Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam

Planuję zakup E91 z silnikiem N47 184 km rocznik 2011 czytam forum i opinie są różne chodzi głównie o rozrząd który lubie strzelić a wymiana jest kosztowna

Powiedzcie mi jak to naprawde jest czy lepiej jest dołozyc i szukać 330d

 

Nie trzeba tu być prorokiem zeby wiedzieć ze każdy 3.0d jest lepszy od 2.0d :cool2:

Szukaj 3.0d drozej zapłacisz ale i drozej kiedyś tam odsprzedasz...

Frajda z jazdy bez porównania!!!

Tak, wszystko się zgadza. Z wyjątkiem paru faktów.

3,0 jest cięższy, przez co auto ma gorszy rozkład masy, tym samym ciut gorzej cię prowadzi.

3,0 jest droższy w serwisowaniu (więcej oleju, polowe więcej wtrysków, większe, droższe hamulce i tarcze etc)

3,0 więcej pali, jest droższy w zakupie.

No ale poza tym to ma same zalety. :cool2:

 

Tak już wszyscy wiemy ze najlepszy rozkład masy ma I8 tylko że kosztuje 600tyś.zł to inna sprawa!

3.0d ma inna zawieszenie i według mnie prowadzi się dużo lepiej niż 2.0d-tylko trzeba pamiętać że jest dosyć twarda.

Wiecej oleju!50zł co rok drożej(może przeżyjesz), wtryski wytrzymują 400,500tys.km wiec możliwe że wymienisz :cool2: , tarcze zmienia się raczej rzadko a klocki w podobnej cenie ale warto zapłacić 50zł więcej za tarczę przy tym co oferują...drogie hamulce to ma x35d, m3 czy m5 :mrgreen:

pali więcej tak pali ale moim zdaniem warto wlać za 10zł więcej i mieć frajdę a nie jakoś tam się odpychać :D

według mnie 3.0d odnośnie swojej mocy którego silnik a nie wziąć pali naprawdę mało...

 

Powiem ci mój ostatni przykład:(dosyć szybko) :twisted:

Trasa 250Km Skoda Octawia 1.6tdi (firmowa) spaliła ponad 10 a Bmw 330d przy tej samej trasie niecałe 8 wiec nie zawsze mniejszy pali mniej :D

  • Odpowiedzi 15,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

to nie ja tylko właściciel/użytkownik :mrgreen:

no wiesz droga dwupasmowa poźniej zwykła trochę wyprzedzania itd...

moje bmw miało lekko 160-180 to dla niej pryszcz ale skoda ma 190 max wiec to już było dla niej wyzwanie :duh:

ja jechalem drugi bo ten ze skody mówił że jak ja pojadę pierwszy to mnie nie dogoni a ja go zawsze :cool2:

nie to żebym miał coś do skody bo to fajne auto ale do szybkiej jazdy poprostu ma za mały/słaby silnik...

Opublikowano

Co niektórzy od zawsze twierdzą, że 2.0d jest lepszy od 3.0d, a ten N47 to już całkiem naj...

Jeżdżę M57N2 3.0d 231KM w E91, oraz N47 143KM w E81. Wcale nie będę pisał że N47 143KM jest zły, awaryjny (no rozrząd to faktycznie wtopa) itp, ale porównując go do 3.0d ma się to nijak. Osiągów nawet nie ma co porównywać (nawet tego 177KM) - ale to było raczej przewidywalne, ale jeśli chodzi o spalanie w tym silniku N47 (podobno super ekonomicznym), to jest ono przy podobnym stylu jazdy moim, i mojej żony niższe o około 0,6-0,7 litra (w E81 118d). Biorąc pod uwagę masę auta, jego wielkość, szerokość opon oraz osiągi i kulturę pracy silnika, można poczuć się bardzo mocno rozczarowanym.

 

Jeśli ktoś może kupić silnik 3.0 R6 (zamiast 2.0 R4), to niech się nie waha, bo koszty eksploatacji są bardzo zbliżone, jedynie cena zakupu będzie niestety wyższa.

E91 3.0d jeżdżę od 5 lat i jestem bardzo pozytywnie zaskoczony kosztami eksploatacji. Wcześniej miałem 2.0d 150KM i tam koszty wcale nie były wyraźnie niższe, a spalanie bardzo zbliżone przy podobnym stylu jazdy.

