Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
Opublikowano

Nie ma takich stricte bezawaryjnych.

Przeczytaj ostatnie 30~ stron.

Albo n52 albo dwulitrowe n46, jak ma być spokój, tylko to nie jedzie a pali tyle co 3l, ale jest z czego wybierać przynajmniej, bo akcyza mała.

335i kosztuje sporo a i po kupnie trzeba mieć sporo na serwis tego motoru.

  • Odpowiedzi 15,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam panowie i panie.

Jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o bmw w dieslu a chciałbym kupić teraz diesla.

Interesuje mnie e91, na który silnik zwrócić uwagę? Jak z awaryjnością tych silników? Chciałbym 2.0D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zwróć uwagę na dwulitrowego. A jeśli Cię stać i budżet pozwala, to przyjrzyj się też trzylitrowemu. Kilka stron wcześniejszych w tym temacie masz kompletne opisy wad i zalet obu silników w każdej wersji. Dowiesz się wszystkiego co trzeba i będziesz zadowolony. Powodzenia. :)
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Co do zasady S226A to zawieszenie takie jak w M-pakiecie.

 

Tutaj kolego się mylisz: sportowe dostosowanie zawieszenia S226A to nie to samo co zawieszenie M sport S704A.


W E90 róznice są na pewno w twardości/tłumieniu amortyzatorów (wystarczy na realoem sprawdzić).

W E60 są jeszcze dodatkowo różnej grubości stabilizatory.


Z tego co ja rozkminiłem to zawieszenie:

- sportowe dostosowanie zawieszenia to zawieszenie lekko utwardzone przy zachowaniu wysokiego komfortu jazdy

- m sport to zawieszenie typowo sportowe (znacznie twardsze), gdzie producent nie zwracał już tak dużej uwagi na komfort, a na maksymalnie dobre prowadzenie auta.


Rodzaj zawieszenia jest zawsze widoczny po rozkodowaniu VIN pojazdu.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Ale chyba tylko przed liftem? Tak coś pamiętam.

Po lifcie są już tylko standardowe amory i te s704A.

Sport i m sport dzieliło ten sam stabilizator przedni.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Hej, Oszczędzałem pieniądze przez całe życie, więc mogę kupić dla mnie naprawdę fajny pierwszy samochód. A odkąd mój brat dostał coupe e46 330ci, zainteresowałem się BMW. Po kilku poszukiwaniach znalazłem 320i E92 i naprawdę mi się podobał. Teraz mam kilka ogólnych pytań dotyczących samochodu i szukam porady:


jak to jest jako samochód?


Czy to jest wiarygodne?


Jakie są wspólne słabe punkty/problemy?


Ile kosztuje ubezpieczenie? (mieszkam w Niemczech i mam 19 lat)


Jeśli jesteś właścicielem/właścicielem tego samochodu... czy polecasz go?


Również każdy interesujący fakt, porady lub po prostu coś, co uważasz za warte uwagi. Dziękuję za wszelką pomoc

Opublikowano

Panowie co sądzicie o tym egzemplarzu?

Cały czas zastanawiam się nad serią N47. Czy iść w ten silnik czy nie.


WBAVU51030A318742


210tkm


IMG-20220126-WA0014.jpg


IMG-20220126-WA0018.jpg


IMG-20220126-WA0017.jpg

Opublikowano
Wyposażenie bardzo ciekawe. Przebieg jeśli prawdziwy to nie ma się czego bać. Zależy oczywiście jak ktoś dbał. Sprawdź DPF, wtryskiwacze, zapytaj o turbo, rozrząd i klapy wirowe, olej w skrzyni i silniku kiedy wymieniony. Moja ma 290k, kolegi 320k i jakoś te N47 dają radę. M47 nawet nie brałem pod uwagę. Skrzynia chyba najprostszy sposób żeby sprawdzić konwerter to zatrzymać się na lekkim wzniesieniu - jak auto się nie stoczy lub zacznie jechać do przodu to powinien być ok. Wiązka w tylnej klapie lubi się przetrzeć i dzieją się dziwne rzeczy (u mnie gasną lampki w bagażniku po całkowitym otwarciu klapy) no i sama klapa rdzewieje pod plastikami. Reszta jak w przypadku każdego samochodu, data na reflektorach, pasach bezpieczeństwa, ślady na śrubach po demontażu błotników, maski.
Opublikowano
Wyposażenie bardzo ciekawe. Przebieg jeśli prawdziwy to nie ma się czego bać. Zależy oczywiście jak ktoś dbał. Sprawdź DPF, wtryskiwacze, zapytaj o turbo, rozrząd i klapy wirowe, olej w skrzyni i silniku kiedy wymieniony. Moja ma 290k, kolegi 320k i jakoś te N47 dają radę. M47 nawet nie brałem pod uwagę. Skrzynia chyba najprostszy sposób żeby sprawdzić konwerter to zatrzymać się na lekkim wzniesieniu - jak auto się nie stoczy lub zacznie jechać do przodu to powinien być ok. Wiązka w tylnej klapie lubi się przetrzeć i dzieją się dziwne rzeczy (u mnie gasną lampki w bagażniku po całkowitym otwarciu klapy) no i sama klapa rdzewieje pod plastikami. Reszta jak w przypadku każdego samochodu, data na reflektorach, pasach bezpieczeństwa, ślady na śrubach po demontażu błotników, maski.

