Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 15,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

dziekuje za info juz wiem dlaczego do 2007 znajdowalo mi na olx czy otomoto. Nie jest to dla mnie problem.


Kolego sie mylisz chyba bo widze na YT filmy instalacji E9X z butla pod autem. Cytat ze strony jednego z montazystow:


Toroidalny zbiornik gazu o pojemności 56 litrów został zamontowany pod podłogą bagażnika. Samochód ten nie był fabrycznie wyposażony w koło zapasowe i montaż zbiornika pod autem wymagał kilku zmian jak n.p. wymiana ostatniego tłumika na nowy - specjalnie do tego celu skonstruowany tłumik firmy ULTER Sport.

Opublikowano
Noooo robiąc przeróbki to można i płytę podłogową pociąć żeby się zmieściło więcej.

 

Robią to raczej taśmowo także wiedzą ocb a to najważniejsze. Kwestia ile kosztuje i jaka to ingerencja. Oni raczej nie tną podłogi a zmieniają wydech bo pewnie kształtem pasuje inny.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wydech jest najmniejszym i za razem najwiekszym problemem. Wstawisz takiego ultera do 3.0i to w srodku nie wysiedzisz, sama zmiana jest prosta. Modyfikacja podlogi tez jest prosta, odkracaja "wanne" i wstawiaja blache, do ktorej idzie butla od dolu i tu sie konczy piekna historia. Calosc i tak wyglada paskudnie bo butla wisi ponizej zderzaka, zawory bezpieczenstwa sa na zewnatrz, zderzak lata bo nie ma gdzie go przykrecic, izolacje termo lataja. Seria e91 nie nadaje sie do lpg. Lepiej szukac e61 z silnikiem na posrednim.
Opublikowano
Wydech jest najmniejszym i za razem najwiekszym problemem. Wstawisz takiego ultera do 3.0i to w srodku nie wysiedzisz, sama zmiana jest prosta. Modyfikacja podlogi tez jest prosta, odkracaja "wanne" i wstawiaja blache, do ktorej idzie butla od dolu i tu sie konczy piekna historia. Calosc i tak wyglada paskudnie bo butla wisi ponizej zderzaka, zawory bezpieczenstwa sa na zewnatrz, zderzak lata bo nie ma gdzie go przykrecic, izolacje termo lataja. Seria e91 nie nadaje sie do lpg. Lepiej szukac e61 z silnikiem na posrednim.

 

Kurcze czyli jednak sztukateria.. jednak LPG to dla mnie mus. E61 to seria 5. Duża różnica w eksploatacji? Też myślałem o poszukiwaniach w tej serii ale jakoś środek mi się z serii 3 spodobał i myślałem że będzie taniej utrzymać. Racja że pośredni wtrysk. Raportów spalania jest dużo na LPG. Tak w skrócie na szybko to które silniki najbardziej bezawaryjne?

2.2 520i 170KM 125kW zdecydowanie najwięcej raportów.

3.0 530i 231KM 170kW różnic w spalaniu nie ma dużych a zawsze więcej koni. Rozumiem że w e61 jest koło zapasowe standardowo i w nie zbiornik LPG?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ogolnie, czasy takich jednostek co 2.4 w audi sie skonczyly, jesli liczysz na bezawaryjnosc, zostan przy tym co masz badz szukaj ostatnich produkcji e39. Jesli koniecznie e61, to te z silnikiem m54. Wszystko co nowsze w bmw, jest lepsze w dieslu.
Opublikowano

E39 jest dość stare. Nie zmienialbym audi 2001 żeby mieć nowe niepewne w podobnym roczniku. Audi akceptowałem bo też ma swoje wady jak droższy rozrząd, multitronik lubiący się zepsuć. Ale wiedziałem o tym przed kupnem byłem świadomy i zaakceptowałem to. Kwestia poznać słabe punkty BMW i podjąć decyzję.

Diesla nie biorę pod uwagę że względu na paliwo, nich będzie 8L spalał po 7zl i mamy 60zl na 100km.. jednak LPG to połowa tego..

Opublikowano
paliwo to nie jedyny koszt utrzymania auta. Koszty BMW potrafią zjeść.

