Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 15,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Alez ty masz rozstrzal, od 2.0i do 335i...pierwsza za droga, druga za tania.
Opublikowano

To może inaczej, nie będę się porywać.

Doradźcie mi Panowie i Panie jeśli tu sa :)

Mam budżet 55k


Ile byłoby bezpiecznie zostawić w zapasie na ewentualne naprawy?

To załóżmy kupuje auto za 45k-50k.

Jaki silnik wybrać?

Powiem szczerze, że zależy mi na szybkim samochodzie - może warto sprowadzić mnie na ziemię, że za te pieniądze brak sensu pchać się w 335i/d? to raczej pewne że znajdę jakieś padło?

W pierwszej kolejności myślę o coupe, ale jakby był sedan który mnie urzeknie to nie widzę przeciwwskazań.

Chciałbym manual ale co do automatu nic nie mam oprócz obaw związanych z ewentualną naprawą.

Fotele koniecznie sporty.

Ogólnie najlepiej mpak.. (może być dokładany)


Czy zejść niżej do 330d/i? w automacie czy manualu?

A może szukać perełki za 2.0d 177 km? (warto to kupić,jak tak to manual czy automat?)

czy 325i jakis nowszy rocznik

Mam też możliwość wyboru auta na mobile.de (mam gościa który jedzie, sprawdza stan i bada i ewentualnie zabiera).

Jeśli wybrałbym niemcy, to jest sens sprowadzać coś powyżej 2.0? (w związku z 18.3% kwoty całości)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Najlepiej, z tego co wypisales poliftowe 330d 245ps, najmniej problemów. Poszukaj cos na m paku i z navi.
Opublikowano

Śledzę jeden egzemplarz od kilku dni z tą mocą.


https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-bmw-e92-330d-m-pakiet-bezwypadkowy-felgi-19-ID6BSoQp.html#fc37c9100a

VIN: WBAWA91040E205587


Jesteście w stanie doradzić co do niego (czy cena jest odpowiednia, czy wysoka?)


Przebieg jest OK? Chodzi o to że jest dosyć wysoki w porównaniu z innymi na otomoto, ale właśnie wydaje się normalny.


Czy lepiej bawić się w sprowadzanie od Niemca? np.


https://www.autoscout24.pl/oferta/bmw-330-d-coupe-e92-m-paket-leder-navi-diesel-czarny-0c6f7511-9ead-47c0-b058-533d0385610d?cldtidx=6


Jeszcze jedno bardzo ważne pytanie. Czy jest jakaś różnica manual czy automat w 330d 245 KM(chodzi o awaryjność itp)? Osobiście preferuje manual

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Piekny srodek, siedzenia elektryczne z pamiecia, te dwa extrasy, bardzo rzadko spotykane. Jest navi cic, jest automat. Ja nie nawidze manuali. Dla mnie to porażka.
Opublikowano

Jak wygląda awaryjność 2 litrowych benzyn w porównaniu do diesli? Interesują mnie polifty. Byłem przekonany na diesla ale patrząc na spalanie i obecne ceny ON to nie jest jakaś super oszczędność a przyjemność z jazdy klekotem jednak mniejsza.

Auto będzie używane codziennie w dojazdach do pracy(20km w jedną stronę autostradą) do tego okazjonalne wypady po 300km raz w miesiącu).

I jak wygląda sprawa automatów, raczej jest mi obojętne jaki rodzaj skrzyni bedżie ale zależy mi na mniejszej awaryjności.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Automaty w benzynach ok, silniki pod względem kosztów obsługi takie same lub gorsze niż N47.
3A0jS9b.png
Opublikowano

Cześć, jestem tu nowy i w sumie to założyłem konto bo przymierzam się do kupna pierwszego BMW, wcześniej ujeżdżałem francuzami typu hatchback. Teraz, ze względu na to że chcę zmienić auto na przyszłościowe (kto wie kiedy będzie potrzebna ta dodatkowa przestrzeń w bagażniku!) to celuję w E91. Budżet to maks 25k zł, chociaż fajnie by było zejść ciut niżej żeby więcej na wstępne koszty zostało.

