Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
A jak wygląda kwestia nagrzewania się E9x 2.0D m47? W miarę szybko oczywiście jak na diesla łapie temp.? Bo jak kiedyś miałem Mercedesa 124 to zdążyłem obmieść ze śniegu i już zaczynało letnie powietrze lecieć (co prawda to była 6-cio cylindrówka). Obecny 1.9 diesel to porażka jeśli chodzi o ogrzewanie w zimie. Całą drogę z pracy muszę skrobać szybę wew. bo zamarza a nadmuch nie jest w stanie tego ogrzać :)
  • Odpowiedzi 15,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Dzień dobry,

 

Szukam BMW E92 w wersji z silnikiem benzynowym R6 (preferowane 330i) oraz automatyczną skrzynią biegów.

Planuję jeździć głównie po mieście (Wrocław) oraz na trasach do Warszawy raz w miesiącu.

Z tego co się orientuję, podaż E92 z benzyną w Pl jest niewielka, dlatego rozważam sprowadzenie auta z DE.

Moje pytania to:

- lepiej zdecydować się na przedlift, czy polift? Z reguły poliftowe auta są lepiej dopracowane i zdarza się mniej usterek.

- na co zwrócić uwagę przy zakupie? Mam na myśli zawodne elementy w E92.

- 8-biegowy ZF z BMW F30 jest chwalony za niezawodność. Czy jego poprzednik z E92 też jest wytrzymały, a koszty napraw umiarkowane?

- w jaki budżet celować? Chciałbym się zmieścić ze wszystkimi kosztami w okolicach 60 tysięcy złotych.

- czy jest w E92 jakis element wyposażenia z serii „must have”, bez którego późniejsza odsprzedaż byłaby kłopotliwa?

- 335i, jak wypada pod względem eksploatacji w porównaniu do 330i? Wolabym auto bardziej niezawodne, ale możliwość przeprowadzenia chiptuningu w 35i kusi, bo może się okazać, że po roku, dwóch w 330i braknie mi mocy :D pytanie, czy skrzynia automatyczna wytrzymuje 380 KM i 500 Nm?

 

Obecnie jeżdżę laguną 3 2.0t i jestem zadowolony z auta, ale na wrocławskie warunki jest trochę za długi, męczy mnie manualna zmiana biegów i tęsknię za napędem RWD, stąd potrzeba zmiany samochodu.

 

Pozdrawiam,

 

Ufok

 

ja mam manual w E93 w 3 litrowej benzynie i automat w F31 tylko w dieslu :)

manual w mocnej benzynie nie przeszkadza mi osobiscie bardziej pasuje, biegi sa bardzo długie, odcięcie na 2 biegu jest w okolicach 100km/h :D

jak szukasz 330i to zerknij też na 325i to jest ten sam silnik N53 różnica jest jedynie w kolektorze wydechowym, wg info od jednego tunera zmieniasz kolektor +program i masz 285KM

335i to już całkowicie inna bajka, silniki zajebiste z ogromnym potencjałem, dobrze podkręcone wciągają M3 ale podobno bardzo ciężko trafić coś zadbanego w dobrej kasie

 

325i 330i > pompa wody do wymiany na dzien dobry dla sw spokoju potrwafia padać od 150tys km i cewki i wtryski wczesniej czy pozniej, z innymi rzeczami nie ma problemow

gm7CfMp.jpg?1
Opublikowano

@arolst

Wtryski droga sprawa. Pytanie tylko co z tymi 325 - chodzi mi o problem wadliwych tłoków, czy jest jakiś sposób żeby określić po vinie lub czymś innym czy dany model jest w nie wyposażony? Próbowałem na realoem, ale tam nie ma tej kwestii wprost wyjaśnionej, poza tym, że wadliwe tłoki produkowali chyba od sierpnia '05 i były tłoki OK w tym czasie produkowane od stycznia do września 05, a powyzej to te z sierpnia czyli wadliwe własnie.

  • Członkowie klubu
Opublikowano

jak szukasz 330i to zerknij też na 325i to jest ten sam silnik N53 różnica jest jedynie w kolektorze wydechowym, wg info od jednego tunera zmieniasz kolektor +program i masz 285KM

 

Różnica jest w kolektorze dolotowym, oprogramowaniu i końcowym tłumiku. Sprawa zmiany oprogramowania na to z wersji 272 KM przerasta większość polskich tunerow. Proszę o kontakt do tego tunera, który wykręci 285 KM bez gadania, żeby kupić mocniejszy silnik, bo kręcenie wolnossącego jest nieopłacalne.

