys km. Z czasem były modyfikowane te łańcuchy, koła zebate, ślizgi i napinacze i jak sie je wymieni na najnowsze to przy prawidłowej obsłudze raczej starcza do końca życia silnika i auta. N47 były produkowane od 2007 roku więc chyba coś pomieszałeś. Edytowane przez K8v8M

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Może w tej tabeli pomieszali, zobacz że tam jest napisane że N47C były produkowane od 2005 i miały 163KM.

To miałem na myśli. No chyba ze to jakieś eksperymentalne konstrukcje, ale na rynku ich raczej nie spotkasz. Oficjalnie silniki N47 były montowane w końcówce 2007.

 

163KM to M47. Potem była tez odmiana ED N47 o takiej mocy, ale to biały kruk.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Może w tej tabeli pomieszali, zobacz że tam jest napisane że N47C były produkowane od 2005 i miały 163KM.

Czyli sugerujesz, że w przedziale lat 2007/9 są jednak silniki z poprawionymi elemantami rozrządu?

Pozdrawiam,

Tomek

Opublikowano
Może w tej tabeli pomieszali, zobacz że tam jest napisane że N47C były produkowane od 2005 i miały 163KM.

Czyli sugerujesz, że w przedziale lat 2007/9 są jednak silniki z poprawionymi elemantami rozrządu?

Jak są poprawione to w serwisie. Poprawki do rozrzadu wychodziły jeszcze w 2013 roku. Ale uważa się, ze wady są pozbawione silniki wyprodukowane od lutego 2011.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Kolego, jak mozesz kupic N47, to kup i nie cofaj sie w technologicznym rozwoju!

Z grubsza racja... Trżeba tylko uważać na pierwsze roczniki z oznaczeniem A i B, od C ponoć już poprawione są te rozrzady.

Jeśli natomiast nie masz za dużo kasy to m47 nie należy sie bać oczywiście ważny jest stan techniczny silnika.

 

Pytam, bo kolega Docent zaznaczył aby uważać na pierwsze egzemplarze i ciekawi mnie ile w tym prawdy.

Pozdrawiam,

Tomek

Opublikowano
Kolego, jak mozesz kupic N47, to kup i nie cofaj sie w technologicznym rozwoju!

Z grubsza racja... Trżeba tylko uważać na pierwsze roczniki z oznaczeniem A i B, od C ponoć już poprawione są te rozrzady.

Jeśli natomiast nie masz za dużo kasy to m47 nie należy sie bać oczywiście ważny jest stan techniczny silnika.

 

Pytam, bo kolega Docent zaznaczył aby uważać na pierwsze egzemplarze i ciekawi mnie ile w tym prawdy.

To jest tak samo jak z Audi b7 2.0TDi z kodami silnika :wink:

Opublikowano
Kolego, jak mozesz kupic N47, to kup i nie cofaj sie w technologicznym rozwoju!

Z grubsza racja... Trżeba tylko uważać na pierwsze roczniki z oznaczeniem A i B, od C ponoć już poprawione są te rozrzady.

Jeśli natomiast nie masz za dużo kasy to m47 nie należy sie bać oczywiście ważny jest stan techniczny silnika.

 

Pytam, bo kolega Docent zaznaczył aby uważać na pierwsze egzemplarze i ciekawi mnie ile w tym prawdy.

Jest w tym prawda. Im nowsze tym wiecej poprawek. Myśle ze te wyprodukowane w roku 2013 bedą juz bezproblemowe.

 

Tyle, ze zwróć uwage ze jak kupujesz starsze auto to możesz w nim wymienić rozrząd na ten najnowszy i masz to samo co w najnowszym silniku. To jest jedna z wielu zalet N47. Te silniki jeszcze długo bedą produkowane i nie zostaniesz na lodzie ze starym złomem nawet jak Ci silnik całkiem padnie to możesz wymienić na nowszy

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
kolega widzę dalej zakochany w N47 :mrgreen: ja jako użytkownik złomu sumie nie narzekam 250000 pęknie zaraz a turbo jeszcze żyje, wtryski też. Rozumiem jakbyś wychwalał tak 3.0d, ale n47 to dalej tylko 4 cylindry
Opublikowano

Olo a widziałeś moje ostatnie spalanie ?

