Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 15,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam,

Na wstępie zaznaczę, że nie specjalnie znam się na samochodach. Wspomniane E90 byłoby moim pierwszym BMW.

Poszukuję samochodu z silnikiem 2.0 i spośród tych które biorę pod uwagę jest właśnie E90. Orientuje się, że bardziej polecane i niezawodne są jednostki 6-cylindrowe, jednak czy 4-cylindrowy silnik występujący w samochodzie z poniższego ogłoszenia nie będzie sprawiał większych problemów?


https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-bmw-seria-3-e90-320i-ID6DxecJ.html


Co o nim sądzicie? Czy jest warty zakupu? czy też jest to bomba z opóźnionym zapłonem?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Okropne to auto. I ten opis - auto przez caly okres eksploatacji bylo cacy a w czerwcu przez poprzedniego wlasciciela bylo to i to zrobione. Strasznie krotki ten okres eksploatacji... ogolnie bym się nie obrócił za nim na ulicy :mrgreen: pasowałoby do tego janusza z youtube co pierw gulfa a teraz audi meczy (męczył).

🙃🙃

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Do opisu nie ma co się czepiać, bo jest on skopiowany z ogłoszenia poprzedniego właściciela, z czerwca i kwietnia 2020. Aktualny właściciel prawie nic od siebie nie dodał poza zdjęciami.

VIN: WBAVA71000KR40455

Opublikowano (edytowane)

Cześć Wszystkim,

Przymierzam sie do zakupu e90 w 2.0 budżet to około 20k. Będę jeździł ok 10kkm rocznie przy czym jakieś 70% w trasie, przy tak niskim rocznym przebiegu benzyna byłaby chyba lepszym wyborem ale z tego co się naczytałem to ciężko o niezawodną benzyne w e90, czy jednak da się kupić zrobić xyz i cieszyć się spokojną jazdą jak tak to jaki silnik? Do tej pory doszedłem do tego żeby celować jednak w przedliftowego diesla 163km. Jak to jest w przypadku poliftowych wersji z n47? Rozumiem, że wymiana rozrządu swoje kosztuje, zakładając przypadek że kupuje auto z nieznaną przeszłością, poprzedni właściciel nie posiada żadnych faktur a przebieg to magiczne <300kkm to czy taki rozrząd może niespodziewanie strzelić czy jednak odpowiednio wcześniej da o sobie znać i jak go wymienię to nie będzie problemu?

Do tej pory w oko wpadły mi takie sztuki:

https://www.olx.pl/oferta/bmw-e90-2-0d-CID5-IDI0B1U.html#c5ba7ac58e;promoted

https://www.olx.pl/oferta/bmw-seria-3-e90-2-0-diesel-163km-CID5-IDHcGu4.html#05092da095

i poliftowe:

https://www.olx.pl/oferta/bmw-e90-2007-2-0d-CID5-IDGAMra.html#844fde5a12

Czy na pierwszy rzut oka coś wam przychodzi do głowy na temat wyżej wymienionych ogłoszeń?

Pozdrawiam.

Edytowane przez myzlo
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jakbym kupował N47 z nieznaną historią nieważne z jakim przebiegiem to na powitanie z serwisem olejowym wpadłby nowy rozrząd. Niektórym zużyty szura, niektórym mówi papa bez ostrzeżenia.

Napisałeś, że robisz 10kkm 70%trasy ale czy to są sporadyczne długie trasy czy 10 km między miastami codziennie?

