Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Po kolejnym przegrzaniu silnika jakie mi sie własnie zdarzyło przez elektryczną pompę wody , którą to ma wiekszosc benzyn..odradzałbym silniki z taka pompą . Z tego co wiem n46 ma zwykłą napędzaną paskiem i marzy mi się taka.

 


Dzieki za przestrogę. Pytałem z ciekawości bo i tak szukam już n46 prawie miesiąc. Co do tych 'wynalazków' to zastanawiam się dlaczego tak robią.. Rozumiem, że ekologia i unia generalnie psuje to wszystko, ale bez jaj. Niedługo to 5-letnie auto będzie szło na złom, a przebiegi rzędu 200k niemal niewykonalne. Świat zdecydowanie idzie w złą stronę (dla konsumentów oczywiście).

  • Odpowiedzi 15,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

hm tak mysle czy odpiecie czujnika temperatury powietrza dolotowego moze jakos zniwelowac ten problem? termostat wtedy dziala na 80 stopni i nie nagrzewa sie bardziej plyn chlodzacy przez co caly czas chlodzi silnik.

s-l1600.jpg

Opublikowano
Wtedy spalanie bedzie wyzsze. O ile to nie wiem ,ale benzyna w trybie eco osiąga 112 st , a tak z reguły pokazuje mi 103 do 112 , więc te 80 to niedogrzany silnik. Może miałem pecha, ale czytałem o tych pompach na e90 post i innych i temat znany jest jednak.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tez przechodzilem temat zerwanego gwintu w bloku w n55 i tez znalazlem w internetach tematy o tym na zagranicznych forach.

🙃🙃

Opublikowano
No ciężki temat to jest , bo jesli się zerwie w miejscu które jest nie do naprawy to trzeba silnik wymieniać , jeżeli się chce mieć dalej swój samochód. A koszta fatalne, uzywany silnik n43 6500 , plus uszczelki, rozrząd i pompa i przekładka robi się 10 tys . A kupujemy kota w worku , byc moze przegrzanego wczesniej , z przebiegiem nieznanym tak naprawdę i być może z olejem wymienianym co 25000 km . Ja kupiłem nowy motor regenerowany przez Bmw za niewiele więcej. Się okaże na dniach jak to działa..
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja akurat naprawialem swój. W n55 nie bylo problemu i poprawiono wszystkie bodajże 16 otworow. Do tego nowe bebechy wlacznie z nowymi vanosami. Poki co 20 tys i prawie 2 lata później i jezdzi :mrgreen: ale to bardzo niemiła niespodzianka byla, a niby takie fajne te n55 :mrgreen:

🙃🙃

Opublikowano
Wszystko przez te gówniane bloki z aluminium w połączeniu z fatalnym wynalazkiem jakim jest ta elektr pompa wody. Wiedząc to wszystko kilka lat wczesniej , chyba kupiłbym 3.0 diesla po prostu z większym przebiegiem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja kupiłem nowy motor regenerowany przez Bmw za niewiele więcej. Się okaże na dniach jak to działa..

Bmw regeneruje silniki? Pierwsze slysze... Rozwin.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oby tylko nie byl kupiony z KJ motors Śrem :norty: :norty:

🙃🙃

Opublikowano
Ja kupiłem nowy motor regenerowany przez Bmw za niewiele więcej. Się okaże na dniach jak to działa..

Bmw regeneruje silniki? Pierwsze slysze... Rozwin.

 


Tez nie słyszałem o tym , dzwoniłem do 2 firm regenerujących silniki to nie słyszeli , a mowili, ze za ok 11 tys moga zrobic mi taki n43 motor. A potem znalazłem na allegro takie cos :


https://allegro.pl/oferta/silnik-nowy-n43-n43b20a-bmw-e92-e93-320i-2-0i-9818375735?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_pla_czesci-samochodowe&ev_adgr=Cz%C4%99%C5%9Bci+samochodowe+-+Silniki+i+osprz%C4%99t&gclid=Cj0KCQjwwLKFBhDPARIsAPzPi-KX_O4cNQKXaT4EDzPs-ghrRAVnVA0iMnJmO_eI-lsckw37fYOHSH0aAlHaEALw_wcB