 

Dokładnie wersja fajna ciężko nie podjarac się tym wypasem.. ogólnie to sobie przyjąłem do budżetu że tak czy inaczej te +3500zł odrazu przeznaczam na nowy rozrząd. Widzę że jest sporo miejsc wyspecjalizowanych w tych wymianach i to nie problem jakiś. Lecz sporo się też naczytalem nie wiem może głupot że tak na prawdę koszty dopiero można oszacować jak rozbierze się auto i wtedy może być kwota i 7000zł. Jak rozrząd ma wystarczyć na bezpieczne 150tkm to nie jest to jakiś straszny wydatek te 3500zł. Zakładając użytkowanie takiej Nki z 5lat. Tak na to patrzę. Klapy też w tym N47 trzeba usuwać? Chodzi o wersję 177km. Chyba wezmę raport co do przebiegu może tam coś wyjdzie że rozrząd w ASO był już robiony wcześniej. Bo jak ma te 210tkm to raczej już było zaglądane.

Opublikowano

Cześć, fajnie że chcesz się zapytać, chociaż mam wrażenie po Twoim poście, że nie za bardzo potrudziłeś się by zrobić jakiś własny research. A widać to po tym, że nie dodałeś informacji o jaki silnik chodzi: N46 (150 PS) czy też N43 (170 PS).


1. jak to jest jako samochód?

Super, bardzo dobrze się prowadzi, jest ciche, wygodne, spalanie też dobre, znakomicie wygląda


2. Czy to jest wiarygodne?

W sensie bezawaryjne? Nie miałem sytuacji by mi samochód stanął na drodze, natomiast miał parę awarii, po których potrzebna była niemal natychmiastowa interwencja mechanika: nieodbijające hamulce (inaczej je po prostu spalisz, co zresztą mi się po części przytrafiło) oraz hałasujący rozrząd. Ale to zależy też od danego auta.


3. Jakie są wspólne słabe punkty/problemy?

O N46 za wiele nie powiem, ale słynny Valvetronic potrafi dać w kość.

Natomiast co do N43, to tutaj główną kwestią jest układ NOx, który musi poprawnie działać, w przeciwnym razie silnik nie będzie pracował w trybie uwarstawionym (na ubogiej mieszance), na którym to tworzy adaptacje. Znaczna większość aut ma z tym problem, natomiast zostało to już rozpracowane, mamy temat, gdzie jest to opisane (N43 - brzydka praca silnika -> jakoś taka nazwa tematu, wpiszesz w google to wyjdzie). Kluczem jest zakupienie NOXem, takiego jakby emulatora sondy NOx ze strony bimmerprofs za (wtedy przynajmniej) €349, dzięki któremu będziesz w stanie ogarnąć ten silnik.

Oprócz tego trzeba uważać na napinacz rozrządu, łamiącą się, plastikową obudowę rozrządu (co właśnie mi się przydarzyło przy ok. 123k km), łańcuch też się potrafi rozciągnąć. Początkowo padały cewki, ale wszystkie jeżdżące auta mają już to raczej dawno za sobą. To tyle z głównych rzeczy, reszta to już rzadsze problemy (typu wtryski albo pompa HPFP) albo jakieś czujniki - to już trochę loteria, może się zdarzyć w obojętnie jakim aucie, jakie kupisz.


4. Ile kosztuje ubezpieczenie? (mieszkam w Niemczech i mam 19 lat)

Nie wiem jak w DE, mam kolegę co ma 335i, ale tu zapewne inna stawka. U mnie jakoś 1320 zł włącznie z AC i wszystkimi rzeczami na szyby, NNW, assistance na Europę, etc. Oczywiście przy pełnych zniżkach.


