Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Lift był we wrześniu 2008 r., zaś bezpośredni wtrysk pojawił się w czerwcu 2007 r. Oznacza to, że spora część przedliftów ma już n43.

W dieslu n47 wprowadzono chyba w marcu 2007 r., więc jeszcze więcej przedliftów ma rozrząd w kabinie.


Chcesz mieć pewność, że masz wielopunktowy wtrysk benzyny lub rozrząd w dieslu z przodu od chłodnicy, który wymienisz za 800 zł, to celuj w rocznik 2005-2006. Od 2007 to już nowa technologia i w PB i w ON.


Zgadzam się z kolegami powyżej: chcesz polifta w dobrym stanie nawet golasa 316i/316d to szykuj 30k zł. Jak chcesz bajery, to jeszcze więcej.


Rozrząd w n43 wymienisz za 900 zł ORI BMW. W cenie masz cały osprzęt z robocizną + uszczelką pokrywy zaworów.

www.kancelariaturowski.pl
  • Odpowiedzi 15,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, oczywiście, aby sprawe zagmatwac to e90 najpierw mialo lift silnikowy (bezposredni wtrysk i znacznie lepszy n47 w dieslu) i elektryczny, inna wiazka, dopiero pozniej doszedl lift zewnętrzny.
Opublikowano

Witajcie Panowie,

przymierzam się do zakupu BMW.

Rozmawiałem z kolegą, mówi że te silniki 2.0 177km lecą w nich klapki od kolektora ssącego.

1. Jakie jest Wasze zdanie na temat tego silnika?

2. Jakie mogą mi się przytrafić największe koszta naprawy?


A tutaj wrzucam link auta, które jutro chcę obejrzeć. Wmieniony ma silnik:


https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-bardzo-ladna-e91-2-0-diesel-wyposazona-ID6C1P74.html#b750f1c558


Pozdrawiam :)

Opublikowano
To mi jeszcze bardziej namieszaliście :D. No ale to dobrze. Lepiej wiedzieć więcej niż mniej :), a jakie rzeczy należy wymienić na dzień dobry w wersji przed liftowej? Z tego co opisaliście wychodzi na to ze najlepiej żebym szukał wersji przed liftowej, benzyny z wyposażeniem, które mi odpowiada niż „okazji” w wersji po liftowej.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do kolegi Drakoni, zmien znajomego bo sie nie zna, w n47 klapki sie nie urywaja. Do kolegi wyzej, jesli kierujesz sie na przedlifowa benzyne, do wymiany:rozrzad, uszczelniacze zaworów, wszystkie uszczelki, czasami dosc duze problemy z Vvt. Poza tym jezdza i jezdza. Swietne do lpg.
Opublikowano
Ja z drugiej strony polecie diesla m47 163km. Od nowości go mam. Przebieg 339tys na te chwile i zupełnie nic się nie dzieje. Jedyne co to klapki wywaliłem. Podstawa to częste wymiany oleju a jak widać jeździ bez problemowo
Opublikowano
Panowie, a rzucę jeszcze jedno pytanie. Jak się mają wersje 325xi oraz 325i? Są to dużo większe koszty utrzymania oraz spalania? W przypadku szukania benzyny z automatem głównie wyskakują te modele.
Opublikowano

Witam.


Co sądzicie o tym aucie: https://allegro.pl/ogloszenie/bmw-seria-3-e90-automat-salon-polska-8106979483


Generalnei jezdze teraz Skoda Octavia II 1,9 TDI (sczipowanej na 160 koni) z 2004 i jesli chodzi o silnik to jestem zadowolony z osiagow ale wiadomo ze z komfortem gorzej i juz troche zaczyna sie sypac delikatnie po 5 ciu latach wiec chce zmienic na cos fajniejszego i troche swiezszego majac do dyspozycji c.a. 35 koła - zawsze podobaly mi sie BMW (mysle tez ew. o Audi choc te mniej mi "leza")

Myslalem bardziej o benzynie ale takowej sensownej nie znajduje. Jakies rady? Chcialbym zeby auto bylo mozliwie malo wymagajace robienia przy nim i napraw.

