Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
hasztagmisiek umyty silnik w zwykłym aucie ze zwykłym silnikiem w 99% zwiastuje problemy z wyciekami, trzeba było się przejechać dać parę razy w palnik i zobaczyć od spodu jak sytuacja wygląda. Generalnie w e90 2,0i to silnik drogi w utrzymaniu i ze słabymi osiągami 210nm i w e90 nie porywa...

 

Oczywiście że tak :P Standard od lat. Po 2 wyciek i tak od razu zobaczyłem bo już zdążyło nalać mocno po silniku i na dolną osłonę. Tyle że gdyby nie mycie to może lepiej byłoby widać skąd leje :roll:

Kupowanie samochodu z umytym silnikiem do sprzedaży to można być pewnym mniejszego lub większego remontu. Co do utrzymania to mam świadomość, tak samo jeśli chodzi o osiągi - byłem gotowy na umierające wtryski standardowo w nich, ale umyte wszystko pod sprzedaż, wyciek, przedmuchy + nigdy nie wymieniane przez niego wtryski, rozrząd/vanos to już zbyt wiele. Najchętniej oczywiście przyjąłbym 325i na EFI, ale ciężko dorwać.


W każdym razie nie o to pytałem, raczej właśnie o najpopularniejsze powody przedmuchów w tych silnikach i wycieków.

  • Odpowiedzi 15,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
hasztagmisiek umyty silnik w zwykłym aucie ze zwykłym silnikiem w 99% zwiastuje problemy z wyciekami, trzeba było się przejechać dać parę razy w palnik i zobaczyć od spodu jak sytuacja wygląda. Generalnie w e90 2,0i to silnik drogi w utrzymaniu i ze słabymi osiągami 210nm i w e90 nie porywa...

 

Oczywiście że tak :P Standard od lat. Po 2 wyciek i tak od razu zobaczyłem bo już zdążyło nalać mocno po silniku i na dolną osłonę. Tyle że gdyby nie mycie to może lepiej byłoby widać skąd leje :roll:

Kupowanie samochodu z umytym silnikiem do sprzedaży to można być pewnym mniejszego lub większego remontu. Co do utrzymania to mam świadomość, tak samo jeśli chodzi o osiągi - byłem gotowy na umierające wtryski standardowo w nich, ale umyte wszystko pod sprzedaż, wyciek, przedmuchy + nigdy nie wymieniane przez niego wtryski, rozrząd/vanos to już zbyt wiele. Najchętniej oczywiście przyjąłbym 325i na EFI, ale ciężko dorwać.


W każdym razie nie o to pytałem, raczej właśnie o najpopularniejsze powody przedmuchów w tych silnikach i wycieków.

 


Takiego samochodu nie kupuje się w Polsce i od handlarza, bo to zwieziony złom do naprawy za spore sumy. Ja kupiłem swojego u dealera BMW w DE z roczną gwarancją, bezwypadkowego , z przebiegiem 100 tys własnie z tym silnikiem , a i tak do wymiany niemal od razu były wtryski cewki i pompa wody , co daje lekko 6,5 tys. To sobie pomyśl co reprezentują sobą zwiezione do PL auta od cwaniaczka handlarza z przebiegami 200 -300 tys km . A jeśli juz krajowy egzemplarz , którym nawet ktos pojeździł troche i taki będzie na sprzedaż , to jesli bedziesz chciał go doprowadzić do stanu ,,jak należy " , to i tak będzie miał do wymiany tyle rzeczy , ze Ci się odechce BMW . Zapewniam. Piszę tu o silniku 2.0 170 KM .

Opublikowano

Takiego samochodu nie kupuje się w Polsce i od handlarza, bo to zwieziony złom do naprawy za spore sumy. Ja kupiłem swojego u dealera BMW w DE z roczną gwarancją, bezwypadkowego , z przebiegiem 100 tys własnie z tym silnikiem , a i tak do wymiany niemal od razu były wtryski cewki i pompa wody , co daje lekko 6,5 tys. To sobie pomyśl co reprezentują sobą zwiezione do PL auta od cwaniaczka handlarza z przebiegami 200 -300 tys km . A jeśli juz krajowy egzemplarz , którym nawet ktos pojeździł troche i taki będzie na sprzedaż , to jesli bedziesz chciał go doprowadzić do stanu ,,jak należy " , to i tak będzie miał do wymiany tyle rzeczy , ze Ci się odechce BMW . Zapewniam. Piszę tu o silniku 2.0 170 KM .

