Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cóż nie można mieć wszystkiego. Czy ten silnik posiada turbo? Komfortu nie dużo gorszego niz w lagunie 2 :)

 

Jakie realne spalanie w miescie gazu jest w tym silniku 218KM? Przy normalnej jeździe?

 

Polift ma juz wtrysk bezpośredni? Czyms szczególnym różni sie polift prócz tylnych lamp?

 

No i jeszcze niech ktos w końcu powie jak pod względem finansowym wypada te auto. Głęboką kieszeń trzeba mieć?

  • Odpowiedzi 15,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie ma turbo, zmiany po lifcie są większe, wystarczy wpisać w Google i porównać zdjęcia. Płytka kieszeń nie wystarczy, szczególnie jak trzeba będzie zrobić remont silnika.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zawsze jest lanuga 3 :wink: nie każdego kupującego to czeka, ale trzeba mieć świadomość problemu jak będzie brał litr oleju na np. 800km.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Pomijając remonty generalne silników, to w BMW jak i w innych samochodach psują się również elementy dodatkowe. W BMW zapłacisz za nie więcej w niż w Lagunie. Nie wiem jak głęboką kieszenią dysponujesz, ale ceny części potrafią zdziwić, bywają też takie które będą porównywalne.

Wejdź sobie np. tu: https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/grupy/i48482/kL/sN/r2005/m08

i zobacz ile kosztują części do 325i N52 z 2005r

dodatkowo poczytaj o problemach silnika N52 i ogólnie serii E90, bedziez wiedział na co się przygotować.

Opublikowano

Witam Panowie :)

Proszę o pomoc w podjęciu decyzji zakupu fajnej bawarki w budżecie max 40tyś (to kwota jaką chcę przeznaczyć na sam zakup, na koszty "około zakupowe" i pakiet startowy mam osobny budżet ).

Oczywiście zapoznałem się z masą informacji dostępnej w tym i innych wątkach, użyłem opcji szukaj, ale dalej mam dużo pytań.

Moje przebiegi roczne to około 40tyś km - głównie trasy. Nie mam szczególnych wymagań co do benzyny czy diesla. Najważniejsze dla mnie żeby silnik był trwały, niezawodny, i dobrze eksploatowany i serwisowany posłużył parę lat (3 do 5).

Oczywiście przy takich przebiegach koszty utrzymania są odpowiednio większe i zdaję sobie z tego sprawę - to nie będzie moje pierwsze auto

 

1. W teorii w tym budżecie łapią się już 320d po lifcie, ale to zazwyczaj roczniki 2008-2010. Z tego co się naczytałem to są dosyć problematyczne i usterkowe. Wiadomo, że nie każdy 320d to szmelc i nie ma pewności, że będę miał problem np. z łańcuchem rozrządu ale jednak wolę minimalizować to ryzyko. Stąd moje pierwsze pytanie - czy zakup E90 2.0d po lifcie i wymiana rozrządu w ciemno ma sens?

 

2. Alternatywą dla modeli po lifcie w tym budżecie są silniki 2.0i, ale tu też nie jest różowo + spalanie i dynamika takie sobie. Jeżeli przekonacie mnie że to jest dobra opcja na trasy to może przychylniej spojrzę na tą wersję, ale z tego co widzę forumowicze raczej polecają R6. Wg. mnie takie 325i spokojnie by mi wystarczyło, ale prawda jest taka że strasznie mało tego na rynku!? (mówię o konkretnych egzemplarzach z wiarygodna historią).

 

3. No i wreszcie opcja najrozsądniejsza wg. mnie w tym budżecie - zakup 330xd w wersji przed liftem. Silnik nie ma tylu bolączek co 2.0d po lifcie, mocy na pewno by mi wystarczyło, być może udałoby się nawet znaleźć wersję z klasycznym hydraulicznym automatem. Napęd na 4 koła też spoko - autostrady w Pl zimą bywają hardcorowe, a i czasami w tereny górzyste można wyjechać. Jedyne co mnie tu martwi to to, że dla tej wersji silnikowej ciężko uwierzyć w przebiegi 150tyś. Z drugiej strony zakup świetnego egzemplarza z przebiegiem 350 tyś mnie trochę przeraża :D Jak tu znaleźć złoty środek i czego się spodziewać?

 

Będę kupować w okolicach dolnośląskiego/opolskiego/śląskiego ale jakieś dalsze dojazdy też wchodzą w grę.

