Skocz do zawartości

Jaki silnik do e90?


suchatowka

Rekomendowane odpowiedzi

Z tego co kojarzę była wrzucana chyba na forum zanim ja kupiłem moją E90, czyli jakoś w styczniu tego roku, może wcześniej. Dla pewności byś musiał zerknąć parę stron wcześniej, może link do strony z ogłoszeniem nie wygasł, a jeśli nie to może ktoś ze śledzących temat potwierdzi lub zaprzeczy iż samochód był już wrzucany.

Moje BMW E90 :) http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=293073


Sprzedam: -Komplet opon zimowych 205/55/16 - 150zł - do negocjacji!

-2 Opony letnie Dunlop Sport Maxx RT 245/40/17 - 400zł - do negocjacji!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 15,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

To koledzy daliście mi trochę do myślenia.

Jednak znaleźć coś w benzynie też nie jest łatwo.

 

Odradzacie gaz? Tak wywnioskowałem z wypowiedzi, zawsze jakiś grosz zaoszczędzi się na tym:)

 

Sam jeżdżę mondeo MK3 w dieslu 2.2 155 KM. Start ze świateł = tragedia, krótke biegi. Dopiero potem potrafi się rozpędzić i czuć, że ciągnie, dlatego w dieslu silnik 2.0 i 177KM w zupełności wystarczyłoby mi na początek.

 

 

Każdy z Was opowiada o pewnej historii auta, moje pytanie jak ją zidentyfikować? Czy sama książka wystarczy? Wydaje mi się, że nie jest problemem podrobienia takiego dokumenty i wpisanie stanu licznika wyssanego z palca...

 

PS> Czy tylko mi nie działało forum??

 

mi forum też nie działało.

 

cyt "Sam jeżdżę mondeo MK3 w dieslu 2.2 155 KM." - to jak weźmiesz benzynę 1.8 lub 2.0 to dopiero będziesz rozczarowany. Wiem co piszę bo sam tak kiedyś zrobiłem tzn. po lagunie III 2.0 dci 150 km kupiłem scenica II 2.0 pb 136 km - tragedia!!!! miałem go raptem 3 tygodnie i to był czas ciągłego niezadowolenia. Dodatkowo taka benzyna zawsze jest głośniejsza od diesla przy prędkościach autostradowych - musisz ją wyżej kręcić.

 

 

Decyzja należy do Ciebie.

 

Co do pewnej historii serwisowej - zawsze śmiać mi się chce z osób których ten szczegół jest wyznacznikiem. Dla mnie liczy się stan auta i to jak wszystko w nim pracuje a nie jakieś fakturki, książki serwisowe, cyferki na liczniku itd....

 

Dodam tylko że jak już ktoś się upiera i patrzy na przebieg to albo niech to będzie auto do 100 tyś km albo od 280 tyś km. W pierwszym przypadku to co ma się zepsuć posłuży jeszcze z 50 tyś km a w drugim już pewnie jest wymienione.

 

Może mam dziwne podejście, pewnie odmienne od wielu z was ale trochę aut miałem na historii serwisowej i fakturach się nie jeździ :)

 

ps.

jak byś znalazł coś w okolicach Rzeszowa/Mielca/Ropczyc/Dębicy wal do mnie to podjadę Ci je sprawdzić co byś kilosów na darmo nie gonił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MOC się przydaje nawet w mieście, żeby od czasu do czasu poprawić sobie humor:) ale osobiście bardziej polecam 335 niż M3. Spalanie dużo niższe, a przyjemność z jazdy już od najniższych obrotów
http://images68.fotosik.pl/367/113fbbf3940b185fgen.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie to przemawia mi na korzyść diesla. Większy moment i moc.

Jednak chyba będę skłaniał się ku dieselkowi:)

 

Gazu odradzacie, a sama benzynka chyba nie jest do końca tym co chciałbym posiadać.

 

 

Byłem na forum forda monde, ale gdy pojawiłem się tutaj dopiero zauważyłem jak może działać sprawnie forum. Bardzo dziękuje za wszystkie pomocne sugestie;))

 

ps.

jak byś znalazł coś w okolicach Rzeszowa/Mielca/Ropczyc/Dębicy wal do mnie to podjadę Ci je sprawdzić co byś kilosów na darmo nie gonił.