 

To nie był handlarz, na handlarzy nie tracę czasu nawet. Było widać że gośc pojeździł, zaczeły się problemy to wymyte wszystko i dalej w świat póki jeździ. Zresztą, ja nie szukam samochodu idealnego, ale też nie chce kupować od kogoś kto myje silnik by ukryć wycieki, który zresztą i tak jest na tyle duży że zdążyło nalać :lol: Nawet dyfer miał idealnie umyty.


A ogólnie poza wtryskami i cewkami, które zawsze w nich są do zrobienia (ewentualnie jeszcze pompa wysokiego ciśnienia) - jesteś zadowolony?

Opublikowano
Bzdura. Kazde moje auto ma silnik umyty. Nie nawidze syfu pod maska.

To ze ty myjesz to nie znaczy że wszyscy, jesteś wyjątkiem potwierdzającym regułę, nie mierz wszystkich swoją miarą. Pomagam kupować auta, oglądałem ich naście i nikt normalny nie myje silnika przed sprzedażą, chyba że coś jest grubo nie tak...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja nie kupuje jak jest syf pod maska. Czy umyty czy nie, wycieki zawsze widac. Jak sprzedaje to zawsze pod maska jest tak jak w srodku, czysto. Tylko ja nigdy nie sprzedaje syfu i gruza wiec moja opinia moze sie nie liczyc. Najbardziej draznia mnie ci co nie wiedza nic a odkrecaja korek wlewu szukajac przedmuchow, ktore zawsze sa, taka konstrukcja kazdej pokrywy zaworow w bmw. Idiotyzm.
Opublikowano

Pompa wysokiego ciśnienia psuje sie bardziej w tych mocniejszych motorach N53 i w 335i . W 2.0 raczej działa . U mnie póki co ta pompa ok .

I w sumie jestem zadowolony ,tylko trzeba być swiadomym , że osiągi są , nazwałbym to ,,tylko wystarczające " , tzn jak go przypiłujesz , to w kazdej sytuacji na drodze , wyprzedzanie czy włączanie się do ruchu da radę . Ale nie ma mowy o wciskaniu w fotel i frajdzie prawdziwej , bo to w benzynie minimum 330 jest dopiero. Spalanie z automatem przy ciężkiej nodze 11 L . Więc w miarę ok . No i trzeba być swiadomym , że jak sie chce go doprowadzić do stanu pełnej sprawnosci to bedzie kosztowało duzo w stosunku do osiągów jakie daje.


Dla zainteresowanych tym motorem zrobię tu wyliczankę z moich 120 tys nim zrobionych , teraz ma juz ( prawdziwe ) 228 tys .


Na dzien dobry po zakupie padła pompa wody po 110 tys km , zero kontrolki , silnik traci moc , dusi się , gasnie , obłoki dymu i wywalony płyn spod głowicy. Także ok 1200 pompa ( bo juz jest zamiennik ) plus termostat wypada zmienić razem z nią - 220 Behr .

Przy tej robocie wymieniłem rozrząd czesci poniżej 700 , oraz miskę oleju , bo była juz zeżarta ( szkoda że nie są aluminiowe ) , a że tylko oryginał dostępny , a uzywane tak samo wyglądały jak moja , to 1600 wydatek za nową .

Potem czujnik NOX - akurat cudem na allegro za 300 kupiłem nowy ( nie wnikałem skąd go gość miał ) , ale normalnie to 1700 plus minus. Czujnik działa już ponad 100 tys km .

Przy 175 tys wtryski , wypadał zapłon na 2 cyl, więc 4500 z wymianą i zakodowaniem , pompa vacum cieknąca po 180 tys , nie dało sie jej uszczelnić jak tej w n46 i kupic nową musiałem ( wtedy tylko oryginał dostępny był - 1700 pln . Przy tej okazji odma już wymagała wymiany , a że zintegrowana jest z pokrywą zaworów , to wydatek 1100 ( tez tylko oryginał ) .

Cewki delphi - 500 , już 120 tys na nich i chodzą. Przy ostrym starcie po 140 tys pojawiła się wibracja - od wału , a że krzyżak zintegrowany z wałem , to wyjscia dwa - rozcinanie , wstawianie krzyżaka i spawanie , albo nowy wał - 2800 . Wybrałem opcję nowego wału , bo podobno po takim rozcinaniu z wyważeniem bywają problemy potem (zależy kto to robi być może ) , ale tu chcialem miec pewnosc , że bedzie spokój i przepłaciłem za nowy wał .

Więc to akurat można taniej zrobić i teraz bym to zrobił po kosztach raczej.