Opublikowano
Panowie, a rzucę jeszcze jedno pytanie. Jak się mają wersje 325xi oraz 325i? Są to dużo większe koszty utrzymania oraz spalania? W przypadku szukania benzyny z automatem głównie wyskakują te modele.

325i to najmniejszy sześciocylindrowiec i wybór dla zakochanych w szesciu cylindrach i nadmiarze mocy , takich jak ja . N52B25 to trochę ryzykowny wybór i temat rzeka .

218 KM robi jednak swoją robotę i 6 cylindrów dostarcza wrażeń pozazmysłowych . Spali pewnie 1-3 litry/100 km wiecej niż N46 / N43 - 150 / 170 KM .

Koszty napraw zależą od tego jak polosujesz , jak był serwisowany przez poprzedników . Będzie na pewno trochę drożej ale bez tragedii. Polecam rocznik 2005.

Wersja xi to dla górali i jazdy terenowej - w praktyce dodatkowy kłopot i ryzyko . Manual zaoszczedzi z litr na spalaniu . Wersja E91 (kombi) jest bardziej praktyczna i trochę tańsza .

Opublikowano

Witam wszystkich klubowiczów. Jako że noszę się z zamiarem zakupu swojego pierwszego BMW chciałbym się od Was dowiedzieć pare nurtujących mnie kwestii, a mianowicie:

Jaki silnik benzynowy do wersji poliftowej będzie trwalszy

Jaka jest trwałość, awaryjność automatów

Będę wdzięczny za pomoc

Opublikowano
Witam tez rozważam kupno E91 318i 143km w automacie poliftowa , przebieg 187tys , chciałbym wiedzieć jak sobie radzi ten silnik czy jest wystarczająco silny przy wyprzedzaniu i jak radzi sobie z automatyczną skrzynią ? :?:
  • Moderatorzy
Opublikowano
Zależy czym jeździłeś wcześniej - jeśli 200 KM+ to wówczas to auto nie jedzie, jeśli natomiast peżotem 100 KM, to wystarczy ci ta moc :D
Opublikowano

Czy może ktoś tu obecnych wypowiedzieć się na temat silnika N43? Nie chodzi mi o jego osiągi lecz o jego awaryjność lub jej brak? Chce zakupić E90 po lifcie 320i w automacie z tym silnikiem i chciałbym wiedzieć czy jest sens. Wiem ze dużo zależy jak była serwisowane przez obecnego właściciela ale chciałbym wiedzieć czy ten silnik miał jakieś bolączki od nowości? Na co zwrócić uwagę przy zakupie, jak wyglada sprawa rozrządu po ilu km wymienić, wtryski itd.

Z góry dziekuje za konkretne odpowiedzi porady

Opublikowano
Witam mam okazje kupić BMW E91 318i 143 km 2010r automat full m-pakiet , czy warto ? Bardzo mi się podoba wizualnie ale chciałbym wiedzieć coś więcej o silniku ?
Opublikowano

Miałem okazje jeździć takim autkiem i powiem ci ze będziesz trochę zawiedziony osiągami. Do tego automat osobiście miałem wrażenie ze ten silnik się trochę meczy z automatem być może to tylko moje wrażenie. Ale jesli autko ma się tylko grzecznie kulać i ładnie się prezentować to wystarczy. Co do awaryjności nie się wypowiem bo ja całe życie dieselkiem



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Moderatorzy
Opublikowano
Z ręką na sercu co 5 stron jest mowa o tym silniku w tym temacie, cofnij się trochę. To skarbnica wiedzy.
Opublikowano

NIe ja jestem autorem (ktoś na forum wrzucił) ale ładnie streszczone wszystko, co kluczowe do n43. Sam jeżdżę od dwóch lat:


dla n43 warto pamiętać w skrócie:

-jak w każdym benzyniaku czujnika wałka lub wału (200 zł siemens), ewentualnie elektrozawory vanos (czujniki oe tylko, 400 zł)