 

Największą wadą silników 3.0 jest...AKCYZA.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Kolego porównaj osiągi najmocniejszego 2,0, a nie najslabszego. W e90 to byl model 215 KM w alpinie (6,9 do setki) i 184KM w bmw (7,5 s do setki). W innych modelach bmw 2,0 ma do 224KM

Nawet jednak zwykla wersja 184KM ma osiągi na poziomie 3,0 w starej budzie i dla większości ludzi jest to całkowicie wystarczające. A jest opcja zainstalowania firmowego PPK i posiadania mocy 204KM fabrycznie w zwykłym e90

A co do spalania w e90 2,0 184KM pali mi średnio 5-5,5litra, a w e87 6,5-7. I co? Mam z tego jakieś wnioski wyciągać o spalaniu tego silnika?

 

A to że proste i merytoryczne argumenty do niektórych nie trafiają bo nie potrafią żyć w innym niż czarnobiałym świecie to temat na osobną dyskusje. Myślący człowiek wie że nie zawsze więcej znaczy lepiej.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

wnioski są proste...

jak ktoś chce mieć choć trochę frajdy i nie szkoda mu 1-2litrów wiecej na 100km to śmiał brać 3.0d...

co do osiągów to nie najwazniejsze jest przypieszenie do 100km/h bo jak sam pisałeś 2.0d jest lżejszy i ma łatwiej ale powiedzmy przyspieszenie od 80 do 130 co często w 2.0d nie wystarcza...

2.0d po chipie chodzi dosyć ładnie ale 3.0d po programie robi robote :twisted:

 

każdy niech decyduje sam co mu najlepsze...

 

aha 3.0d na biturbo beż żadnej alpiny itp. po programie wychodzi 350+

Opublikowano

Oczywiście że nie ma co porównywać 3.0d 231KM do 2.0d 143KM...ale np: w silnikach M w pojemności 2.0 do 3.0 można porównać

150KM vs 197KM

163KM vs 231KM

 

W silnikach N

143KM vs 204KM

177KM vs 245KM

204KM vs 286KM

218KM vs 381KM :norty:

 

Oczywiście nie będzie sensem porównanie M57 3.0d 184KM (1998 rok) do 2.0d N47 218KM (2011rok) bo to różnica technologiczna 13 lat.

Nie ma sensu tu nikogo przekonywać. Kto jeździł 2.0d i 3.0d to wie o czym piszę. Mam porównanie i dlatego o tym wspominam.

 

Co do spalania 2.0d do 3.0d, to temat rzeka i zawsze są zażarte dyskusje.

W 3.0d sumiennie prowadzę statystykę spalania od 3 lat, i to samo postaram się zrobić w 2.0d N47. Po jakimś czasie przedstawię porównanie spalania silników M57N2 231KM i N47D20C 143KM - E91 vs E81.

 

Pozdrawiam

Spokoju i rozsądku, oraz powodzenia przy kupnie auta dla wszystkich przyszłych fanów marki.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

to może jak dołożę swoje 5 groszy , ja drugi raz 2.0 bym już nie kupił :) nie mam nic do tego silnika ale jak się założy koło to już niestety lepiej to wygląda jak jedzie więc kupiłbym 3.0D, żeby trochę odciągnąć od wojny 2.0D konta 3.0D która ciągnie się na niejednym temacie subtelnie zmienię temat :

 

wie ktoś może co to za koła nigdy nie widziałem ?

 

http://allegro.pl/bmw-325i-218km-e92-coupe-z-niemiec-oplaty-full-i5295380740.html

 

 

 

żeby nie było oftop kolego zainteresowany tym e92 poczytaj zanim kupisz o nowym dość procederze zakupu przez handlarzy samochodów w cenie netto z DE, po kilku miesiącach urząd dopatruje się że nie zapłacono podatku Vat a Pan którego była firma jest menelem sklepowym więc jak to w PL zapłacić ktoś musi i zapłaci właściciel obecny prawdopodobnie z odsetkami. Nie mówię że tak jest w tym przypadku ale polecam poczytać na ten temat.

Opublikowano

http://allegro.pl/bmw-325i-218km-e92-coupe-z-niemiec-oplaty-full-i5295380740.html

 

żeby nie było oftop kolego zainteresowany tym e92 poczytaj zanim kupisz o nowym dość procederze zakupu przez handlarzy samochodów w cenie netto z DE, po kilku miesiącach urząd dopatruje się że nie zapłacono podatku Vat a Pan którego była firma jest menelem sklepowym więc jak to w PL zapłacić ktoś musi i zapłaci właściciel obecny prawdopodobnie z odsetkami. Nie mówię że tak jest w tym przypadku ale polecam poczytać na ten temat.

 

No i masz rację, handlarz wystawia fakturę VAT0 i potem mnie będą ścigać.

Opublikowano
spinacz2100 mi przyspieszenie w 2,0d 150@185ps od 80 do 140 jak najbardziej wystarcza :D Zresztą po przejechaniu się znajomego passatem cc 2,0 tsi 200@260 ps wiem że to mój ostatni diesel :D

 

Skoro ci wystarcza to super...

