Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
Opublikowano
Po zdekodowaniu VIN na np. Carvertical wyraźnie jest, że jest to N51. Co do właścicieli to w Stanach miał jednego a w Polsce dwóch. Bajka o widlaku to już nie wiem skąd. Już wiem skąd 'kolega' ma tyle postów. Nie wiem, ale się wypowiem. Ktoś bardziej rozsądniejszy może się wypowiedzieć ? :)

Nie wiem skąd u mnie chęć kontunuowania rozmowy, ale załóżmy, że ci bardziej obdarowani powinni pomagać tym mniej.

Jak już się dowiesz skąd mam tyle postów to ktoś „bardziej rozsądniejszy" może nie chcieć cię wyprowadzać z błędu i powie kupuj, bo skoro wiesz wszystko najlepiej, to po co w ogóle pytać.

  • Odpowiedzi 15,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Zapewne kolega przyszedł po to abyśmy go pogłaskali po głowie i powiedzieli, że może brać.. Myślę, że usterki o jakich powiadomił Cię sprzedający to tylko te które widać na pierwszy rzut oka, a ilość usterek które wyjdą po pierwszych kilkuset kilometrach może być różna. Pamiętaj, że nie ma okazji. A co do transportu aut na aukcji widlakiem to polecam pooglądać filmy firm które pomagają w zakupie aut z USA. Nawet w miarę nowe auta są tak transportowane, bo dla nich to są już tylko złomy które trzeba wywieźć z placu.
Opublikowano

N51 to przerobione N52 na wersję USA ,wersja SULEV. Podobno wolny od wad ,ale wiadomo jak to jest z BMW. Ludzie na eXXpost też narzekają ,jak nie na awaryjność to na osiągi.

N53 przez zasiarczenie paliwa w USA w ogóle nie było produkowane. Nawet pierwsze amerykańskie F10 było wyposażone w N52.

Po za tym to ostatni silnik na pośrednim wtrysku ,więc nie musisz się obawiać wymiany wtrysków i pomp.


Jeśli wyskakuje mu check i sprawdzał go mechanik to poproś go o kod błędu(stawiam zapchany kat.) Problemy elektryczne mogą być spowodowane kilkumiesięczną podróżą statkiem przez ocean ,a koledzy dobrze mówią, przy rozładunku nikt się nie cacka i nikt nie dba o to jaki i czyj jest to samochód i pakują je wózkiem. Przez co potem są takie fajne odbicia na wydechu ,podwoziu czy karoserii :D

Opublikowano

Witajcie.

Na forum jestem nowa ,więc jeżeli pytanie jest niezgodne z regulaminem to usuńcie.Chcę zamienić swoje E36 na coś lepszego do 30tysięcy zł .Myślę o E91,E61 i x3 z tego co się oczytałam najmniej zawodne silniki produkowane były do 2006 roku.Diesel odpada bo coraz więcej szumu i zakazów.Dlatego też myślę o 3.0i właśnie do 2006 roku.Który w wymienionych modeli polecacie tak by sprawiał najmniej problemów .Na co zwrócić uwagę ? Może ktoś coś doradzi.Pozdrawiam :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po zdekodowaniu VIN na np. Carvertical wyraźnie jest, że jest to N51. Co do właścicieli to w Stanach miał jednego a w Polsce dwóch. Bajka o widlaku to już nie wiem skąd. Już wiem skąd 'kolega' ma tyle postów. Nie wiem, ale się wypowiem. Ktoś bardziej rozsądniejszy może się wypowiedzieć ? :)

Masz fotki uszkodzeń? Check moze byc związany z katalizatorami, ten motor ma ich (chyba) 4 lub 6. Ogolnie bardzo fajny silnik, miałem, jezdzilem, i nawet szybko i dobrze sie sprzedala...

Opublikowano
Witajcie.

