Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pisałem ogólnie o 3.0 dieslu starym i nowym . A tu wrzucam filmiki , na których widac ,jak to te benzyny jak to mówisz ,,buczą i nie jadą '' :


z manualem :



i automatem :

  • Odpowiedzi 15,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Znaczy codziennie tak sie robi? Ze swiatel startuje? Wez w trybie D, czego najczesciej sie uzywa, tak od 60 przyspiesz, buczy, nie jedzie, nie ma momentu a to jest definicja przyspieszenia. Mialem, jezdzilem kazda jedna. Temat bez sensu. Dla mnie, nie ma turbo, nie ma jazdy. Nie ma co sie spierac.
Opublikowano

Każdy woli coś innego, dlatego świat jest taki piękny.

Ja np jak chce klekotu posłuchać to jadę do dziadka na wieś posłuchać 60-tki jak pracuje, a jak chce posłuchać normalnego dźwięku samochodu to odpalam co rano swoje 330i i z uśmiechem ruszam w drogę.


Więc jak ktoś chce diesla to kupi diesla, jak benzynę to benzynę.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No wlasnie o tym jest rozmowa. Ja tez wole benzyne, ba mam dwie w garazu ale jesli ktos sie mnie pyta jaki silnik do e90, zawsze odpowiem diesla. Jak ktos sie spyta jaki silnik do f30/f10/f01 odpowiem diesla, jak ktos sie pyta o e46 odpowiem benzyna. Ty zachwalasz jako uzytkownik, ja jako mechanik i uzytkownik.
Opublikowano

Ciekawe wnioski, szczególnie fakt, że faktycznie 335i wcale nie są drogie w porównaniu właśnie z 330d i w ogóle na to co oferują.


Co do dźwięku diesla R6 - ogólnie teraz piszę - to powiem, że dla mnie bomba, różnymi 30d miałem okazje jeździć i wcale nie uważam, że on źle brzmi. Oczywiście brzmi inaczej niż benzyna, ale słychać, że to jakby nie mówić - "szlachetny silnik" 6-kotłowy.

A i zgadzam się, że jak nie ma turbo, to jazda jest jaka jest, po prostu trzeba motor kręcić, a na co dzień w normalnych warunkach nie robimy tego non stop. Tu przewaga diesla jest ewidentna - moment. No nie można mieć wszystkiego, albo więcej sportu... albo więcej momentu od dołu, ale silnik klekot...


Czy wszystkie benzyny w e92 R6 mają bezpośredni wtrysk? Chyba tak, ale chciałem się upewnić...


Nie wiem, czy nie zacznę szukać E46 330i - 231PS - to chyba lepszy wybór... tylko coraz ciężej znaleźć ładną...

Opublikowano
Ciekawe wnioski, szczególnie fakt, że faktycznie 335i wcale nie są drogie w porównaniu właśnie z 330d i w ogóle na to co oferują.


Co do dźwięku diesla R6 - ogólnie teraz piszę - to powiem, że dla mnie bomba, różnymi 30d miałem okazje jeździć i wcale nie uważam, że on źle brzmi. Oczywiście brzmi inaczej niż benzyna, ale słychać, że to jakby nie mówić - "szlachetny silnik" 6-kotłowy.

A i zgadzam się, że jak nie ma turbo, to jazda jest jaka jest, po prostu trzeba motor kręcić, a na co dzień w normalnych warunkach nie robimy tego non stop. Tu przewaga diesla jest ewidentna - moment. No nie można mieć wszystkiego, albo więcej sportu... albo więcej momentu od dołu, ale silnik klekot...


Czy wszystkie benzyny w e92 R6 mają bezpośredni wtrysk? Chyba tak, ale chciałem się upewnić...


Nie wiem, czy nie zacznę szukać E46 330i - 231PS - to chyba lepszy wybór... tylko coraz ciężej znaleźć ładną...

 

No nie wszystkie , silniki n52b25 , n52b30 nie mają . Ten drugi w coupe ma 272 KM i to taki własnie trzeba szukać. A swoja drogą , ten 231ps jakby był w e92 byłoby idealnie, no ale cóż...

Opublikowano


No nie wszystkie , silniki n52b25 , n52b30 nie mają . Ten drugi w coupe ma 272 KM i to taki własnie trzeba szukać.

 

To jeszcze dopytam - do którego roku montowali je? Bo chyba już przed liftem można było mieć N53...

Opublikowano


No nie wszystkie , silniki n52b25 , n52b30 nie mają . Ten drugi w coupe ma 272 KM i to taki własnie trzeba szukać.

 

To jeszcze dopytam - do którego roku montowali je? Bo chyba już przed liftem można było mieć N53...

 

W e90 3.0 n52 do 2007 , a 2.5 do 2010. A jak w coupe to wyglądało , to nie pamiętam w sumie. N53 tak jak i n43 juz od jesieni 2007.

Opublikowano

N52 w E92 - 06/2006–09/2007

Jedynie w USA N52 było przez cały okres produkcji jako 328i, ale nie wiem, czy Cię takie egzemplarze interesują.