 

 

Bardzo Ci dziękuję;)

"Bez poświęcenia nie ma zwycięstwa." -Sam Witwicky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie (a może i Panie),

 

Jako, że zaczynam właśnie poszukiwania BMW E90 w wersji sedan postanowiłem zwrócić się o pomoc do najbardziej doświadczonych, czyli samych użytkowników. Pokrótce, po okresie zastanowień zdecydowałem się na silnik benzynowy 2.0. W kwestii mocy w grę wchodzą silniki od 150KM. Budżet jakim dysponuję to okolica 30 tys., stąd nie nastawiam się na zakup powyżej 2007 (a i to pewnie trudno będzie znaleźć). Powodem wyboru benzyny były takie argumenty jak: niewielkie przebiegi, rzadkie długie trasy, (podobno) kosztowne naprawy dieseli tj. DPF, turbo, dwumasa itp relatywnie w porównaniu do benzyny oraz być może szansa na znalezienie autka ze stosunkowo niedużym przebiegiem.

 

Na wstępie chciałbym zapytać Was dokładnie o różnicę między wtryskiem bezpośrednim, a EFI. Z tego co zauważyłem tylko wersja 150KM oraz 173KM mają wtrysk EFI, reszta napisane jest, że bezpośredni. Ewentualnie, który z nich jest bardziej awaryjny, kosztowniejszy w naprawie? Poza tym przy wersji 173KM napisane jest przy silniku 320si, wiecie może do czego odnosi się ta literka "s"?

 

To tak w skrócie, z góry dziękuję za pomoc i liczę, że z Waszą pomocą uda mi się kupić auto w godnym stanie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Na większość pytań znajdziesz odpowiedź jeżeli chwilę poszukasz... Dwulitrowych benzyn w E90 było parę rodzajów, 320i 150km (N46) jest na pośrednim, 320i 170KM N43 na bezpośrednim, 320si 173KM N45 to usportowione auto ale ma wadliwą konstrukcję silnika.
3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, chociaż stron jest prawie 400, orientujesz się może gdzie (mniej więcej) znajdę poruszony temat kosztów/awarii diesel-benzyna? :) Przeczytanie 400 stron do wakacji może być ciężkie heh

Co do wtrysków wyczytałem (http://www.auto-swiat.pl/testy/jaki-wtrysk-paliwa-jest-lepszy/17enx), że pośredni może wykazywać większe spalanie, lecz z drugiej strony jest to (podobno) prostsza konstrukcja do bezpośredniego, co wydaje się, że koszt potencjalnej wymiany powinien być niższy w przypadku pośredniego. Czy ktoś, kto ma takowe modele mógłby się wypowiedzieć?

 

Ponadto, znalazłem jeszcze informację (http://www.motofakty.pl/artykul/bmw-serii-3-e90-radosc-z-jazdy-smutek-w-serwisie-wideo.html):

Silniki benzynowe – typowe usterki i polecany jednostki

 

Koszty utrzymania pomiędzy najsłabszymi, bazowymi silnikami, a tymi znanymi z topowych wersji różnią się diametralnie. W przypadku jednostek benzynowych polecamy silniki R4 2.0 lub R6 2.5 wyprodukowane przed 2007 rokiem (w nowszych jest bezpośredni wtrysk paliwa) – są uważane za trwałe, nie przysparzają zbyt wielu problemów i z reguły dobrze znoszą montaż instalacji LPG. Dobrą opinią cieszą się szczególnie silniki sześciocylindrowe (także trzylitrowe).

 

Mocniejsze od trzylitrowych w górę, to propozycja dla miłośników marki i osób które stać na ich utrzymanie – odpowiednie serwisowanie i większe wydatki na paliwo. Nie są one jednak przesadnie awaryjne, za wyjątkiem turbodoładowanego 335i.

 

Stąd wynika, że najlepiej model sprzed 2007 (o ile pamiętam do do września 2007), który posiada pośredni wtrysk paliwa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

320i, R4 2,0 l (1995 cm³), DOHC wtrysk EFi, moc 150 KM (110 kW) przy 6200 obr/min, max. moment obr. 200 N•m przy 3600 obr/min, 0-100 km/h w 9,0 s, vmax 220 km/h, śr. zużycie paliwa 7,4 l/100 km, lata produkcji 2005–2009.