Na forum jestem nowa ,więc jeżeli pytanie jest niezgodne z regulaminem to usuńcie.Chcę zamienić swoje E36 na coś lepszego do 30tysięcy zł .Myślę o E91,E61 i x3 z tego co się oczytałam najmniej zawodne silniki produkowane były do 2006 roku.Diesel odpada bo coraz więcej szumu i zakazów.Dlatego też myślę o 3.0i właśnie do 2006 roku.Który w wymienionych modeli polecacie tak by sprawiał najmniej problemów .Na co zwrócić uwagę ? Może ktoś coś doradzi.Pozdrawiam :D

 

Za ok 30 tys to ja bym odpuscił e61 , i jesli ma być 6 cyl , to bym próbował znaleźć e91 z silnikiem N52b30 , czyli tylko w wersji 3.0 . A jak x3 to z m54 2.5 lub 3.0

Opublikowano

Polecam pooglądać u Profesora Chrisa "Od spodu na podnośniku" - chyba każde auto z USA, a miewał tam "cenniejsze" sztuki niż kapeć E90, których jest na pęczki wszędzie, miało ślady od ramion widlaka.

No ale można sobie ślepo wierzyć, że ten jeden przypłynął cały owinięty w folię bąbelkową.

A check engine to przez kiepskie paliwo :lol:

Opublikowano
Ok ,zajrzałam na kilka postów z N52b30 i nasuwa sie kilka pytań.Bo dla zwykłej smiertelniczki , jeżdzącej ale samej nie naprawiającej (no moze kilka drobnostek w swoim bmw ), a już tym bardziej silnik.Rozumiem że jest to specyficzny silnik dla osób z wiedzą jaką kolwiek. Były wady fabrycze i sa polecane konkretne daty 2005 2010 produkcji ale jesli mowa o 2.5 czy problem 3.0 nie dotyczył bo też taka chyba odpowiedz gdzies smigneła.Bo jestem z powiatu Hrubieszowskiego (granica z ukrainą)i tutaj to chyba mechaników z wiedza na temat bmw konkretnych ich wad nie znajde .
Opublikowano
Witajcie.

Na forum jestem nowa ,więc jeżeli pytanie jest niezgodne z regulaminem to usuńcie.Chcę zamienić swoje E36 na coś lepszego do 30tysięcy zł .Myślę o E91,E61 i x3 z tego co się oczytałam najmniej zawodne silniki produkowane były do 2006 roku.Diesel odpada bo coraz więcej szumu i zakazów.Dlatego też myślę o 3.0i właśnie do 2006 roku.Który w wymienionych modeli polecacie tak by sprawiał najmniej problemów .Na co zwrócić uwagę ? Może ktoś coś doradzi.Pozdrawiam :D

 

Za ok 30 tys to ja bym odpuscił e61 , i jesli ma być 6 cyl , to bym próbował znaleźć e91 z silnikiem N52b30 , czyli tylko w wersji 3.0 . A jak x3 to z m54 2.5 lub 3.0

Ok ,zajrzałam na kilka postów z N52b30 i nasuwa sie kilka pytań.Bo dla zwykłej smiertelniczki , jeżdzącej ale samej nie naprawiającej (no moze kilka drobnostek w swoim bmw ), a już tym bardziej silnik.Rozumiem że jest to specyficzny silnik dla osób z wiedzą jaką kolwiek. Były wady fabrycze i sa polecane konkretne daty 2005 2010 produkcji ale jesli mowa o 2.5 czy problem 3.0 nie dotyczył bo też taka chyba odpowiedz gdzies smigneła.Bo jestem z powiatu Hrubieszowskiego (granica z ukrainą)i tutaj to chyba mechaników z wiedza na temat bmw konkretnych ich wad nie znajde .

Opublikowano

Mając e90 z n52b30 juz prawie 1.5 roku moge powiedziec ze zdarzylo mi sie kilka niedogodności, ktore wyleczyłem sam, a mysle ze mechanik wział by za to niezłą sumke dla siebie. Od podstawowych czynnosci jaka jest olej co 10k, po wymiane elektrozaworów, sprzegiełka alternatora, wymiane tarcz, klocków i oleju w skrzyni biegów oraz w tylnym dyferencjale. Z czego pewnie wkrótce czekają mnie jeszcze disy

Wiec mysle ze umiejętność czytania błędow z komputera i korzystania z poradników w internecie jest wskazana :cool2:

A jeżdzenie z byle błahostką do mechanika moze byc bardzo kosztowne.