Dzisiaj przyszedł do mnie , oglądałem go , wszystko nowe , pompa wody oryginalna , pompa vacum ori , chłodnica oleju , w komplecie są też swiece zapłonowe i termostat . Czyli oprócz słupka jest tez i osprzęt , dokładnie taki jaki przyjezdza jak się zamówi taki motor w ASO za grubo ponad 30 tys . Mam na niego rok gwarancji. Byc moze regeneruje go jakas firma w Niemczech na zlecenie Bmw , skoro te n43 take felerne . Wszystko wygląda tak jak na zdjeciach w ogłoszeniu. Moze to jakas partia silników do wyprzedania i ta firma z allegro ma do nich dostęp , trudno powiedzieć . W kazdym razie w ciagu tygodnia bede mial go wsadzonego i napiszę tu jak to jeździ. Dają na niego rok gwarancji.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W bmw to nigdy nie bylo. Serwis silnik wywala na smieci i wstawia nowy. Nigdy nie wspolpracowali ani nie wspolpracuja z firmami zewnetrznymi. Wazne aby chodzil. Kupa kasy tak czy siak za sam silnik w leciwym aucie.
Opublikowano
Akurat moj egzemplarz to leciwy tylko z rocznika , bo 230 tys ori przebieg , bezwypadkowy i mocno przeze mnie doinwestowany , dla mnie wart duzo wiecej niż to co w ogłoszeniach jest, także nie miałem za bardzo wyjscia , bo uzywany silnik to w przypadku n43 najgorsze rozwiązanie i w dodatku łącznie za lekko 10 tys by wyszło . A naprawić się nie dało już tego , więc trudno. Przynajmniej przebieg silnika zerowy mam. Wkrótce się okaże co to warte.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprzedalbym uszkodzony i kupil diesla. Pakowac tyle kasy w 320i, jak dla mnie oczywiscie, jest bez sensu ale kazdy ma swoje racje wiec nie neguje. Niech jezdzi.
Opublikowano
Sprzedalbym uszkodzony i kupil diesla. Pakowac tyle kasy w 320i, jak dla mnie oczywiscie, jest bez sensu ale kazdy ma swoje racje wiec nie neguje. Niech jezdzi.

 

Myslalem o sprzedaży , ale w tym przypadku by sie nie opłacało to , za duzo wsadziłem poza silnikiem w wymiany , sportowy zawias , fotele , audio . A z takim silnikiem uszkodzonym dostałbym za niego smieszne pieniądze. I zeby kupic diesla dobrego musiałbym dołozyc duzo wiecej niż te kilkanascie za silnik do 320i . I tak musiałem częśc kasy pozyczyc na to. Ale jakbym miał wiecej , to wiadomo , 330d bardzo chętnie . Jest nauczka na przyszłość - jesli Bmw , to 3.0 diesel.

Opublikowano

Witam wszystkim bardzo serdecznie, żeby się nie rozpisywać niepotrzebnie to przejdę od razu do sedna sprawy...


W tym roku planuję zmianę wozu, w końcu nadchodzi ten moment do którego podchodzę od kilku lat (albo i ziścić w pewnym stopniu marzenia dzieciństwa) aby przesiąść się do Bawarii dlatego piszę tego posta abyście mnie utwierdzili w przekonaniu albo sprowadzili na ziemię :mrgreen: Mianowicie przymierzam się tylko i wyłącznie do modelu e92! głównie kieruje swoje pytania do posiadaczy tego modelu jak z perspektywy czasu oceniacie te samochody? Czuję mega respect do starczych modeli, w grę jeszcze wchodziła e46 w coupe ale nie wiem czy to już nie jest melodia przeszłości i nie lepiej zainwestować w nowszy model a że e92 to dla mnie przekocur z wyglądu więc padło na nią i tutaj pojawiają się pytania kwestii technicznych:


1. Obecnie jeżdżę wolnossakiem Audi w LPG trochę już wiekowym ale bardzo dobrze utrzymanym gdzie zależało mi na ekonomicznym, zgrabnym samochodzie służącym głównie jako dojazd do pracy i jak najbardziej z tych rzeczy wywiązuje się bardzo dobrze jednak chcę się przesiąść do czegoś z mocniejszym kopytem i nowszej budzie stąd pytanie tutaj jak sprawdza się BMW? szczerze mówiąc słyszałem wiele plotek i opinii o nowej generacji silników w BMW z których ciężko wywnioskować jednoznacznie jak to się ma do awaryjności, kosztów napraw, osiągów i możliwości. Trudno mi wybrać spośród gamy silnikowej, kiedyś miałem diesla i nie zawodził, teraz mam benzynę i jednak kultura pracy silnika niebo a ziemia no i do tego LPG więc jest ekonomia, dziennie u mnie auto robi około 60km (większość trasa, nie autostrada ale drogi poza-miastowe) więc generalnie nie miałbym problemów z powrotem do diesla jeśli byłoby warto ale nie ukrywam że chyba jednak wolałbym benzynę i tutaj pytanie które silniki są najbardziej godne polecenia? I czy w ogóle serię e90/e92 da się zagazować? to już pytanie z czystej ciekawości bo widziałem kilka egzemplarzy e92 w gazie gdzie się zdziwiłem bo myślałem że to niewykonalne - jeśli tak to jak się to sprawuje czy są problemy z takimi instalacjami jak te "nowsze" silniki znoszą LPG? Jak również wygląda temat skrzyń, słyszałem że ZF są pancerne ale pytanie czy każdy automat w 92 jest na ZF'ie? marzę o automacie jednak jak mam się bujać co chwila z nią to jednak wolę manuala :wink: Natomiast jeśli chodzi o całą resztę to wiem że rozrządy (niezbyt trwałe łańcuchy według opinii ludzi) z tyłu silnika i inne kosztowne operacje ale wiecie jak to jest, wypowie się jeden chłop na kilku/kilkunastu któremu co chwila coś dolega w aucie i puszcza opinię w świat, przykład ostatnio jeden z moich klientów których jest mechanikiem powiedział że nie ma obecnie na rynku bardziej psujących się wozów od BMW ale nie wiem czy mówił w żartach czy ze względu na to że sam jeździ konkurencją i chciał wbić szpilę dla zasady.