Co 60 tys olej w automacie z miską - 1400 z robotą.

Po 190 tys chłodnica rozszczelniła sie - zamiennik Nissens - 370 .

Przy ok 190 tys sonda lambda 470 .


No i przez te 6 lat jak go mam to ok 600 na tuleje i wahacz jeden . Zawieszenie jest pancerne akurat , to im się udało naprawdę.

Reszta to klocki tarcze , amory czyli zwykła eksploatacja , te rzeczy na szczeście nie się drogie . Elektronicznie / elektrycznie zero awarii.

Drobna powierzchowna korozja na rancie jednych drzwi na samym dole od wewnątrz. To sie akurat zdarza w serii e9x w tym miejscu , ale to pikuś . Poza tym buda sztywna i solidna. Po 10 latach pojawia się tylko powierzchowny nalot na podwoziu w paru miejscach.


Więc tak mniej więcej na moim akurat przykładzie wyglądają koszty i naprawy n43 jesli chce sie go doprowadzić i utrzymać w pełnej sprawnosci.

A na ile wystarczą te wtryski , pompa vacum , odma , nox , to kiedyś napiszę .

Do tego dołożyłem kierę mpakiet , fotele podgrzewane sportowe , zawieszenie Bilstein B12 , felgi 17 na zimę i 18 na lato , audio Alpine retro fit i dopiero taki jest fajny w środku i na zewnątrz.


Czy jestem zadowolony ? Z kosztów nie , z efektu tak , mimo nie tak mocnego silnika jaki bym chciał. Ale 3.0 w takim stanie i z gwarancją kosztowały wtedy w DE niemal dwa razy tyle , więc dlatego mogłem mieć tylko 2.0 .

Dziś jednak, kiedy ceny juz spadły i skoro ładować trzeba i w 2.0 i w 3.0 niemałe pieniądze , to kupiłbym 3.0 , zeby przynajmniej były osiągi .

Opublikowano

Na dzien dobry po zakupie padła pompa wody po 110 tys km , zero kontrolki , silnik traci moc , dusi się , gasnie , obłoki dymu i wywalony płyn spod głowicy. Także ok 1200 pompa ( bo juz jest zamiennik ) plus termostat wypada zmienić razem z nią - 220 Behr .

Przy tej robocie wymieniłem rozrząd czesci poniżej 700 , oraz miskę oleju , bo była juz zeżarta ( szkoda że nie są aluminiowe ) , a że tylko oryginał dostępny , a uzywane tak samo wyglądały jak moja , to 1600 wydatek za nową .

Potem czujnik NOX - akurat cudem na allegro za 300 kupiłem nowy ( nie wnikałem skąd go gość miał ) , ale normalnie to 1700 plus minus. Czujnik działa już ponad 100 tys km .

Przy 175 tys wtryski , wypadał zapłon na 2 cyl, więc 4500 z wymianą i zakodowaniem , pompa vacum cieknąca po 180 tys , nie dało sie jej uszczelnić jak tej w n46 i kupic nową musiałem ( wtedy tylko oryginał dostępny był - 1700 pln . Przy tej okazji odma już wymagała wymiany , a że zintegrowana jest z pokrywą zaworów , to wydatek 1100 ( tez tylko oryginał ) .

Cewki delphi - 500 , już 120 tys na nich i chodzą. Przy ostrym starcie po 140 tys pojawiła się wibracja - od wału , a że krzyżak zintegrowany z wałem , to wyjscia dwa - rozcinanie , wstawianie krzyżaka i spawanie , albo nowy wał - 2800 . Wybrałem opcję nowego wału , bo podobno po takim rozcinaniu z wyważeniem bywają problemy potem (zależy kto to robi być może ) , ale tu chcialem miec pewnosc , że bedzie spokój i przepłaciłem za nowy wał .

Więc to akurat można taniej zrobić i teraz bym to zrobił po kosztach raczej.