W przypadku krótkich odcinków pomimo wszystko lepiej benzyna.

spacer.png

Opublikowano
Ta trasa to +/- 200km. Jakby nie mam nic przeciwko benzynie ale z tego co czytałem to wszystkie są problematyczne.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dział do ocen indywidualnych pojazdów z ogłoszeń jest tutaj: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewforum.php?f=44


Niżej wyciąg z CEP odnośnie tego z ogłoszenia (VIN: WBAVT91040KX28678)

26.10.2020

Pierwszy właściciel w Polsce

Właściciel: osoba fizyczna

Województwo, w którym pojazd zarejestrowano: mazowieckie


27.11.2020

Okresowe badanie techniczne (ważne do 27.11.2021)

Wynik badania: pozytywny

Numer SKP: WPI/013/P

Odczytany stan drogomierza: 240 017 km


(Uwaga. Stan drogomierza przy badaniu technicznym gromadzimy od 2014)


27.11.2020

Dodatkowe badanie techniczne

Rodzaj badania dodatkowego: Uczestniczył w wypadku lub narusza wym. ochr. środowiska

Wynik badania: pozytywny

Numer SKP: WPI/013/P


Odczytany stan drogomierza: 240 017 km


(Uwaga. Stan drogomierza przy badaniu technicznym gromadzimy od 2014)

 

Ale sprzedający nie ukrywa tego, tylko zadeklarował że nie jest bezwypadkowy. Poproś o zdjęcia w jakim stanie sprowadził. Osobiście sprowadzał na handel?

Opublikowano

Witam, zapytam doświadczonych użytkowników BMW.

Zawsze jeździłem mieszczuchami z uwagi na niskie koszty eksploatacji. Jakiś czas temu wsiadłem w e90 i kosmos, jakość wykonania, jazda, jednak BMW to BMW .


Jako ze obawiam się wysokich kosztów, odpuszczam oszczedniejszego (w spalaniu) diesla, szukam benzyny. Zainteresowałem się 320 i 318 - taka oglądałem i generalnie wszystko było bardzo kolorowo, aż za bardzo.

Silnik chodził równo, zawieszenie ciche, auto raczej nie dymiło, było około 0 stopni wiec para leciała dość intensywnie ale mam wrażenie że to tyko para.

Sprzęgło Ok, skrzynia bez zarzutu. Jazda super. Nic prócz piszczącego wentylatora nawiewu nie budziło niepokoju. Blacha raczej 100% oryginał.

Auto w dobrej cenie (około 13 tys). Aż za dobrej. Chyba :)

Niepokoi mnie fakt, ze sprzedający zapewnia ze auto z uwagi na dymake jaka robiło miało wymieniane uszczelniacze zaworów, uszczelkę pod głowica i pierścienie. Od tego momentu ponoć nie bierze oleju i nie dymi. Naprawa nieudokumentowana, ale po co by w ogóle o tym mówił nie mając papieru ? Jeszcze silnik umyty :)


Poniżej link. Warto się nim poważniej zainteresować ?


Tak w ogóle czy 318i jest w miarę bezproblemowe ?

Nie jestem osoba która kupi auto i nie ma w skarbonce np tysiąca zł na jakieś pierwsze rzeczy po zakupie ale tez nie chciał bym auta, które na start pochłonie mi 5 tys i gdzie po pół roku będę z wszystkimi mechanikami z okolicy na „ty” :)


https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-godny-polecenia-ID6DbZDr.html

Opublikowano
Jeśli e90 , to te 150 KM to minimum absolutne , żebyś nie czuł , że mułowaty. Samochód nie waży tyle co corsa . I przy e90 ( a szczególnie 15 letnim i to jeszcze za 14 tys ) to na start lub w bliskiej przyszłości bedziesz miał do wydania w zależnosci od pecha 5-10 tys , a nie 1-2 tys. Tego trzeba byc świadomym , a wiele osób niestety nie jest.
Opublikowano
Dziękuje za konkretna odpowiedz. Nawet przy 2l benzyniaku takie koszta są nieuniknione ? Czy np seria 1 byłaby w utrzymaniu tak samo droga ? Silniki chyba są takie same ?
Opublikowano
Dziękuje za konkretna odpowiedz. Nawet przy 2l benzyniaku takie koszta są nieuniknione ? Czy np seria 1 byłaby w utrzymaniu tak samo droga ? Silniki chyba są takie same ?

