Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jednak sklanial bym sie ku R6. Wiadomo jak tu jest z jazda, trzeba uwazac, ale jest tez gdzie poszalec :D 330i z 2010r byla by idealna. Spoko kasa i wyglad kozacko no ale im wiecej czytam tym coraz bardziej mi sie odechciewa :cry:
  • Odpowiedzi 15,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

A co myslisz o takiej? 2006r ale 276hp a wiec juz na bezposrednich wtryskach tak? Tez cena dosc niska ale to moze ze wzgledu na spory przebieg.


https://www.autotrader.co.uk/classified/advert/201801293201099?minimum-badge-engine-size=2.4&advertising-location=at_cars&transmission=Automatic&year-from=2006&price-to=8000&postcode=dy104ta&body-type=Coupe&model=3 SERIES&page=2&make=BMW&fuel-type=Petrol&onesearchad=New&onesearchad=Nearly New&onesearchad=Used

Opublikowano
A co myslisz o takiej? 2006r ale 276hp a wiec juz na bezposrednich wtryskach tak? Tez cena dosc niska ale to moze ze wzgledu na spory przebieg.

 

£4500 to troche drogo jak za 2006 bez mpaka. Patrzyles inne ogloszenia na AT? Srednio o tysiaka taniej. Szukaj na gumtree i na grupach bmw, bedzie sporo taniej niz z komisow, bo stare E92 to nie jest znowu tak chodliwy towar. Mysle, ze spokojnie za 3000 kupisz.

[2008 325d LCI E90]
Opublikowano

Bałbym się takich za 3k funów

To pierwsze serie N53 na wtryskach bezposrednich . Uwaga na cisnieniową pompe paliwową .

Ma akcję przywoławczą BMW , może wlasnie na pompę .

https://www.check-mot.service.gov.uk/?_ga=2.177379237.1415121114.1569442820-1128902273.1569442820

Mało jeżdzony ostatnie lata , wczęsniej ktoś mocno darł gumy .

Na tych 19-stkach to chyba plomby wypadają ...

Wygląda zacnie , warto obejrzeć w realu.

Sprawdzaj błędy i inspekcje na CCC Prof .

Opublikowano
Jest jeszcze jedna fajna w m pakiecie 325i za 2.5k. Ogolnie to ciezko cos znalezc dobrze wygladajacego w automacie z 2006r. Powyzej tego rocznika to mozna juz przebierac do woli.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To targuj się, może do 3k-3,5k dasz radę dobić :D W ogóle widzę, że ceny aut w UK to jakiś żart.
Opublikowano
Ta jest w spoko opcji i wyglada fajnie ale 2.5k to jak na moj gust bardzo malo.

Na AT jest funkcja wyceny, podajesz nr rejestracyjny oraz przebieg. Auto z linka jest w ten sposob wycenione na £2400 i to jest odpowiednia (uczciwa) cena wyjsciowa od prywatnego wlasciciela (koles wystawil bez 'gorki') za przecietne auto, czyli nie szrot, ale tez nie wypas. I za tyle mniej wiecej powinienes moc kupic, ewentualne premium mozna doliczyc za naprawde dobry stan auta, ja nie wahalbym sie doplacic. Do aut z komisu trzeba sobie w tej klasie cenowej doliczyc 500-1000. Poza tym E92 w automacie sa na AT czesto przeszacowane (wiem, bo tez mialem). Dodatkowo, ceny na AT sa wyzsze (ogloszenia sa tu drogie), zatem szukaj na fejsbukowym Marketplace, kupe aut w dobrych (uczciwych) cenach mozna tam znalezc.


Ceny tutaj to nie zart, to nie nasza wina, ze w calej Europie kierownica jest po niewlasciwej stronie i nikt ich tam nie sprowadza :)

