Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 15,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Panowie, dla pewności pytanie - mam fabryczne stylingi 193 8j przód; 8,5j tył - auto 330 XI z xdrive. Kupiłem opony zgodne z oznaczeniami na samochodzie i wszystkich dostępnych informacji - 225/40/18 na przód (8) i 255/35/18 na tył (8,5); goodyeary assymetric 5, nówki ale bez gwiazdki z oznaczeniem, że to tylko dla BMW + bez runflatu. Auto stało z tydzień, wcześniej odłączałem akumulator i wyskoczyły błędy 4x4 etc etc ale po przejechaniu 10km wszystko ustało. Teraz odpaliłem na nowych oponach i znowu wyskoczył błąd 4x4 dlatego piszę w celu potwierdzenia, czy dobrałem dobre opony
Opublikowano
Panowie, dla pewności pytanie - mam fabryczne stylingi 193 8j przód; 8,5j tył - auto 330 XI z xdrive. Kupiłem opony zgodne z oznaczeniami na samochodzie i wszystkich dostępnych informacji - 225/40/18 na przód (8) i 255/35/18 na tył (8,5); goodyeary assymetric 5, nówki ale bez gwiazdki z oznaczeniem, że to tylko dla BMW + bez runflatu. Auto stało z tydzień, wcześniej odłączałem akumulator i wyskoczyły błędy 4x4 etc etc ale po przejechaniu 10km wszystko ustało. Teraz odpaliłem na nowych oponach i znowu wyskoczył błąd 4x4 dlatego piszę w celu potwierdzenia, czy dobrałem dobre opony

E90 musi mieć runflat, więc źle dobrałeś opony. Błąd 4x4 nie musi być z tym związany

***** ***
  • Moderatorzy
Opublikowano
Panowie, dla pewności pytanie - mam fabryczne stylingi 193 8j przód; 8,5j tył - auto 330 XI z xdrive. Kupiłem opony zgodne z oznaczeniami na samochodzie i wszystkich dostępnych informacji - 225/40/18 na przód (8) i 255/35/18 na tył (8,5); goodyeary assymetric 5, nówki ale bez gwiazdki z oznaczeniem, że to tylko dla BMW + bez runflatu. Auto stało z tydzień, wcześniej odłączałem akumulator i wyskoczyły błędy 4x4 etc etc ale po przejechaniu 10km wszystko ustało. Teraz odpaliłem na nowych oponach i znowu wyskoczył błąd 4x4 dlatego piszę w celu potwierdzenia, czy dobrałem dobre opony

Przeszedłeś na non rft z rft to raz. To inny rodzaj opon i skąd pewność, że ciśnienie na słupku odpowiada w tych samych wartościach non run flat?

Dlatego było zostawić rft i nie kombinować, do tego brak gwiazdki a temat o xDrive ma 30 stron...

Przy tym napędzie się nie kombinuje, bo jak nie za 500 km, to za 5 tys. coś się stanie.

Opublikowano

Dzięki Panowie za odpowiedź, błąd 4x4 nie był związany z kołami - auto stało na podnośniku i po 5 minutach wszystko wróciło do normy :wink: Co do opon - wzorowałem się na tematach i zasięgałem opinii od osób które sprzedają również opony - parametry opony na dane felgi wziąłem ze słupka, średnica kół różni się o 1%; dowiedziałem się również, że jeśli opony są z tego samego modelu i tego samego rocznika to ROF oraz * nie jest niezbędne do prawidłowego funkcjonowania xdrive. Samochód kupiłem z dwoma kompletami - stało jeszcze na zimówkach 17" i wszystkie miały te same wymiary opon i non ROF.


Brak ROF i brak gwiazdki - przeczytałem sporo tematów i myślę, że nie jest konieczne ale daliście mi do myślenia z danymi opon na słupku. Czy jeśli one są podane pod ROF to pod non ROF te dane mogą być inne? Na tych 193 stylingach miał wcześniej ROF ale 4x 225/40/r18 i również bez gwiazdki czyli te same cztery opony i auto przejeździło tak sporo kilometrów bez jakichkolwiek problemów. To moim zdaniem totalnie się nie zgadza i wtedy jest duża różnica w średnicy kół jeśli przód jest 8j a tył 8,5j.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To nie jest temat o oponach i kołach, no ale po pierwsze lekki naciąg nie zmienia średnicy koła, a po drugie nie ma co się wykosztowywać na gwiazdki i RFT, opony dobrałeś właściwe i powinno jeździć ok.
3A0jS9b.png
Opublikowano
To nie jest temat o oponach i kołach, no ale po pierwsze lekki naciąg nie zmienia średnicy koła, a po drugie nie ma co się wykosztowywać na gwiazdki i RFT, opony dobrałeś właściwe i powinno jeździć ok.