Dziś tankowalem po 750km ;)

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano

Ja dziś przejechałem przez całą Warszawę o 16:30 czyli w największym ruchu i komp pokazał 4,5L, resetowałem w połowie czyli na wale miedzeszyńskim i dojechałem do Modlińskiej. Niestety ale zepsułem wszystko włączając się do ruchu.. A co najciekawsze.. Wyjeżdżając na rezerwie z Ursynowa komp pokazywał że zostało mi 51km na baku na modlińskiej miałem jeszcze paliwa na 41km...a to jest 25km... ostro zmieniłem styl jazdy bo zależało mi żeby dojechać na swoją stacje..

Niestety ale u mnie praktycznie cały czas 100% miasto więc 7L z groszem to nie jest zły wynik.. tym bardziej że wiecznie się gdzieś spieszę..

205 1.9d 64km-> Q5 3.0D 240km -> Passat B4 1.9TDI 90km -> e90 320d 163km <- klik & I3s 2018 | Niezła fala..

http://www.motostat.pl/user_images/55143/icon5.png i spada... chyba uczę się jeździć eco..

Opublikowano

widziałem, ciekawi mnie czy łapiesz się na nowe korki na estakadzie? bo jak tak to wyniki Ci się zmienią diametralnie.

Wczoraj podobno z centrum do estakady 2h :mrgreen:

Opublikowano

praktycznie mnie problem nie dotyczy ... po robocie teraz do powrotu do domu dokładam dodatkowe 2-5 min więc żaden problem ... ale wychodze z pracy o 14,30 aby unikąc korków.

dobra konczmy OffTopa nie o tym temat.

 

Kolego a Ty kupuj E90 bo to fajne autko ... ewentualnie rozważ E91 bo tego tez sporo na rynku jest i w sumie to juz powinno byc w czym wybierac.

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano
kolega widzę dalej zakochany w N47 :mrgreen: ja jako użytkownik złomu sumie nie narzekam 250000 pęknie zaraz a turbo jeszcze żyje, wtryski też. Rozumiem jakbyś wychwalał tak 3.0d, ale n47 to dalej tylko 4 cylindry

A po co mam wychwalac 3.0D? N47 jest wystarczająco uniwersalny. Może z jednej strony zapewnić rekordowo małe spalanie np w wersji ED poniżej 4 litry /100 w trasie, a z drugiej w innej odmianie wiecej niż satysfakcjonujące osiągi. Np ok 270KM po chipie i troche ponad 5s do setki w jedynce. 3.0d to oczywiscie lepsza kultura pracy dzięki R6 i niektóre wersje mogą osiągać jeszcze wyższe moce, ale nie może sie pochwalić tak niskim spalaniem, no i jest znacznie cięższy.

 

Obecnie podstawowa wersja N47 184KM zapewnia bardzo dobre osiągi (7s do setki w jedynce) i zarazem bardzo niskie spalanie. Czego chcieć wiecej? W nowej trojce wchodzi odmiana N47 218KM. Osiagi az nadto wystarczajace. Ten silnik jest na rynku juz 6 lat i podejrzewam, ze będzie kolejne 6, bo to bardzo udana konstrukcja. Oczywiscie nie licząc początkowych problemów z rozrzadem, ktore jednak nie dotyczą wszystkich silników lecz jakiegoś ułamka i ktore to problemy można trwale rozwiązać poprzez wymianę na poprawioną wersję.

 

Natomiast wzorem braku awarii jest silnik R6 ale w wersji benzynowej bez turbo. Bo niestety wersja turbo miała ogromne problemy z pompami paliwa (ztcp).

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Witam, planuję kupić bmw E90, z tego co się orientuję pod koniec 2008 roku był lifting prawda?

Możecie mi powiedzieć na co zwrocic szczegolną uwagę? Oprocz dwumasy oczywiscie

Zastanawiam się nad autem z 2 litrowym dieslem (143KM) bo w sumie najpopularniejszy jest w ofertach sprzedazy. Pytanie do Was czy to ten niemiecki silnik - następca slawnego 1.9TDI ktory byl bardziej awaryjnny od 1.9? I pytanie tez ktorego diesla byscie polecili z mozliwych bo z tego co widzialem to kilka ich bylo w tym bmw

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.