[2008 325d LCI E90]
Opublikowano
e92 330i vs 335i....nie wiedziałem gdzie umieścić moje pytanie więc umieszczam tutaj. Witam kolegów z działu e9...Jako drugie/ trzecie auto użytkuje e46 323ci, mam sentyment do e46, lubię ten model, cieszy oko...ale to już leciwe auto, idzie zima więc z racji dobrego stanu nie chce go narażać na sól itp. Niestety auto spodobało się też mojej drugiej piękniejszej połowie i chce je użytkować cały czas ( a miało być opcją na popołudnia i weekendy ). Stąd pomysł zakupu e92 do codziennej jazdy. A że mi też już trochę mocy brakuje w 323 to chciałbym się skupić na 330i i 335i. Serię 6 odrzuciłem, w serii 1 trudno o r6 więc zostaje przy serii 3. Który z tych silników jest lepszy do codziennej miejskiej jazdy? Oczywiście czytam trochę, rozmawiam z ludźmi, ale to forum to kopalnia wiedzy. Niby 6sek do 100kmh pewnie mi wystarczy, ale turbina lub dwie przedliftem w 335i pewnie dadzą o niebo lepsze odczucia. Tuningu nie uwzględniam. Ile będzie palić mało mnie interesuje. Bardziej chciałbym, żeby był to mniej upierdliwy silnik. Który silnik w 335i jest lepszy przed czy po lift. Czy w każdym 330i jest problem z olejem, czy pękającymi głowicami? Na co jeszcze zwrócić uwagę?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To dwa skrajne auta. 330i jest do normalnej jazdy a 335i do jazdy nie normalnej :) Tyle w temacie.
Opublikowano
Witam, na jakie problemy szykować się gdy samochód który chce kupić ma 130k przejechane i o co ewentualnie spytać przy ogledzinach? Przebieg Potwierdzony raportem bimmercheck
Opublikowano
Witam, na jakie problemy szykować się gdy samochód który chce kupić ma 130k przejechane i o co ewentualnie spytać przy ogledzinach? Przebieg Potwierdzony raportem bimmercheck

 

Jeżeli w tym czasie miał wymieniony olej 4 razy, to pewnie remont silnika będziesz musiał zrobić :D


A tak serio, to nawet nie napisałeś co to za silnik...

Opublikowano
oj przepraszam. Juz mowie. Jest to N52B30, rok 2006. Miejmy nadzieje ze tak nie bedzie :D

 

Jeżdżę, na co dzień 2006 330i N52B30A od 5 lat wiec dorzucę 3 grosze.

Pisze z głowy trochę chaotycznie i na pewno tez coś pominąłem.

Większość z poniższych przechodziłem i wymieniałem.


1. Potwierdź przebieg, bo wydaje się mało wiarygodny.

2. Sprawdź w książce serwisowej jak często był wymieniany olej, zobacz, kiedy ostatnio był wymieniony i jaki obecnie jest zalany.

Jeżeli z tych lepszych jak np. Millers, Motul, Revanol 0W40 i do tego były płukanki silnika przy wymianie to znaczy, że obecny właściciel prawdopodobnie interesuje się trochę i dbał o samochód.

3. Czy pracuje równo na zimnym na biegu jałowym? Jeżeli nie to nie ma tragedii, ale jest kolejna powód do negocjacji.

4. Czy wymieniał klapki DISA?

5. Jakie opony są na aucie? Jeżeli lepsze to znowu znaczy, że prawdopodobnie nie oszczędzał na pozostałych częściach, jeżeli chińczyki to znaczy, że szedł po taniości.

6. Czy i jak mocno hałasują popychacze zaworowe? Objawia się to na zimnym silniku, kiedy N52 jeździ na krótkich dystansach.

7. Odkręć korek na zimnym zobacz czy nie ma niepokojących nalotów.

8. Czy jest instalacja gazowa?

9. Sprawdź czy są wycieki spod pokrywy zaworów, podstawy filtra oleju, obu vanosów oraz silniczka valvetronic.- Bardzo popularne wycieki.

10. Zobacz na podnośniku czy miska olejowa się nie poci, wymiana jest kosztowna, bo utrudniony dostęp.

11. Kiedy ostatnio wymieniany filtr powietrza i kabinowy?

12. Poproś kogoś żeby jechał za wami podczas przejażdżki próbnej i niech obserwuje czy nie puszcza ewidentnego grubego niebieskiego dymka podczas przyspieszania/redukowania.

13. Czy pompa wody i termostat były wymieniane? Usterka termostatu oznacza, że silnik będzie niedogrzany, usterka pompy może spowodować przegrzanie.

14. Kiedy wymieniany był płyn chłodniczy? Płyn chłodniczy powinno się wymieniać, co 2-3 lata.

15. Sprawdź czy płyny są na właściwym poziomie.

16. Sprawdź hamulce i zapytaj o wymianę płynu hamulcowego, wymiana powinna być, co 2 lata. Jeżeli klocki się kończą a na tarczach jest wyraźny rant to negocjuj.

17. Jeżeli są ksenony to sprawdź przednie czy świeca równą barwą(zapytaj, kiedy wymieniał), czy działa doświetlanie zakrętów, czy zaraz po starcie lampy się poziomują poprawnie, czy ringi świecą poprawnie, (jeżeli nie to naprawa oznacza nawet wymianę całej lampy).

