Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
To ile jeździsz mało ma do rzeczy!

Najwyżej częściej wymienisz olej, klocki czy opony...

 

Kupując auto patrz na stan!!!!Nie kupuj wyjeżdżonego śmietnik to nie będziesz później :cry2:

 

Ja osobiście zaraz po zakupie wymieniłem łacznik stabilizatora-100zł a w ciągu pół roku eksploatacji końcówkę prawą+zbieżność, oleje i filtry powiedzmy 500zł!

 

aha jeszcze głośnik pod siedzeniem bo trzeszczał...

 

jak dla mnie takie kwoty jak 5-8tyś.zł to kosmos...

 

Ps. chętnie bym na zimę założył 15'' na kołpaku ale niestety minimum 17 :nienie:

 

 

grubo doinwestowałeś może nawet przeinwestowałeś ... kolega z fabi przesiada się lub zamierza do e90, co niektórzy próbują uświadomić mu ile kosztuje ew. utrzymanie, składa się na to wiele czynników nie jest pewnikiem wydatek w tysiącach ale jest bardzo możliwy, za to wg. Twoich wyliczeń wydałeś o połowę mniej jak na utrzymanie bezawaryjnej stojącej często pod domem Fabi :)

Edytowane przez Marina_Club
  • Odpowiedzi 15,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Na sto procent masz do wymiany amorki jeśli były wymieniane dalej niż 80kkm temu. Opony w połowie bieżnika już dawno nadają się na allegro na zer dla taksówkarzy. Tak samo do wymiany jest olej w skrzyni, moście i masa innych rzeczy.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

słuchaj co do zawieszenia to jest mój konik!

u mnie nie może nic stukać!nie trzeszczeć, pływać itd...

zbyt szybko jeżdzę żeby ryzykować słaby zawias czy opony!!!

AUTO PROWADZI SIĘ JAK PO SZYNACH!

 

Co do oleju w moście i skrzyni to mają teraz 40tyś.przebiegu byś wymieniał?!

 

Jak można oceniać czyjeś auto nie widząc go? :mad2:

 

Co bo cena jest niska w ogłoszeniu to że niby zaniedbane?

Nie mówię że jest nowe ale to nasz chory rynek zmusza mnie do tego żeby tak nisko opuścić!

Opublikowano
słuchaj co do zawieszenia to jest mój konik!

u mnie nie może nic stukać!nie trzeszczeć, pływać itd...

zbyt szybko jeżdzę żeby ryzykować słaby zawias czy opony!!!

AUTO PROWADZI SIĘ JAK PO SZYNACH!

 

Co do oleju w moście i skrzyni to mają teraz 40tyś.przebiegu byś wymieniał?!

 

Jak można oceniać czyjeś auto nie widząc go? :mad2:

 

Co bo cena jest niska w ogłoszeniu to że niby zaniedbane?

Nie mówię że jest nowe ale to nasz chory rynek zmusza mnie do tego żeby tak nisko opuścić!

 

dobrze prawisz, zgadzam sie w 100%

Opublikowano
chodzi mi coś raczej w roczniku 2005-2007 ;) na 3.0 to mnie raczej nie stać;D interesi mnie 2.0 tylko któro bo ejst ich kilka;)
Opublikowano

Zapomniałem jeszcze o wymianie 2xtermostat plus płyn...

 

Ja kupilem 3.0d właśnie po to zeby nie inwestować w naprawy....każdemu radze to samo...

 

Rozrządy, cewki, głowice, czujniki nox i inne pierdoły...to nie dla mnie!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jest za to turbinka, wtryski, kolektor ssący, dpf. Po 200tkm mozna sie spodziewać jak lecą te rzeczy po kolei. A ty masz bodajze 210tkm. Oczywiscie zle nikomu nie życzę...
Opublikowano
Zapomniałem jeszcze o wymianie 2xtermostat plus płyn...

 

Ja kupilem 3.0d właśnie po to zeby nie inwestować w naprawy....każdemu radze to samo...

 

Rozrządy, cewki, głowice, czujniki nox i inne pierdoły...to nie dla mnie!

 

 

Nie pisz tutaj, że koszty utrzymania silnika diesla sa mniejsze od benzynowego. Nie będę się rozpisywał na temat poszczególnych silników, ale koszty ewentualnych napraw znacznie przekraczają koszty w silnikach benzynowych.

 

oli dorzuć do tej listy jeszcze tylko dwumas, który w dieslu padnie znacznie szybciej niż w benzynie.

Import pojazdów z USA, Kanady, Emiratów.


www.importusa.pl

www.facebook.com/importusa

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
akurat dwumasy wrzucają pancerne do dieselków :) ale bardzo upierdliwe są te sypiące się sterowniki świec, świece i oba termostaty - sypie sie to wszystko raz na rok, może dwa...
Opublikowano
słuchaj co do zawieszenia to jest mój konik!

u mnie nie może nic stukać!nie trzeszczeć, pływać itd...

zbyt szybko jeżdzę żeby ryzykować słaby zawias czy opony!!!

AUTO PROWADZI SIĘ JAK PO SZYNACH!

 

Co do oleju w moście i skrzyni to mają teraz 40tyś.przebiegu byś wymieniał?!

 

Jak można oceniać czyjeś auto nie widząc go? :mad2:

 

Co bo cena jest niska w ogłoszeniu to że niby zaniedbane?