Takie N52B30 (330i) bardzo ciężko znaleźć, a w N52B25 (325i) bym się w ogóle nie pchał ze względu na problemy z poborem oleju i to, że objedzie je każde 320d N47 po lekkim chipie.


Jak już wcześniej było wspomniane, najpewniejsze silniki w E92 to będą N47 i N57.

Opublikowano
Co myślisz o napisaniu tego posta w dziale E60, E61?

Tylko , że on wkleił e91 ;)


Bać się nie ma co, trzeba zobaczyć jaki stan, robisz rozrząd i pewnie jedziesz dalej, możliwe, że coś jeszcze ale przez internet nie określisz.

Opublikowano
Wiem, że to forum BMW ale pewnie się orientujecie ile może kosztować takie audi a3 8p (2009)? Lakier ok (mierzony i wygląda ze nic nie malowane), rozrząd wymieniany, benzynka, niby 160kk przejechane (udokumentowane - będę jeszcze sprawdzał po VINie itd)? Gość chce za nie 27k dopiero co przywiózł z Niemiec (kilka dni temu) i auto teraz czeka na pranie tapicerki (wnętrza całego). Gadał coś, że cieknie pod cewką (mam nadzieję, że nie pomyliłem, cokolwiek to znaczy) i to naprawi (jest mechanikiem i sprowadza auta). Pojadę zobaczyć i się przejechać (bo bardzo blisko mnie), ale tutaj chodzi mi o kwestie ceny.. Dużo/mało? Jakie są takie typowe wymiany po zakupie (oprócz rozrządu i podstawowych filtrów ofc)? Więcej szczegółów będę znać w sobotę.
Opublikowano

Cześć wszystkim :)

Mam pytanie, może coś doradzicie. Obecnie mam 325i ,3.0 e90 n53, sporo mam problemów(?) z tym autem, a nie chce pchać bezsensownie kasy w mechaników serwisy etc, za młody jestem za mało zarabiam żeby pakować 7 tys w auto po czym się okaże ze coś znów nie działa. Diagnozuje go już 3 miesiąc co jest nie tak i powoli kończą mi się nerwy..iii spoglądam ukradkiem na serie z dieselem.. Pytanie głównie do właścicieli lub ludzi znających mocniej tematy z n53. Warto się przesiadać z benzynki na serie 330d/335d? Czy będzie generować jesscze więcej problemów? Ewentualnie coś do max 30 tys? Jasne wiem są inne marki tańsze i tak dalej.. problem w tym, ze podkochuje się w alfie i BMW śle inne niestety tez muszę brać pod uwagę. Raczej mało jeżdżę, codziennie do pracy ok 10km, czasem odcinki po 100-150 km pod koniec tyg. Chciałbym żeby auto miało jednak miało coś pod maska czym moznaby było trochę poszaleć po mieście :)

Opublikowano
Cześć wszystkim :)

Mam pytanie, może coś doradzicie. Obecnie mam 325i ,3.0 e90 n53, sporo mam problemów(?) z tym autem, a nie chce pchać bezsensownie kasy w mechaników serwisy etc, za młody jestem za mało zarabiam żeby pakować 7 tys w auto po czym się okaże ze coś znów nie działa. Diagnozuje go już 3 miesiąc co jest nie tak i powoli kończą mi się nerwy..iii spoglądam ukradkiem na serie z dieselem.. Pytanie głównie do właścicieli lub ludzi znających mocniej tematy z n53. Warto się przesiadać z benzynki na serie 330d/335d? Czy będzie generować jesscze więcej problemów? Ewentualnie coś do max 30 tys? Jasne wiem są inne marki tańsze i tak dalej.. problem w tym, ze podkochuje się w alfie i BMW śle inne niestety tez muszę brać pod uwagę. Raczej mało jeżdżę, codziennie do pracy ok 10km, czasem odcinki po 100-150 km pod koniec tyg. Chciałbym żeby auto miało jednak miało coś pod maska czym moznaby było trochę poszaleć po mieście :)

Na pewno zależy jak trafisz, mnie w dieslu na start też przywitały koszta z robocizną ~4-6k pln. A zawsze może być gorzej. Mi n57 póki co nawet bez softu się całkiem fajnie jeździ.

Ale z problemów to mogą być np koło pasowe, poduszki, pewnie wymiana oleju skrzynia, dyfer, możliwe łożyska zależy jak się sprawdzi przed zakupem.

Opublikowano

Zmieniać z E90 na E90? Szybko Ci się znudzi. Nawet jeśli zyskasz trochę "niuta" to i tak prędzej czy później będziesz szukać czegoś innego.

Wszystko zależy na co trafisz ,dlatego weryfikacja przed zakupem jest kluczowa. Zaniedbany diesel też potrafi wygenerować potężne koszty ,przecież to jest BMW.