 

Za wszelką pomoc w podjęciu słusznej decyzji będę bardzo wdzięczny :)

  • Członkowie klubu
Opublikowano
NIe straszcie cenami z ASO

tu też można kupić wszystko

http://czescidobmw.pl

Co z tego że są tam dostępne zamienniki, skoro w niektórych przypadkach stosuje sie tylko oryginał BMW, a te ceny już są bardzo podobne. Piszę tu o sondach lambda, czujnikach wałków rozrządu, macie fotela pasażera itp. które lubią się psuć, a mało nie kosztują. Oczywiście można dać emulator maty, ale równie dobrze można wszystkie części kupować na szrocie :duh:

Opublikowano
NIe straszcie cenami z ASO

tu też można kupić wszystko

http://czescidobmw.pl

Co z tego że są tam dostępne zamienniki, skoro w niektórych przypadkach stosuje sie tylko oryginał BMW, a te ceny już są bardzo podobne. Piszę tu o sondach lambda, czujnikach wałków rozrządu, macie fotela pasażera itp. które lubią się psuć, a mało nie kosztują. Oczywiście można dać emulator maty, ale równie dobrze można wszystkie części kupować na szrocie :duh:

 

Nie jest tak źle, jeżeli kupujemy porządny zamiennik to nic złego się nie stanie. Zawsze warto szukać zamienników oznaczonych jako OE, a więc część która była dostarczana przez tego producenta na pierwszy montaż.

 

Poniżej po angielsku wytłumaczenie na czym polega różnica między OE a OEM:

 

OE = Original Equipment - exactly what is used on the assembly lines when your car was made. Parts were made by the exact same manufacturer, to BMW's specifications, and are usually stamped with the BMW logo. These parts must also meet all the BMW quality control specs for that part, same as any part that's accepted into the production process.

 

OEM = Original Equipment Manufacturer - parts are made by a manufacturer that supplies original parts to BMW.

 

Jak ktoś chce zagłębić temat:

https://www.bimmerforums.com/forum/showthread.php?87547-Difference-between-O-E-and-O-E-M-is-there-one

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Pisząc zamienniki miałem na myśli "aftermarket", a nie OE czy OEM, które w Polsce są "oryginałami".
Opublikowano
Panowie co sądzicie o tym egzemplarzu ?

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-bmw-320d-harman-kardon-nav-professional-dost-komfortowy-ID6z0bWn.html#93bfb7c374

 

Z racji tego że nie da się znaleźć polifotowej e92 z mpakiem i navi szukam e90

 

MI się podoba rok temu szukałem dokładnie takiej wersji tylko bez automatu :)

Znalazłem identyczną tylko bez skóry i manual :) aaa mam jeszcze x drive

silnik 184 to o wiele lepszy wybór niż 177

Opublikowano
Panowie co sądzicie o tym egzemplarzu ?

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-bmw-320d-harman-kardon-nav-professional-dost-komfortowy-ID6z0bWn.html#93bfb7c374

 

Z racji tego że nie da się znaleźć polifotowej e92 z mpakiem i navi szukam e90

 

MI się podoba rok temu szukałem dokładnie takiej wersji tylko bez automatu :)

Znalazłem identyczną tylko bez skóry i manual :) aaa mam jeszcze x drive

silnik 184 to o wiele lepszy wybór niż 177

 

 

sprzedana ??

Opublikowano
Masz świadomość, że samej akcyzy 18,6% wyjdzie ? Poproś o VIN, po zdjęciach chyba nic strasznego nie widać...
Opublikowano
Te 335d w e92 jak na sprowadzone auto w tym roczniku z takim przebiegiem jest strasznie tanie ;-)
E92 335d Stage H
Opublikowano
http://allegro.pl/bmw-e90-325ia-xenon-dynamic-navi-skora-sport-full-i6901691676.html#thumb/1

 

ktos z was cos wie o niej, dzwonilem do goscia mówił, że wymieniał pierścienie i tłoki, ale po co przy takim przebiegu, troche dziwne ze byly do wymiany

 

Wada tych silników. Lepiej o nich poczytaj na forum zanim zabierzesz się za kupowanie.

Opublikowano

 

335 d Sprowadzone z FR, wiec spore prawdopodobieństwo, że miało jakąś przygodę, a może to OKAZJA :roll:

najlepiej zapytaj chłopaków tutaj : viewforum.php?f=44 może ktoś będzie mógł powiedzieć coś więcej, pamiętaj tylko o vinie :)

Opublikowano

Niestety baza z Francji jest niedostępna w PL więc małe szanse na zweryfikowanie przebiegu .

Osobiście powiem tylko tyle że jak dobra cena z Francji to albo przebieg ponad 300k i jakaś przygoda lekka albo bardzo mocno rozwalona z normalnym przebiegiem . We Francji nie ma okazji na BMW .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.