Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
+ kogos niezle ponioslo wkladajac taaakkkaaa butle lpg :D do 2.0i. To chyba na 1000km starczy.
  • Odpowiedzi 15,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kurnik w e9x, powtarzam, to nie tylko kilkunastoletnia nawigacja (która całkiem dobrze prowadzi) ale centrum ustawień, audio itp. Grzebanie we wszystkim manetką czy radiem jest mało funkcjonalne. Bez daszka jest smutno. Tak jak cały powyższy samochód.
Opublikowano

brakuje jeszcze tylko szyb na kropkę :D egzemplarz strasznie biedny, dawno takiego nie widziałem.

Co do navi- przy zakupie auta też myślałem, ze mi niepotrzebne, aczkolwiek trafił się egzemplarz z navi i przyznam szczerze, że nie wyobrażam sobie jeździć bez tego "centrum dowodzenia" jak wspomniano wyżej (najczęściej do odtwarzania muzyki/wybierania utworów/folderow- wszystko jest na tacy po podłączeniu pendrive) do tego wgrałem świeże mapy i muszę przyznać ze z samej navigacji również jestem zadowolony, brakuje tylko, żeby pokazywało gdzie stoją jak w yanosiku :)

Opublikowano

Witam.

Kolega przymierza się do zakupu bmw e90 330i n52b30 z 2005 roku. Ma możliwość zakupu sztuki której zna historie dość dokładnie i wszystko cacy tylko właściciel jeździl na prawdopodobnie uszkodzonym termostacie juz całkiem długo, ponieważ temperatura dochodziła maksymalnie do 85 stopni. Właściciel mówi ze słyszał ze to nawet lepiej jak nie trzyma 105 stopni bo dłużej elementy gumowe wytrzymają. Czy jest to jakiś problem i ewentualnie, czy ma rację? Co go może czekać przez to ze było jeżdżone na uszkodzonym termostacie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Taa ma rację, czego to ludzie nie wymyślą, żeby przyoszczędzić :duh: Jak ustalili w fabryce, że ma być 105 to tak ma być. Na pewno niedogrzana więcej paliła.
Opublikowano
Witam Wszystkich

Co powiecie na temat tej bmki https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-bmw-e92-320xd-lci-ID6DdBKz.html ??

Szukalem bmki w takich parametrach... ale czy przebieg moze byc realny jak na rok uzytkowania ?

Jest czego sie bac w tego typu silniku ? I czy cena jest niewygórowana ?

Pozdrawiam i dziekuje

 

sam mam dokładnie ten sam silnik w e90, bez przygód na szczęście, aczkolwiek nie ma reguły...


polecam wykupić raport : https://www.autodna.pl/vin/WBAKH31080E249437

jakaś szkoda musi być, zakładam że pewnie całkowita (jak dostał od przodu to m.in lampy dużo podnoszą koszty ew. naprawy) aczkolwiek nie ma co się zrażać w takim przypadku jak jest dobrze zrobione

Opublikowano

Cześć! Planuję zmienić samochód, mój obecny to Audi A4 B7. Do tej pory rozglądałem się za "japończykami" i Volvo S40, jednak w moim budżecie (20 tys. zł) mieści się też BMW E90, którym niedawno się zainteresowałem. Konkretnie chciałym auto z silnikiem 325i 218KM i z automatyczną skrzynią biegów. W związku z tym mam kilka pytań odnośnie tegoż silnika jak i ogólnie modelu.

1. Jaka jest trwałość tego silnika? Czy trapią go jakieś typowe usterki, które prędzej czy później mogą mnie spotkać? Czy ma VANOSa i czy jest to awaryjne rozwiązanie? Jak ten silnik znosi gaz, bo planowałbym założyć?

2. Jak z trwałością automatu? Odradza się go (jak np. w Volvo), czy wręcz przeciwnie jest trwały przy zachowaniu zasad użytkowania i dbałości?

3. Czy samo auto ma jakieś drażniące, typowe bądź kosztowne usterki? Na swoje Audi nie mogę narzekać. Kolega, który miał E90 wprost odradził mi zakup tego modelu. Mowił, że po wymianie "głupiej żarówki" musiał podpinać się do komputera, żeby zaadaptować wymianę. Ile w tym prawdy - nie wiem.

4. Jak się jeździ z tylnym napędem? Słyszałem, że o ile na suchej nawierzchni jest to przyjemne, tak na mokrym lub śniegu przyjemność się kończy.

Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jednak w moim budżecie (20 tys. zł) mieści się też BMW E90, którym niedawno się zainteresowałem. Konkretnie chciałym auto z silnikiem 325i 218KM i z automatyczną skrzynią biegów.
Nie, nie mieści się. :duh: Na pozostałe pytania znajdziesz odpowiedzi w tym temacie.
Opublikowano

4. Jak się jeździ z tylnym napędem? Słyszałem, że o ile na suchej nawierzchni jest to przyjemne, tak na mokrym lub śniegu przyjemność się kończy.

 

I na suchym i na śniegu jeździ się przyjemnie :cool2:

Z włączoną kontrolą trakcji nic się nie stanie ,a jak się wdrożysz w jazdę to będziesz ją bardzo często wyłączać.

 

2. Jak z trwałością automatu? Odradza się go (jak np. w Volvo), czy wręcz przeciwnie jest trwały przy zachowaniu zasad użytkowania i dbałości?

 

Jest bardzo trwały nawet bez zachowania zasad użytkowania i dbałości. Automaty ZF to świetne skrzynie.


