Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Sam mechanikiem nie jestem, ale kilku znam, samód w razie awarii nie jest mi potrzebny na już zresztą robie mało km rocznie jestem też zwolennikiem nieprzepłacania i pytam znajomych ewentualnie allegro i szukam towary okazyjnie chociaż musze wam przyznać że w przypadku jetki raz sie przejechałem bo podszybie kupiłem na allegro za 100zł + przesyłka i było jebnięte a w serwisie ściągneli mi z niemiec za 70zł. Ponadto samochód służy mi jako dupowóz dojechania 4 razy w ciągu miesiąca do uczelni (studia zaoczne) 55km w jedną stronę oraz wypady "turystyczne" :D

Nie mam zamiaru czekać aż dostane dyplom inżyniera technika dostane dobrze płatną oraz odłoże kasę na m3 jeśli mogę teraz sobie kupić e90 w pieniądzach e46 a jeśli się przewiozę to ją sprzedam i nie dołoże do interesu, ryzyko jakiejkolwiek straty raczej nie jest duże. Dałem namiar znajomemu co handluje autami sprowadzanymi, przerzucił sporo bmw, bo uważa również tą marke i powie mi co i jak wieczorkiem jak ją zobaczy, bo był na wyjeździe akurat.

Jeśli pojadę i okaże się, że jest gorzej niż na zdjęciach to po prostu jej nie wezmę, dołożę najwyżej paliwo i czas, ewentualnie ściągne sobie e46 wtedy :P

  • Odpowiedzi 15,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)

No i stalo sie!!!!

 

Kupilem w koncu samochodzik z salonu (320d coupe M sport 184km). Musze czekac jeszcze 2 tygodnie na zamowienie.. Autko bedzie czarny szafir (metalic) jak przystalo na be-em-ke :) Dodatkowo przyciemniane tylne szybki, elementy bambusa w srodku, skora oyster (ostrygowa) i oczywiscie m pakiet. Wzialem takze interfejs USB. I tutaj pytanko.. Mysle o zamontowaniu subwoofera. Najprawdopodobniej bedzie trzeba wyjac radyjko (by znalesc obwody audio, chyba ze ma wyjscia w cinch). Czy moze to spowodowac jakis blad komputera??

 

Druga sprawa.. Na jezdzie probnej nie wydawalo mi sie ze autko ma duzo wiekszego kopa od mojego passata 2.0 TDI 140km.. Czyzby zestresowanie?.. Jedyne co zauwazylem od razu to krotkie przelaczanie biegow. Bardzo wygodne siedzenia (sportowe), trzymaja bardzo dobrze na zakretach... Potestuje jeszcze tak na serio za kilkanascie dni jak go dopadne w swoje szpony..

 

Nie wiem co zrobic z tym radyjkiem.. W sumie jezdze samochodami od dawien dawna (bedzie ze 13 lat), ale mniej wiecej od 6 latek mialem zawsze zamontowane basiki.. Zupelnie inny komfort jazdy przy dlugich dystansach jak cos pieknie gra nam w samochodzie..

Edytowane przez oxygene113
http://fm.robsonic.org/robsonic/320d/moja.jpg
Opublikowano
no to sprobuj domowic "hi-fi"

subwoofery sa wtedy fabrycznie pod siedzeniami i nie trzeba nic dokladac bo bdb gra.

 

HeJ

 

Otoz zaproponowali mi w salonie ale wtedy samochod przekroczylby moj budzet. I tak z reszta przekroczyl:) Mialbyc w sersji SE, ale zobaczylem te kola, fotele, elementy sportowe i stalo sie...

 

Chcialbym jednak sam pokombinowac, zwlaszcza, ze w poprzednich autach sam wszystko montowalem.. Tutaj mam pewne obawy gdyz nie chce czegos uszkodzic i bede pozniej mial takze klopoty z gwarancja..

http://fm.robsonic.org/robsonic/320d/moja.jpg
Opublikowano
no to sprobuj domowic "hi-fi"

subwoofery sa wtedy fabrycznie pod siedzeniami i nie trzeba nic dokladac bo bdb gra.

 

określiłbym to ze gra akceptowalnie, bardzo dobrze to przesada

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
no to sprobuj domowic "hi-fi"

subwoofery sa wtedy fabrycznie pod siedzeniami i nie trzeba nic dokladac bo bdb gra.