 

Przy 2l będą też . Nawet jesli ktos wczesniej zrobił uszczelniacze zaworowe , pierscienie , co jest kwestią czasu w każdym silniku N46, to i tak pozostają inne rzeczy jak valvetronic , pompa vacum. Do tego moze sie zdarzyć regeneracja dyfra , ktory z benzynach wyć zaczyna przy wiekszym przebiegu . Ogólnie nie jest to bezawaryjny model . Jak Ci się skumulują 2-3 rzeczy w krótkim czasie to 5 tys będzie . A jak 318i 320i z bezpośrednim wtryskiem , to jeszcze sporo więcej tej kasy pójdzie. Seria 1 to silniki te same ,ogólne koszta podobne będą. Lepiej już serię 3 , przynajmniej większa w środku.

Opublikowano
Wiec czy jest sens brać pod uwagę model za 14k który bądź co bądź wydaje się Ok? Kupiony rok temu od 1 właściciela z Niemiec, niby wiec nie zajechany. Na co zwrócić uwagę ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kupiony rok temu od 1 właściciela z Niemiec, niby wiec nie zajechany.
Wierzysz w to bo sprawdziłeś, czy może na słowo sprzedawcy? Bo jak na słowo sprzedawcy to zapewne domyślasz się że wszystko trzeba weryfikować? W jaki sposób sprawdziłeś Ty lub sprzedawca że nie jest zajechany?
Opublikowano

Mam ładne i pewne E91 na sprzedaż i chciałbym, aby trafiła w dobre ręce - może ktoś byłby zainteresowany:

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-bmw-e91-320d-163km-bezwypadkowy-oryg-przebieg-5lat-w-jednych-rekach-ID6DvlfU.html?isPreview=1


Myśle, że cena adekwatna do stanu i jak na ten przebieg to nawet atrakcyjna, bo większość tych super-okazji po 15tys to już widze po filtrze DPF wspomnienie, a u mnie jak widać rura czyściutka i nigdy nie było z nim żadnego problemu. Komputer pokazuje, że kolejna wymiana DPF dopiero za 110tys km. Auto bezawaryjne, którym zrobiłem 85tys km.

Opublikowano
Marlon90 BMW to nie opel czy ford, tym bardziej 15 letnie BMW. Serwis będzie dużo droższy niż astry czy focusa co zrozumiałe przy autach marki premium. Wystarczy nie oszczędzać na sprawdzeniu stanu przed zakupem i mieć zaufanego mechanika i będzie ok.
Opublikowano

Oddam w dobre ręce. Autko w świetnej kondycji. W czwartek 21.01 będzie w ASO BMW GAZDA Dąbrowa Górnicza na przywoławczej akcji serwisowej związanej z jakąś wtyczką elektryczną dmuchawy.

Będzie tam stało cały dzień, można pooglądać i sprawdzić stan.

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-bmw-320d-seria-e91-touring-automat-ID6DxNSn.html?isPreview=1

  • Moderatorzy
Opublikowano

Klasyczny przebieg diesla 15 letniego w Polsce - 196 lub 198 tys. km.

Auto po VIN nie jest z polskiego salonu jak to widnieje w ogłoszeniu.

Kup raport historii serwisowej to będziesz wiedział czy się tym interesować w ogóle.

A w historii widnieje szkoda.

Opublikowano
Marlon90 BMW to nie opel czy ford, tym bardziej 15 letnie BMW. Serwis będzie dużo droższy niż astry czy focusa co zrozumiałe przy autach marki premium. Wystarczy nie oszczędzać na sprawdzeniu stanu przed zakupem i mieć zaufanego mechanika i będzie ok.

 

Zdaje sobie sprawę se będzie droższy, chociaż wydaje mi się ze w dobie takiej ilości aut na rynku wtórnym czy to ilość części używanych czy zamiennych jest tak duża, ze finansowo chyba koszty ewentualnych grubszych napraw nie powinny być już tak wysokie.


