Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam planuje w najbliższym czasie zakup BMW E90 i zastanawiam się na BMW E90 320is o mocy 173 koni,z oznaczeniem N45 B20 A. Z tego co czytałem te silniki są dość awaryjne,jednak większość tych samochodów jest bardzo dobrze wyposaża. Prosił bym o jakieś opinie na temat tego samochodu,i jakie były by ewentualne koszty naprawy takiego silnika. Z góry dziękuję za odpowiedź.Pozdrawiam
  • Odpowiedzi 15,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witaj. Poczytaj o konstrukcji tego silnika, dlaczego BMW go wyprodukowalo i wpisz w allegro n45b20 silnik i zobacz jakie sa ceny. Auto dla konesera, niektorzy twierdza iz moze to byc przyszly klasyk z potencjalem. Jako auto na codzien, absolutnie zly wybor.
Opublikowano

Witam,

Chciałbym prosić i poradę dotyczącą wyboru silnika. Fundusz pozwoliłby mi na 3.5i, ale nie o to chodzi. Auto miałoby służyć żonie przy dojazdach do pracy w zatłoczonym mieście, w korku, a zarazem miałaby mnie wozić nad wybrzeżem, gdzie chillowal bym na miejscu pasażera. Jeździ dość przepisowo, gdzie nie wykorzystywalaby mocy dużego silnika. Chodzi mi też o spalanie. Kiedyś miałem bmw 1.6 które paliło tyle samo co późniejsze 2.0i. W trasę posiadam E60 3.0d chip. 3nie posłuży w trasę. A więc się zastanawiam, 2.0 benzyna czy mniejszy? 2.0d? Posiadałem taki w e46 i sobie chwalę. O taką ekonomię by mi chodziło. A może 3.0d z wyciętym dpf, obawiam się że ona go nie przedmucha, ale u niej dwa gary chodzilyby na pusto.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kkx5 moim zdaniem zwykle e90 i takie nieudane wersję nigdy klasykiem nie będą.

Ciezko to stwierdzic, limitowane wersje, nawet nie udane, nie udane z zalozenia, bmw przeciez z gory wiedzialo dlaczego taki silnik buduje, jak 320is, czasami moga byc pozadane...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Niestety nie da sie tego wytlumaczyc iz n47 to najlepszy silnik 2.0 w bmw. Benzyny sa klopotliwe, ledwo jada i sie psuja.

 

Szwagier ma e91 w benzynce 170KM ponad 200k nalotu i nie narzeka, fajna dynamika, niezbyt klopotliwy silnik, w ostatnim czasie cewki na akcji serwisowej mu wymienili, wtryski poszly przy 120k, noxem sie nie przejmuje bo lata dynamicznie, spalanie 9 średnio przy dobrej dynamice, poza tym cieszy się jazdą - cisza i bez kopcenia jak stare diesle M47.


Ja lubie n47 ale 177km, spalanie i dynamika znakomite, ale kupowac radze po potwierdzonej wymianie rozrządu lub wymienic po zakupie. Sprawdzic dobrze dpf, jak sprawny to nie kopci. Z wad, moglby ciszej klekotać :mrgreen:

Opublikowano
oli222 2,0i 170 ps jeździ słabo a w kwestii dynamiki to 1,8 tsi go niszczy... Do normalnego kulania spoko. Największa zaleta silnika to niskie spalanie. Znajomy przez chwilę miał 320si i poniżej 9 sekund zejść nie mógł a niby w danych technicznych jak byk jest 8,2s ...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wiem i nie chce wiedzieć co to jakieś "tsi" oraz "si" wiec nie wiem co tam porownujesz. 320i 170 lata bardzo fajnie jak na 2 litrowy motor. Chcesz lepiej to bierz 3.0
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

325i - w skrócie: ile oleju bierze oraz czy obroty nie falują + czy w silniku nie ma na stałe bledów (skasowac i przejechac sie co najmniej 15 km)

