Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 15,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Z jednej strony racja, z drugiej czy ma to aż takie znaczenie :-)

Bardziej by mnie martwiła awaryjność, czy bolączki danego modelu aniżeli komfort pomiędzy Automat/Manual :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Automat ma znacznie. Autem jezdzisz a bolaczki i tak beda.
Opublikowano

Biegi w dieslu są krótkie i trzeba się nawachalować.

A tak po za tym to skrzynie są trwałe i manualne i automatyczne.

Opublikowano
No dobrze, orientacyjnie, jaki jest koszt wymiany rozrządu oraz sprzęgła w tym modelu? Oczywiście pytam o jakąś średnią, nie dokładny cennik ?
Opublikowano
Śledzę to forum od dawna. Mega mi się podoba bo sam jestem pasjonatem e9x. Ale jednego nadal nie rozumiem. Dlaczego tyle ludzi wciąż przekonuje że automat jest lepszy. Nigdy nie kupilbym auta w automacie. Uważam że odbiera 50% przyjemności z jazdy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Każdy wybiera co lubi. To że ty lubisz wachlować gałą, nie znaczy ze automat jest gorszy. Podobnie mówiłem 10 lat temu, ze nie kupie automata, a teraz stwierdzam, ze nie wroce do manuala. Kolejna sprawa to nie wyobrażam sobie kupic wypasionej fury z ręczna skrzynia( nie mowie tu o starym e90) ale np g30. O serii 7 nie wspominajac bo tam to juz chyba tylko automaty sa montowane. Automat odbiera przyjemność z jazdy? Ta szczegolnie w miastach i w korkach... :mrgreen:

🙃🙃

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Automat automatem ale najwięcej przyjemności dają mi łopatki :D


Teraz technologia poszla tak do przodu że żaden manual nie dorówna już automatycznej skrzyni.


Manual był dobry jak automat był wynalazkiem którego nikt nie umiał nawet dobrze wyprodukować, był nieekonomiczny i toporny.


Manual teraz to nadaje się tylko do oldtimerow - a na takie miano to zasłużą za 20 lat tylko e9x z S65 pod maską.

Niestety e9x zaczęło już dzielić los ulepow e46.

spacer.png

Opublikowano

Nie przekonuje że manual jest lepszy, to kwestia subiektywna. Chodzi bardziej o to, że np ktoś pyta o konkretny samochód w manualu a ludzie punktuja że lipa bo manual - jakby użytkownik, który pyta o to auto tego nie widział :D

Imo zamilowanie do automatu może przyjść z czasem. Tak jak ktoś wyżej napisał po 10 latach może również sie nawroce. Inna sprawa że za tyle aut to manuali mogą już nie robić, więc może warto teraz je brać póki jeszcze są dostępne. Trochę jak z uturbianuem silników:D

Opublikowano
A co takiego super jest w manualu (w aucie nie do sportu), żeby go "brać póki produkują"? Jak jest automat, to i tempomat działa w przyjemniejszy sposób, w mieście i w korkach jest zupełnie inna jazda, ruszanie pod górę zawsze bezproblemowe, auto nigdy nie zgaśnie (zdarza się najlepszym) itp itd. Tylko bez farmazonów że jest większa kontrola nad autem, bo nie mówimy o bolidzie na KJSy, tylko o autach na codzień.Jak widzę te w kółko powielane głupoty z przed 20 lat, to mam wrażenie że piszą je ludzie, którzy automatem nigdy nie jechali.
Opublikowano
A co takiego super jest w manualu (w aucie nie do sportu), żeby go "brać póki produkują"? Jak jest automat, to i tempomat działa w przyjemniejszy sposób, w mieście i w korkach jest zupełnie inna jazda, ruszanie pod górę zawsze bezproblemowe, auto nigdy nie zgaśnie (zdarza się najlepszym) itp itd. Tylko bez farmazonów że jest większa kontrola nad autem, bo nie mówimy o bolidzie na KJSy, tylko o autach na codzień.Jak widzę te w kółko powielane głupoty z przed 20 lat, to mam wrażenie że piszą je ludzie, którzy automatem nigdy nie jechali.