Czyli w skrócie robiłeś to co wszyscy w "poliftowych silnikach". I jestem pewien ze po odkręceniu korka silnik nie rozdmucha Ci oleju dookoła samochodu jak w przypadku tamtego egzemplarza. Najbardziej jadąc tam liczyłem na to że wtryski są spoko, bo planuje zrobić samochodem może z 10tys max km, więc żeby chociaż ten wydatek mi odpadł. Szczerze to jakby był po zrobieniu rozrządu i wtrysków to pewnie wziąłbym go nawet mimo cieknącego oleju, najwyżej w najgorszym wypadku musiałbym robić uszczelke i planowanie. Może po prostu miał gdzieś większe nieszczelności i stąd wyciek. No ale bez konkretniejszej wizyty na pod nosniku nie sprawdzisz tego przy oględzinach. Gdyby to była pierdoła to nie próbowałby tego tak ukryć. Tym bardziej że dopiero co robili odme i dolot, więc pewnie dobrze wiedział o co chodzi.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam, przymierzam się do zakupu e92 i proszę o poradę na co uważać i na co zwracać uwagę. Szukam benzyny o pojemności 2,0-2,5l. Budżet do 35k, TYLKO automat, jeżdżę głównie po mieście. W tej cenie w większości znajdę modele z wysokim przebiegiem 200k +. Powiedzcie proszę, czy bać się tego przebiegu ? Wyposażenie mnie prawie w ogóle nie interesuje, ważne aby miał wygodne siedzenia. Dzięki z góry :)
Opublikowano

Nie musisz się bać przebiegów ,one nie gryzą :D Auto regularnie używane i serwisowe przejeździ więcej niż ogryzek który stał na placu kilka lat i dzisiaj ma niewiele przejechane.

Jeśli chcesz się dowiedzieć odnośnie silników ww. To w wyszukiwarce w tym dziale wpisz:

N43 / N52 / N53

Opublikowano
Wiem, że tego do końca nie da się opisać, trzeba po prostu się przejechać, ale powiedzcie proszę z waszego doświadczenia jak tymi betkami się jeździ. Jak z wyciszeniem, jak wybiera nierówności. Do tej pory jeździłem samymi Francuzami, wcześniej miałem 508, teraz przesiadam się z Megane IV. Być może ktos z Was ma jakieś doświadczenia/porównania. Jak znajdę coś ładnego to być może i skusze się na sedana albo nawet combi. Dzięki :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sam się musisz przejechać, bo to b. subiektywne odczucia. Jak jeździłeś miękkimi Francuzami to będzie Ci twardo. Moje odczucia z e92 na 225/40/18 + Bridgestone Potenza NIE ROF (ale i tak twarde jak kamienie) jest całkiem ok, ale wcześniej jeździłem 5 lat e46 z zawieszeniem m-pakiet. Raz się przejechałem Citroenem C5 z hydro to doznałem szoku :lol:
Opublikowano
Może być twardo, nie przeszkadza mi to :D Bardziej rozchodzi mi się o to jak z wyciszeniem na nierównościach. Meganka pomimo że jest miękka to średnia wypada na dziurach - dosyć mocno je słychać, szczególnie na studzienkach
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A to zawieszenie jest ciche, nie dobija na dziurach, o ile jedziesz odpowiednio wolno.
Opublikowano

Panowie, to mój pierwszy post na tym forum. Wielka prośba o poradę lub głos rozsądku. Chciałbym spełnić wreszcie swoje marzenie o E90 i mam do kupienia taką sprowadzoną w 2008 ze Stanów. rocznik 2007.


E90 328i pojemności 2996cm3 z mocą 230KM w automacie z 2007 roku. Typ Silnika N51. Przebieg 183.000km


W związku z dużą odległością poprosiłem sprzedającego o szczerą rozmowę, aby nie tłuc się pół Polski. Jedyną niepokojącą informację przekazał, że pojawia się co jakiś czas check engine. Mechanik posprawdzał podobno wszystko i jest ok i kasuje błąd, który powraca co jakiś czas. Jego zdaniem to może być zbyt słaba jakość paliwa, bo samochód był na Stany :) nie wiem co o tym myśleć. Facet mówi, że kupił go z tym błędem 3 lata temu i zrobił nim mało, bo ok 30.000km i nic sie nie dzieje. Silnik pracuje równo, nic nie stuka. Odpala bez problemu itd.


Pozostałe rzeczy to nie działają ringi w jednym z reflektorów oraz jest pęknięty zderzak w jednym miejscu, tak nie fortunnie, że wypadł halogen. Do tego do wymiany wkład jednego lusterka zewnętrznego. Parę rys.


Niby nic strasznego tylko czy bać się takiego ze Stanów, myśląc o problemie ewentualnych części itp.. ?


Może ma ktoś do polecenia w Olsztynie serwis, na którym mógł bym sprawdzić samochód przed kupnem, na co wyraża zgodę sprzedający.


Z góry serdecznie dziękuję za wszelakie odpowiedzi.


