Skocz do zawartości

Jaki silnik do e90?


suchatowka

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawiam się czy koszty utrzymania serii e90 są na podobnym poziomie co e60? Mam oczywiście na myśli ten sam silnik i egzemplarz zadbany. Ogólna bezawaryjność wg różnych rankingów przemawia za e90 jednak. A komfort czy przyjemność z jazdy chyba za e60, ale czy to są duże różnice? Ktoś kto jeździł obiema seriami może się obiektywnie wypowie. A może ktoś będzie miał porównanie do samochodu którym jeżdżę obecnie czyli x3 e83? Koszty, komfort, prowadzenie

 

 

e60 i e90 to dwa całkiem inne auta. e60 to wygodna limuzyna, krążownik, pożeracz kilometrów. e90 to taki kompromis między miejską jedynką a 5, coś do wszystkiego.

 

Przynajmniej ja to tak widzę :D

 

I tym bym się kierował, a poza tym to jedno i drugie nie jest tanie w eksploatacji, nie chodzi już o koszt części tylko awaryjność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 15,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Witam, krążą legendy na temat awaryjności 320i Si 173 KM, pytanie czy ktoś posiada lub posiadał samochód z tym silnikiem czy warto kupić taki samochód?

 

http://otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-moc-173km-benzyna-mozliwa-zamiana-ID6yhz7J.html#adf164624d

320si wymaga remontu głównego co około 100 tys. km. Znajdziesz dużo na temat tego silnika o ile poszukasz.

 

Zastanawiam się czy koszty utrzymania serii e90 są na podobnym poziomie co e60?

Koszty są niższe, komfort też.

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się czy koszty utrzymania serii e90 są na podobnym poziomie co e60? Mam oczywiście na myśli ten sam silnik i egzemplarz zadbany. Ogólna bezawaryjność wg różnych rankingów przemawia za e90 jednak. A komfort czy przyjemność z jazdy chyba za e60, ale czy to są duże różnice? Ktoś kto jeździł obiema seriami może się obiektywnie wypowie. A może ktoś będzie miał porównanie do samochodu którym jeżdżę obecnie czyli x3 e83? Koszty, komfort, prowadzenie

Kolego ja mam e61 i chialem teraz kupic e91 jako drugie auto. Dla mnie roznica w komforcie pomiedzy tymi autami jest ogromna. E90 jest bardziej usportowiona. Jesli tego szukasz to bedzie Ci sie podobac. Tylko dla mnie to troche pomylka aby w 2 litrowym dieslu tak bylo. Co innego w mocnym aucie. Ogolnie jestem rozczarowany e91.

 

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tematy głównie skupiają się na spalaniu a mnie interesuje awaryjność mankamenty tego silnika posiadałem diesla audi i juz nie chce słyszeć do dieslu szukam dlatego benzyny bezawaryjnej chyba ze w bmw diesle tez sa bezawaryjne ??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj o N46 i N43 i odechce ci się benzyny.

Ja mam N43 z 2008r z niskim przelotem, na razie bezawaryjny, pewnie dlatego, że użytkuję go świadomie.

Spalanie trasa 6,5 ltr, miasto 10 ltr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najczęściej to:

- problem z elektryką w tylnej klapie, słabej jakoś przewody zastosowane(w swoim zakresie spokojnie można przeprowadzić naprawę)

- uszczelniacze: pompa vacum, elektrozawory, uszczelka pokrywy i miski olejowej.

- szyberdach, jeśli nie była dobrze przeprowadzana konserwacja,

wszystko jest uwarunkowane od tego jak dbał o niego poprzedni właściciel:) Bo możesz kupić i cieszyć się jazdą bez wkładania większych pieniędzy, bądź w drugą stronę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w n46 czyli 2.0i 150km wycieki z: pompa vaccum, podstawa filtra oleju, chłodniczka oleju, pokrywa zaworów i miska olejowa to całkowita norma. Cokolwiek Ci się będzie działo będą kazali Ci wymienić seperator oleju do którego dostęp to masakara. Stukająca pompa vaccum również uchodzi za rzecz normalną jak i przepuszczające uszczelniacze zaworowe. Powiem szczerze przesiadłem się z marki Honda na samochód który jest w kupnie jako nowy 3 razy droższy a można powiedzieć jest 3 razy bardziej awaryjny. A twierdzi się, że n46 to najprostszy i najmniej awaryjny silnik e90. Nie chciałbym widzieć pozostałych
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najczęściej to:

- problem z elektryką w tylnej klapie, słabej jakoś przewody zastosowane(w swoim zakresie spokojnie można przeprowadzić naprawę)

- uszczelniacze: pompa vacum, elektrozawory, uszczelka pokrywy i miski olejowej.

- szyberdach, jeśli nie była dobrze przeprowadzana konserwacja,

wszystko jest uwarunkowane od tego jak dbał o niego poprzedni właściciel:) Bo możesz kupić i cieszyć się jazdą bez wkładania większych pieniędzy, bądź w drugą stronę.