Każdy kupuje auto pod swoje potrzeby lub w jakimś konkretnym celu.

Ja 3.0d kupiłem nie tylko dlatego ze ma więcej mocy ale dla bezawaryjności i jak narazie nie moge narzekać :mrgreen:

Opublikowano
Oczywiście że nie ma co porównywać 3.0d 231KM do 2.0d 143KM...ale np: w silnikach M w pojemności 2.0 do 3.0 można porównać

150KM vs 197KM

163KM vs 231KM

 

W silnikach N

143KM vs 204KM

177KM vs 245KM

204KM vs 286KM

218KM vs 381KM :norty:

 

Oczywiście nie będzie sensem porównanie M57 3.0d 184KM (1998 rok) do 2.0d N47 218KM (2011rok) bo to różnica technologiczna 13 lat.

.

 

Wszystko fajnie, tylko rozmawiamy o kupnie auta używanego za określony budżet. I tak się składa za określone pieniądze możemy kupić nowsze technologicznie 2,0 lub starsze 3,0. Przy podobnie zadbanych autach różnica będzie wynosiła dobre kilka lat. A jeśli uwzględnić koszty eksploatacji jeszcze więcej. Niektórzy wola jedna nowsze auto i całkowicie wystarczające osiągi mocniejszych wersji 2,0

 

W swojej wyliczance pominales silniki 184KM i 224KM 2,0 ale to szczegol. No i uparcie pomijasz 2,0 215KM z 2007 roku. Silnik który w tamtym czasie spokojnie konkurował ze słabszym 3,0. Mimo ciut niższej mocy zapewniał zbliżone osiągi. Dzięki niższej masie i biturbo.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Wszystko zależy jakie kryteria weźmiemy przy wyborze auta/silnika. Większość wybierze właśnie 2.0 ze względu na niższe koszty zakupu - co jest oczywiście zrozumiałe...ale ci którzy mieli okazję pojeździć oboma silnikami, będą mieli już większy dylemat przy zakupie: czy wybrać rok/dwa młodsze auto i 2.0, czy jednak starsze 3.0...czy może trochę dołożyć $...

 

Już nawet z wiadomych względów nie wymieniłem wszystkich silników 2.0, jak również tych 3.0 (np 313KM) itp

 

2.0 215KM - jak znaleźć auto z takim silnikiem i jeszcze mieć jakiś wybór (rok, kolor, wyposażenie). Nigdy osobiście nie widziałem trójki z tym silnikiem.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Faktycznie 2,0 215 KM to jest rzadki okaz. Chodzi jednak o pokazanie ze wcale nie jest tak jak podajesz. Wersja 184KM w odpowiednich rocznikach to jednak standard. A trafić można w zestawie z PPK 204 KM lub samemu doposażyć.

Można ciagle mieć auto na gwarancji i dobrymi osiagami.

Jeździłem troche 3,0. Fakt ze w f10. Niczym specjalny mnie ten silnik nie zachwycił. Choć niewątpliwie lepiej pasuje do tego auta niz 2,0. Co innego jednak w serii 1 czy 3.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
K8v8M zgadzam sie z toba w 100% . Ja wole mlodsze. Zreszta 2 tiry wyprzedzic to nie problem jak masz 420nm ;) a jak to za mało to znaczy że poprostu ktoś nie umie jeździć samochodem. Spinacz 2.0d m47 jak jest dbane to bezawaryjnie przejedzie 500 tys km... a ja swojego sprzedam za 3 lata to ledwo co do 300 tys dokrece.
Opublikowano

K8v8M nie zgodzę się do końca bo skoro każdy ma określony budżet to zakłada kupując 2.0d (177 i wyżej) wymianę rozrządu a w silniku 3.0d nie musisz nic robić...

Wiec jak dołożysz te 3 tyś.zł do ceny zakupu to już masz blisko do 3.0d...

Jak ktoś kupuje 320d- 150,163 KM to ok jest droższa od 3litrowej ale w nowszych 2.0d to tak sobie...

 

No niby jest akcja serwisowa ale nie na każde auto...

Opublikowano

Sorry jeśli różnica miedzy 2,0 a 3,0 to 3000 zł to znaczy że ten 3,0 to jakiś śmieć a 2,0 zadbana, bo sama akcyza więcej wyniesie. Rozrządu w 3,0 z Alu blokiem też trzeba zrobić i cena jest ta sama nawet w M57 gdzie rozrządu jest z przodu. Być może tak małe różnice są w autach z początku produkcji, a nie przy rocznikach 2007 w wzwyż. Nikomu nie polecam starego 2,0 m47. Nie dość że to przestarzała konstrukcja to jeszcze mocno awaryjna. A do tego ma faktycznie dość słabe osiągi. Jeśli ktoś już chce tak stare auto to albo benzyna albo faktycznie 3,0.