 

określiłbym to ze gra akceptowalnie, bardzo dobrze to przesada

 

No wlasnie... Nie wiem jak gra oryginalny zestaw HI-FI z BMW. Nie wiem nawet jaka firma robi sprzet audio dla BMW. Np w VW czy audi z regoly siedzi blaupunkt.

http://fm.robsonic.org/robsonic/320d/moja.jpg
Opublikowano

wiadomo ze zawsze moze grac lepiej- mi tego nie mow-

wkladalem zestawy za kilka tys Euro kiedys do aut :D

e90 kupilem z Hi-Fi i po osluchaniu stwierdzilem ze nic nie robie- zostawiam tak jak jest.

Zreszta pytajacy chce "tylko" dolozyc suba wiec nie jest "audiofilem"- dlatego napisalem ze gra bdb (dla niego)

Opublikowano

A te subwoofery pod siedzeniami to zmieniaja jakos ksztalt foteli? Jaka maja wielkosc i moc? Jak dla mnie to dziwne rozwiazanie - umieszczenie basow tak blisko sluchacza.. Przeciez lepiej jest sluchac "z rezosansu" czyli jak tubka basowa jest umieszczona na samym koncu auta (skrajny rog bagaznika).. Poza tym rozwiazanie z 2 subwooferami tez mi sie nie podoba ze wzgledu na interferencje a co za tym idzie "dziury w basie" w pewnych miejscach auta.. Wiem ze akustyka samochodowa rozni sie troche od tej w pomieszczeniach, ale zasady sa przeciez niezmienne (te same obliczenia).. Subwoofer powinien byc zawsze jeden (moze byc w nim nawet 100 glosnikow).. A jesli mowa o 2 subach to powinny byc one umieszczone w tym samym miejscu (niemal sklejone). Wyloty bassrefleksu tez powinny byc skierowane w te sama strone (rownolegle)..

 

???

http://fm.robsonic.org/robsonic/320d/moja.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A te subwoofery pod siedzeniami to zmieniaja jakos ksztalt foteli? Jaka maja wielkosc i moc? Jak dla mnie to dziwne rozwiazanie - umieszczenie basow tak blisko sluchacza.. Przeciez lepiej jest sluchac "z rezosansu" czyli jak tubka basowa jest umieszczona na samym koncu auta (skrajny rog bagaznika).. Poza tym rozwiazanie z 2 subwooferami tez mi sie nie podoba ze wzgledu na interferencje a co za tym idzie "dziury w basie" w pewnych miejscach auta.. Wiem ze akustyka samochodowa rozni sie troche od tej w pomieszczeniach, ale zasady sa przeciez niezmienne (te same obliczenia).. Subwoofer powinien byc zawsze jeden (moze byc w nim nawet 100 glosnikow).. A jesli mowa o 2 subach to powinny byc one umieszczone w tym samym miejscu (niemal sklejone). Wyloty bassrefleksu tez powinny byc skierowane w te sama strone (rownolegle)..

 

???

 

Z całym szacunkiem, ale o fizyce fal dźwiękowych, akustyce i dobrym dźwięku wiesz raczej mało...Bez obrazy. Rozchodzenie fal o niskiej częstotliwości można traktować jako bezkierunkowe. Mniej istotna jest lokalizacja głośnika niskotonowego, za to ważna jest charakterystyka akustyki ośrodka w którym się znajduje i szereg innych czynników związanych z samą elektroniką. Nie będę się mądrzył i pisał wykładu.

W dobrym stereo też powinien być jeden głośnik niskotonowy? Potraktuj "suby" pod fotelami jak 2 głośniki niskotonowe - w kolumnach stereo najwyższej klasy, załóżmy w cenie >50tys zł można spotkać przykłady zastosowania głośnika niskotonowego średnicy no 15'' lub nawet 2x15''. Audio to moja druga pasja po autach i uwierz, że dźwięk najwyższej klasy systemu audiofilskiego za grube pieniądze nie ma nic wspólnego z dudniącym car audio i subem w bagażniku, który nie gra tylko wprawia w drgania szyby i resztę auta.

Opublikowano

w "hi-fi" suby sa pod siedzeniami, fotele ani nic nie traca ani nic nie zyskuja na tym :D

jak juz pisalem- basu jest dosyc, ja sprzedalem Suba.

Opublikowano (edytowane)

Nie zgadzam sie z Toba do konca!..