 

100% prawdy.

Sam szukałem e90 330i i nie było mi różnicy z jaką skrzynia dopóki nie przyjechałem się 2 samochodami - najpierw manualem, a później automatem. Manual z tym silnikiem jakoś mi nie szedł, a automat kupiłem od razu po sprawdzeniu samochodu. Wcześniej miałem golfa 3 1.8 i nie wyobrażam sobie żeby następny samochód był w manualu

Opublikowano
IMO fakt że biegi zmienia za ciebie samochód jest dostateczny argumentem na to że to odbiera radość z jazdy. Krytykujemy samochody i śmiejemy się gdy same parkują, trzymają się pasa itp, mówiąc że kierowca może nie potrafić jeździć bo robi to za niego samochód, podczas gdy wywyzszamy automatycznie skrzynie biegów. W automacie nie masz kontroli nad tym w jakim momencie wrzucisz bieg wyższy, w jakim zrobisz redukcję, ile czasu go przetrzymasz na jednym itp. Jeżeli nawet jest tam jakas opcja manuala to nawet w połowie nie oddaje to tego co oferuje normalna manualna skrzynia biegów. Nie mówię bron Boże ze automaty są do kitu. Powtarzam jedynie, że nie rozumiem dlaczego tyle ludzi tutaj przekonuje do tego automatu skoro do taka subiektywna sprawa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak nie mam kontroli? Do normalnej jazdy wlaczam d, do szybkiego wyprzedzania, jak auto slabsze, wlaczam s, a jak chce miec kontrole to M i lece na lopatkac i po programie hptool az kopie w plecy i trzymam ile sobie chce. Mam wybor, w manualu go nie mam, ciagle musze wciskac to je... ne sprzeglo. Meczarnia a nie przyjemnosc z jazdy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak nie mam kontroli? Do normalnej jazdy wlaczam d, do szybkiego wyprzedzania, jak auto slabsze, wlaczam s, a jak chce miec kontrole to M i lece na lopatkac i po programie hptool az kopie w plecy i trzymam ile sobie chce. Mam wybor, w manualu go nie mam, ciagle musze wciskac to je... ne sprzeglo. Meczarnia a nie przyjemnosc z jazdy.

Nic dodać, nic ująć.

spacer.png

Opublikowano
Tak samo gadałem przez całe zycie , że zwłoka przy starcie , że nie ma kopnięcia w plecy po zmianie biegu itp . A , że się akurat trafił mi automat do kupienia w super stanie i taki sam manual w jednym miescie , to pojechałem oglądać obydwa ... krótka przejażdżka automatem wyleczyła mnie z manuala szybko . Dziś po 6 latach jazdy automatem nie widzę żadnych zalet manuala . Po prostu silnik musi miec te 2.0 i 150 KM minimum , zeby go nie przymulało na starcie za bardzo w stosunku do manualnej. Ale ta zwłoka jest niewielka , przy starcie z kreski robi to roznicę minimalną na korzysc manuala ( jesli oczywiscie uda sie idealnie puścić sprzęgło ). A jak juz auto jest w ruchu , to osiągi są takie same . Dla samego wyrafinowania tego mechanizmu jakim jest automat warto go mieć , zero szarpania , gładka praca całego układu napędowego , manual to jak wóz drabiniasty przy tym . Płynne przechodzenie momentu z silnika na koła to nie tylko komfort , jest na plus też dla wału , dyfra. A jak się chce komus poszarpać trochę za kółkiem , to przy sportowym zawiasie i fotelach , przestawiając skrzynię na ręczną zmianę biegów też jest frajda .
Opublikowano

Jak nie mam kontroli? Do normalnej jazdy wlaczam d, do szybkiego wyprzedzania, jak auto slabsze, wlaczam s, a jak chce miec kontrole to M i lece na lopatkac i po programie hptool az kopie w plecy i trzymam ile sobie chce. Mam wybor, w manualu go nie mam, ciagle musze wciskac to je... ne sprzeglo. Meczarnia a nie przyjemnosc z jazdy.

