Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Bieda aż piszczy. Astry w standardzie miały więcej wyposażenia, ale może Ci na tym nie zależy. Chodź klimatronik dla mnie to podstawa w takiej trójce..
  • Odpowiedzi 15,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Mój samochód jest lepiej wyposażony, a i tak jest to bieda edyszyn, ale ten to już w ogóle tragedia. Odpuść sobie. Poczekaj, dozbieraj i kup coś lepiej wyposażonego bo będziesz żałował jak ja.
Opublikowano
witamy serdecznie, bmw jakie chciałbyś kupić było produkowane od 2005 do 2011 z trzema rodzajami silników więc może wejdź w pierwszą z listy stronę w google i poczytaj a potem określ się co Cię interesuje, bo teraz do jakbyś napisał że chcesz kupić dom... spory dom :( poszukaj to nie boli

 

O dużej ilości silników wiem. Tylko na co szczególnie powinienem zwracać uwagę sprawdzając jego pracę? Zależy mi przede wszystkim aby uniknąć poważnych awarii.

 

Co możecie powiedzieć o tym aucie? http://otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-320-dieselidealny-stan-ID6yaKvJ.html#f0958e097f

 

lub ten:

 

http://otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-bmw-3-2-0tdi-sedan-czarny-klimatronik-zarejestrowany-idealny-ID6y4XO5.html#ec1192fcbb

 

Mam stosunkowo niedaleko i chciałbym je w weekend sprawdzić.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tego pierwszego nie chcesz a ten drugi to też bieda. Akurat te silniki (M47 122 KM) są chyba najmniej awaryjne z małych diesli, ale bardzo mało dynamiczne.
3A0jS9b.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
w tej czarnej jest kierownica poliftowa, a to 2006r... mówi samo za siebie
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
w tej czarnej jest kierownica poliftowa, a to 2006r... mówi samo za siebie

Bzdura. Zwyczajna sportowa. Przed i polift ma taką samą.

Nie mniej cena samochodu wskazuje na jego stan już bez oglądania. Do tego komis... Zarobił tura, zarobi Miras. Ile ten samochód musiał być wart na starcie skoro dwie osoby wykarmione a cena wciąż niska.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Te kiery jakoś wchodzily 2006/2007 - jezeli auto jest z lutego 2006 to moze byc wymieniana...
Opublikowano
Szakar nie dosc ze bieda to jeszcze skrecony... Pewnie 200 tys zdjeli :norty:

 

Więc rozumiem, że najlepiej szukać auta z oryginalną książką serwisową?

 

Co do mocy 122 KM, aktualnie jeżdzę 1,9TDI 101KM i uważam, że jest całkiem dynamiczny więc 122KM myślę, że będzie dla mnie ok :)

 

Co do awaryjności motoru z 122KM, prawda to, że jest najmniej awaryjny z diesli?

 

Czytałem np. ten temat: viewtopic.php?f=70&t=147764 ale jest on z 2011 roku, więc może przez te 5 lat pojawiły się nowe problemy?

Opublikowano
Co do mocy 122 KM, aktualnie jeżdzę 1,9TDI 101KM i uważam, że jest całkiem dynamiczny więc 122KM myślę, że będzie dla mnie ok

Niestety myślę że się niemiło rozczarujesz 1.9tdi będzie lepiej przyspieszał niż ten 122km całkowicie inny silnik o innej charakterystyce, najlepiej zanim kupisz przejedz się takim przynajmniej te 10 km i wtedy zobaczysz czy Ci w ogóle odpowiada taka moc.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czytałem np. ten temat: viewtopic.php?f=70&t=147764 ale jest on z 2011 roku, więc może przez te 5 lat pojawiły się nowe problemy?

 

Raczej nie, najsłabsze M47 były już od lata tłuczone w E46 i jeżdżą dalej. Jak ktoś wyżej zauważył niepodkręcony 122KM wcale nie będzie lepszy niż 1.9 TDI. Nie znaczy to że słaby M47 jest złym silnikiem, po prostu 1.9 TDI to jeden z najlepszych silników w tej klasie. Za to M47 w trasie spali mniej.

3A0jS9b.png
Opublikowano

Czytałem np. ten temat: viewtopic.php?f=70&t=147764 ale jest on z 2011 roku, więc może przez te 5 lat pojawiły się nowe problemy?

 

Raczej nie, najsłabsze M47 były już od lata tłuczone w E46 i jeżdżą dalej. Jak ktoś wyżej zauważył niepodkręcony 122KM wcale nie będzie lepszy niż 1.9 TDI. Nie znaczy to że słaby M47 jest złym silnikiem, po prostu 1.9 TDI to jeden z najlepszych silników w tej klasie. Za to M47 w trasie spali mniej.

 

Dzięki, na pewno sprawdzę jego moc na jeździe próbnej.

 

Jeśli brakowałoby jednak mocy, to czy silnik 318D 143KM jest równie mało awaryjny co 122 KM? Czy jednak może sprawiać więcej problemów?

Opublikowano
Dzięki, na pewno sprawdzę jego moc na jeździe próbnej.

 

Jeśli brakowałoby jednak mocy, to czy silnik 318D 143KM jest równie mało awaryjny co 122 KM? Czy jednak może sprawiać więcej problemów?