Lepiej wziąc 330i :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Myślę że to najlepszy wybór z e90. Też mam automat i komfort jazdy szczególnie w mieście jest mega. Do tego w 3.0 odpada kwestia wadliwych tłoków w 2.5l. Jeden i drugi świetnie toleruje LPG. Przesiadając się z 320d płacę tyle samo za paliwo :) 330i nie ma z USA tylko 328i.
Opublikowano
Myślę że to najlepszy wybór z e90. Też mam automat i komfort jazdy szczególnie w mieście jest mega. Do tego w 3.0 odpada kwestia wadliwych tłoków w 2.5l. Jeden i drugi świetnie toleruje LPG. Przesiadając się z 320d płacę tyle samo za paliwo :) 330i nie ma z USA tylko 328i.

 

W USA w przedlifcie były 330 258KM

Opublikowano
Cześć wszystkim, przede wszystkim mój pierwszy post bo i pierwszy raz poważnie rozważam BMW. Na otomoto stoi BMW 320si, sporo o samym silniku już poczytałem, zdaje sobie sprawę że awaryjne dziadostwo i że nie pierwszy raz temat ten został poruszony. Natomiast wg. ogłoszenia i samego sprzedającego blok został wymieniony. Cytuje: " Przy przebiegu 130tyś. km w samochodzie został wymieniony blok silnika na nowy (wolny od przypadłości tych silników) kupiony w niemieckim salonie BMW wraz z całym kompletem rozrządu oraz wszystkimi niezbędnymi uszczelkami.". Pytanie brzmi czy coś takiego istnieje? Czy późniejsze zamienniki faktycznie były wolne od tej wady? Pytam, ponieważ wiele więcej nie udało mi się dowiedzieć, a stoi też drugie 320si z żeliwnym blokiem, zamiast aluminiowego. Z góry dzięki za jakąkolwiek pomoc :)
Opublikowano
Cześć wszystkim, przede wszystkim mój pierwszy post bo i pierwszy raz poważnie rozważam BMW. Na otomoto stoi BMW 320si, sporo o samym silniku już poczytałem, zdaje sobie sprawę że awaryjne dziadostwo i że nie pierwszy raz temat ten został poruszony. Natomiast wg. ogłoszenia i samego sprzedającego blok został wymieniony. Cytuje: " Przy przebiegu 130tyś. km w samochodzie został wymieniony blok silnika na nowy (wolny od przypadłości tych silników) kupiony w niemieckim salonie BMW wraz z całym kompletem rozrządu oraz wszystkimi niezbędnymi uszczelkami.". Pytanie brzmi czy coś takiego istnieje? Czy późniejsze zamienniki faktycznie były wolne od tej wady? Pytam, ponieważ wiele więcej nie udało mi się dowiedzieć, a stoi też drugie 320si z żeliwnym blokiem, zamiast aluminiowego. Z góry dzięki za jakąkolwiek pomoc :)

Zadzwoń i spytaj się na jaką kwotę ma fakturę z aso i na kogo wystawioną, a później się pośmiejemy :mrgreen:

***** ***
Opublikowano
Na co warto zwrócić uwagę w 330i z 2006 w automacie ?

 

Jako, że niedawno kupowałem 330xi to powkręcaj go na wysokie obroty na jeździe próbnej, zobacz jak pracuje automat. Zobacz gdzie zbiera się olej i poci się silnik, czy ma wszystkie uszczelki na swoim miejscu. U mnie zaczął się pocić przy misce olejowej - wymiana uszczelki miski to grosze ale do roboty trzeba ściągnąć przedni napęd i jest dużo zabawy. U mnie niedługo po zakupie obie disy do wymiany (1000 zł sztuka), jeśli nikt nie ruszał to odma i pompa wody również trzeba mieć na uwadze. Sprawdź w jakim stanie są felgi, opony i hamulce - niby standard jednak ja zapomniałem o sprawdzeniu letnich kół no i kolejne koszta. Moim zdaniem odłożone 5000 zł poza zakupem samochodu to totalne minimum, no chyba, że planujesz serwisować auto na chińskich zamiennikach to wtedy wszystko co wyżej pisałem nie ma znaczenia :roll:


w 2006 nie mam pojęcia jaka była sytuacja z głowicami, czy to N52B30 czy B25 bo pamiętam, że B25 miała z nimi problem