Tak naprawde nie znasz mnie i nie wiesz na co mnie stac :).. Kiedys robilem experymenty z akustyka domowo-samochodowa - tak na serio.. Zabawy z rezonansem na czestotliwosci 60 HZ (zadanie - praca domowa jednego z moich wykladowcow na studiach 2001 rok zdaje sie).. Nie bede sie chwalic podobnie jak Ty, ale jak bedzie trzeba to poszukam, gdzies jeszcze mam te wyliczenia... Alarmy samochodowe wlaczaly sie juz po podlaczeniu "tuby - rury experiment " pod zwykle radio samochodowe 20 Watt!!! Po podlaczeniu pod wzmacniacz mozna bylo zwymiotowac, takie bylo cisnienie w kabinie...

 

Ustawiales kiedys glosniki basowe na srodku pomieszczenia? Co slyszales procz powiewu powietrza?.. Mowie tu o duzych mocach rzedu +/- 45 V (90 Volt) puszczone na glosnik 4 omowy o srednicy 40 cali (skok 2 cale) umieszczonym w solidnej skrzyni 120 litrow.. Nie mialem decybelomierza, ale wg wyliczen u wylotu bylo ze 140 DB.

 

Zgadzam sie, ze basy sie rozchodza "dookolnie" bo ciezko jest zlokalizowac ich zrodlo.. Piszac o "sklejeniu subwooferow i rurkach rownolegle ustawionych" mialem na mysli jak najmniejsze straty podczas gdy glosniki wytwarzaja cisnienie (najwieksze u wylotow - bassrefleks). Jaki jest sens zasilac sprzet wzmakiem 1000WATT jak mozna taki sam efekt (cisnienie akustyczne) uzyskac o polowe mniejsza moca.. Niestety wiekszosc konstrukcji audio samochodowych jest poprostu porzeraczami energi i maja niska sprawnosc.. To czego ja nienawidze i z czym walcze od dawna..

 

Zgadzam sie takze z twierdzeniem, ze osrodek (pomnieszczenie - jego akustyka) ma duze znaczenie, ale umieszczenie glosnikow ma bardzo duze znaczenie kolego i tego nie wolno pomijac pod zadnym pozorem (absurd dla audiofila).. Zrob sobie kolejne doswiadczenie i umiesc jeden subwoofer pod siedzeniem a drugi na koncu auta i posluchaj, jesli cokolwiek uslyszysz zwiazanego z audiofilstwem..

 

Interferencja i rezonans to sa podstawowe wartosci przy projektowaniu sprzetu do okreslonej "akustyki osrodka"...

 

Za bardzo atakujecie kolego.. Trzeba wyloozowac czasami...

 

Im dluzej przebywam na forach tym poznaje wiecej ludzi ktorzy "wiedza, ze nic nie wiedza"..

 

PS. Nie ukrywam, ze zirytowalo mnie Twoje pierwsze zdanie w swoim poscie...

Edytowane przez oxygene113
http://fm.robsonic.org/robsonic/320d/moja.jpg
Opublikowano

czesc wszystkim zaczne od tego ze posiadam audi a6 z 2007r z silnikiem 2.7 v6 tdi, od dwoch lat bylem zadowolony z posiadanego samochodu az tu nagle kilka tygodni temu kupilismy mojej dziewczynie honde civic type R z 2002r i po kilku przejazdzkach jej samochodem nie moge jakos wrocic do mojego diesla wiec postanowilem wkoncu zmienic auto i mimo ze zawsze BMW kojarzylo mi sie z (bedziesz mial wydatki) nie moge sie poprostu oprzec BMW 3 coupe E92 rocznik 2007-2008 z silnikiem 2.0 lub 2.5 benzyna, o bmw mam male pojecie wiec chcialbym sie dowiedziec od was odpowiedzi na pare pytan.

1. ktory silnik z podanych bedzie lepszy, codziennie robie trasy ok 60-70 km pol na pol trasa i miasto, lubie jezdzic w miare dynamicznie

2. zawsze chcialem miec auto z automatyczna skrzynia biegow jak te w bmw sie sprawdzaja

3. jakie jest standardowe wyposazenie tych aut ciekawi mnie zwlaszcza 325 SE

4. jak z zywotnoscia silnikow szukam w przedziale 80-100 tys km

5. na co zwrocic uwage przy zakupie moze sa jakies standardowe usterki ktore mozna namacalnie wyszuka

Dodam tylko ze auto mam zamiar kupic i uzytkowac w uk jesli to robi jakas roznice w wyposazeniu.

