Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Temat rozrządu w silnikach BMW Diesel jest Wam bardzo znany, więc powiedzcie mi jeszcze czy ta wada dotyczy wszystkich wersji 316, 318, 320 w E90 jak i E92?
  • Odpowiedzi 15,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Ten temat skłonił mnie do zrobienia podsumowania, kupiłem półtora miesiąca temu n47 177 KM z 2008 pre lift 118 tys km.

Byłem po zakupie auta na diagnostyce i nie ma w aucie żadnych luzów, ani w zawieszeniu ani na drążkach.

Klocki były wymienianie przy 100 tys km, przy tym przebiegu został wymieniony też kompletny rozrząd (ponieważ już szurał o obudowę), filtry oraz oczywiście olej.

Tarcze będę musiał wymienić przy następnej wymianie klocków, ale nie nastąpi to w tym roku ponieważ robię ok 12 tys km rocznie.

Kupiłem teraz komplet filtrów mann plus 6l motul 5w30 480 zł.

Środki do pielęgnacji skóry - 100 zł.

Glinka plus wosk do lakieru - 120 zł.

Dodatki do paliwa, płukanka plus środek do czyszczenia kolektora dolotowego -150 zł. Czyszczenie kolektora 30-50 zł.

Musiałbym zakupić komplet nowych opon letnich czyli 4x300 zł+1200 zł (16 cali), ale ze względu na to że opony zimowe są w bdb stanie postanowiłem kupić komplet felg 17 cali z oponami (używanymi) dwie 5 mm (continental), dwie 3,5 mm (bridgestone) zapłaciłem za nie 1200 zł felgi w bdb stanie. Więc na tych gorszych oponach ten sezon zrobię.

Więc wychodzi mnie na tą chwilę trochę ponad 2 tys zł i zgodzę się że zapas trzeba mieć ponieważ przy zakupię nie sposób wszystko wykryć. Oczywiście można by było zredukować podaną przeze mnie kwotę, ale jak było wcześniej wspomniane o doprowadzeniu auta chociaż po części do stanu fabrycznego to trzeba parę złotych włożyć.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Temat rozrządu w silnikach BMW Diesel jest Wam bardzo znany, więc powiedzcie mi jeszcze czy ta wada dotyczy wszystkich wersji 316, 318, 320 w E90 jak i E92?

Zależy która wada ;) Generalnie tu masz wątek w sprawie akcji serwisowej: viewtopic.php?f=70&t=263913 (czyli wady do której serwis się przyznał), a przy okazji tego wątku są poruszane także inne problemy.

Opublikowano
Panowie a mi dalej nikt nie odpowiedział skutecznie;) jadę ze znajomym niedługo do niemcowni po auto i nie wiem który motor wybrać żeby poźniej być najbardziej zadowolonym, z racji finansów skłaniam się ku 2.0 tylko który? 3.0 bym chciał ale nie wiem czy trafię... może ktoś podpowiedzieć?;)
Opublikowano
Jest za to turbinka, wtryski, kolektor ssący, dpf. Po 200tkm mozna sie spodziewać jak lecą te rzeczy po kolei. A ty masz bodajze 210tkm. Oczywiscie zle nikomu nie życzę...

 

 

Po 200tys.km? :mad2: znam kilka 330d oraz 530d które mają przeloty 400tyś.km w górę i nikt jeszcze z tego nic nie robił!

Wiec nie masz co mnie straszyć...

Opublikowano

A czego oczekujesz? Dynamiki, niskiego spalania, kultury pracy, niskich kosztów napraw?

Każdy ma inne preferencje.

Moim zdaniem do E90 optymalny silnik to 2,0 184KM ewentualnie benzyna R6 jeśli ktoś ceni kulturę pracy i nie zal mu kasy na paliwo. Ale silniki R6 raczej tylko powyżej roku 2010 że względu na problemy wcześniejszych wersji. Chyba że ktoś jeździ bardzo malo.

Tak czy inaczej ja bym bral to co się trafi w dobrym stanie z młodego rocznika i niskiego przebiegu.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Zapomniałem jeszcze o wymianie 2xtermostat plus płyn...

 

Ja kupilem 3.0d właśnie po to zeby nie inwestować w naprawy....każdemu radze to samo...

 

Rozrządy, cewki, głowice, czujniki nox i inne pierdoły...to nie dla mnie!

 

 

Nie pisz tutaj, że koszty utrzymania silnika diesla sa mniejsze od benzynowego. Nie będę się rozpisywał na temat poszczególnych silników, ale koszty ewentualnych napraw znacznie przekraczają koszty w silnikach benzynowych.

 

oli dorzuć do tej listy jeszcze tylko dwumas, który w dieslu padnie znacznie szybciej niż w benzynie.

 

Nie chce nikogo przekonywać do diesla (by najmniej do 2.0d) bo każdy zna się najlepiej!

Pokaż mi Pb o takiej mocy jak 3.0d która generuje mniejsze koszty eksploatacyjne-licząc przy tym spalanie!!!