Opublikowano

uwielbiam te opowiesci o wkrecaniu na obroty podczas kupna :) i jeszcze DEJ MU NA ZIMNYM :duh:

o zuzyciu automatu mowia dane adaptacji dostepne w laptopie lub nawet w komorce.... w bmw bardzo duzo mozna sobie zdiagnozowac przed zakupem... wiec proponuje zasiegnac pomocy u fachowca... a nie siać takich bredni....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
uwielbiam te opowiesci o wkrecaniu na obroty podczas kupna :) i jeszcze DEJ MU NA ZIMNYM :duh:

o zuzyciu automatu mowia dane adaptacji dostepne w laptopie lub nawet w komorce.... w bmw bardzo duzo mozna sobie zdiagnozowac przed zakupem... wiec proponuje zasiegnac pomocy u fachowca... a nie siać takich bredni....

 

Jakich bredni? Człowieku kolega dobrze opisał bolączki N52, jak masz coś do dodania to napisz konkretnie. Do diagnozowania 14-letnich aut nie trzeba fachowców.

Od siebie mogę dodać żeby sprawdzić korekty paliwowe krótkie i długie, powinny być w granicach +/- 5%.

Opublikowano
uwielbiam te opowiesci o wkrecaniu na obroty podczas kupna :) i jeszcze DEJ MU NA ZIMNYM :duh:

o zuzyciu automatu mowia dane adaptacji dostepne w laptopie lub nawet w komorce.... w bmw bardzo duzo mozna sobie zdiagnozowac przed zakupem... wiec proponuje zasiegnac pomocy u fachowca... a nie siać takich bredni....

 

Sprawdzałem swój samochód z DRAYem, wkręcił go kilkukrotnie na czerwone pole i za którymś razem odcięło jeden cylinder, wyrzuciło check engine'a - ostro zajechane świece co skutkowało zbiciem ceny. W którym momencie napisałem o pałowaniu na zimnym? po Twojej wiadomości można wywnioskować, że wystarczy umówić się na wideokonferencje ze sprzedającym, niech podepnie coś pod OBD i pokaże na telefonie wykresiki - jak wszystko ok to przelewamy hajs z góry i odbieramy wóz. Niestety, ale fora dużo tracą przez takie osoby takie jak Ty które wprowadzają w błąd ludzi którzy szukają samochodu. Zobaczy dwóch gości którzy mają inne zdanie - jeden konto z 2018r z kilkoma postami, drugi z 2012 z kilkoma tysiącami postów. Wiadomo, że bardziej uwierzy w słowa drugiego gościa i potem kupuje auto i ogromne zdziwienie "ALE NA FORUM MÓWILI INACZEJ" a dopełnieniem Twojego zachowania jest odpowiedź powyżej gdzie ktoś chciał wejść z Tobą w polemikę. Powinny być jakieś ostrzeżenia albo możliwość zgłaszania takich postów żeby na przyszłość nikt nie brał na poważnie tego co piszą takie osoby. Swoją drogą jesteśmy na polskim forum więc fajnie by było używać polskich znaków.


Odnośnie zakupu - warto jeszcze sprawdzić czy są 2 kluczyki. Dorobienie dodatkowego to również koszt blisko tysiaka a w tej cenie masz już jedną DISe :twisted: zobacz też czy są wszystkie śrubki - u mnie brakowało dwóch z plastikowej pokrywy silnika. 0 zamienników a koszt jednej to 35 zł :shock: Ogólnikowo - jak masz upatrzony egzemplarz to najlepiej go wrzucić na forum w dziale z oceną samochodów. Tam przeważnie dostaniesz rzeczowe info + jak ktoś napisze tekst w stylu cypiska to ktoś inny od razu to sprostuje. Powodzenia w szukaniu bo niecofanego, bezwypadkowego 330/325 w Polsce baaaaaaaardzo ciężko znaleźć :|

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.