Pytanie do Was, jakiego silnika szukać? Benzyna, diesel? Codziennie jeżdżę do pracy ok. 12km w jedną, drogą dwupasmową 70-90km/h i małe odcinki w mieście (Poznań), a poza tym to się zdarzają jakieś dalsze wypady w roku bo finalnie zbiera się tego w granicy 20-25kkm rocznie.

Drugie pytanie, czy z tym budżetem jest sens się za to zabierać? Z wyposażenia koniecznego dla mnie to skrzynia automat, ksenony skrętne (posiadam od 4 lat, jestem zakochany), nawigacja (duża mile widziana) oraz czujniki (chociaż z tyłu).


Trochę tego w sieci jest, ale jestem w temacie zielony. Z góry dziękuję za pomoc :).

Opublikowano
Z tym budżetem nie dostaniesz takiego wyposazenia. Kupisz dobrze utrzymane 318i w biedzie. Celuj w benzyny przy tym przebiegu
Opublikowano

Dzięki za odpowiedź :). Szczerze mówiąc od paru dni rozglądałem się jedynie za dieslami i tutaj kandydatów z tym wyposażeniem na otomoto trochę jest, pytanie czy diesel w rozrachunku rocznym nie będzie większym wydatkiem niż benzyna. Wiadomo, zaoszczędzi się na trasie na wakacje - np. Chorwacja, ale zakładam że w codziennej eksploatacji mogę zapychać filtr dpf.


Co do 5k na start, rozumiem, to że napisałem że chciałbym przeznaczyć 25k na kupno nie oznacza że nie mam gotówki na pierwsze naprawy, ale wiadomo, im więcej zostanie tym lepiej ;).


318i i bieda wyposażenie mnie nie pocieszyło. Co sądzicie np. o ogłoszeniu poniżej? Spełnia moje oczekiwania, choć sprzedawca twierdzi że już sprzedane, to mi daję nadzieję że można coś znaleźć:

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-z-niemiec-320i-automat-150-km-navi-polskora-bezwypadkowa-sliczna-ID6C0YQj.html

a tu diesel:

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-witam-mam-do-sprzedania-bmw-e91-z-silnikiem-m57-ID6BYm3z.html


Jeszcze pytanie w takim razie o benzynę, jak to auto znosi duże przebiegi?

Opublikowano
Jak wygląda awaryjność 2 litrowych benzyn w porównaniu do diesli? Interesują mnie polifty. Byłem przekonany na diesla ale patrząc na spalanie i obecne ceny ON to nie jest jakaś super oszczędność a przyjemność z jazdy klekotem jednak mniejsza.

Auto będzie używane codziennie w dojazdach do pracy(20km w jedną stronę autostradą) do tego okazjonalne wypady po 300km raz w miesiącu).

I jak wygląda sprawa automatów, raczej jest mi obojętne jaki rodzaj skrzyni bedżie ale zależy mi na mniejszej awaryjności.

 

W dieslu weź pod uwagę, typowe przypadłości diesla BMW, które musisz naprawić (rozrząd - 3.000 zł). Dodaj później do tego typowe przypadłości każdego diesla: turbo, dpf, dwumas/konwerter itp. W benzynie to najczęściej cewki (300-400 zł) i wtryski (4.000 zł). Benzyna wyjdzie o połowę taniej w naprawach niż diesel. Co do spalania to między bezpośrednim wtryskiem, a dieslem nie ma już tak kosmicznej przepaści. Różnica 2 litrów na 100 km na korzyść diesla.


Sam jeżdżę od dwóch lat n43 i niesamowicie chwalę sobie ten silnik. Nic poważnego się nie psuje jak kupiłem dwa lata temu.


Automat w benzynie jest spoczi.

www.kancelariaturowski.pl
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Auta z ogloszen to przed lifty wiec rozrzad odpada w przypadku diesla a wtryski w przypadku benzyny.
Opublikowano
Jak wygląda awaryjność 2 litrowych benzyn w porównaniu do diesli? Interesują mnie polifty. Byłem przekonany na diesla ale patrząc na spalanie i obecne ceny ON to nie jest jakaś super oszczędność a przyjemność z jazdy klekotem jednak mniejsza.

Auto będzie używane codziennie w dojazdach do pracy(20km w jedną stronę autostradą) do tego okazjonalne wypady po 300km raz w miesiącu).

I jak wygląda sprawa automatów, raczej jest mi obojętne jaki rodzaj skrzyni bedżie ale zależy mi na mniejszej awaryjności.