Opublikowano
N51 to przerobione N52 na wersję USA ,wersja SULEV. Podobno wolny od wad ,ale wiadomo jak to jest z BMW. Ludzie na eXXpost też narzekają ,jak nie na awaryjność to na osiągi.

N53 przez zasiarczenie paliwa w USA w ogóle nie było produkowane. Nawet pierwsze amerykańskie F10 było wyposażone w N52.

Po za tym to ostatni silnik na pośrednim wtrysku ,więc nie musisz się obawiać wymiany wtrysków i pomp.


Jeśli wyskakuje mu check i sprawdzał go mechanik to poproś go o kod błędu(stawiam zapchany kat.) Problemy elektryczne mogą być spowodowane kilkumiesięczną podróżą statkiem przez ocean ,a koledzy dobrze mówią, przy rozładunku nikt się nie cacka i nikt nie dba o to jaki i czyj jest to samochód i pakują je wózkiem. Przez co potem są takie fajne odbicia na wydechu ,podwoziu czy karoserii :D

 

Bardzo Ci dziękuję za jedną z nielicznych rzeczowych odpowiedzi Kolego.

Byłem i oglądałem i niestety muszę obalić Urban legend kolegów od widlaków:) niestety nie miała śladów od widlaków a łącznie 4 mechaników miało z tego niezłą bekę.

Niestety wszystkie diagnozy i przypuszczenia apropo "Check engine" wg tutejszych forumowych fachowców się nie sprawdziły. Na szczęście trafiłem na warsztat z ogarniętymi ludźmi i w tym przypadku to była kwestią dwóch vanosów które żygały tym błędem (regeneracja jednego to 2tys zł).


Samochód okazał się jednym wielkim szrotem i kupą gruzu, więc odpuściłem.

Opublikowano
Witajcie.

Na forum jestem nowa ,więc jeżeli pytanie jest niezgodne z regulaminem to usuńcie.Chcę zamienić swoje E36 na coś lepszego do 30tysięcy zł .Myślę o E91,E61 i x3 z tego co się oczytałam najmniej zawodne silniki produkowane były do 2006 roku.Diesel odpada bo coraz więcej szumu i zakazów.Dlatego też myślę o 3.0i właśnie do 2006 roku.Który w wymienionych modeli polecacie tak by sprawiał najmniej problemów .Na co zwrócić uwagę ? Może ktoś coś doradzi.Pozdrawiam :D

 

https://docs.google.com/document/d/1-1LNlaQEgGufGP7XAHT3EuIGKHUQ-xpA3BO-kDrBIUY/mobilebasic?fbclid=IwAR0cVMUJgiWp7dAipzwqB94AWCrbz0HS_0Audft6lb_tfM-ylddTy1RuRIQ


Tu masz wszystko o silniku N52 co trzeba wiedzieć ..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mając e90 z n52b30 juz prawie 1.5 roku moge powiedziec ze zdarzylo mi sie kilka niedogodności, ktore wyleczyłem sam, a mysle ze mechanik wział by za to niezłą sumke dla siebie. Od podstawowych czynnosci jaka jest olej co 10k, po wymiane elektrozaworów, sprzegiełka alternatora, wymiane tarcz, klocków i oleju w skrzyni biegów oraz w tylnym dyferencjale. Z czego pewnie wkrótce czekają mnie jeszcze disy

Wiec mysle ze umiejętność czytania błędow z komputera i korzystania z poradników w internecie jest wskazana :cool2:

A jeżdzenie z byle błahostką do mechanika moze byc bardzo kosztowne.

 

Dokładnie dobrze piszesz kolego, moje doświadczenia są takie same. Chcesz mieć n52 to zakasuj rękawy i rozwiązuj problemy sam bo gdzie nie pojedziesz to zaczynają wymieniać po kolei różne części i sprawdzać czy pomogło. Zwykle nie pomaga.

Opublikowano
Witajcie.