 

Dokładnie.

Przecież argumenty typu "mam kontrolę nad autem" brzmią tak śmiesznie że ocierają się o memy.


 

Automat automatem ale najwięcej przyjemności dają mi łopatki

 

True ,@gościue91 przejedź się e9x z automatem na łopatkach z ustawionym trybem Manual. To jest po prostu czysta frajda z jazdy.

Opublikowano
Tak btw. Jak to jest z łopatkami do manuala w tym samochodzie? Jest to jakaś super opcja, czy wgl nie występuje oryginalnie? Z przeglądanych samochodów w automacie chyba żaden nie miał łopatek.
Opublikowano

Piszę parę postów wyżej "tylko bez farmazonów o większej kontroli nad autem" to przychodzi gość i jako jedyny argument pisze o większej kontroli nad autem :duh:


W moim 15 letnim 330i wciśnięcie glębiej gazu na starcie powodowało wystrzał z miejsca z piskiem opon, nie miałem poczucia że ruszanie jest jakieś spowolnione (ale wiem co macie na myśli). Była natomiast dodatkowo jedna rzecz - wszystkie te starty były bardzo powtarzalne, nigdy żadnego przytartego sprzęgła, startu z za niskich obrotów itp. I to zwykłe hydrokinetyki, a w nowszych autach jest jeszcze lepiej, różne tryby jazdy itd

Serio, polecam pojeździć, a potem dopiero się wypowiadać. Mi wystarczyło jak kiedyś na dwa dni dostałem z serwisu auto zastępcze z automatem - to był pierwszy raz jak w ogóle czymś takim jechałem, potrzebowałem z 2h na przywyknięcie, a potem jak pojechałem nim zwyczajnie do pracy i z niej wróciłem, to byłem sprzedany i następne moje auto już musiało być w automacie.

Opublikowano
Oki dobra, z tego ci się zorientowałem automat skrzynia ze steptroniciem czy tiptroniciem może rzeczywiście jest fajna i daje ciekawą opcję kontroli manualnej. Z moich obserwacji wynika jednak że bardzo ciężko o nią w e9x (prawdę mówiąc nie widziałem nigdy).
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podoba mi sie ze potrafisz spojrzec na swoje poglady inaczej :cool2: Wiekszosc bedzie szla w zaparte. Aby jeszcze bardziej przekonac cie do automata napisze iz kazda jedna skrzynia, GM, w starszych, ZF w nowszych ma wszystkie tryby, D,S,M, wystepowaly tez w opcji z manetkami.
Opublikowano
Okej, czyli gdzieś są e91 w automacie również z opcja manetek. Poszerze w takim razie filtry w wyszukiwarkach o opcję automatu i będę je sprawdzał. Zawsze to większa szansa że w końcu znajdę swoje e91 ;)
Opublikowano
lepiej znajdź dobre bez łopatek i doposaż w łopoatki, koszt około 1000zł kierownica z łopatkami
Opublikowano

Ktoś potrafi coś znaleźć po numerze WBAPN51070A395037 ?

Myślałem, że w 2010 to już wszystkie na N57 i gość się pomylił ale według tego co znajduje na darmowych dekoderach to rzeczywiście jest to M57 i auto pochodzi prawdopodobnie z Francji. Akurat na takim wyposażeniu zależało mi najbardziej :roll:


https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-325d-m57-cic-bixenon-mpakiet-sportsitze-czarny-sufit-pdc-ID6DTfoU.html

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.