Dobre 2,0 to model 184KM (204KM z PPK) lub więcej. Dla osób które stawiają na oszczędność a nie dynamikę polecam wersje 143KM.

Natomiast jeśli mówimy o silnikach N47 z początku produkcji gdzie problem z łańcuchem jest szczególnie nasilony (i tam faktycznie częstszy niż w 3,0) to jest na nie akcja serwisowa i koszt wymiany łańcucha jeśli jest taka konieczność pokrywa BMW .

W nowszych 2,0 nie ma nawet problemu klapek - w razie zużycia można wymienić za grosze sam mechanizm a nie cały kolektor.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

N47 143KM i oszczędność :mrgreen: Oszczędny to on jest tylko chyba w danych fabrycznych. Ja w E81 jestem rozczarowany spalaniem.

Średnie deklarowane na poziomie 4,5 l/100km, to co najwyżej życzenie. Na razie po kilku tankowaniach realne to ponad 5,9L/100km (może nie jest to dużo, ale do tych deklarowanych to o 1,4 l więcej). Może gdyby ta moc była większa, to było by może oszczędniej (choć wg danych producenta wraz z wyższą mocą jest wyższe spalanie).

Dla porównania w E91 330d 231KM to 6.56l/100KM (średnia przez ok 3 lata) - ta sama trasa, odcinki, kierowca, średnia prędkość trochę niższa,cięższe auto, szersze koła.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Nie wiem, może miałeś coś zepsute, albo problemy z technika jazdy.

Takie wyniki na długiej, spokojnej trasie sa do zrobienia :

Średnia z całego okresu eksploatacji wyniosła poniżej 5l/100

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Zepsute...raczej nie. Bardziej stawiam że trzeba zmienić technikę jazdy po przesiadce z 330d...i bardziej wyczuć silnik.

Jeździłem też E87 118d (143KM) z power boxem, i tam spalanie było jeszcze wyższe.

 

Nie wyobrażam sobie osiągnięcia 3,5L/100km w N47 143KM...no może na jakiś kołach rowerowych :mrgreen: a nie R18.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

A kto mówi że 3000zł rożnicy?

Pisałem że dołożysz te 3000zł za rozrząd i kolejne powiedzmy 2-3 tyś.zł i masz 3.0d!

Akcyzę można obejść (zmniejszyć)!

 

Z drugiej strony ktoś kto szuka oszczędności to powinien raczej kupić octawię czy golfa (tańsze cześci i mniejsze spalanie) w Bmw chyba nie do końca o to chodzi...

Ale każdy sądzi po sobie...

Opublikowano

Z moich doświadczeń wynika, że bmw z silnikiem 2,0 nie jest specjalnie droższe w utrzymaniu niż golf czy skoda. Zaznaczam, że użytkuje auta niemal wyłącznie na gwarancji. Podobnie zakup 123d nie byl jakoś dramatycznie droższy niż zakup golfa gti.

Nawet jednak silnik 143KM daje całkiem inną jakość prowadzenia auta niż przednionapedowce. Niektórzy patrzą także i na to. Zresztą osiągi nowszych diesli 2,0 są na poziomie super samochodow sprzed lat (np bmw 850iA) i wielu ludziom to w zupełności wystarcza, a może po prostu potrafią dobrze wykorzystać to co maja pod maska.

Zrobiłem kilka tras e91 z silnikiem 143KM i dało rade tym całkiem sprawnie jechać. Może komfortu nie zapewnia, ale w zupełności wystarczające osiągi do całkiem dynamicznej jazdy. A w mieście dynamika już jest komfortowa.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Również się zgodzę, że koszty serwisowania Bmw są na rozsądnym poziomie i nie należy bać się tych aut. To samo dotyczy spalania, które często jest niższe niż w odpowiednikach aut innych marek.

Szkoda że Bmw chce w niektórych modelach odchodzić od tylnego napędu :( Dla prawdziwych fanów marki może to być dramat.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

dziś sprzedałem swoje E46 330. Przymierzam się do E90/E60 i mam następujące pytanie: 330i (258KM) czy 330d (231KM) i dlaczego :D? Jak z awaryjnością tej 3,0i (piszecie coś o rozrządach z przodu i z tyłu- jak jest w tym przypadku) oraz czy da się to dobrze zagazować w rozsądnej cenie (czytaj do 4000zł)? Jakie oznaczenie w ogóle ma silnik 330i 258km, żebym mógł znaleźć więcej info na jego temat..?

 

z góry dzięki

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.