Nie pisz tylko głupot o I8!

Opublikowano
słuchaj co do zawieszenia to jest mój konik!

u mnie nie może nic stukać!nie trzeszczeć, pływać itd...

zbyt szybko jeżdzę żeby ryzykować słaby zawias czy opony!!!

AUTO PROWADZI SIĘ JAK PO SZYNACH!

 

Co do oleju w moście i skrzyni to mają teraz 40tyś.przebiegu byś wymieniał?!

 

Jak można oceniać czyjeś auto nie widząc go? :mad2:

 

Co bo cena jest niska w ogłoszeniu to że niby zaniedbane?

Nie mówię że jest nowe ale to nasz chory rynek zmusza mnie do tego żeby tak nisko opuścić!

Zawieszenie to twoj konik i nic przy nim nie robiłeś? Owszem można nic nie robić przez pierwsze 4 lata gdy auto jest nowe, ale nie blisko 10 letnie.

Chcesz mi powiedzieć, że poprzedni wlasciciel wymienial olej w skrzyni i dyfrze przed sprzedażą auta?

Do rozrządu też powinno się przy takim wieku przynajmniej zajrzeć i sprawdzić. Paru osobom z M57 przy przebiegu ok 200kkm lancuch strzelił.

 

Wymieniłem w zawieszeniu łacznik oraz końcówkę-reszta jest ok wiec nie wiedzę powodu wymiany czegokolwiek!

Poprzedni właściciel wymienił oleje (skrzynia, dyfer) 20tyś.km przed sprzedażą i ja zrobiłem kolejne prawie 20tys.km

Jak już pisałem rozrząd 3.0d wytrzyma spokojnie 500tyś.km ORYGINALNEGO przebiegu wiec się nie przejmuję!

 

Ja rozumiem że można liczyć się z wymianami typu sterownik świec, swiece, termostaty itp...bo tego nie da się sprawdzić ale jak ktoś kupuje auto na łysych oponach z rozwalonym zawieszeniem oczywiście z oryginalnym magicznym przebiegiem podzielonym przez połowę i potem chce go doprowadzić do stanu fabrycznego w servisie to wyjdzie mu te 5-8tyś.zł ale jak masz trochę muzgu to widzisz co kupujesz i takie coś jak opony, zawias itp. możesz przewidzieć!

Nie mówię tego do ciebie tylko ogólnie...

Ja oglądając auto nocą z latarką bym zauważył że było ''robione'', że ma łyse opony a po wizycie na stacji diagnostycznej wiedziałbym co jest nie tak w zawieszeniu!

Opublikowano
A czego oczekujesz? Dynamiki, niskiego spalania, kultury pracy, niskich kosztów napraw?

Każdy ma inne preferencje.

Moim zdaniem do E90 optymalny silnik to 2,0 184KM ewentualnie benzyna R6 jeśli ktoś ceni kulturę pracy i nie zal mu kasy na paliwo. Ale silniki R6 raczej tylko powyżej roku 2010 że względu na problemy wcześniejszych wersji. Chyba że ktoś jeździ bardzo malo.

Tak czy inaczej ja bym bral to co się trafi w dobrym stanie z młodego rocznika i niskiego przebiegu.

 

wiesz co przede wszystkim zależy mi na niskiej awaryjności i ewentualnie niskich kosztach naprawy, żeby nie było tak że zrobie coś a zaraz za 2 miesiące znów coś;) myślę tylko o benzynie, bo jako diesla to biore tylko pod uwagę 1.9 jtdm.

 

Krótko rzecz biorąc która benzyna sprawi mi najmniej problemu? spalanie itp odstawiamy i kulture pracy bo która benzyna ma złą kulturę pracy?;)

Opublikowano
No to ja bym chyba szukal 2,0. Kultura pracy niemal dowolnej benzyny jest ok, ale R6 to jeszcze wyższy poziom. Silnik niemal nie ma drgań. Awarie jedna po drugiej raczej się nie zdarzają. Ale radzę poczytaj o możliwych najczęstszych usterkach.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
No to ja bym chyba szukal 2,0. Kultura pracy niemal dowolnej benzyny jest ok, ale R6 to jeszcze wyższy poziom. Silnik niemal nie ma drgań. Awarie jedna po drugiej raczej się nie zdarzają. Ale radzę poczytaj o możliwych najczęstszych usterkach.

 

tak ale której 2.0;P widzisz najgorsze jest to ze mysląc o benzynie liczyłem na jej bezawaryjność a tu widzę zdażają się różne dziwne myki:(

Opublikowano
2008, diesel i 118 tys km - ta jasne

 

Co za mentalność, to że kupiłeś z dużym przebiegiem to nie znaczy że wszystkie diesle w e90 muszą mieć powyżej 200 tys km. Moje jest z polskiego salonu i miało wykupiony pakiet bmw inclusive 5 lat co jest podane w nr vin po rozkodowaniu i mam na to dokument. Kilka lat temu też miałem takie podejście jak Ty, teraz szukałem znacznie dłużej niż gdy kupowałem wcześniejsze auto.