Opublikowano (edytowane)
@arolst

Wtryski droga sprawa. Pytanie tylko co z tymi 325 - chodzi mi o problem wadliwych tłoków,

 

mylisz silniki

w E92 i E93 : 325i = 330i silnik jest jeden i ten sam N53B30

 

w E90 325i to calkowicie inna jednostka N53B25

Edytowane przez arolst
gm7CfMp.jpg?1
Opublikowano

Różnica jest w kolektorze dolotowym, oprogramowaniu i końcowym tłumiku. Sprawa zmiany oprogramowania na to z wersji 272 KM przerasta większość polskich tunerow. Proszę o kontakt do tego tunera, który wykręci 285 KM bez gadania, żeby kupić mocniejszy silnik, bo kręcenie wolnossącego jest nieopłacalne.

 

 

koncowy tlumik ? pierwsze slysze, w real oem z tego co widzialem jest wszystko identyczne, a nawet jezeli jeszcze dojdzie ten tlumik to koszt uzywanego to groszowe sprawy

 

tak jak piszesz krecenie wolnossacego nie ma sensu, bo przyrosty sa w okolicach 5% gdzie przy turbodoladowanym silniku masz +40% (z mojego 318d 140KM > 196KM) dlatego przy wolnosacym aucie taki zabieg jest nieoplacalny,

 

co innego jak masz zdlawione programem 325i wtedy taki program sie kalkuluje

 

272KM +5% = 285.6KM czyli wszystko sie zgadza :)

gm7CfMp.jpg?1
  • Członkowie klubu
Opublikowano

końcowy tłumik z wersji 272 KM ma przepustnicę wydechu, w moim brak. Jeśli chodzi o zmianę softu, to tylko w teorii jest to proste. ECU ma blokadę edycji po 10 godzinach pracy, więc musisz kupić nowy w ASO i dopiero stroić pod swój (wychodzi drogo i nieopłacalnie). Za granicami naszego Państwa podobno łamią licznik godzin i robią soft, u nas nikt się tego nie podejmuje, bo nie mają o tym pojęcia. Firmy polecane na forach tuningowych, upierały się ze mną, że mój silnik to N52, więc nawet nie chce mi się o tym pisać.

 

N53B30 - 25i 218 KM

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=PU71-EUR-06-2008-E61N-BMW-525i&diagId=18_0725

N53B30 - 30i 272 KM

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=NK71-EUR-06-2008-E61N-BMW-530i&diagId=18_0726

Opublikowano
@arolst

Wtryski droga sprawa. Pytanie tylko co z tymi 325 - chodzi mi o problem wadliwych tłoków,

 

mylisz silniki

w E92 i E93 : 325i = 330i silnik jest jeden i ten sam N53B30

 

w E90 325i to calkowicie inna jednostka N53B25

 

PS92982 tu masz końcówkę vinu e92 325 n52b25. Były takie i takie

Opublikowano

Polift e92 z 6 garami za takie pieniądze? :duh:

Liczyć możesz na coś z pierwszych lat produkcji w miarę dobrym stanie, ale raczej nie w 6 cylindrach.

Opublikowano
Ja bym się raczej skupił na 4 cylindrach na Twoim miejscu tak napisałem wyżej. Z tym, że lift będzie ciężko znaleźć pewnie w dobrym stanie w tej kasie, aczkolwiek mogę się mylić :wink:
Opublikowano
"Jest sens szukać polifta?" i "Jest sens szukać 330/335d?" to dwa osobne pytania, jestem świadomy że niemożliwe jest kupno 330d w polifcie za takie pieniądze.

 

azi1 Mam do opędzlowania 335d z 2007r, z przebiegiem 323 tys, w stopce masz link do ogłoszenia i galerii, w razie pytań wal na priv, albo w dziale : viewtopic.php?f=44&t=326691

Opublikowano
"Jest sens szukać polifta?" i "Jest sens szukać 330/335d?" to dwa osobne pytania, jestem świadomy że niemożliwe jest kupno 330d w polifcie za takie pieniądze.

 

azi1 Mam do opędzlowania 335d z 2007r, z przebiegiem 323 tys, w stopce masz link do ogłoszenia i galerii, w razie pytań wal na priv, albo w dziale : viewtopic.php?f=44&t=326691

 

 

Ty lepiej powiedz czemu tak długo sie z nia bujasz

Opublikowano
"Jest sens szukać polifta?" i "Jest sens szukać 330/335d?" to dwa osobne pytania, jestem świadomy że niemożliwe jest kupno 330d w polifcie za takie pieniądze.

 

azi1 Mam do opędzlowania 335d z 2007r, z przebiegiem 323 tys, w stopce masz link do ogłoszenia i galerii, w razie pytań wal na priv, albo w dziale : viewtopic.php?f=44&t=326691

 

 

Ty lepiej powiedz czemu tak długo sie z nia bujasz

 

A na to pytanie to Ci nie odpowiem, bo sam nie wiem :roll:

Jedynie domyślam się, że głównym problemem jest przebieg, który przy reszcie aut na allegro wypada o wiele oczek wyżej :wink: Dla mnie to nie stanowi problemu lecz dla potencjalnego kupującego najwyraźniej tak.