 

Jeśli poliftowa benzyna, to mówimy o N43, ja taki silnik posiadam. Masz go w dwóch wersjach: 318i taki jak ja mam (143 PS 190 Nm) oraz 320i (170 PS 210 Nm).


Masz tu bezpośredni wtrysk benzyny oraz układ NOx. Jeśli to wszystko chodzi poprawnie, to auto potrafi być ultra oszczędne, jedna z najbardziej oszczędnych benzyn w swojej klasie z tego okresu. Jednakże prawie w każdym aucie sondy NOx padają jak muchy, również wydajność katalizatorów NOx nie jest jakaś super, co sprawia, że (bez wchodzenia w szczegóły), auto i tak nie będzie pracowało w trybie uwarstwionym (oszczędnym). Ludzie różnie sobie z tym radzą, niektórzy kupują nowe sondy NOx ale te są mało żywotne, jedni jeżdżą jak jest (większe spalanie, trochę nierówna praca silnika), inni wykodowują (wyższe spalanie, ale poza tym normalna praca z tego co mówią), jest jeszcze opcja zakupu emulatora NOx (NOXem), ja to właśnie kupiłem i sprawuje się świetnie. Oprócz tego miałem wymieniany teraz termostat, czujnik niskiego ciśnienia paliwa. Reszta to rzeczy jak w każdym innym aucie (amortyzatory, hamulce, opony).


Od momentu zainstalowania emulatora spalanie spadło wyraźnie, im bardziej jeździsz po trasie, tym bardziej różnica jest wyraźna. Potrzebuję więcej czasu by to zbadać, ale poza miastem różnica sięga 1.5-2 l/100 km, średnio pewnie 0.7-1.0 wyjdzie, zależy ile i gdzie jeździsz. Im bardziej jeździsz równo i spokojnie, tym bardziej to jest opcja dla Ciebie, bo naprawdę możesz sporo zaoszczędzić + mieć bardzo duży jak na benzynę zasięg. Przykładowo, wczoraj zrobiłem sobie tripa na Kaszuby, 240 km łącznie, było bardzo ciepło (co pogarsza osiągi silnika), klima cały czas, niby równa jazda, ale było sporo kickdownów do odcięcia, czasami parę ostrych dohamowań i znowu rozpędzanie (bo ludzie bez sensu hamują). Wyszło 5.9-6.0 l/100 km, jestem po prostu w szoku. Rok wcześniej podobny trip to było 7.0-7.2 i nie było na pewno tyle przyspieszeń.

 

Cześć, jestem tu nowy i w sumie to założyłem konto bo przymierzam się do kupna pierwszego BMW, wcześniej ujeżdżałem francuzami typu hatchback. Teraz, ze względu na to że chcę zmienić auto na przyszłościowe (kto wie kiedy będzie potrzebna ta dodatkowa przestrzeń w bagażniku!) to celuję w E91. Budżet to maks 25k zł, chociaż fajnie by było zejść ciut niżej żeby więcej na wstępne koszty zostało.

Pytanie do Was, jakiego silnika szukać? Benzyna, diesel? Codziennie jeżdżę do pracy ok. 12km w jedną, drogą dwupasmową 70-90km/h i małe odcinki w mieście (Poznań), a poza tym to się zdarzają jakieś dalsze wypady w roku bo finalnie zbiera się tego w granicy 20-25kkm rocznie.

Drugie pytanie, czy z tym budżetem jest sens się za to zabierać? Z wyposażenia koniecznego dla mnie to skrzynia automat, ksenony skrętne (posiadam od 4 lat, jestem zakochany), nawigacja (duża mile widziana) oraz czujniki (chociaż z tyłu).


Trochę tego w sieci jest, ale jestem w temacie zielony. Z góry dziękuję za pomoc :).