 

Dlatego proszę o opinie. Jestem otwarty na argumenty zawsze słyszałem że benzyniaki mniej się psują w dieslu jest to i tamto, koszta większe, wszystko bardziej skomplikwane. Jednak 30zl na każdej setce to 3000zl rocznie w kieszeni. Benzyniaki tak się rozwalają?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No wlasnie, tutaj wracamy do audi i bmw z lat 2001, te auta sie skonczyly. Teraz jest inaczej, benzyniaki to jest to i tamto i przewaznie same problemy. Jesli chodzi o bmw, do lpg, to beda stare auta, max 2007 (rynek eu), pozniej jest wtrysk bezposredni, praktycznie w kazdym modelu, co wyklucza lpg. Poza tym, troche zle liczysz, diesel to 5-6/100 (przy 3.0) a lpg min 10-12/100 (przy 3.0).
Opublikowano
No wlasnie, tutaj wracamy do audi i bmw z lat 2001, te auta sie skonczyly. Teraz jest inaczej, benzyniaki to jest to i tamto i przewaznie same problemy. Jesli chodzi o bmw, do lpg, to beda stare auta, max 2007 (rynek eu), pozniej jest wtrysk bezposredni, praktycznie w kazdym modelu, co wyklucza lpg. Poza tym, troche zle liczysz, diesel to 5-6/100 (przy 3.0) a lpg min 10-12/100 (przy 3.0).

 

Nie musi to być 3.0 ale może być coś mniejszego. No i nie wierzę w wynik 5L kombi 3.0:⁠-⁠) tyle to miałem w peugeocie 207 1.4 HDi małym miejskim 3 drzwiowym aucie. Nie wierzę w 5-6 litrów w kombi z 3 litrowym silnikiem.


https://www.autocentrum.pl/spalanie/bmw/seria-5/e60/


Ps. Pasuje mi żeby do 2007 kupić BMW. Jeśli jest tego warte. Tzn że jednostki są dość trwałe

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nas nie interesuja dane z autocentrum. Wiekszosc tych co tu sie wypowiada, ma, mialo, wiele roznych beemek. Sam mam pare sztuk, pb, pb+lpg, diesel, jest nawet hybryda. Na trasie, 3.0d schodzi spokojnie do 5-6//100, 2.0 nawet 4-5/100. Nie wazne, szukasz lpg, szukaj serii 5 z silnikiem m54, nie istotne w jakiej konfiguracji, 520/525/530i.
Opublikowano
Nas nie interesuja dane z autocentrum. Wiekszosc tych co tu sie wypowiada, ma, mialo, wiele roznych beemek. Sam mam pare sztuk, pb, pb+lpg, diesel, jest nawet hybryda. Na trasie, 3.0d schodzi spokojnie do 5-6//100, 2.0 nawet 4-5/100. Nie wazne, szukasz lpg, szukaj serii 5 z silnikiem m54, nie istotne w jakiej konfiguracji, 520/525/530i.

 

Żeby była jasność nie przyszedłem tutaj żeby się wykłócać ale po prostu czegoś się dowiedzieć i po prostu podyskutować.

Właśnie wyczytałem że m54 był montowany w tych 3 konfiguracjach. Czy między nimi jest różnica w eksploatacji? Że no 525 jest lepszy niż 530 itp? Chętnie bym xdrive kupił ale bardzo tego mało jest. Może akurat jakas konfiguracja była na 4 koła napędzana?


PS2. o co chodzi z tymi galkami zmiany biegow w e61? z 2007 ogladam a tam jedna taka stonowana oldskulowa galka a w innym jakis inox nowoczesny zupelnie inna futurystyczna galka.

Opublikowano
Jeśli aż tak patrzysz na koszty już samego paliwa , to odpuść model e60 , bo to zupełnie inna bajka pod względem techniki i kosztów utrzymania co model c5 od Audi. C5 to jeszcze ta prosta technika i elektronika . E60 to taki odpowiednik c6 , czyli juz inne koszty napraw i ilość awarii niż w c5.
Opublikowano
Jeśli aż tak patrzysz na koszty już samego paliwa , to odpuść model e60 , bo to zupełnie inna bajka pod względem techniki i kosztów utrzymania co model c5 od Audi. C5 to jeszcze ta prosta technika i elektronika . E60 to taki odpowiednik c6 , czyli juz inne koszty napraw i ilość awarii niż w c5.

