Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 15,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-e92-coupe-salon-polska-aso-kola-lato-zima-garazowany-bezwypadkowy-ID6zD6Q8.html#25201eeab1

N43. 12,5k EUR trochę dużo za 2.0 przedlift bez m-pakietu i kurnika, choć gdyby ktoś szukał właśnie takiego auta to byłoby warte uwagi - przebieg pozwala na jeszcze dwa lata eksploatacji bez dużych wydatków.

W polskich realiach lepiej wystawić z niższą cenę bez drugiego kompletu kół.

3A0jS9b.png
Opublikowano

Hmm, to już sam nie wiem, co myśleć. Auto wydaje się całkiem fajne.

Wiadomo, pierwsza myśl, przy zmienianej tapicerce, to spalony/zalany środek. Natomiast tu by wyglądało na to, że zmienione tylko kanapa i fotele. Co o tym sądzicie?

Opublikowano

Najlepiej to zapytaj właściciela. Może wymienił fotele, żeby ładnie wyglądało.

Jakby się paliło albo pływało, to i boczki drzwi były by ruszone.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
co do tego e92 na n43. Auto fajne, natomiast przebieg jest niebezpieczny właśnie - to są okolice, gdzie padają wtryskiwacze, pompy wody i pompy HPFP.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
co do tego e92 na n43. Auto fajne, natomiast przebieg jest niebezpieczny właśnie - to są okolice, gdzie padają wtryskiwacze, pompy wody i pompy HPFP.

 

Bardziej bałbym się o rozrząd i cewki jak nie były robione :8) wtryskiwacze standard. O pompach pierwsze słyszę. To przypadłość tylko e92/e93? W e90/e91 to nie jest jakiś powszechny problem raczej.

www.kancelariaturowski.pl
Opublikowano
co do tego e92 na n43. Auto fajne, natomiast przebieg jest niebezpieczny właśnie - to są okolice, gdzie padają wtryskiwacze, pompy wody i pompy HPFP.

 

Bardziej bałbym się o rozrząd i cewki jak nie były robione :8) wtryskiwacze standard. O pompach pierwsze słyszę. To przypadłość tylko e92/e93? W e90/e91 to nie jest jakiś powszechny problem raczej.

 


pompa wody to klasyk w 3 litrówkach bez względu czy E60 E90 czy e92/e93, powyżej 180k bałbym sie jechać autem w trasę które nie miało wymienionej pompy wody. BMW zrobiło takie ulepszenie z całkowicie mechanicznej pompy wody na sterowana elektroniką i to właśnie ona siada po paru latach. Na zagranicznych forach niektórzy nawet mają problemy po 130k. Przeważnie to loteria, jeden pojeździ do 250k bez problemu innemu przy 150k sie wywali.


Temat jest o tyle niebezpieczny że nie ma możliwości sprawdzenia w jakim stanie jest elektornika w pompie, a jak się wywali to procedura jest taka że zatrzymujesz odrazu auto i laweta w przeciwnym wypadku : wywala uszczelkę a później głowica/blok potrafi pęknąć. Nic ciekawego...


Dlatego polecam odrazu przy aucie 160k+ jak ktoś planuję dłuższe wycieczki, dla św spokoju wymienić pompe wody, oryginał pierburg 1500zł +robocizna i mamy święty spokój :)


z drugiej strony ja nie słysząłem w 3.0i o problemach z rozrządem, cewki to pikuś 100zł oryginał beru, gorzej z wtryskami ok 750zł sztuka x4-6

gm7CfMp.jpg?1
Opublikowano

No tak ale my mówimy o n43 - czyli silnik 1.6 albo 2.0. Innego silnika w n43 nie było, a już na pewno nie 3.0.


O problemach z pompami w 3.0 i 2.5 słyszałem ale o n43, który ma dużo z uszami ale akurat pompy są w miarę ok - nie za bardzo. Dlatego spytałem.

www.kancelariaturowski.pl
Opublikowano

Gdyby ktos szukal pewnego..

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-bdb-stan-doinwestowana-powloka-ceramiczna-nowy-rozrzad-ID6zIBio.html


Troche autem sie opiekowalem naprawdę elegancki pojazd.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A ktoś gdzieś pisał iz nie warto z prywatnych rąk tylko od handlarza a tu proszę jaki egzemplarz.
Opublikowano

Panowie, nie chce robić offtopa, ale muszę dopowiedzieć w takim razie że w moim e92 cewki były wymienione na nowe w ASO przy 61 tys. Poza tym auto jest świeżo po przeglądzie wiosennym, który nie wykazał żadnych nieprawidłowości. Oczywiście można i nawet powinno się to sprawdzić przed zakupem.


Czy pisanie w ten sposób nie uogólnia jednak za bardzo? rozrząd przy 113K? wtryskiwacze? rozumiem że oczywiście może się to zdarzyć ale robienie z tego reguły przy tak stosunkowo niskim przebiegu to tworzenie mitomanii. Tak samo może się to zdarzyć przy 30K, 60K jak i 113K. Wszystko zależy od konkretnego egzemplarza i tego jak się o niego dba. Tym bardziej chyba lepiej kupić auto z udokumentowaną historią i przebiegiem zamiast się zastanawiać ile faktycznie jest na blacie i co było serwisowane a co nie.