18. Jakie ma wspomaganie? Czy ma active-steering? Jeżeli tak, kiedy wymieniał płyn w układzie? Otwórz pojemniczek na wyłączonym silniku i sprawdź kolor. Active steering zielony, zwykły chyba czerwony, nie powinien być brudny.

19. Czy po napełnieniu paliwem do pełna, nie ma kałuży pod autem? Wada fabryczna przeciera się wężyk odpowietrzający, trzeba ściągnąć bak i wymienić wąż.

20. Zobacz po vinie czy auto wyposażono w podgrzewanie odmy, jeżeli tak to czy właściciel był na akcji serwisowej- potencjalnie powoduje pożar.

21. Diagnostyka Inpa: błędy, praca vanosów, silniczka valvtronika, obu klapek DISA (Ori 1000zł 1 szt.), praca pompy chłodniczej, praca sond lambda (800zł sztuka).

Lista potencjalnych wymian:

1. Świece

2. Cewki

3. Klimatyzacja

4. Czujnik wałka mimośrodowego

5. Zawory Vanos

6. Silniczek Valvetronik

7. Pompa+termostat

8. Sprzęgło+ Dumasa+ łożysko oporowe

9. Opony, hamulce, amortyzatory

10. Pompa wspomagania Active-steering, maglownica- regeneracja

11. Sondy lambda, są 4 po 800zł 1 szt.

12. Uszczelnienie silnika

13. Odma+węże

14. Elektroniczna blokada kierownicy

15. Maty zajętości foteli

16. Pompa paliwa + filtr paliwa – tzw. life time wymienia się razem z pompą

17. Regulator ciśnienia paliwa

18. Uszczelniacze zaworowe

19. Hydrauliczne popychacze.

20. Pasek klinowy i napinacz

21. Wszystkie rolki

22. Koło pasowe

23. Sprzęgło klimatyzacji

24. Łożysko alternatora

25. Geometria.

Opublikowano

Nie spodziewałem się tak wyczerpującej odpowiedzi :D ale naprawdę dziękuję, bardzo mi pomogles. Wiem o co pytać. Należy Ci się dobre zimne piwo.


Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z taka lista to do salonu po nowe. Mówimy o starym aucie a wymagacie nowego stanu....
Opublikowano
Z taka lista to do salonu po nowe. Mówimy o starym aucie a wymagacie nowego stanu....

 

Proszę czytać ze zrozumieniem, nigdzie nie napisałem, że wymagam stanu idealnego.

Wskazałem miejsca, których stan po tylu latach należy ocenić bo to są miejsca krytyczne, które znam doskonale z autopsji.


Nie wyklucza to zakupu auta ale pozwala poznać realny stan uwzględniając bolączki tego modelu.

Wolisz kupować w ciemno kupę rdzy, proszę bardzo.

Opublikowano
zejdź na ziemię, e46 i ktoś tam płyn chłodniczy wymieniał :D :D

E90 nie E46.


Płyn chłodniczy jest kluczowy w tym modelu bo zapewnia żywotność elektronicznej pompy wody, która kosztuje 1000zł i jak się wykraczy to pozostaje wołać lawetę albo ryzykujesz przegrzanie silnika.

Jeżeli nie zmieniał to wiesz, że masz to do zrobienia i możesz doliczyć do kosztów po zakupie.

Opublikowano

Witam, ja podobnie jak kolega Dawid4418 rozglądam się za BMW z silnikiem N52B30 (90%) konkretnie chodzi o e92. Na wstępie dziękuję Grzechowi84 za całą listę rzeczy, na które trzeba zwrócić uwagę przy oglądaniu auta! Na pewno się przyda. Mam parę pytań, sory, jeśli przeoczyłem odpowiedzi w innych wątkach, ale ilość postów i wątków na tym forum jest tak duża, że wolę dopytać...ale do rzeczy.


Chcę kupić wersję z 3 litrowym wolnossakiem z wtryskiem pośrednim i w automacie, czyli jak rozumiem Europejski przedlift, ale zauważyłem, że ilość wersji mocy na aukcjach jest bardzo zróżnicowana, widziałem dzisiaj wersję 330i z mocą 231KM, 233, 234, 257, 258 i jako laik domyślam się, że to ten sam silnik, czy to prawda? Chciałbym doprecyzować: czy najmocniejszy 3 litrowy silnik wolnossący w e92 na Europę to wersja 257/258KM, czy to jedynie wersja e90 ma tą moc? Czytając jakieś mało konkretne portale samochodowe doczytałem, że niby wersja 272KM ma również wtrysk pośredni, ale zdaje się że to wersja US. To samo z wersją 335 - kilka dziwnych portali podało, że wychodziła wersja ze wtryskiem wielopunktowym, a jakoś nie chce mi się w to wierzyć. Nie siedzę głęboko w BMkach i wolę dopytać, bo jest sporo sprzecznych informacji.