 

Rozumiem i jestem tego świadomy. No nie wiem może błędnie ale myślę, że benzyniak to mniejsze szanse na kupienie padła niż diesel. Nie mowie ze benzyna nie może być skarbonka ale chyba mniej prawdopodobne. Co się psuje w benzyniaki? Co muszę wziąć pod uwagę użytkując parę lat? Tak z grubsza, ile rozrząd ile skrzynia jak się coś zepsuje, nie mówię o amortyzatorach czy oleju bo to wszędzie się wymienia. W c6 drogi rozrząd i kolektor ssący często klapki się psują. Co w BMW na podium usterek stoi?

Opublikowano

Właśnie wyczytałem że m54 był montowany w tych 3 konfiguracjach. Czy między nimi jest różnica w eksploatacji? Że no 525 jest lepszy niż 530 itp? Chętnie bym xdrive kupił ale bardzo tego mało jest. Może akurat jakas konfiguracja była na 4 koła napędzana?


PS2. o co chodzi z tymi galkami zmiany biegow w e61? z 2007 ogladam a tam jedna taka stonowana oldskulowa galka a w innym jakis inox nowoczesny zupelnie inna futurystyczna galka.

 

Między 525i a 530i zbytnich różnic konstrukcyjnych nie ma. Wiadomo jeden ma 2,5L drugi 3,0L i inną moc. 520i ma więcej różnic. Produkowane były w pierwszych rocznikach i xDrive z M54 nie znajdziesz. Dopiero z N52 czyli nowszym (218/258KM).


Zmienili wtedy wybierak na w pełni elektroniczny jak w serii F.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Ja bym Ci doradzał diesla n47. To pali tyle co nic.

Jeszcze jak trafisz po zrobionym rozrządzie... :cool2:

Opublikowano
Ja bym Ci doradzał diesla n47. To pali tyle co nic.

Jeszcze jak trafisz po zrobionym rozrządzie... :cool2:

Aha czyli coś podobnego jak w audi c6, rozrząd drogi i wał jakiś. Liczę się z tym że jakoś użytkownik nowego auta przez lata trafi się raz mi taki rozrząd do roboty.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Cześć, aktualnie przymierzam się do kupna BMW e92 320D i mam dylemat nad opcja 177 czy 184 konie. Wiem, że ta słabsza wersja to jest przedlift i ciekawi mnie czy jest duża różnica odnośnie awaryjności tych silników. Chciałbym się dowiedzieć czy ktoś miał któryś z tych silników i jaką ma opinie na ich temat.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Rozrzad nie jest problemem. To czesc ekspolatacyjna podlegajaca wymianie. Dwa, 177 to nie ten sam silnik co 184. Tylko tloki wal i korby sa takie same. Reszta jest inna. Jeden to n47, drugi to n47n.
Opublikowano
Rozrzad nie jest problemem. To czesc ekspolatacyjna podlegajaca wymianie. Dwa, 177 to nie ten sam silnik co 184. Tylko tloki wal i korby sa takie same. Reszta jest inna. Jeden to n47, drugi to n47n.

No nie jest problemem, bo przecież w każdym aucie wymiana rozrządu kosztuje kilka tysięcy i zazwyczaj trzeba wyciągać silnik prawda?

Opublikowano
No tak, tylko tylnie rozrządy są już od jakis 15 lat, nie wiem czy cokolwiek współczesnego ma rozrząd z przodu. Nie jest to problemem bo koszt wymiany rozrządu - jakieś 3 tys jest niczym przy np wymianie wtrysków z pompą, remoncie głowicy czy wału. Ja bralbym 184, bo z tego co wiem w n47d20a jest dolne koło rozrządu zintegrowane z wałem, więc wymianiajac rozrząd też zaleca się wymianę wału. Jak nie to niech ktoś mądrzejszy poprawi.
Opublikowano
Rozrzad nie jest problemem. To czesc ekspolatacyjna podlegajaca wymianie. Dwa, 177 to nie ten sam silnik co 184. Tylko tloki wal i korby sa takie same. Reszta jest inna. Jeden to n47, drugi to n47n.

No nie jest problemem, bo przecież w każdym aucie wymiana rozrządu kosztuje kilka tysięcy i zazwyczaj trzeba wyciągać silnik prawda?

 

W czym problem? Niektórzy się tak doczepili tego rozrządu W tym n47 jakby innych problemów nie mieli, kupujesz bmw to miej na uwadze mimo wszystko, że części nie są w cenie podzespołów Fiata czy innego Citroena...

Poza tym bez zastanowienia brałbym 184km.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.