Troche sie rozpisalem ale to chyba wszystko co w tej chwili przychodzi mi do glowy z gory serdecznie dziekuje za wszelkie rady i sugestie

Opublikowano

To bardzo mila nowinka:) Mam nadzieje, ze w Anglii tez tak jest. W salonie panowie byli tak poinformowani, ze myslalem ze sa z innej planety.

Na stronie bmw UK ( http://www.bmw.co.uk/bmwuk/homepage/ ) w odroznieniu od PL mozemy sami sobie zlozyc samochod od podstawy az po wypas. Niestety tez nie ma informacji czy w podstawowym audio sa glosniki basowe pod siedzeniami...

http://fm.robsonic.org/robsonic/320d/moja.jpg
Opublikowano

1. Ja polecałbym ci większy motor, w BMW już tak jest im większy tym lepszy - tym bardziej że piszesz że jeździsz dynamicznie

2. Automat jak dla mnie jest dobry tylko do mocnyh silników lub z dużym momentem obrotowym czyt. diesla,

ale każdy automat w BMW serii e9x jest dobry i nie ma zazwyczaj z nimi problemów

3. Hmm standard, każdy rynek ma swoje jakieś tam standardy i z tego co kojarzę to w Polsce:

- w e92 320i przed liftem było standardem np.: xenon, manual klima, ręczna regulacja foteli

- w e92 325i przed lifem było standardem np.: xenon. aut.klima, elektryczna regulacja foteli

w UK może sie różnić standard w porównaniu do Polski

4. Jak będzie to oryginalny przebieg i udokumentowany serwis to problemów nie będziesz miał

5. E92 raczej nie cierpią na jakieś typowe problemy

Opublikowano

Kupiłem za 53k złoty srebrną e90 z 2008, navi, 177km, 130k przebiegu w Niemczech, sam pojechałem specjalnie, trafiła sie perełka bezwypadkowa. Dokładnie taką jaką chciałem a o jakiej w tej cenie miałem podobno "nie marzyć".

Ha! Może wrzuce fotki jak kupię kabelek do aparatu :)

Opublikowano

53k + opłaty + koszta wyjazdu = ponad 60k co i tak jest bdb ceną, ale nie piszcie bredni że za 50k kupujecie :mad2:

 

Życze bezawaryjnej eksploatacji, i aby te dane które podajesz okazały się prawdziwe :D

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Opublikowano

Mhm, czyli przed urzędem auto kupione za 500 Euro? :mrgreen: :twisted:

 

Żartuje, nieważne. Cena śmieszna.

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Opublikowano
Wiem, że śmieszna :> więc jak zobaczyłem że tyle (miało być do 50-.-) to od razu ruszyłem niebo i ziemię żeby było moje ;P szukałem od lutego tego auta, nalezało mi się :P
  • Moderatorzy
Opublikowano
Nie wiem skąd takie ceny... Znajdźcie mi M3 e92 za 100 tys zł oczywiście bezwypadkową w idelanym stanie, obojętnie z którego rocznika. Daje 10% wartości auta za cynk ;)
Opublikowano
Nie wiem skąd takie ceny... Znajdźcie mi M3 e92 za 100 tys zł oczywiście bezwypadkową w idelanym stanie, obojętnie z którego rocznika. Daje 10% wartości auta za cynk ;)

 

ja też się piszę na coś takiego :mrgreen:

 

fajnie, że niektórym udaje się znaleźć "perełki" w "rozsądnych" pieniądzach. Ja już w życiu widziałem tyle "perełek" co się minami okazały, że doszedłem do wniosku iż wolę czasami zapłacić trochę więcej za coś pewnego niż spędzać pół życia na pogoni za jednorożcem :mrgreen: ale co kto lubi, a jak się jeszcze do tego na tym zna to czemu nie :8) fakt jest jeden - auta z polskich salonów z udokumentowaną historią kosztują podobne pieniądze do tych zagranicą. Natomiast wszystkie sprowadzone do Polski są już sporo tańsze...daje to do myślenia :?: :!:

Opublikowano
Ja daje do 140 000pln za M3 E92, warunek musi byc drive logic. Manual odpada...

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.