 

Za 25k możesz nie dostać nawet poliftowej benzyny 318i. Zostaje zatem 318i/320i z N46 pod maską, jest opcja na LPG. 318i N46 z automatem i w kombi będzie zapewne bardzo wolne, więc tylko 320i w sumie wchodzi w grę (taki jak wysłałeś w ofercie).

icon3.png G30 530i xDrive

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Umówmy sie, za 25tys nie kupimy zadnego polifta wiec nie ma co nad nimi sie rozpisywac. Zostaje 318i w manualu, jak kolega wyzej napisal, za slabe na automat, badz 320i w manualu badz automacie (fajnie jada). W dieslu zostaje stare m47 i tyle.
Opublikowano

Wow, ponownie wielkie dzięki za odpowiedzi :). Raczej ze względu na budżet nastawiam się na wersję przed liftową, chociaż miło wiedzieć że nie ma co się bać zarówno jednej i drugiej wersji, nawet te wtryski i cewki i tak wychodzą finalnie taniej niż problemy z turbo, dpf, dwumasą itp.

 

Od momentu zainstalowania emulatora spalanie spadło wyraźnie, im bardziej jeździsz po trasie, tym bardziej różnica jest wyraźna. Potrzebuję więcej czasu by to zbadać, ale poza miastem różnica sięga 1.5-2 l/100 km, średnio pewnie 0.7-1.0 wyjdzie, zależy ile i gdzie jeździsz. Im bardziej jeździsz równo i spokojnie, tym bardziej to jest opcja dla Ciebie, bo naprawdę możesz sporo zaoszczędzić + mieć bardzo duży jak na benzynę zasięg. Przykładowo, wczoraj zrobiłem sobie tripa na Kaszuby, 240 km łącznie, było bardzo ciepło (co pogarsza osiągi silnika), klima cały czas, niby równa jazda, ale było sporo kickdownów do odcięcia, czasami parę ostrych dohamowań i znowu rozpędzanie (bo ludzie bez sensu hamują). Wyszło 5.9-6.0 l/100 km, jestem po prostu w szoku. Rok wcześniej podobny trip to było 7.0-7.2 i nie było na pewno tyle przyspieszeń.

.

 

Wow, muszę przyznać że zaimponowałeś mi tym spalaniem... wychodzi na to że, jak na mój styl użytkowania, kolejny plus dla benzyniaka. Aktualnie mam diesla 1.6HDI 110KM (Citroen C4), poprzednio był benzyniak w Peugeocie 307 2.0 136KM i do teraz za nim tęsknie, był zagazowany (LPI Vialle). Teraz wolałbym się w gaz nie bawić.


Ponowię jeszcze pytanie odnośnie przebiegu, biorąc pod uwagę że auto ma być na 4 lata, jakich przebiegów unikać? Czy obydwie jednostki benzynowe powyżej 300kkm zaczynają się sypać czy może przy odpowiednim dbaniu jest wszystko ok?

Tu kolejne ciekawe ogłoszenie i przebieg (teoretycznie) 223kkm.

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-bmw-e91-320i-ID6C3gyv.html#8a393ee8a6


Jeszcze raz dzięki za odpowiedzi, szanuję Waszą wiedzę :)

  • Moderatorzy
Opublikowano

Nie obawiaj się przebiegów, tylko zwróć uwagę jak ktoś serwisował auto, historia powypadkowa itp.

Czym jest przebieg 250-300? Wymieniasz element i jedziesz dalej, ludzie nie powielajcie mitów.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wow, ponownie wielkie dzięki za odpowiedzi :). Raczej ze względu na budżet nastawiam się na wersję przed liftową, chociaż miło wiedzieć że nie ma co się bać zarówno jednej i drugiej wersji, nawet te wtryski i cewki i tak wychodzą finalnie taniej niż problemy z turbo, dpf, dwumasą itp.

 

Od momentu zainstalowania emulatora spalanie spadło wyraźnie, im bardziej jeździsz po trasie, tym bardziej różnica jest wyraźna. Potrzebuję więcej czasu by to zbadać, ale poza miastem różnica sięga 1.5-2 l/100 km, średnio pewnie 0.7-1.0 wyjdzie, zależy ile i gdzie jeździsz. Im bardziej jeździsz równo i spokojnie, tym bardziej to jest opcja dla Ciebie, bo naprawdę możesz sporo zaoszczędzić + mieć bardzo duży jak na benzynę zasięg. Przykładowo, wczoraj zrobiłem sobie tripa na Kaszuby, 240 km łącznie, było bardzo ciepło (co pogarsza osiągi silnika), klima cały czas, niby równa jazda, ale było sporo kickdownów do odcięcia, czasami parę ostrych dohamowań i znowu rozpędzanie (bo ludzie bez sensu hamują). Wyszło 5.9-6.0 l/100 km, jestem po prostu w szoku. Rok wcześniej podobny trip to było 7.0-7.2 i nie było na pewno tyle przyspieszeń.