5. Jeśli jesteś właścicielem/właścicielem tego samochodu... czy polecasz go?

Mam E90 318i LCI z 2009 roku, sedan, manual. Tak, ogólnie polecam, szczególnie jak się to w pełni ogarnie to fajowo się jeździ, jednakże w mojej ocenie koszt utrzymania (w moim konkretnym przypadku) auta jest nie do końca adekwatny co do oferowanych osiągów, które jak wszystko jest sprawne (czyli układ NOx ogarnięty oraz zrobione adaptacje), są naprawdę spoko, w przeciwnym razie auto będzie kangurzyć, nie oddawać pełnej mocy i spalanie wzrośnie. Ale ja też bardzo dbam o samochód i wielu ludzi nie wydałoby tyle co ja, także to też jest różnica.

icon3.png G30 530i xDrive

Opublikowano

Od prawie 2 lat posiadam 320i, ale nie E92, a sedan E90. Silnik mam poliftowy 2.0i 170 KM. Układ paliwowy nie lubi kiepskiej jakości benzyny. Sam tankuję właściwie jedynie PB98. Ze względu na wtrysk bezpośredni lepiej nie podejmować się montażu LPG. Auto na tle konkurencji wyróżnia się fenomenalnym układem jezdnym i muszę przyznać, że jest to jedno z aut, które mi się najlepiej prowadziło. Silnik 170 KM do jazdy bez szaleństw w zupełności mi wystarcza. Bolączką N43 jest układ zapłonowy. Regularnie trzeba kontrolować stan świec i cewek zapłonowych. Z droższych awarii mogą przytrafić się wtryskiwacze piezoelektryczne, których nie ma możliwości regenerowania ze względu na swoją budowę. Auto samo w sobie dzięki niskiej masie przy tej mocy ma przyspieszenie do setki katalogowo 8,1 sekundy i jak na pojemność 2 litrów jest oszczędne. Oprócz silnika wrażliwym punktem jest katalizator i sonda NOX. Tył napęd daje dużo frajdy podczas prowadzenia, natomiast nie ma co oszczędzać na oponach, hamulcach i elementach zawieszenia, które mogą się przyczyniać do pogorszenia komfortu jazdy. Dla młodej osoby uważam, że gabaryty samochodu są w sam raz. Warto olej wymieniać częściej, nie wierzyć w jakość olejów LongLife. U siebie olej wymieniam co <10kkm.

Od kiedy samochód posiadam wymieniałem:

Klocki hamulcowe przód i tył

Świece wraz z cewkami zapłonowymi

Wtryskiwacz na 4tym cylindrze

Czujnik prędkości obrotu koła (wariował system kontroli trakcji)

Olej co 10 tys km, nabicie i odgrzybienie klimatyzacji raz w roku wraz z wymianą filtrów. Płyn hamulcowy najpóźniej co 2 lata.

Ubezpieczenie zakupione w tym miesiącu OC + NNW z dodatkowym ubezpieczeniem szyb i opon kosztowało mnie 803 zł w HDI.

Generalnie samochód uważam za godny uwagi osobie, która ma jakieś pojęcie o samochodach, warto zaopatrzyć się w kabel diagnostyczny i oprogramowanie. Zawsze przy jakichś komunikatach jesteś w stanie z grubsza ogarnąć co jest na rzeczy i do mechanika nie jedziesz zielony. I tu pozostaje jeszcze ważna kwestia, żeby jeśli nie serwisujesz samochodu sam to żeby zajmował się tym ktoś kompetentny, ponieważ silnik N43 bywa trudny w diagnozie i należy taki samochód powierzać do obsługi komuś, kto ma wiedzę w zakresie jego diagnostyki i serwisu.

Było kilka akcji serwisowych dla tego modelu. Regulator wiązki dmuchawy, pompa podciśnienia hamulców bodajże, niektóre auta łapały się na wymianę cewek i klemę akumulatora, połączenie ze skrzynką bezpieczników.

Czy kupiłbym go jeszcze raz? Zapewne tak, możliwe jednak że interesowałbym się dieslem 325d lub 330, które mają dużo większy moment obrotowy, co przekłada się na szybsze manewry wyprzedzania w trasie.

Uważaj przy oglądaniu E92, wiele tych egzemplarzy może mieć spore przygody za sobą. Późniejsze naprawianie ich po taniości celem osiągnięcia max zysku przez sprzedających może powodować masę kłopotów i stwarzać spore niebezpieczeństwo w razie wypadku.


Pozdrawiam, jeżeli miałbyś jakieś pytania to pisz.

Opublikowano

Cześć,

pierwszy post na forum - szukam E92 do 30 tysiecy - wybierac diesla n47 320d 177 czy benzynke n43 320i 170km. Na mocniejsze w tej cenie raczej nie licze. Trochę się naczytałem o tych silnikach i generalnie wiem, że nic nie wiem także co sądzicie o tych silnikach i e92 do 30 tysięcy. :D

Opublikowano

Witam przymierzam sie do kupna e90 i zastanawiałem się nad 320i n46 150km przedlift lub nad 320d n47 163km co jest tańsze w eksplatacji , który silnik jest trwalszy ?

