Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Sam niedługo będę szukał samochodu w takim przebiegu i się trochę boję czy silnik z 110k km i trzema zmianami oleju nie będzie już dość sporym ryzykiem? Podzieli się ktoś opinią?

 

przy 110 tys km jeszcze nie ma tragedi zacznij wymieniac olej co 10 tys km poza ASO i bedzie ok.

 

W firmie mamy octavki II od nowości z silnikiem vag 2.0TDI

Dwa pierwsze mialy serwis olejowy zgodnie z zaleceniem aso.

Trzeci, kupiony nieco później miał wymieniony olej przy 5tyś, a potem co 15tyś, we własnym zakresie miedzy wymianami w aso co 30tyś. Dwa pierwsze biorą olej, a ostatni w ogole (jakieś śladowe ilości). Zbieg okoliczności?

 

Wiem, to nie silniki BMW.. ale powinno dać do myślenia.

  • Odpowiedzi 15,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Myślę że wymiana oleju co 30 tyś nie jest dobrym pomysłem i z tego co wiem większość ludzi w swoich samochodach zmienia olej o wiele częściej. Wydaje mi się że większość samochodów w okolicach przebiegu 100 tyś trzyma się zaleceń producenta i Niemiec nie jedzie do ASO wymuszać, czy dodatkowo płacić za wymianę mimo że komputer mówi "zapraszamy za 15 tyś km". Turbo nie lubią takiego starego oleju. 4 letni samochód, 110 tyś km, 3 razy olej zmieniany. Czas na częstsze zmiany - zgoda. Tylko jestem ciekawy jak bardzo taki silnik już w tyłek dostał. Jesteśmy zgodni co do "jak dbasz, tak masz".
Opublikowano
Sam niedługo będę szukał samochodu w takim przebiegu i się trochę boję czy silnik z 110k km i trzema zmianami oleju nie będzie już dość sporym ryzykiem? Podzieli się ktoś opinią?

 

przy 110 tys km jeszcze nie ma tragedi zacznij wymieniac olej co 10 tys km poza ASO i bedzie ok.

 

W firmie mamy octavki II od nowości z silnikiem vag 2.0TDI

Dwa pierwsze mialy serwis olejowy zgodnie z zaleceniem aso.

Trzeci, kupiony nieco później miał wymieniony olej przy 5tyś, a potem co 15tyś, we własnym zakresie miedzy wymianami w aso co 30tyś. Dwa pierwsze biorą olej, a ostatni w ogole (jakieś śladowe ilości). Zbieg okoliczności?

 

Wiem, to nie silniki BMW.. ale powinno dać do myślenia.

 

 

No tak wymiana w trybie longlife dla silnika ktory jezdzi w trybie mieszanym miasto/trasa to fikcja i naiwnosc wlasciciela i zapewnia stosunkowo szybki koniec silnika ktory jest korzystny dla producenta. samochod osobowy to nie TIR, mimo checi od poczatku byly ogromne zastrzezenia co do tego typu serwisowania. Toyota np nie ma szczgolnie trwalszych jednostek wlasnych niz BMW ale jej jednostki sa serwisowane w sposob tradycyjny (w zaleznosci od modeli co 5 do 7 tys km) tylko silniki zrobione z BMw sa serwisowane w trybie longlife... roznica awaryjnosci jest absurdalna na korzysc silnikow japonskich...

 

Nota bene przy wszystkich autach grupy VW to wlasciciel wybiera tryb serwisowania : longlife lub tradycyjny a wiec za dwie pierwsze octavie kupujacy chcacy zaoszczedzic sam jest sobie winien brania oleju.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Panowie.

 

Jak wypadają silniki 2.0 177 w odniesieniu do starego 163 ?

 

Słyszałem wiele złego o rozrządzie i nie wiem co myśleć..

 

Sprzedałeś :)

Poczytaj sobie o wszelakich problemach w N47 177. Głównie chodzi tutaj o rozrząd, ale na czesc aut jest akcja serwisowa takze nie ma co płakać. Opinia jest taka, że ze 163 sa mniej awaryjne, ale 177 tez sie nie rozpadają.

Import pojazdów z USA, Kanady, Emiratów.


www.importusa.pl

www.facebook.com/importusa

Opublikowano
Panowie.

 

Jak wypadają silniki 2.0 177 w odniesieniu do starego 163 ?