Za chwilę dojdziemy do tego, że BMW jeździ do 100K a następnie trzeba zrobić kapitalny remont silnika żeby przejeździć kolejne 100K :mad2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A ktoś gdzieś pisał iz nie warto z prywatnych rąk tylko od handlarza a tu proszę jaki egzemplarz.
Jeżeli komuś nie przeszkadza że to wersja bieda budżet, to rzeczywiście warte zastanowienia.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
niestety N43/N53 mają te same piezoelektryczne wtryski, o tych samych numerach.. więc generalnie jest to ta sama i tak samo szybko padająca kupa, ja przeszedłem to przy 107tys przebiegu - wymiana całego kompletu. Chciałem przyoszczędzić, wymieniłem tylko te, które lały, a za chwilę rozregulowały się wszystkie. Dlatego jak wymieniać to tylko komplet. Objawy - delikatne falowanie na ciepłym, czuć jak minimalnie telepie budą i szybko osadzająca się sucha, czarna sadza na wydechu (niedopalone paliwo). U mnie na szczęście objawy były subtelne, w porównaniu do tego, co widziałem w E60 kumpla :mrgreen: :duh: natomiast wolałem tak nie jeździć i wymieniłem wszystko. Membrana w separatorze oleju też pękać lubi w okolicy 100-130k km przebiegu. Mam N53 już 3 lata i właściwie biorąc je z przebiegiem 60kilka tys km wiedziałem, że w ciągu najbliższych 2-3 lat włożę w nie sporo gotówki :) wbrew pozorom niski przebieg zapowiada tylko tyle, że wszystkie kosztowne wymiany są przed Tobą :twisted:

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
Czy pisanie w ten sposób nie uogólnia jednak za bardzo? rozrząd przy 113K? wtryskiwacze? rozumiem że oczywiście może się to zdarzyć ale robienie z tego reguły przy tak stosunkowo niskim przebiegu to tworzenie mitomanii. Tak samo może się to zdarzyć przy 30K, 60K jak i 113K. Wszystko zależy od konkretnego egzemplarza i tego jak się o niego dba. Tym bardziej chyba lepiej kupić auto z udokumentowaną historią i przebiegiem zamiast się zastanawiać ile faktycznie jest na blacie i co było serwisowane a co nie.


Za chwilę dojdziemy do tego, że BMW jeździ do 100K a następnie trzeba zrobić kapitalny remont silnika żeby przejeździć kolejne 100K :mad2:

 

To nie są fanaberie tylko fakty. Pierwszy lepszy sposób, żeby to zweryfikować to lektura forum. W n43 układ rozrządu został wykonany naprawdę niechlujnie. Pada napinacz, łańcuch się rozciąga. Ślizgi/prowadnice są zmielone, a te kawałki zatykają smok i kanały olejowe. Spada ciśnienie oleju, słabnie smarowanie silnika. Obraca panewki itp.


Wielu kolegów pisało tutaj na forum, że napinacz w n43 wymieniasz max co 60-80 tys km. Rozrząd wymieniasz co 120-130 tys. km. Trzeba to sobie wbić do głowy niczym mantrę. Sam jestem tego przykładem. Kupiłem samochód z przebiegiem 129 tys km. Zmielone wszystkie prowadnice. Niemiec sprzedawał bo uznał, że nie warto silnika otwierać - dla niego to koniec świata. I tak miałem szczęście, że tak długo trzymało. Innym po 100 tys. (a więc przebieg mniejszy niż Twój) panewki obraca. Poczytaj. O takich drobiazgach jak wymienione cewki, świece, uszczelniacze, aktualizacja sterowników, wymieniony olej co 10-12 tys. km nie wspominam bo to oczywiste abecadło w tym silniku.


Niestety ale konkretny egzemplarz nie ma nic do rzeczy. To, że wszystko jest ok to wyjątek potwierdzający regułę, a nie reguła. Co do wtrysków. Mam odłożone 3.600 zł. Przebieg 140 tys., więc lada chwila wtryskiwacze będą klękać jeden po drugim :D wymiana plus kodowanie.


Silnik n43 ma dlatego taką złą opinię, bo wymaga opieki i czujności. Ludzie myślą, że to 1.9 TDI. Tankować i robić 500 tys km. Czasem otworzyć maskę, żeby płyn do spryskiwaczy nalać. Zlewają całkowicie opiekę i potem wyskakują historie. Cewki, świecie, rozrząd, NOX, diagnostyka komputerowa, aktualizacja oprogramowania itp. Jak ktoś chce tego uniknąć to musi kupować stare n46.


Na n53 słabiej się orientuję. Niby ta sama konstrukcja w wersji R6 ale np. pompy ma słabsze.

www.kancelariaturowski.pl
Opublikowano
Witam czy ktos moze zerknąć na to ogloszenie i powiedziec co o tym sadzicie ? ( wiem ze jest na to odpowiedni dzial ale nie mam narazie nr vin )

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-325-218-ps-nowka-120tys-przeb-org-full-opacja-szwajcar-auto-w-pl-ID6zIDIX.html

Jak jesteś konkretnie zainteresowany to mogę jutro podjechać, mam około 15 km do gościa i czujnik grubości lakieru więc wstępnie mogę obejrzeć.

Jak coś daj znać.

Opublikowano
obawiam się, że 3600 to trochę mało. jak chcesz to zrobić porządnie to możliwe, że wypadałoby oprócz końcówek wymienić zaworki. jak nie zrobisz pompy to zaraz możesz mieć znowu wtryski do roboty, ale to różnie bywa. warto oddać do sprawdzenia. codziennie naprawiam wtryski boscha z beemek i zazwyczaj trza robić wszystkie. u was jeszcze nie ma tragedii, bo zwykłe wtryski naprawiamy. niestety bosch nie dystrybuuje części do piezo, więc właściciele audi z tych roczników mają ból głowy, szczególnie 3.0. 6 nowych piezo + pompa boli z pewnością.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.