Sprzedającemu wierze na słowo, wydaje sie być uczciwy, ale cena 13 tys trochę niska. Z drugiej strony kupić taniej i zostanie w kieszeni aby coś dołożyć. Kupię za 18 tys i pewnie tez coś lada moment będzie.


Na jakiej stronie warto wykupić raport auta z Niemiec?

Opublikowano
Marlon90 BMW to nie opel czy ford, tym bardziej 15 letnie BMW. Serwis będzie dużo droższy niż astry czy focusa co zrozumiałe przy autach marki premium. Wystarczy nie oszczędzać na sprawdzeniu stanu przed zakupem i mieć zaufanego mechanika i będzie ok.

 

Zdaje sobie sprawę se będzie droższy, chociaż wydaje mi się ze w dobie takiej ilości aut na rynku wtórnym czy to ilość części używanych czy zamiennych jest tak duża, ze finansowo chyba koszty ewentualnych grubszych napraw nie powinny być już tak wysokie.


Sprzedającemu wierze na słowo, wydaje sie być uczciwy, ale cena 13 tys trochę niska. Z drugiej strony kupić taniej i zostanie w kieszeni aby coś dołożyć. Kupię za 18 tys i pewnie tez coś lada moment będzie.


Na jakiej stronie warto wykupić raport auta z Niemiec?

Sprawdź sobie np autodna, albo inne raport już nawet na próbnym sprawdzeniu VIN-U napiszą czy mają np zdjęcia z kolizji , jedno może mieć drugi nie więc wykup ten który ma.


Jak czytam o silnikach benzynowych w bmw to serwis może być uciążliwy disy valvetronici pierścienie odmy , + ogólniki bmw z tego co widzę spryskiwacze / pompka , łożyska dyfra / kół trochę tego jest. Ale jak kupisz dobrą sztukę to tragedii przy serwisie może nie będzie. Bo jak u mnie np do wymiany koło pasowe i jeden element albo 1600 albo 3200 oem i nie można innego. Więc radzę wziąć kogoś kto ogarnia i miał już bmw.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Auto po VIN nie jest z polskiego salonu jak to widnieje w ogłoszeniu.
W tych latach wszystkie sprzedawane w Polsce nie miały o tym informacji w VIN. Mają wpis o o Niemieckim pochodzeniu. Zobacz jakie ma wpisy w CEP (podane dane w ogłoszeniu).
Opublikowano

Zdaje sobie sprawę se będzie droższy, chociaż wydaje mi się ze w dobie takiej ilości aut na rynku wtórnym czy to ilość części używanych czy zamiennych jest tak duża, ze finansowo chyba koszty ewentualnych grubszych napraw nie powinny być już tak wysokie.


Sprzedającemu wierze na słowo, wydaje sie być uczciwy, ale cena 13 tys trochę niska. Z drugiej strony kupić taniej i zostanie w kieszeni aby coś dołożyć. Kupię za 18 tys i pewnie tez coś lada moment będzie.


Na jakiej stronie warto wykupić raport auta z Niemiec?

 

Będą wysokie ceny części bo to BMW e90. Kupisz używaną część pochodzi tydzień albo rok albo w ogóle...

Wierzyć na słowo obcej osobie to proszenie się o kłopoty...


Każdy egzemplarz musisz sprawdzać oddzielnie czasami ten za 13 tyś będzie w lepszym stanie niż ten za 18 ale to bardzo rzadko się zdarza... Nie oszczędzać 100-200zł na sprawdzeniu auta. Jeżeli bezie zaniedbane to nie wpakujesz się na minę, dodatkowo będziesz mógł negocjować cenę w oparciu o fakty.

Jak pomagam kupować auta (mam wiedzę , miernik, sprzęt diagnostyczny) i lubię ten moment jak im się oczy otwierają na nasz patologiczny rynek używanych aut... Przeważnie 1 na 6 oglądanych aut nadaje do zakupu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.