Na forum jestem nowa ,więc jeżeli pytanie jest niezgodne z regulaminem to usuńcie.Chcę zamienić swoje E36 na coś lepszego do 30tysięcy zł .Myślę o E91,E61 i x3 z tego co się oczytałam najmniej zawodne silniki produkowane były do 2006 roku.Diesel odpada bo coraz więcej szumu i zakazów.Dlatego też myślę o 3.0i właśnie do 2006 roku.Który w wymienionych modeli polecacie tak by sprawiał najmniej problemów .Na co zwrócić uwagę ? Może ktoś coś doradzi.Pozdrawiam :D

 

Za ok 30 tys to ja bym odpuscił e61 , i jesli ma być 6 cyl , to bym próbował znaleźć e91 z silnikiem N52b30 , czyli tylko w wersji 3.0 . A jak x3 to z m54 2.5 lub 3.0

Jeszcze krótkie pytanie a co z wersja silnika M54 w e91?Na różnych stronach polecanych ?

Opublikowano
Nie byl dostepny w e90.

To wiele wyjaśnia :D .A co jest nie tak z e61 że , kolega wyżej napisał , żeby sobie odpuścić za mały budżet ,czy zbyt problemowa?Ogólnie to widzę na polskim rynku ,chyba nie znajde czegoś ok.Wiele jest ,ale z 2,5 silnikiem albo diesel...

Opublikowano
Nie byl dostepny w e90.

To wiele wyjaśnia :D .A co jest nie tak z e61 że , kolega wyżej napisał , żeby sobie odpuścić za mały budżet ,czy zbyt problemowa?Ogólnie to widzę na polskim rynku ,chyba nie znajde czegoś ok.Wiele jest ,ale z 2,5 silnikiem albo diesel...

 

Przy tym budżecie e91 będzie z mniejszym przebiegiem ,raczej w lepszym stanie , no i jednak ogólnie tańsza w utrzymaniu.

Opublikowano
Koledzy a co powiecie na 2008rok, silnik N43, kupiony w Polskim salonie i ma 180000km. Czy 25k to cena akceptacja ? Nie ma błędów z odczytu komputera. Dokumentacja ASO pokazuje że był serwisowany, zawieszenie NOX i duperele.
Opublikowano
Koledzy a co powiecie na 2008rok, silnik N43, kupiony w Polskim salonie i ma 180000km. Czy 25k to cena akceptacja ? Nie ma błędów z odczytu komputera. Dokumentacja ASO pokazuje że był serwisowany, zawieszenie NOX i duperele.

 

Jak nie był walony mocno , czyli podłużnice nietknięte itp i jesli z polskiego salonu i historia znana , to czemu nie . Fajnie jakby miał juz wtryski wymienione . Zobacz sobie kilka postów powyżej - pisałem jak wygląda eksploatacja z tym silnikiem na moim przykładzie, trzeba miec swiadomość, że bezawaryjnie nie będzie. 25 tys cena normalna.

Opublikowano
Panowie, ładować się w kupno n47 177-konna? Auto w mpakiecie zewnętrznym, wewnętrznym oraz coś w zawieszeniu grzebane było. Były jakieś bolączki tego motoru?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie, ładować się w kupno n47 177-konna? Auto w mpakiecie zewnętrznym, wewnętrznym oraz coś w zawieszeniu grzebane było. Były jakieś bolączki tego motoru?

Najlepszy 4ro cylindrowy silnik w e90, bolaczek nie bylo, jedynie zaniedbania(rozrzad, zatarcia) spowodowane zbyt dlugim interwalami wymian oleju oraz wiary ze jak lancuch na rozrzadzie to sie nie wymienia.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witajcie!


Mój pierwszy post na tym forum, natomiast jestem jego obserwatorem od 2 lat. Od takiego czasu też szukam godnej uwagi E93 z silnikiem 335i na weekendy.


Niestety, jak sami dobrze wiecie o godny zainteresowania, zadbany egzemplarz - ciężko. Celuję w roczniki 2008-2010...


znalazłem egzemplarz z Małopolski, który jest sprowadzony ze Szwajcarii, poniżej link:


Podpowiecie, czy bazując na ogłoszeniu, ten konkretny samochód warty jest uwagi? Czy nie jest za bardzo przestrzelony, jeśli chodzi o cenę?


https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-cabrio-m-pakiet-335i-306-km-ze-szwajcarii-ID6DEIre.html#0194126596


Pozdrawiam! :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Srebrny ma to do siebie iz pieknie widac kazda naprawe lakiernicza a tam, co panel, to inny odcien......Bita to ona byla wszedzie, z boku, z tylu, z przodu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.