 

Słyszałem wiele złego o rozrządzie i nie wiem co myśleć..

 

Sprzedałeś :)

Poczytaj sobie o wszelakich problemach w N47 177. Głównie chodzi tutaj o rozrząd, ale na czesc aut jest akcja serwisowa takze nie ma co płakać. Opinia jest taka, że ze 163 sa mniej awaryjne, ale 177 tez sie nie rozpadają.

Napisałeś sama prawdę. Rzecz w tym, że opinia to jedno, a fakty to drugie, a fakty są takie, że 163KM dużo częściej ma awarie niż 177KM. Owszem nie sa to awarie rozrządu ale inne. Zestawienie w linku z mojego podpisu.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

up: też, bez znaczenia skad masz auto.

 

Co do N47.

Dostałem info, że toyota kupuje je do swoich aut (wersje "16d", do modelu auris), ze swoją tylko dwumasą i elektroniką.

N47 wyprodukowano dotąd 3x wiecej niż wszystkich wersji M47 razem wziętych, a i tak odsetek awarii jest znacznie mniejszy. To powinno o czymś świadczyc.

Opublikowano

Nowy Avensis rowniez dostal N47.

 

Klient nie powinien ponosic odpowiedzialnosci za zle wytyczne producenta. Skoro producent mowi, wymiana co 30tys to nie ma co winic klienta ze sie tego trzyma. Oczywiscie jest to teoria. Pytanie polega na tym (i to jest pytanie bardziej dla mechanikow ktorzy maja doswiadczenie z silnikami N47) czy samochod z powiedzmy 100 tys km i 3 wymianami oleju juz jest ryzykownym zakupem czy jeszcze da sie go uratowac i jezeli zaczniemy wymieniac olej powiedzmy co 15 tys od tego 100 tys przebiegu to nic sie nie powinno stac.

 

Co do kupna N47 z tego co rozumiem (aczkolwiek podstawa mojej wiedzy jest tylko czytanie a nie praktyka, wiec jezeli jestem w bledzie to dziekuje kolegom za korekte moich pogladow):

a) N47 przed 2010 (177km), poprostu wymien rozrzad co 100tys km (koszt 3-4tys zl) (chyba ze jest objety akcja serwisowa, to wymiana na koszt ASO)

b) N47 po 2010 (184km) nie ma sie co martwic. Chyba ze jest slyszalny lancuch, to w takim przypadku rozumiem ze albo walczymy z ASO lub wymieniamy we wlasnym zakresie, lub jezdzimy dalej akceptujac ryzyko

 

Ja bym bral N47 liczac na akcje serwisowa, ale wliczajac ryzyko poniesienia kosztu wymiany rozrzadu dla swietego spokoju.

Opublikowano

Ta wymiana co 100 tysięcy to przesada. Owszem można prewencyjnie wymienić po zakupie, ale przy odpowiednim traktowaniu raczej nie wcześniej niż po 200 kkm. Trzeba pamietać ze montujemy już nowe zmodyfikowane części.

Silnik po 100 kkm i 3 wymianach może być całkiem sprawny i nie zużyty. Jeśli ten dystans został zrobiony na autostradach to taka wymiana silnikowi nie szkodzi. Raczej unikał bym jednak diesli eksploatowanych w mieście.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Moim i nie tylko zdaniem, najwieksze znaczenie mają pierwsze kilometry, do 1-szej wymiany oleju przy tych 30tyś, a szczegolnie jak był w tym okresie traktowany.
Opublikowano
Wypowie się ktoś konkretnie odnośnie N47 184KM? Taki jaki był pod koniec w e90 i praktycznie do teraz w serii F. Rozrząd niby jest ok, jakieś inne problemy występują? DPF w wersjach 163/177 były niezbyt udane, bo przy braku systematycznego wypalania padały bardzo szybko stąd takie wielkie hura na ich wycinanie. Ktoś coś ma do porady?

Import pojazdów z USA, Kanady, Emiratów.


www.importusa.pl

www.facebook.com/importusa

Opublikowano

Być może powinienem tutaj pierw napisać zamiast wklejać oferty z otomoto do sprawdzenia.

 

Poszukuję E92 po 2007 roku. Nigdy nie miałem styczności z BMW. Pierw mój wybór padł na AUDI A5 ale naczytałem się opinii o problemach z silnikami, które występowały zbyt często.