 

Absolutnie wiem o tym, ale w temacie E90 ciężko o aktywny temat z oponami a nie chciałem zakładać nowego tematu. Myślę też, że może się przydać temat osobom które dopiero co kupują e90 z xdrive i będą myślały nad zakupem kół. Wyszedłem również z założenia, że * jest trochę na wyrost a wybór w oponach z ROF i gwiazdką nie jest zbyt duży.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokladnie. Poczytaj sporo tematow takich samych osob co twierdzily ze gwiazdka to bujda i moga sobie zalozyc co chca. Nastepnie te same osoby pisza do mnie na pw ze reduktor siadl. Ile razy to trzeba tlumaczyc, jak xdrive to opony z aprobata :duh: Przerobilem tego setki.
Opublikowano

Hejka


Mam takie pytanie bo się głowie, jaka jest różnica spalania miedzy 325i a 335i? Bo oba maja 6 cylindrów, pojemność 3.0 a różnica w kM w stronę 335i, wiec czy ta różnica jest aż tak duża np przy normalnej jeździe?

Bo o ostra jazdę i pałowanie to nawet nie pytam bo to normalne że ta rozbieżność koni swoje zrobi.


Rozmyślam nad tymi dwoma egzemplarzami, oba są na market place na FB.


325i

https://www.facebook.com/marketplace/item/1256845131147217/

Ten już kiedyś wrzucałem, 2009 r , 128tys km , benzyna w automacie, wydech zmieniony na EISENMANN oraz jakiś Chip zrobiony niby na 250kM ale papierka z hamowni nie widziałem, oraz numer vin : WBA WE3 105 0PV9 8375


oraz ten 335i


https://www.facebook.com/marketplace/item/442039506558423/


2007, 118tys km, benzyna w automacie, ponoć serwis skrzyni był robiony , niestety nie mam nr Vin


Co sadzicie ?


Oraz na co miałbym zwrócić szczególna uwagę jeśli zdecydowałbym się na któryś z nich ?

Opublikowano
No tak, bo orientuje się w kosztach utrzymania m57/n57 i nie są dla mnie takie straszne. Dlatego chciałbym porównać czy w n55 będzie dużo drożej czy nie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Moje zdanie, mozecie sie z nim zgadzac badz nie. 335i, nie istotne czy n54 czy n55 bedzie generowalo koszty. Powtarzam to w kolko, benzyny w e90 sa awaryjne. Nie istotne jaki silnik. Zapewne wiesz iz w n57 wymieniasz rozrzad i dalej jazda przez 150.000.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zdecydowanie. Jestem w trakcie modyfikacji alpiny d3, przed zakupem dawcy czesci, zastanawialem sie n54/55 czy n57. Mam warsztat wiec cos tam sie znam i sam nie chciałem pakowac sie w n54/55 mimo iz moge sam zrobic wszystko. Za duzo z nimi problemów. Kupilem e91 n57.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
n54 to pancerne silniki stworzone do generowania dużych mocy. Świadczy o tym chociażby konstrukcja bloku, która ma niewiele wspólnego z n52 czy n53. Zadbany egzemplarz daje super frajdę z jazdy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak? To ile tych "pancerniakow" miales okazje naprawic? Do generowania mocy, oczywiście, super, do generowania wydatkow, oczywiście super :) Poczytaj jesli nie wiesz, glowice, turba, bloki, pompy, walki, popychacze, generalnie wszystko, nie, czy tylko kiedy sie rozwali.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak? To ile tych "pancerniakow" miales okazje naprawic? Do generowania mocy, oczywiście, super, do generowania wydatkow, oczywiście super :) Poczytaj jesli nie wiesz, glowice, turba, bloki, pompy, walki, popychacze, generalnie wszystko, nie, czy tylko kiedy sie rozwali.

 

Miałem okazję naprawić 86 sztuk, a Ty? Pewnie więcej :duh: Wszystkie rozumy pozjadałeś? Poczytaj trochę w chwili wolnej od rozkręcania i skręcania i zobacz ile te silniki znoszą mocy bez ruszania bloku. A osprzęt psuje się w każdym silniku serii n. Ale zgadzam się z tobą - dużo lepszy od tej turbo benzyny jest dieselek :roll: :duh:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Znacznie mniej ale rozumu nie pozjadalem. Wracasz wciaz do bloku silnika ale to najmniej problematyczny element i wciaz nadmnieniasz ile on mocy znosi. Do tuningu tak, do normalnej jazdy to sa padaczki i kropka. Bynajmniej w jednym sie zgadzamy. Dieselek duzo lepszy :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.