 

Cz z powyższego wynika, że ten model był produkowany również po październiku 2007? Prawdopodobnie od tego okresu dostępne były wersie zarówno na wtrysku bezpośrednim jak i EFi... Oczywiście inna sprawa, że raczej nie nastawiam się w tych pieniądzach jakie posiadam na więcej niż 2007 (co i tak byłoby już chyba niezłym rocznikiem na tę kwotę).

 

Inna sprawa, czy silnik 2.0 163KM (bezpośredni wtrysk) a 150KM (EFi) różnią się tylko rodzajem wtrysku czy są to jakieś inne konstrukcje? Piszę z racji sporo niższego spalania w wersji 163KM (wg danych motofakty.pl wersja na bezpośrednim pali około 1l mniej). Szukałem informacji odnośnie do kosztów jednego i drugiego rodzaju wtrysków jednak nie znalazłem wartościowych danych. Natomiast słyszałem, że w wersji z bezpośrednim występują również kłopoty z cewką czy pompą paliwa, prawda?

 

Z drugiej strony, jeśli rzeczywiście wersja ta ma być w tej kwestii bardziej awaryjna (na podstawie opinii) to chyba nie ma co się łasić na te dodatkowe 13KM, nawet mimo wyższego spalania, które de facto przy umiarkowanych przebiegach nie ma większego znaczenia (przy obecnej cenie paliwa i przy średnich spalaniach podanych na ww. stronie to różnica około 40zł na 1000km).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, podawałem już autko z ogłoszenia:

 

http://otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-320d-skora-pdc-panorama-dach-led-serwis-alu-19-zadbana-ID6yc5aZ.html

 

Prosiłem juz o opinie w sprawie tego auta. Rozmawiałem z facetem wspominał, ze odkąd kupił ją dwa lata temu nic nie wymieniał. 3 miesiące temu klocki i tarcze + oczywiście oleje filtry. Przód był malowany podobno przeszkadzały ku odpryski.

 

Co myślicie na ten temat?

 

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

"Bez poświęcenia nie ma zwycięstwa." -Sam Witwicky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też chyba już widziałem to ogłoszenie tutaj więc chyba po raz kolejny wrzucane.

Moje BMW E90 :) http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=293073


Sprzedam: -Komplet opon zimowych 205/55/16 - 150zł - do negocjacji!

-2 Opony letnie Dunlop Sport Maxx RT 245/40/17 - 400zł - do negocjacji!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem może fachowcem , stosunek ceny do tego co widać , to chyba warta zainteresowania plus pełna historia jak w ogłoszeniu. Jedyne co rzuciło mi sie w oczy to koła.Sam kupiłem niedawno na podobnym profilu , ale prosto z Belgi, a tam są ciut inne drogi. Mozliwe , że sporo była w trasie to wtedy tak.Ciągła jazda po Poznaniu na takich kołach...może jestem przewrażliwiony , ale sam pewnie niedługo zmienie na zwykły profil.Może warto przejechać się i sprawdzić samemu.Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tworzysz jakieś teorie.

N46 był wkładany do E90 praktycznie do końca produkcji i ma wtrysk pośredni.

 

Żadna benzyna w E90 nie miała 163 KM, (120kW) operuj oznaczeniami silnika a nie jakimiś motobzdetami.

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację, przepraszam za błąd. Stąd zostaje tylko wersja albo 150KM (N46 - wtrysk EFi) lub 170KM (N43 - wtrysk bezpośredni). Niemniej między tymi wersjami również jest spore zróżnicowanie co do konsumpcji paliw. Patrząc na średnie z opinii na autocentrum.pl w mieście to nawet 2l mniej na korzyść wersji N43. Rozumiem, że do kwestia innego rodzaju wtrysku.

 

Ponawiam pytanie: Szukałem informacji odnośnie do kosztów jednego i drugiego rodzaju wtrysków jednak nie znalazłem wartościowych danych. Natomiast słyszałem, że w wersji z bezpośrednim występują również kłopoty z cewką czy pompą paliwa, prawda?