Opublikowano
Zmieniać z E90 na E90? Szybko Ci się znudzi. Nawet jeśli zyskasz trochę "niuta" to i tak prędzej czy później będziesz szukać czegoś innego.

Wszystko zależy na co trafisz ,dlatego weryfikacja przed zakupem jest kluczowa. Zaniedbany diesel też potrafi wygenerować potężne koszty ,przecież to jest BMW.

 


To bardziej chodzi o same koszta. Na upartego u mnie juz przydałoby się wymienic 4 wtryski, NOXa, kupic nowe opony, obecnie mam 19' baaardzo szerokie ale takie już kupiłem. Prawą poduszke silnika. etc sporo tego ;)

Moment jest od 1,5 RPM wiec nisko ale nadal myśle czy nie zamienić na jakiegoś sensownego Diesele w M pakiecie. Dlatego proszę o rady :) :roll:

Opublikowano (edytowane)
W tego diesla za te pieniądze na start będzie do wsadzenia tyle samo co w te 4 wtryski i noxa. Jesli inne rzeczy są w porządku, to mozesz rozwazyć pozostanie przy tym aucie , wymianę tych elementów i ewentualnie zamiankę kół na 18 ( znacznie tańsze opony ) , a wygląd dalej super. No chyba , ze tam się kroi cała reszta przypadłosci n53 do zrobienia , to wtedy raczej zamieniaj na diesla i tam ładuj tą kasę . Edytowane przez Penny 1
Opublikowano
Mogłeś pomyśleć o tych kosztach kupując to auto z takim silnikiem. Na Twoim miejscu wolałbym porobić co trzeba, doprowadzić auto do ładu i cieszyć się nim. Kupisz inne w dieslu to znowu zaczną się wydatki. A jak nie masz kasy na doprowadzenie auta do ładu to lepiej może spojrzeć prawdzie w oczy i się przyznać, że nie stać Cię na utrzymanie takiego auta. Nie widzę sensu jeździć ulepionym BMW, tylko dlatego że to BMW. Lepiej już jeździć zadbanym VW, Skodą nie martwić się, że zaraz coś padnie na czym zaoszczędziłeś..
Opublikowano

Trzeba baaaaardzo mocno się jarać tym autem, żeby kupić drugie takei samo tylko z innym silnikiem :wink: dobra okazja żeby spróbować czegoś innego, a nie wydać pieniądze i mieć z grubsza to samo.

Albo oczywiście zagryźć zęby i ponaprawiać co trzeba

Opublikowano
Mogłeś pomyśleć o tych kosztach kupując to auto z takim silnikiem. Na Twoim miejscu wolałbym porobić co trzeba, doprowadzić auto do ładu i cieszyć się nim. Kupisz inne w dieslu to znowu zaczną się wydatki. A jak nie masz kasy na doprowadzenie auta do ładu to lepiej może spojrzeć prawdzie w oczy i się przyznać, że nie stać Cię na utrzymanie takiego auta. Nie widzę sensu jeździć ulepionym BMW, tylko dlatego że to BMW. Lepiej już jeździć zadbanym VW, Skodą nie martwić się, że zaraz coś padnie na czym zaoszczędziłeś..

 

Przeglądu nie robiłem każdemu autu to nie wiedziałem :) Pozatym to był moment zeby uciekac z jednego auta, które się sypało ;) Może jakbym trafił na n52 to bym mniej maudził a tu masz babo placek ;)

 

Trzeba baaaaardzo mocno się jarać tym autem, żeby kupić drugie takei samo tylko z innym silnikiem :wink: dobra okazja żeby spróbować czegoś innego, a nie wydać pieniądze i mieć z grubsza to samo.

Albo oczywiście zagryźć zęby i ponaprawiać co trzeba

Jasna sprawa tylko pytanie co :D Do tej pory było Volvo S60 2.4 Pb/LPG całkiem spoko i ta betka ;)

 

W tego diesla za te pieniądze na start będzie do wsadzenia tyle samo co w te 4 wtryski i noxa. Jesli inne rzeczy są w porządku, to mozesz rozwazyć pozostanie przy tym aucie , wymianę tych elementów i ewentualnie zamiankę kół na 18 ( znacznie tańsze opony ) , a wygląd dalej super. No chyba , ze tam się kroi cała reszta przypadłosci n53 do zrobienia , to wtedy raczej zamieniaj na diesla i tam ładuj tą kasę .

 

Tak tylko autko jest trochę porobione, ma poszerzone nadkola (poprzedni włascicel robił) dorzucone dystanse, żeby autko wyglądało bardziej tłusto :D Może i bym robił jakbym wiedział dokłądnie co, jak wspomniałem wcześniej męczę się z diagnozą 3 miesiąc ;) Autko sobie szarpie na zimnym silniku plu coś mi szwankuje pompa paliwa, pojawia sie błąd silnika tylko nie wiem czym spowodowany, po odpaleniu auta juz jedzie normalnie.. Mam bmw ori 18' zimowe i jak je zakładam to ciut smutno wygląda, kola mocno schowane w nadkola :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.