Albo może ktoś coś innego poleci

Opublikowano
Witam przymierzam sie do kupna e90 i zastanawiałem się nad 320i n46 150km przedlift lub nad 320d n47 163km co jest tańsze w eksplatacji , który silnik jest trwalszy ?

Albo może ktoś coś innego poleci

 


W przedlifcie 320d 163konie to M47. N47 jest po lifcie.

Z tych dwóch co podałeś to na pewno lepszym wyborem będzie dieselek M47 163km.


N46 miałem w jedynce E87. Silnik może nie najgorszy ale jednak ma swoje pewne wady, nie tani rozrząd, mankament z uszczelniaczami zaworowymi, valvetronic. Ale ostatecznie to i tak jest ostatnia 4 cylindrowa benzyna którą można jeszcze brać. Bardziej polecam M47.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co do ogłoszeń, to zdobądź numery VIN i zapytaj w dziale gdzie oceniają ludzie ogłoszenia. Czyli tutaj: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewforum.php?f=44

Co do Xdrive i N47... Spróbuj wytłumaczyć jakie masz obiekcje do takiego połączenia.

Opublikowano

W szarej dołożony M-Pakiet i zmieniona kierownica.


Co do xDrive w automacie i 177KM (u mnie program na 197KM) daje to radę, nie narzekam ale czuć te kilka kilo więcej. Mimo prawie 300 tysięcy na liczniku zero problemów z napędem. Jedynie musiałem wymienić prawą półoś bo się rozleciała więc poszły od razu dwie z zamiennika 2x 800zł + olej w przednim mechanizmie. Trzeba mieć na uwadze, że kiedyś skrzynka ATC300 się podda i musisz ją zregenerować. Oryginalny olej DTF-1 kosztuje około 140zł, wymiana dość prosta.

Nadchodzi lato więc przedni napęd najpewniej odłączę.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nadchodzi lato więc przedni napęd najpewniej odłączę.

Jak?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Z ciekawości, po co chcesz odłączać napęd na przód ?:) Edytowane przez Kuj0n

spacer.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
:cool2:, sadzilem ze nastepny wyskoczy z pomyslem wypiecia wtyczki badz demontazu walu.
Opublikowano

Takiej partyzantki nie uznaję :lol: Zresztą chyba pompka w ATC jest zasilana z wału więc można narobić tylko więcej bałaganu.

Powodów jest kilka, oszczędność paliwa, lepsze osiągi, wydłużenie życia sprzęgła reduktora, możliwość montażu niezalecanych rozmiarów opon no i też ciekawość jak to jest jeździć RWD i zrobić bączka haha. A skoro nie potrzeba do tego specjalistycznego sprzętu ani kombinowania to dlaczego nie spróbować.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Dzień dobry Panowie,

od jakiegoś czasu szukam nowego samochodu w budżecie do 25k i bardzo kusi mnie BMW e90. Wersja po liftingu wpada mi o wiele bardziej w oko więc zastanawiam się czy w takim budżecie znajdę coś godnego uwagi ?

W tym budżecie nie ma co liczyć na bogate wyposażenie czy 3.0 tego jestem świadom. 115KM w Corolli mi wystarcza.

Co do ogłoszeń z e90 znalazłem takie cudo.

https://www.olx.pl/d/oferta/bmw-e90-2010r-lift-CID5-IDN76Yh.html

Najbardziej przemawia do mnie ten kolor, oczywiście szukam sedana. Samochód poniżej budżetu, dołożenie 2-3 tys również było by możliwe, ale może lepiej kupić coś tańszego i na starcie zrobić rozrząd + jakiś lepszy przegląd ? A może lepiej w tym budżecie odpuścić sobie E90 po liftingu ?

Pozdrawiam


Edit. po kontakcie ze sprzedającym udało mi się uzyskać nr. VIN pojazdu - WBAPR51030A891666

Opublikowano
Za sam rozrząd skasują Cię w dobrym warsztacie 4 tysiące. Dolicz podstawowe rzeczy eksploatacyjne jak pompa wody, termostat, koło pasowe, rolki pasek napinacz i robi się ponad 5 tysięcy. Środek pasuje porządnie wyprać, odświeżyć lakier i zrobić jakiś program przynajmniej na te 140KM. Wtedy by to już zaczęło mieć sens co nie zmienia faktu, że egzemplarz bardzo ubogi. Na plus wygląd polifta i kolor :roll:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.