.

 

Wow, muszę przyznać że zaimponowałeś mi tym spalaniem... wychodzi na to że, jak na mój styl użytkowania, kolejny plus dla benzyniaka. Aktualnie mam diesla 1.6HDI 110KM (Citroen C4), poprzednio był benzyniak w Peugeocie 307 2.0 136KM i do teraz za nim tęsknie, był zagazowany (LPI Vialle). Teraz wolałbym się w gaz nie bawić.


Ponowię jeszcze pytanie odnośnie przebiegu, biorąc pod uwagę że auto ma być na 4 lata, jakich przebiegów unikać? Czy obydwie jednostki benzynowe powyżej 300kkm zaczynają się sypać czy może przy odpowiednim dbaniu jest wszystko ok?

Tu kolejne ciekawe ogłoszenie i przebieg (teoretycznie) 223kkm.

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-bmw-e91-320i-ID6C3gyv.html#8a393ee8a6


Jeszcze raz dzięki za odpowiedzi, szanuję Waszą wiedzę :)

Tak jak pisalem, za 25tys nie kupisz polifta, czyli 2008+ a kazde auto w tym przedziale bedzie po wypadkowe, cofniete albo mialo mase innych problemow. Ta srebrna az sie swieci od malowania calego przodu.

Opublikowano

Właśnie, zapomniałem powiedzieć o cewkach, które były w tym silniku wadliwe, mój egzemplarz znam praktycznie od nowości bo jeździł w rodzinie i przy przebiegu 20-30k km miał wymienione 3 z 4 cewek, acz potem była na nie akcja serwisowa. Jak coś to jedna cewka (wiele lat temu) kosztowała ok. 220-250 zł, świece są tańsze na pewno (60-80 zł za sztukę). Raz był też oczyszczany Vanos (180 zł) i profilaktycznie wymieniony napinacz łańcucha przy 80k km (180 zł), ponieważ w tym silniku trzeba bardzo pilnować rozrządu. Jego prowadnice są plastikowe, potrafią się pokruszyć, zatkać dopływ oleju, panewka może się zatrzeć. Dlatego należy zmieniać olej co roku, co 10, max co 15 tysięcy km. Z tego co widzę po zdjęciach, samochód co najmniej dwukrotnie miał olej zmieniany po 20-21 tysięcy km.


Egzemplarz, który pokazałeś - wygląda fajnie, ale trzeba by było sprawdzić co i jak. Jakbyś się zdecydował na emulator NOx, to sprawę załatwisz poniżej 1500 zł (acz trzeba zrobić jeszcze adaptacje, jak masz kompa z Ista + Inpa to sam sobie to zrobisz, ja u siebie robiłem i wyszło elegancko, jak coś to opisałem to w innym temacie "E90 318i brzydka praca silnika"), cewki i świece też koło 1000 zł, także to to wszystko jest dość proste.


Na pewno musisz sprawdzić rozrząd w jakim jest stanie. Jeśli chcesz mieć 100% pewność, to możesz go zmienić profilaktycznie (przy takim przebiegu to już nawet zaczyna mieć sens), nie pamiętam ile użytkownicy pisali, ale koło 2000 zł może wyjść. Także 4000-5000 zł wkładu może być spokojnie + ewentualnie inne rzeczy co tam wyjdą - pamiętaj o tym. Ale z drugiej strony takie wydatki mogą Cię czekać przy niemal każdym egzemplarzu, pewnie tyle tylko, że przy większym przebiegu większe prawdopodobieństwo. Są już egzemplarze z przebiegami powyżej 300k km, więc chyba jakoś to znoszą. Generalnie największym problemem tych aut jest niewiedza mechaników (nie jest łatwo to zdiagnozować jak nie wiesz o co chodzi, np. wymieniają w ciemno drogie czujniki NOx, nie mając pojęcia, że przy zdechniętym katalizatorze NOx taka wymiana nic nie pomoże) oraz standardowo "mądrzy" użytkownicy, zmieniający olej co 20-30k km i tym samym sami proszący się o kłopoty.

icon3.png G30 530i xDrive

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.