Miałem sporo tel, priv, sms maili itp, ale nikt nie oglądał jej na żywo, na pytanie dlaczego można odpowiedzieć Sobie samemu. :wink:

Opublikowano
Eh... A już myślałem że to będzie ten samochód ... Może i nie kręcona, ale ... :duh:

 

 

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-330dxdrive-navi-biznes-xenon-skora-full-serwis-nowe-opony-gwarancja-ID6yZfXh.html#797055b2c4

 

http://pics.tinypic.pl/i/00942/1ivni9bibjis_t.jpg

 

Więc jak ktoś szuka, to uważać na ten sprzęt ;>

 

jakoś to dziwne troche od 2011 co rok jakaś stłuczka, dziwna opcja, ja bym na Twoim miejscu jej nie skreślał, najlepiej było by wkupić historię od " DRAY " może on ma jakies fotki, moim zdaniem to jakieś parkingówki, wątpię żeby co rok ktoś ją kasował :norty: ale to tylko moje domysły :wink:

Opublikowano

2012-07-31 165 078km

2012-09-18 165 078 km

 

Kwota 8500 - 17000zł

 

samochód stał 1,5msc :> Resztę można sobie dopowiedzieć :> A przez telefon handlarz kituje że delikatnie malowane nadkole i drzwi ... A stłuczki tak naprawdę były non stop, przecież w jedno miejsce walona nie była :P

 

A 350km na darmo robić nie będę, przekroczony margines zaufania :P

Opublikowano
2012-07-31 165 078km

2012-09-18 165 078 km

 

Kwota 8500 - 17000zł

 

samochód stał 1,5msc :> Resztę można sobie dopowiedzieć :> A przez telefon handlarz kituje że delikatnie malowane nadkole i drzwi ... A stłuczki tak naprawdę były non stop, przecież w jedno miejsce walona nie była :P

 

A 350km na darmo robić nie będę, przekroczony margines zaufania :P

 

a no racja nie zauważyłem.. cofam co powiedziałem :duh:

prawie 2 miechy stała..

Opublikowano

Czołem, zastanawiam się od jakiegoś czasu nad kupieniem e90/e92 moglibyście mi powiedzieć jaki budżet powinienem przygotować na następujący samochód?

 

Wersja polift.

Bezwypadkowy.

Silnik R6 benzyna powyżej 200KM 325i/330i?

Automat.

Tapicerka skórzana.

Podgrzewane siedzenia przód.

Dobre nagłośnienie.

Klimatyzacja automatyczna.

Fajnie byłby gdyby telefon łączył się przez BT, i miałby wbudowany zestaw głośnomówiący.

Mapy(o ile jest sens ich posiadania, nie wiem jak wyglada nawigacja w tych samochodach.

Z polskiej dystrybucji - chociaż tu nie jestem pewny, takie samochody są pewniejsze?

Przebieg poniżej 100k(możliwe znalezienie takiego? Jaka jest szansa ze po kolejnych 50k km będzie do remontu?)

 

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Ja bym obstawiał że takie auto może kosztować 50 do nawet 80k jak zależy ci na zadbanym egzemplarzu. Co do polskiej dystrybucji to takie auta w ogóle rzadko się pojawiają na allegro. Sprowadzane natomiast najczęściej mają za sobą jakąś historię, bo jakby miały nie mieć to pewnie by kosztowały 80k jak nie więcej a takiego auta w PL nikt by praktycznie nie kupił. Trzeba więc auto mocno sprawdzać. Ponadto, nie brałbym na twoim miejscu automatu bo nie są to super sportowe skrzynie i moim zdaniem średnio pasują do charakteru tego samochodu i sądzę że myslę tutaj jak większość, więc przy odsprzedaży też mogłoby być trudniej.

 

No i jak już byś chciał wydać większą kasę na 6 cylindrowe E90 to rozważ 335i od razu, bo 325i/330i to nie jest ani super wygodne auto, ani super szybkie. 335i jest już za to bardzo dobre przynajmniej w jednym z tych aspektów:)

Opublikowano

Badam rynek 335d i sytuacja wygląda średnio. Chciałbym wersję sedan/kombi.

 

Czy ktoś oglądał te egzemplarze:

 

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-335d-m-pakiet-skora-navi-alu-18-przegieg-100-org-ID6zc5rx.html

 

http://allegro.pl/bmw-335d-bi-turbo-306-km-m-pakiet-niski-przebieg-i6994032661.html

 

Ten uszkodzony też nie wygląda najgorzej:

 

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-335d-380km-19-cali-m-panorama-skora-hermann-kardon-ID6zbBhR.html

 

Rozmawiałem ze sprzedającym i auto miało wcześniej jakąś przygodę - stąd pewnie niska cena. Osoba ogłaszająca auto nie jest właścicielem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.