 

Zawsze będę to powtarzał... jak kupisz z pewnego źródła dobre auto czy będzie to 318D czy 2.0TDI VW żaden silnik nie będzie sprawiał problemów... mniej czytania a więcej skup się na tym żeby auto było z udokumentowaną historią bo jak kupisz 122 Km co ma tak naprawdę przejechane 500tysi to każdy silnik sprawi Ci sporo problemów. :cool2:

Opublikowano

Hm, mam 122 (po sofcie na 164/351) i zdecydowanie nie zgodze sie z tym, ze seria byla wolniejsza od 1.9 tdi (mialem bxe w octavii - 105ps). Moze odczucia byly takie, bo octavia miala fatalna charakterystyke (waski zakres uzyteczny, kopanie w plecy) a w 18d nie ma tego kopniecia, bo ma mala sprezarke i bardzo plaska charakterysyke jak na ZS. Roznice w stosunku do 163 to:

-brak klapek w kolektorze

-wtryskiwacze o mniejszej wydajnosci

-turbosprezarka z wirnikiem sprezarki o 2mm mniejszej srednicy

-dluzsze przelozenia (ztcp-dyfer)

Reszta jest dokladnie taka sama.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No i właśnie dzięki brakowi klapek oraz innej sprężarce jest mniej awaryjny od 163 KM, ale klapki są do taniego ogarnięcia a sprężarka - coś za coś. ;)

 

Jeśli brakowałoby jednak mocy, to czy silnik 318D 143KM jest równie mało awaryjny co 122 KM? Czy jednak może sprawiać więcej problemów?

 

Tak. Ale naprawdę nie ma co przesadzać z tą "awaryjnością"...

3A0jS9b.png
Opublikowano

Jeśli chodzi o sprężarkę to jej trwałość można znacznie wydłużyć poprzez regularne, częste wymiany oleju (również trwałość panewek). Tyle, że zdecydowana większość egzemplarzy przejeździła komputerowe 35kkm od wymiany do wymiany... No i oczywiście stosowne traktowanie - na zimnym bardzo ostrożnie, na ciepłym - pozwolić się jej ostudzić i zejść z obrotów. Występuje jeszcze jedna usterka - elektronicznego nastawnika turbosprężarki, na którą niestety nie mamy wpływu, ale coraz więcej osób to naprawia, istnieje też możliwość przeszczepu ze sprężarki uwalonej mechanicznie. Kto co lubi, prawda jest też taka, że oryginalne turbo nie jest horendalnie drogie, bo można je kupić za 3,5k.

 

Tak jeszcze z cyklu porad dla kupujących M47, to poza oczywiście pełnym serwisem filtrowo-olejowym warto nastawić się na takie rzeczy, w przypadku braku pewności co do tego czy były wymieniane:

-świece żarowe (wystarczają na 100-120tkm) (poniżej 200 zł + wymiana)

-sterownik świec żarowych (podobnie) (regeneracja - 100 zł, nowy - 200 zł + wymiana)

Te dwie rzeczy łatwo sprawdzić na komputerze lub przy zimnym rozruchu

-oba termostaty (nowe, tylko z ASO ok 400 zł + wymiana)

Wystarczy trochę pojechać z włączonym ukrytym menu

-być może koło pasowe (ok 500 zł + wymiana, ja wymieniałbym z paskami i rolką napinającą)

Często widać, że jest sparciałe

Oczywiście z większych awarii, które jednak można ocenić przy zakupie należy doliczyć:

-dwumasowe koło zamachowe (około 1800 + wymiana)

Hałaśliwość przy niewielkim nacisku na pedał, przy mocniejszym zużyciu - nierównomierne stuki na wolnych obrotach, często szarpanie przy ruszaniu również zwiastuje koniec zestawu DMF+sprzęgło

-turbosprężarka (około 3500 + przewody olejowe + wymiana oleju + wymiana turbo)

Ciężko ocenić jednoznacznie, ale świst, bardzo duże zapocenie przewodów to jedne z objawów. Zazwyczaj po zdjęciu kolektora filtr powietrza-turbo w każdym M47 na wlocie znajduje się niewielka ilość oleju, bo jest tam wpuszczona odma, więc tak ciężko ocenić, ale można sprawdzić stan wirnika (czy nie uległ kawitacji, czy nie ma dużych luzów). Regenerowane za to często gorzej wstają, po tym można ocenić czy nie była już czasem robiona. W 18d budzi się wcześnie, oryginalna od 1500 obr/min zapewnia już zdecydowanie wyczuwalny ciąg.

 

+ dodatkowo w 20d weryfikacja stanu klapek które sporadycznie się urywają, w razie czego nowy kolektor ok 2000 i jedziesz dalej.

 

W przypadku wspomnianego silnika 143ps dorzuciłbym układ rozrządu (około 3500-4000 z wymianą), a zdecydowanie poleciłbym szukanie wersji z oznaczeniem N47D20C - ma poprawiony rozrząd w stosunku do tych z oznaczeniem A lub B.

Opublikowano
witam, na szybko jaki silnik benzynowy jest mniej awaryjny w e90 lift, 318i czy 320i? i analogicznie przedlift. Wiem ze unikac 320si , interesuje mnie tylko benzyna do maks 2litrow. pozdrawiam.
Opublikowano

domyslam sie ze wrazenia z jazdy niebeda olsniewajace, ale niechce mocniejszego silnika, wiec jak to z tymi silnikami ktory najmniej problemowy?

bo u konkurencji audi niema silnika benzynowego w a4b8 przedlift, wszystkie tfsi przed 2012 to mina (mozliwy gigantyczny pobor oleju ido tego problemy z rozrzadem). A chce kupic sedana marki premium w roczniku 2007-2009 i sklaniam sie ku bmw wlasnie ze wzgledu na wolnossace benzyny .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.