 

Jak jest u BMW? Czytałem przypięty temat jednak autor wypowiada się jedynie o 3.0 N/A (co oznacza to NA?) oraz 3.0 turbo.

Ja nie potrzebuję aż tak silnej jednostki, wystarczy mi 2.0 czyli 320i. Co byście o nim powiedzieli?

 

Z tego co widzę to wyboru nie mam dużego, albo 320i albo 330i. Któryś z nich jest gorszy?

 

Jaki silnik jest wkładamy do 320i i 330i ? Chciałbym poszukać opinii o danym motorze ale nie znam jego nazwy "kodowej". U adi nie miałem tego problemu, bo wpisywałem po prostu np. TFSI 2.0 opinie, a tutaj co mam wpisać?

 

PS Może mi ktoś wytłumaczyć o co chodzi z silnikami R6? Co oznacza ta nazwa?

Opublikowano

NA czyli wolnossace. Chyba "non aspirated" czy jakos tak. W kazdym razie chodzi o wolnossace.

A nazwa R6 to silnik rzędowy 6cylindrowy. Ile masz kasy na e92?

A co do kodów to sobie na wikipedii obczaj wszystkie kody jakie są w silnikach BMW ;)

Opublikowano (edytowane)

Ja polecam bi turbo 3 litry tak zwane 335d czyli diesel. bądź 335i czyli benzyna . ewentualnie 330d/bądź 330i.

Słabszymi niż r6 w tej budzie nie miałem przyjemności się poruszać ...

Szukając opinii na temat 2.0 Silnika wpisz sobie e 90 320i bądź e90 320 d najprościej....... do e 92 copue wkładane są raczej te same silniki co e90 ale wpisując e 92 możesz nie znaleźć żadnej opinii ....wyjątkiem chyba jest motor 3.0 który miał 258 koni. Nie było go w coupe..a i więcej niż dwa silniki na oznaczenie chyba nie wychodziło....czyli na 320 i nie przypada więcej niż dwa silniki

Edytowane przez 2zerozero7
Opublikowano

chłopaki, wersja shadow line, czyli brak chromowych listewek dookoła, bedzie to oznaczone w liscie wyposażenia? Jesli tak, to jak się to powinno nazywać?

Aha i przy tej wersji, czarne listwy na drzwiach na wysokosci słupka B, jak tez trójkaty lusterek zewnętrznych powinny byc czarne błyszczące, a nie matowe?

Opublikowano

A to nie mówił przecież o budżecie :D mi w 320 brakowało by mocy gdybym.wczesniej nie jezdzil mocniejszym i to mysle ze juz po 3 miesiacach Czulbym brak ...... ale z racji tego iz mam cos takiego 3 rok powiem ze 3.0 w zupełności by wystarczyło nie musiałoby. być 335 ..

Kolegę namawialem na 330 wlodka ale zdecydował się na nowsze 320 teraz brakuje mu mocy ... dokładnie po trzech miesiącach jazdy niedosyt nastapil

Opublikowano

320i EUR 2005–2007 2.0L I4 N46B20 150 PS (110 kW; 148 bhp) 200 N·m (148 lb·ft) 9.0 s

320i EUR 2007+ 2.0L I4 N43B20 170 PS (125 kW; 168 bhp) 210 N·m (155 lb·ft) 8.2 s

 

chyba tylko te motory byly dostepne w coupe

Opublikowano

Jak stać Cie to bierz 335 jak pisałem Ci na PM. A5 fajne autko i poza braniem oleju do liftu 2.0 TFSI był OK, po lifcie ma 14KM więcej i nie ma problemów z olejem, z tym że w Pl kosztuje grubo ponad 100k.

Jak przejedziesz się 335i to innego nie będziesz chciał.

Import pojazdów z USA, Kanady, Emiratów.


www.importusa.pl

www.facebook.com/importusa

Opublikowano

błyszczące listwy miedzy szybami, trójąt i ta ramka, jak mówisz, powinny mieć wpis "760 INDIVIDUAL HIGH-GLOSS SATIN CHROME"

 

Teraz pytanie, czy przy matowych tych listwach wychodziły w ogole wersje bez chromowej listwy dookola? Żadnej informacji na liście wypos. o tym nie ma.

 

A to ta sztuka:

FOTO1

FOTO2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.