Następna sprawa, skoro już o modelach zza oceanu, to czy właśnie taki silnik z US będzie się z naszą wyższo-oktanową benzyną dobrze sprawował? W Stanach paliwo jest trochę inne, więc domyślam się że silniki na tamten rynek są dostosowane do tamtejszych warunków i przed zakupem np. wersji US wolałbym to wiedzieć.


Kolejna sprawa...uparłem się mocno na wersję ze wskaźnikiem temperatury oleju, zamiast ekonomizera i doczytałem, gdzieś na tym forum, że tylko wersje 335 (i diesel i benzyna) oraz Mki mają taki licznik, ale zauważyłem, że np. wersja 328 też taki ma (zdaje się, że to też wersja US). Jak to więc wygląda?


Następne pytanie, może trochę banalne, ale czy lepiej kupić Trójkę już zagazowaną, czy lepiej samemu założyć gaz "na świeżo". Widzę tyle samo plusów i minusów jednej jak i drugiej opcji i jestem ciekaw Waszych opinii, to dość ważne przy wyborze auta.


Kolejna sprawa...planuje zebrać z 30-40 tys. i bardzo mocno rozważam opcję zakupu właśnie e92, mam nadzieję że za jakieś pół roku mi się uda, na razie zbieram wiedzę, ALE jak by nie było, to nie jestem zbyt ogarnięty w kwestiach mechanicznych, tak, żeby przy zakupie samemu wszystko wychwycić, a szkoda byłoby utopić 30-40 tys. dlatego wymyśliłem sobie, że zlecę to jakiejś firmie, która sprowadza samochody i dokładnie je prześwietla (na pewno dokładniej niż bym to sam zrobił), podsyła zdjęcia, wystawia opinie, sprawdza historie itd. Myślicie, że to dobry pomysł? Ktoś może korzystał z takich usług? Ta ilość pieniędzy według Was powinna wystarczyć do znalezienia czegoś bezwypadkowego i w miarę sensownego?


PS. Wiem, że dużo pytań, ale wolę ich nie rozbijać na 5 razy.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Bezwypadkowe 3l benzyny w e92 to 45k plus. Od tego należy zacząć. To auto ma już swoje lata i na pewno, ale to na pewno na start trzeba coś będzie ruszyć. Dobrze mieć te 5k w portfelu dodatkowo. To jest auto używane.

Za 35k to egzemplarze od handlarzy. Oczywiście cofnięte odpowiednio.

Opublikowano
Oczywiście ,że dużo tańsze. Spójrz na ceny na aukcjach ,coupe zwykle kosztuje 2x tyle. Dużo zależy od stanu ,wyposażenia ,wersji silnikowej ,historii itp...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Silniki masz dobrze opisane na zwykłej wiki: https://pl.wikipedia.org/wiki/BMW_serii_3#Pi%C4%85ta_generacja Samochody zza oceanu w 99% są po dzwonach/zalaniach i co za tym idzie sporo tańsze, jak chcesz taki to znajdziesz poniżej 40k, nawet e92. Jak widzisz wersje 328i to wiedz, że jest z Ameryki, chociażby sprzedawca przysięgał na zdrowie swojej teściowej, że z EU. Nie tylko wersje 335i mają wskaźnik temp. oleju, ma ją np. 325i jak CHYBA każda benzynowa 6-cylindrówka. Mówią, że lepiej samemu założyć gaz niż kupić gotowca, przynajmniej wiesz co masz. Generalnie e9x nie ma miejsca na butlę, więc albo ją wkładasz do bagażnika i tracisz połowę przestrzeni bagażowej albo rzeźba podłogi --> https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=311772&start=60

Jak się nie znasz to zlecenie znalezienia auta takiej firmie to nie jest zły pomysł, pod warunkiem, że jest sprawdzona. 40k na sedana wg. mnie starczy, o dobrym e92 zapomnij. Ja swojej szukałem pół roku z budżetem 45k a ostatecznie i tak go dobrze przekroczyłem. Trudny temat ale powodzenia, dużo cierpliwości wskazane :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.