2. Jak przede wszystkim z perspektywy lat oceniacie te auto, czy warto się pakować i wydawać tyle kasy na ponad 10letnie auto? czy posłuży tyle co stare poczciwe e46? czy poza wyglądem nie zawiodę się na innych elementach jak zawieszeniu, elektronice i całym osprzęcie? Wiem że temat był pewnie niejednokrotnie wałkowany ale uwierzcie mi przekopałem wcześniejsze strony, przeczytałem już sporo internetu, pooglądałem przeróżne filmiki, recenzje itd. i nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania więc chciałem wyłożyć kawę na ławę i zapytać jak to z tymi beemkami jest teraz? ;)


Nie wiem jak Wy ale tak szczerze mówiąc jak widzę takie filmiki to mnie bierze, gość wydaje mi się nie ma żadnej wiedzy, wszystko oparte na pustych frazesach wyczytanych w internecie, filmik nagrany gdzieś w aucie na szybko, sam nie wiem co tutaj autor miał na myśli ->

:duh: w zasadzie niczego konkretnego z tego filmiku się nie idzie dowiedzieć.
  • Moderatorzy
Opublikowano

których jest mechanikiem powiedział że nie ma obecnie na rynku bardziej psujących się wozów od BMW

Co za janusz :)

A ty hombre czytałeś z 10-20 stron wstecz tego tematu?

  • Moderatorzy
Opublikowano

Bezawaryjny w e90 to będzie diesel jak poprzedni właściciel zrobił rozrząd.

To już stare kapcie i zawsze coś będzie do zrobienia. Chyba, ze szukasz benzyny - to do przebiegu 50k km to każda zda egzamin :D, ale takie tylko w Niemczech.

Opublikowano
marek2401 kup coś japońskiego... np. Lexusa

 

Może to nie forum Lexa ale masz jakieś opinie na jego temat? Co prawda rocznikowo patrząc, Lexus prawie 10k droższy względem bmw, ale warto w lexa się pakować? ~30-35k za 14 letnie auto to dużo trochę się wydaje. Myślałem o is 250 w manualu (~2007-2008)

Opublikowano
marek2401 kup coś japońskiego... np. Lexusa

 

Może to nie forum Lexa ale masz jakieś opinie na jego temat? Co prawda rocznikowo patrząc, Lexus prawie 10k droższy względem bmw, ale warto w lexa się pakować? ~30-35k za 14 letnie auto to dużo trochę się wydaje. Myślałem o is 250 w manualu (~2007-2008)

 

Z manualem były diesle , toyoty silnik z poważną wadą. IS z tamtych lat to najlepszy bedzie 6 garów 2.5 lub 3.5 , jak kazdy benzynowy Lexus - bezawaryjny samochód. Przy Bmw to bajka pod względem awarii. Sam żałuję , że go nie kupiłem kiedyś. Jest ciasny z tyłu i ma mały bagaznik . I to są dwie główne wady . Reszta to juz same zalety. Problem to mało zamienników , więc wiekszosc czesci trzeba kupowac w ASO .

Opublikowano
marek2401 kup coś japońskiego... np. Lexusa

 

Może to nie forum Lexa ale masz jakieś opinie na jego temat? Co prawda rocznikowo patrząc, Lexus prawie 10k droższy względem bmw, ale warto w lexa się pakować? ~30-35k za 14 letnie auto to dużo trochę się wydaje. Myślałem o is 250 w manualu (~2007-2008)

Ja rozważałem dawno temu Lexusa is 250 i e90. Nie podpasowal mi środek auta i slaby dół silnika. Wolę coś naprawić co jakiś czas i jeździć autem które mi bardziej odpowiada. Ale Lexus v6 benzyna pod względem awaryjności jak volvo d5 szybciej ci się znudzi jak poważnie zepsuje... Do dzisiaj mam ubaw z ludzi którzy mnie nie znają i są w szoku ze przy swoich zarobkach smigam starym e46 :D

Opublikowano (edytowane)

Hej jest autko o numerze VIN: WBAVR510505026330


No i np. autodna pokazuje, że jest to model E21 318i, z kolei carfax że 320d, a na ogłoszeniu wrzucone jako 318i... O co chodzi? Dzwoniłem i sprzedający potwierdził, że to 318i.. Idzie wzrokowo odróżnić silnik 129 KM od 150 KM (318 od 320)?

Edytowane przez Xaoo

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.