Na temat silnika to poszukaj w tym temacie ,tutaj masz kopalnie wiedzy na temat tych silników.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tu masz drugą kopalnię o N52 --> https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=191171

Skrzynie mają b.dobre opnie jak widać ale ja swoją na dzień dobry musiałem wymienić, bo poprzedniemu właścicielowi udało się ją jakoś zajechać. Tyle, że wiedziałem o tym przed kupnem i teraz po wymianie też mam o niej dobre zdanie. Mogłaby być trochę szybsza ale zawsze jest xhp flashtool.

Opublikowano

2. Jak z trwałością automatu? Odradza się go (jak np. w Volvo), czy wręcz przeciwnie jest trwały przy zachowaniu zasad użytkowania i dbałości?

3. Czy samo auto ma jakieś drażniące, typowe bądź kosztowne usterki? Na swoje Audi nie mogę narzekać. Kolega, który miał E90 wprost odradził mi zakup tego modelu. Mowił, że po wymianie "głupiej żarówki" musiał podpinać się do komputera, żeby zaadaptować wymianę. Ile w tym prawdy - nie wiem.

4. Jak się jeździ z tylnym napędem? Słyszałem, że o ile na suchej nawierzchni jest to przyjemne, tak na mokrym lub śniegu przyjemność się kończy.

Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

 

2. również nie mam powodu do narzekań, z instrukcji bmw wynika ze oleju w automacie się nie wymienia, chyba ze jest narażony na dodatkowe obciążenia (przyczepki itp) natomiast sam producent ZF zaleca co 7 lat lub co ~130tkm.

3. jeśli chodzi o głupią żarówkę to spytaj się kolegi czy nie spadł z dywanu na podłogę, żarówek nie trzeba adaptować... nawet nie widzę tu sensu adaptacji

4. b. przyjemnie :) zimą to nawet jeszcze przyjemniej jak ma się miejsce do tego ;)


aczkolwiek nie wiem czy w kwocie 20tys kupisz jakiś ciekawy egzemplarz, radzę dorzucić trochę i wybrać młodsze, bardziej zadbane auto niż później tą różnice wkładać w naprawy tańszego.

Opublikowano
3. Zapewne „adaptował” czyli usuwał programowo błąd zwarcia który się zeruje komputerem, żadnym skanerem. Zapewne jeździł kilka miesięcy ze spalona żarówka i moduł odciął zasilanie. Tak jest jak się nie chce zmienić żarówki
Opublikowano

W cenie około 20 tys zl e90 z 6 cylindrami to tylko trupy i niedobitki. Uskładaj jeszcze z 10 tys i można zacząć szukać sztuki która będzie w znośnym(!) stanie. Do tego 5 tys na start żeby móc spokojnie jeździć ( oleje filtry etc.) i do tego okolo 4 tys na gaz, chociaż moim zdaniem to tylko dodatkowy problem bo spalanie nie jest jakieś ogromne.

Z zadbanego egzemplarza gwarantuje ci zr będziesz zadowolony, a z bmw za 20tys na pewno zrazisz się do marki i będziesz wyzywac jakie to bmw awaryjne i do niczego się nie nadają.


Pozdrawiam.

Opublikowano
Dzięki @Dawid4418! A czy w takim razie w cenie ok. 20 tys,. kupię jakiegoś benzyniaka (2.0), nawet z początku produkcji ale w dobrym stanie? Czy tak, jak piszesz, lepiej zacząć przygodę z BMW od 30 tysi?
Opublikowano

Będziesz Miał Wydatki - nie da sie ukryc że jest drogi w utrzymaniu .

Czego nie zapłacisz przy zakupie - wydasz w warsztacie

Kupuj głową nie sercem

Ucz się na błędach innych - czytaj forum i inne źródła - nabieraj wiedzy


To wszystko truizmy które powinny być zamieszczone WOŁAMI na wstępie !


Zdefiniuj potrzeby - E9x jest ciasny , kombi jest praktyczniejszy ale brak szpanu

Dopasuj silnik do temperamentu i sposobu użytkowania (wielkość i PB/ON). Rozważ za i przeciw kazdego silnika .

Zdefiniuj potrzeby wyposażenia - taniego golca łatwo kupić a potem będziesz żałował

Dopiero teraz sprawdź ile takie cudo kosztuje w ofertach . Szukaj celowo a nie co się trafi .

Dopasuj budżet .

Miej świadomość że to może potrwac zaczym znajdziesz ciekawy egzemplarz .


325i nie znajdziesz do 20K , 320i może owszem ale raczej biedne .


Sam przeszedłem mentalnie drogę wyboru od E46 330d poprzez E46 330i , finalnie do E91 325i z 2005 roku . trwało to 2 lata .



Powodzenia

Opublikowano
Już bez przesady, w okolicach 20 tysięcy jest mnóstwo ofert zarówno 320i jaki i 320d, nie demonizujmy że to same szroty. Te auta mają już po 15 lat nawet, to ile mają kosztować? Wystarczy nie napalać się się na jakieś m-pakiety, nawigacja/system multimedialny to więcej kłopotu niż pożytku w przedliftach więc też można sobie darować. Byleby miało xenony, bo kupowanie w 2020 roku samochodu na halogenach, to nieporozumienie i byleby nie miało manualnej klimy, bo te egzemplarze to najbiedniejsze możliwe wersje. Nie wiem jak trzeba kupować e9x, żeby zajęło to 2 lata...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wszystko sie zgadza :cool2: Ja bym sie tego xnenonu kurczowo nie trzymal, halogen tez daje rade.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.