Opublikowano

@mickry

Silnik 2.0 w benzynie - 150 KM z wtryskiem EFI - to optymalny wybór.

R6 - coś pięknego - trzeba tylko szukać autka z dobrych rąk w niemcowni. Niestety koszta akcyzy zabijają - przynajmniej mnie :/

 

Jak masz kasę i stać Cię będzie na paliwo ( bo z R6 w mieście to spalanko 12-15l/100km ) - szukaj R6 N53.

 

pozdro !

_______________________________________________________________
Opublikowano

Prescot to jesteś tylko wyjątkiem potwierdzającym regułę... Ja nie boje się przebiegów rzędu 200 tyś + o ile auto było serwisowane do końca w aso :D Nawet wole powyżej 220 tyś bo w 90% siedzi nowe turbo/wtryski/dwumasa itd...

Moim zdaniem lepiej kupić auto z przebiegiem 240 tyś niż 170 tyś bo wtedy jest prawie pewne że zużyte jest turbo/dwumasa/wtryski itd i na Ciebie wypadnie wymiana ...

Opublikowano

Jak dbasz tak masz. Nie ważne czy w aso czy u dobrego mechanika. Chociaż jak serwisowane w aso to mozna jakos zweryfikować przebieg. Tylko mała liczba kupujących sprawdza telefonicznie dzwoniąc do serwisu z pieczątki. Bo ważne ze jest książka ( nawet ta kupiona na Allegro).

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Opublikowano
Prescot to jesteś tylko wyjątkiem potwierdzającym regułę... Ja nie boje się przebiegów rzędu 200 tyś + o ile auto było serwisowane do końca w aso :D Nawet wole powyżej 220 tyś bo w 90% siedzi nowe turbo/wtryski/dwumasa itd...

Moim zdaniem lepiej kupić auto z przebiegiem 240 tyś niż 170 tyś bo wtedy jest prawie pewne że zużyte jest turbo/dwumasa/wtryski itd i na Ciebie wypadnie wymiana ...

 

 

Zgadzam się z Tobą Blade, chociaż z tymi usterkami to naprawdę loteria. Mam znajomego który jeździł mondeo 1.8 tdci i wtryski były robione przy 280 tys km, natomiast dwumasu nie ruszał ponieważ auto jeździło w trasach i miał go od nowości ponieważ jest przedstawicielem. Ja w poprzednim aucie robiłem wtryski przy 260 tys km, ale czy wcześniej nie były robione tego nie wiem ale przebieg miałem pewny tylko też właśnie kupiłem je jak miało 213 tys km :wink: Zrobiłem nim 50 tys km przez ten czas wymieniałem dwie sprężyny, wtryski, świece żarowe i akumulator poza oczywiście olejem i filtrami.

Wczoraj się dowiedziałem od dobrego kolegi, że jego znajomy z którym pracował sprzedaję e90 2005 rok i że ma potwierdzony przebieg chyba coś około 130 tys km i rzekomo cała w oryginale tylko chce za nią 36 tys zł. Nie wiem ile w tym prawdy, ale podobno też 4 miesiące jej szukał. Nie warto zawsze kierować się stereotypami i na tej podstawie oceniać inne auta. Też się naszukałem i naoglądałem e90 niestety w większości był podawany stan licznika, a nie przebieg auta. Jedne auto miało przebieg oryginalny, niestety było tak walnięte że zbieżności nie dało się ustawić. Dlatego rozumiem Twoje powątpiewanie ponieważ kilku moich znajomych zachowało się podobnie.

Opublikowano
Jak wyglada spalanie w 320i 150km w mieście? Wiadomo, ile użytkowników tyle opinii, ale niektóre sa tak skrajne.. Duża szansa na poniżej 10l/100km czy raczej to jazda do kościoła i na ryby tego wymaga :)?
Gdyby Bóg lubił przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak wyglada spalanie w 320i 150km w mieście? Wiadomo, ile użytkowników tyle opinii, ale niektóre sa tak skrajne.. Duża szansa na poniżej 10l/100km czy raczej to jazda do kościoła i na ryby tego wymaga :)?

Min to 10-11l w gore, nie ma co liczyć na mniej. W trasie zejdziesz do 7l.

Opublikowano
Witam mysle nad zakupem 330d rok 2005 2006 mam do wydanie max 40 tys i powiedzmy 5-6 k na start moje pytanie brzmi czy za te pieniadze waro szukac e90 czy lepiej sobie darowac obecnie jezdze Leonem ARL po chipie koszta utrzymania pewnie razy 2 albo 3razy wieksze przy e90 z gory dziekuje za podpowiedzi:)
Opublikowano
tylko ciezko znajsc z tego co sie rozgladałem to jest ich mało a wiekszosc jeszcze automat ja raczej tylko sedan i manual.A duzo drozsze jest ubezpieczenie powyzej 2.0 i czy w kazdym 3.0 jest dpf??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.