 

Tym samym, zostaje:

-N46 z (mniej awaryjnym?) wtryskiem EFi, większym spalaniem

N43 z (bardziej awaryjnym?) wtryskiem bezpośrednim, ale z mniejszym spalaniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się orientuje , to bezpośredni wtrysk BMW dostało po lifcie , czyli chyba od 2008r.no i oczywiscie mają go też nowe modele "F"". Generalnie większość nowych aut są na bezpośrednim już.Czy bardziej awaryjne to trudno powiedzieć , ale to nowsza konstrukcja i nieco droższa w ewentualnych poważniejszych naprawach. EFI to stara szkoła.Poza tym bezpośredni wtrysk jest bardziej wrażliwy na jakość lanego paliwa.Tak czy siak musimy sie przyzwyczaić do wtrysków bezpośrednich , bo teraz takie montują , ale o jakiś większych problemach z tym bezpośrednim też nie słyszałem ( coś o tych cewkach też czytałem , ale to nie jest też zbyt częste a sama cewka to nie są jakieś duże koszty).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To zobacz jak wygląda pierwsza strona aktualnie na tym forum, bo jest parę tematów o N43 w tym bardzo znamienny "ile macie przejechane na silniku N43". Trzeba robić wtryski, padają dwumasy, trzeba czyścić kolektor i robić rozrząd. To jako dodatkowe poza standardowymi problemami benzyn BMW z chłodzeniem, valvetronic itp.
3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli mówiąc krótko N46 powinien być mniej awaryjny pod tym kątem, co jednak odbija się na większym spalaniu. Z tego co wiem to w tym silniku rozrząd nie jest jeszcze umieszczony po stronie skrzyni biegów, a jak wygląda sprawa z łańcuchem w tym modelu N46? Czy jest on raczej wykonany na tyle dobrze, że nie wymaga wymiany po kupnie (przeciwnie jak pasek)? Wyczytałem gdzieś, że może rozciągać się, co skutkowałoby koniecznością wymiany w podobnej częstotliwości co standardowy pasek. Stąd istotne jest relatywnie lepsze dojście, bez konieczności wyjmowania "połowy samochodu".
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zakupie miałem tylko napinacz wymieniony przy rozrządzie , natomiast sam rozrząd jak pracuje cicho i nie daje żadnych niepokojących objawów to raczej nie ma co ruszać.Wszystko zależy od ogólnego stanu auta.Podstawa to chyba też dobry olej.Po zakupie pomimo , że jeszcze do wymiany oleju miałem pare tys.do przejechania zaraz lałem świeży ( u mnie to motul specyfic). Niemniej fakt , że na szczęście w razie co rozrząd nie jest od strony skrzyni biegów przy N46 , wiec sama wymiana też łatwiejsza.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich,

 

szukam dla siebie e92 - w sumie najbardziej interesuje mnie 335 ale nie wiem, czy uda mi się znaleźć "coś" sensownego w budżecie ok. 80.000 zł.

JAk na razie zainteresowały mnie te dwie oferty:

 

http://allegro.pl/bmw-335-x-drive-306ps-m-pakiet-lci-serwis-aso-pl-i6101534948.html#thumb/8

 

http://otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-328i-2011-m-pakiet-lci-ID4pb6Da.html

 

Może któryś z Szanowny Forumowiczów (jakiś cudem) zna, któreś z tych aut i może coś o nich powiedzieć?

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zakupie miałem tylko napinacz wymieniony przy rozrządzie , natomiast sam rozrząd jak pracuje cicho i nie daje żadnych niepokojących objawów to raczej nie ma co ruszać.Wszystko zależy od ogólnego stanu auta.Podstawa to chyba też dobry olej.Po zakupie pomimo , że jeszcze do wymiany oleju miałem pare tys.do przejechania zaraz lałem świeży ( u mnie to motul specyfic). Niemniej fakt , że na szczęście w razie co rozrząd nie jest od strony skrzyni biegów przy N46 , wiec sama wymiana też łatwiejsza.

 

Generalnie słyszałem, że rozrząd powinno się wymieniać po kupnie (chyba, że jesteś pewny co do przebiegu na starym). Niemniej jednak interesuje mnie kwestia wymiany czasowej (co ileś km), czy na łańcuchu obowiązuje to w taki sam sposób jak w przypadku paska?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.