-nox, pada zawsze, trzeba wymienić po prostu (nowy 1600 zł, używka 200-300 zł)

-trzeba dbać o świece - regularnie wymieniać - jak w każdym benzyniaku (ngk 40 zł/szt, lub denso 9 zł/szt)

-wgrać nowy soft do samochodu (ten ostatni z 2011 roku, koszt 50-200 zł)

-cewki czasem padają, najlepsze dostępne do delphi (cena nie duża poniżej 100 zł za sztukę)

-wtryskiwacze podobno się psują, więc albo wymiana na nowe (po zmianach to duża kwota bo 900 zł/szt, ale jak padnie jeden to można tylko ten jeden wymienić) albo szukanie używanych i ryzyko

-co 80.000 wymiana napinacza rozrządu (poniżej 100 zł)

-olej co 10.000km (5W30)

-raz na jakiś czas trzeba mocno przegonić na autostradzie by wypalić siarkę z katalizatora.


Od siebie - z mojego doświadczenia - dodałbym obowiązkową wymianę całego rozrządu przy przebiegu 150k km (900 zł ORI bmw). Wymianę oleju w skrzyni manualnej (100 zł) (automat wiadomo). Płyn hamulcowy/chłodniczy (200 zł??), co 30k km. Generalnie wszystkie płyny.

www.kancelariaturowski.pl
Opublikowano

Ja miałem. Wymieniłem dwa wtryskiwacze, czyli dość niski wymiar kary. Ale przebieg to było tylko 90 tys.

Silnik rzeczywiście nie jest demonem mocy, dodatkowo mocno kapryśny. Możesz sporo poczytać o wtryskach, cewkach, świecach, noc, lambdach...

Na plus niskie spalanie.

Opublikowano

Witam,


zastanawiam sie nad kupnem bmw 320d, 163km, 2006r.

auto generalnie jest w b.dobrym stanie, ale nie wiem czy jest sens decydować się na samochód z tak dużym przebiegiem - 350tyś km.

Wyraźcie swoją opnie i uargumentujcie.

  • Moderatorzy
Opublikowano

A z tym hamulcowym to gdybanie się zaczyna jak zawsze, czemu 30 a nie 35 czy 40 albo 27 tys?

Co dwa lata hamulcowy i tyle, jak nakazuje BMW.

Potem ludzie głupieją, bo jeden pisze olej co 10 inny co 15 inny co 20 a inny co 17. te interwały z powietrza są najgorsze.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Jak było serwisowane to może mieć i 700 tys, co to przeszkadza jak newralgiczne elementy wymienia się na czas?

Liczy się serwis.

Opublikowano
Witam tez rozważam kupno E91 318i 143km w automacie poliftowa , przebieg 187tys , chciałbym wiedzieć jak sobie radzi ten silnik czy jest wystarczająco silny przy wyprzedzaniu i jak radzi sobie z automatyczną skrzynią ? :?:

 

Co prawda mam manuala, ale co mogę powiedzieć. Gdy jedziesz sam lub z jedną osobą, bez klimy, gdy temperatury nie są jakieś wysokie - to da się nawet odczuć leciutki wgniot w fotel. Jakiekolwiek odstępstwa od tej normy, czyli klima, wyższa temperatura, więcej ludzi na pokładzie lub kombinacja powyższych = osiągi spadają. Do wyprzedzania ciągle jest okej, ale to już trzeba robić zawsze kickdown na 3ci albo nawet i na 2gi bieg i jazda do 6000-6500 rpm. Tu masz przykładowy but z 2giego biegu, acz to było ponad 1.5 roku temu, gdy miałem zapewne problemy z NOx, teraz problem jest już rozwiązany i ciągnie lepiej, może niedługo nagram coś nowego




 

Czy może ktoś tu obecnych wypowiedzieć się na temat silnika N43? Nie chodzi mi o jego osiągi lecz o jego awaryjność lub jej brak? Chce zakupić E90 po lifcie 320i w automacie z tym silnikiem i chciałbym wiedzieć czy jest sens. Wiem ze dużo zależy jak była serwisowane przez obecnego właściciela ale chciałbym wiedzieć czy ten silnik miał jakieś bolączki od nowości? Na co zwrócić uwagę przy zakupie, jak wyglada sprawa rozrządu po ilu km wymienić, wtryski itd.