W sumie to masz racje, ...ale: Mam trzeci rok i :

- problem z elektryką w tylnej klapie, słabej jakoś przewody zastosowane(w swoim zakresie spokojnie można przeprowadzić naprawę) - nie wystąpiły

- uszczelniacze: pompa vacum (45 zł-serwis) , elektrozawory (20 zł-serwis) , uszczelka pokrywy (nie robiłem) i miski olejowej (chyba 60 zł + 300 wymiana) - więc raczej ceny spoko.

- szyberdach, jeśli nie była dobrze przeprowadzana konserwacja, - jeżeli nie robiona towotem to raz na rok w każdej marce trzeba zrobić

Wg. mnie są bardziej poważne i droższe usterki:

- dyfer,

- błąd blokady kierownicy,

- uszczelniacze zaworów,

Co do odmy, tak jak w każdym innym samochodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , w związku z podjęciem decyzji zmiany auta na większy ze smutkiem sprzedaje Swoją czarną http://otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-bmw-e90-325d-3-0d-sport-pakiet-ID6yiSub.html?action=show&id=6003691767&utm_source=serviceletterManageAd&utm_medium=email&utm_campaign=diplayLink#xtor=EREC-55-[id1]-20160307-[diplayLink]-2251423@1-20160307145605

 

Może akurat się przyda komuś , zachęcam i pozdrawiam ;)

Edytowane przez damiss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za odpowiedzi pomogło mi to bardzo myślę ze te usterki które opisaliście sa do ogarnięcia nie sa to zadne duże koszta jak w dieslu naciągające sie łańcuchy wtryski turbo dwumasy . Kwestie do uszczelnienia to da sie ogarnąć
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
No tutaj łańcuchy też nie są wieczne, ale wymiana nie jest droga. Dwumasa również występuje w benzynie. Pompa podciśnienia potrafi nie tylko cieknąć ale również stukać, wtedy zalecana jest wymiana pompy a nie tylko uszczelnienia, więc koszty rosną do ok 1000 zł. Problemy z elektrozaworami Vanos.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemy jak w każdym aucie..... Bolączką są uszczelniacze trzonków zaworów.... Po ich wymianie która kosztuje ok.1tyś zł wszystko wraca do normy. Po za tym większych problemów nie widzę. Nie jest to również demon mocy, ale przyjemnie się jeździ. Ja bynajmniej nie narzekam.b ;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, czy ktoś może się wypowiedzieć na temat tego BMW, może ktoś oglądał?

http://otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-320-poj-2-0-d-163km-ID6yirqj.html

 

Nie szukaj najtańszych po allegro bo szkoda czasu. Nie ma okazji. Ile musiała kosztować w holandi skoro po opłatach i prowizji dla handlarza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dziesięcioletni diesel z Holandii z przebiegiem 200 tkm to mało możliwe. Blachy ma założone od innego samochodu. Wymyta, wyplakowana. Wycieraczki się nie składają do końca. Wyposażenie kiepskie.
3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Problemy jak w każdym aucie..... Bolączką są uszczelniacze trzonków zaworów.... Po ich wymianie która kosztuje ok.1tyś zł wszystko wraca do normy. Po za tym większych problemów nie widzę. Nie jest to również demon mocy, ale przyjemnie się jeździ. Ja bynajmniej nie narzekam.b ;-)

 

Uszczelniacze zaworowe 1000 zł??? To chyba ze zdejmowaniem głowicy. Można wymienić bez i na pewno robocizna wyjdzie dużo taniej. A same uszczelniacze kosztują grosze, komplet trochę ponad 100 zł. W necie jest instrukcja jak samemu wymienić uszczelniacze, więc nie jest to aż traka filozofia i kosztowna sprawa. ;)

 

Też się zgadzam, że silniki generalnie bezproblemowe. W starszych autach zawsze trzeba coś zrobić, uszczelki pokrywy zaworów itd. Tu trzeba pilnować rozrządu, albo go po prostu wymienić (koszt około 800-1000 zł z materiałem) i ewentualnie wymienić uszczelniacze, jak auto bierze mocno olej. Większych problemów nie ma. W praktycznie każdym 4 cylindrowcu trzeba wymieniać rozrząd przy 120-160 tys. km, czy to BMW czy inna marka. Koszty w BMW są podobne albo często niższe niż w innych markach, więc nie ma co narzekać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziesięcioletni diesel z Holandii z przebiegiem 200 tkm to mało możliwe. Blachy ma założone od innego samochodu. Wymyta, wyplakowana. Wycieraczki się nie składają do końca. Wyposażenie kiepskie.

Na przebieg za bardzo nie patrze, bo kupić e90 z tego roku to ciężko będzie z przebiegiem poniżej 200 tys. z czego zdaje sobie sprawę, wyposażenie mi odpowiada, planuję kupić coś tańszego bez navi, aby potem wstawić navi na androidzie dedykowaną do e90- uważam, że będzie to praktyczniejsze rozwiązanie, a cenowo wyjdzie podobnie jak bym kupił e90 z navi oryginalną. Na wycieraczki też zwróciłem uwagę, sugerujesz, że przód był robiony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.