Pozdrawiam.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Po krótce - odpuść, oszczędzę ci nerwów. To początek kłopotów z tym samochodem. Zabawa z autem ze stanów to nie jest bajeczka. Mając znajomego lakiernika, ale naprawdę dobrego czy dobry zakład BMW, możesz myśleć o czymś takim. Historia auta z USA - co pół roku nowy właściciel. Tak to wygląda. Auta są przestawiane na widlaku, nikt się z tym nie cacka. Lakier jest zawsze w beznadziejnym stanie.

328i w e90 to chyba n53, niech mnie jakiś kolega poprawi.

e90 jest na pęczki, coś znajdziesz prędzej czy później.

Opublikowano
Po krótce - odpuść, oszczędzę ci nerwów. To początek kłopotów z tym samochodem. Zabawa z autem ze stanów to nie jest bajeczka. Mając znajomego lakiernika, ale naprawdę dobrego czy dobry zakład BMW, możesz myśleć o czymś takim. Historia auta z USA - co pół roku nowy właściciel. Tak to wygląda. Auta są przestawiane na widlaku, nikt się z tym nie cacka. Lakier jest zawsze w beznadziejnym stanie.

328i w e90 to chyba n53, niech mnie jakiś kolega poprawi.

e90 jest na pęczki, coś znajdziesz prędzej czy później.

 

Przy okazji i ja się zapytam. Śledzę forum i nie tylko, bo chce sobie kupić E90 na pierwszy samochód. E36 cene mają teraz z kosmosu, E46 mi się nie podoba a E90 ujdzie. E90 można kupić w cene E36 ( od 17k zł, a po tyle to i juz E36 chodzą i to basic ). Polecasz jakiś silnik? Chciałem zagazować aby generować mniejsze kosza, ale nwm juz. Ludzie odradzają 2.0i 150 koni, a 2.5i 218 koni nwm czy koszta utrzymnia mnie nie zjedzą.

Opublikowano
Po zdekodowaniu VIN na np. Carvertical wyraźnie jest, że jest to N51. Co do właścicieli to w Stanach miał jednego a w Polsce dwóch. Bajka o widlaku to już nie wiem skąd. Już wiem skąd 'kolega' ma tyle postów. Nie wiem, ale się wypowiem. Ktoś bardziej rozsądniejszy może się wypowiedzieć ? :)
Opublikowano
Po krótce - odpuść, oszczędzę ci nerwów. To początek kłopotów z tym samochodem. Zabawa z autem ze stanów to nie jest bajeczka. Mając znajomego lakiernika, ale naprawdę dobrego czy dobry zakład BMW, możesz myśleć o czymś takim. Historia auta z USA - co pół roku nowy właściciel. Tak to wygląda. Auta są przestawiane na widlaku, nikt się z tym nie cacka. Lakier jest zawsze w beznadziejnym stanie.

328i w e90 to chyba n53, niech mnie jakiś kolega poprawi.

e90 jest na pęczki, coś znajdziesz prędzej czy później.

 

Przy okazji i ja się zapytam. Śledzę forum i nie tylko, bo chce sobie kupić E90 na pierwszy samochód. E36 cene mają teraz z kosmosu, E46 mi się nie podoba a E90 ujdzie. E90 można kupić w cene E36 ( od 17k zł, a po tyle to i juz E36 chodzą i to basic ). Polecasz jakiś silnik? Chciałem zagazować aby generować mniejsze kosza, ale nwm juz. Ludzie odradzają 2.0i 150 koni, a 2.5i 218 koni nwm czy koszta utrzymnia mnie nie zjedzą.

 

Jak chcesz kupić na pierwszy samochód e90 i to w cenie e36 , to odpuść ten pomysł najlepiej, bo koszty utrzymania jednego a drugiego to przepaść.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po zdekodowaniu VIN na np. Carvertical wyraźnie jest, że jest to N51. Co do właścicieli to w Stanach miał jednego a w Polsce dwóch. Bajka o widlaku to już nie wiem skąd. Już wiem skąd 'kolega' ma tyle postów. Nie wiem, ale się wypowiem. Ktoś bardziej rozsądniejszy może się wypowiedzieć ? :)

Ponta jest bardzo rozsadny i ma racje, stare rupcie w stylu e90 laduja widlakami. Tak juz od dawna nawet w uk robia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Znaczy, wypowiadasz sie jako znawca marki? Sadzilem ze dopiero zaczynasz przygode z bmw. Wpisz na necie n51, poczytaj o silniku, ja nic odnosnie motoru nie doradze. Dla mnie wszystkie duze pb w e90 sa bez sensu o czym uzytkownicy tego forum doskonale wiedza :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.