Z góry dziekuje za konkretne odpowiedzi porady

 

Moje auto ma przebieg już prawie 108,000 km, kupione w rodzinie jako 2-letnie z przebiegiem 6,500 km z salonu, ja użytkuję od ponad 1.5 roku i 20,000 km


Plusy

- wybitnie cichy, każdy kto jedzie ze mną zwraca na to uwagę

- dość przyjemny dźwięk, kultura pracy jest w miarę okej, przynajmniej z wnętrza pojazdu

- bardzo oszczędny* (* - jeśli jest sprawny, a zdecydowana większość aut posiada niesprawną sondę NOx i/lub katalizator NOx, co uniemożliwia pracę na ubogiej mieszance), poza miastem jadąc spokojnie bez problemu robisz wyniki po 5.0-5.5 l/100 km, generalnie im jedziesz równiej i spokojniej - tym więcej oszczędzasz, bo w mieście tryb ubogiej mieszanki nie załącza się za często, wtedy licz 8.5-9.5, może nawet i do 10, acz ja osiągałem raczej 9.0 i to z niesprawnym NOx


Minusy

- wadliwe cewki, ale to mała wada, gdyż była na to akcja serwisowa, więc w zasadzie każdy jeżdżący samochód musi to mieć już za sobą

- właściciele, czyli ludzie zmieniający olej co 30k km/2 lata

- sporo ludzi mówi o rozrządzie, ale podejrzewam, że ma to w niezłej części związek z poprzednim punktem. Co 80k km warto wymienić napinacz łańcucha (u mnie zmienione za 180 zł), sam rozrząd póki co jest ori. Zmieniać olej co 10 lub max 15k km i powinno być dobrze

- wtryskiwacze mogą paść później, ale nie ma reguły. U mnie póki co są oryginalne. Pewnie nowe by pracowały nieco lepiej (chociaż ogólnie teraz i tak silnik dość ładnie ciągnie i mało pali), ale nowe są ponoć mniej żywotne niż te stare

- sonda NOx i katalizator NOx - ta pierwsza niestety padnie prawie zawsze i u każdego. Rozwiązania są 4:


1. Olać i jeździć jak jest. Ogólnie da się, ale spalanie będzie nieco większe (zero profitu z tytułu posiadania wtrysku bezpośredniego), silnik będzie nieco gorzej pracował, wibracje, trudności ze startem, nie tworzą się długoterminowe adaptacje

2. Kupić ori czujnik NOx za 2000 zł - nie radzę, jego żywotność to 50-80k km + jeśli katalizator padnie (a przy przebiegu 120-150k km wywali błąd o starzeniu się, nowy kat = 8150 zł) lub też będzie nadmiernie zasiarczony = to wydatek pójdzie praktycznie na marne, bo i tak samochód nie będzie w stanie za bardzo pracować jak należy

3. Wykodować NOx - według relacji ludzi tutaj wszystko działa jak trzeba, poza tym, że spalanie jest większe

4. Emulator NOx (NOXem) - rozwiązuje wszystkie problemy i jest tańszy od ori czujnika. Mam to rozwiązanie od miesiąca i póki co jestem zadowolony.




Płyn hamulcowy zmieniałem w zeszłym roku i całe szczęście, bo nie był zmieniany wcześniej i wyglądał paskudnie. Zmieniłem też olej w skrzyni, za rok może również i olej w dyferencjale.

icon3.png G30 530i xDrive

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyli same problemy. Starsze n46 znacznie lepsze. Robisz rozrzad i uszczelniacze i nastepne 100tys nie robisz nic. Zadne Noxy, wtryski, katy, cewki cie nie interesuja.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.