Nie mówię że jest nowe ale to nasz chory rynek zmusza mnie do tego żeby tak nisko opuścić!

Zawieszenie to twoj konik i nic przy nim nie robiłeś? Owszem można nic nie robić przez pierwsze 4 lata gdy auto jest nowe, ale nie blisko 10 letnie.

Chcesz mi powiedzieć, że poprzedni wlasciciel wymienial olej w skrzyni i dyfrze przed sprzedażą auta?

Do rozrządu też powinno się przy takim wieku przynajmniej zajrzeć i sprawdzić. Paru osobom z M57 przy przebiegu ok 200kkm lancuch strzelił.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Moderatorzy
Opublikowano
Panowie, ale tak bardziej serio. WIem, ze juz wiele zostalo powiedziane w tym temacie, ale jak wyglada ta waryjnosc w E90 150KM? Nie jestem milonerem, ale wiadomo licze się z typowymi kosztami eksploacyjnym, malo tego, bedac posiadaczem Fabii, w ciagu roku wydalem blisko 1.5 tys na naprawy.. No i czy z budzetem 31k pakować się?

 

Szczerze nie. Jezeli chcesz prawidlowo eksploatowac samochod to BMw jest drogie. NA poczatek generalnie do kazdego musisz wydac 5 tys a do wyzszych modeli tak 7/8 a jak padniesz na mine to jest kanal.

 

Rocznie licz sie z kosztem samej eksploatacji czyli plyny, filtry rzedu 1300 zl o naprawach nie wspomne.

Tak dla przykladu komplet orginalnych amorkow to koszt 1800 zl przod tyl i wymieniasz co 80/100 tys.

 

pozdrawiam,

ignacy

Na początek do każdego 5tyś zł??? No bez jaj :) Zgodzę się, jeśli weźmiemy pod uwagę te wszystkie igły sprowadzane z zachodu to i z większymi kosztami trzeba się liczyć (ale też bym nie brał tego za pewnik). Ale jeśli auto jest normalnie eksploatowane to skąd może się wziąć na dzień dobry te 5tyś zł?? :)

Opublikowano
Te normalnie eksploatowane auta są właśnie prawie zawsze zaniedbane i wyeksploatowane. Czy Wy sądzicie, że auta są wieczne, a podzespoły się nie zuzywają? Po 200 trysiącach połowa częsci już dawno nie ma parametrów fabrycznych nawet jeśli auto sprawia wrażenie sprawnego. Guma parcieje, żelazo koroduje, wyciera się, zużywa. Ilu ludzi wymienia co 80-100 tysięcy amortyzatory, olej w skrzyni i dyfrze? Ilu sprzedaje auto z nowymi oponami i świeżo wymienionymi klockami i tarczami? Jeden na milion? Ilu stosuje płukanki do oleju silnikowego? Ilu dba o wtryskiwacze? Nie robi tego prawie nikt. To się nie opłaca, lepiej sprzedać zuzyte auto i kupić nowsze mniej zużyte.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Moderatorzy
Opublikowano
No dobra... Ale wymiana płynów i filtrów to nie 5k zł. Niech dojdą do tego ze dwa elementy z zawieszenia (np jakieś tuleje) to i tak nie są to te kwoty. Nie piszę tutaj o zaniedbanych egzemplarzach w których wszystko stuka - auta się sprawdza przed zakupem i wtedy można policzyć ile trzeba na dzień dobry do auta dołożyć. Oczywiście może być tak, że w aucie do wymiany są np. wszystkie amortyzatory, wahacze i końcówki drążka, do tego jeszcze klocki wraz z tarczami - ale nie zgodzę się, że każde sprzedawane auto jest w takim stanie.
Opublikowano (edytowane)

Prawda jest taka, że kupując auto używane narażamy się na ryyko i w cene ewentualnego zakupu należy zostawić sobie jakiś budżet awaryjny na ewentualne naprawy auta aby jeździło jak trzeba. Prawda jest taka, że większość ludzi ma np budżet 35-40 tyś zł. i nie myśli nawet o ewentualnych naprawach po kupnie. Do zakładanego budżetu trzeba sobie zostawić min te 3-5 tyś. zł. aby po kupnie nie obudzić się z ręką z nocniku, z autami klasy premium należy liczyć się z tym, że części nie należą do najtańszych ale też nie przesadzajmy, porównaj choćby ceny części do VW Passata cz Toyoty Avansis... Czy są to auta premium? Nie więc nie przesadzajmy z kosztami utrzymania, nie są tragiczne, wymagają ciut większego wkłądu finansowego ale nie ma tragedii. Co powiecie na wymiane rozrządu w MB W203 C80 Kompressor z rocznika 2003-do teraz? Co druga wymiana rozrządu kończy się wymianą nastawników(kół zębatych) - zamienników brak - jedno koło ponad 2400zł, czyli suma sumarum na sam rozrząd trzeba wydać bagatela około 6000-7000zł. Logika ejst prosta, kupując używane auto klasy premium, musimy zadać sobie pytanie, czy mamy na tyle funduszy, żeby pokryć ewentualne naprawy po kupnie, jak kupimy padline, to szybciej ją sprzedamy - dlatego przed zakupem auta marki premium, należy zastanowić się dwa razy - lepiej wydać więcej i kupić rellatywnie lepszy egzemplarz...

 

Edit@

Nie oszukujmy się ale większość ludzi kupuje części chińczyki - po taniości - żeby zaoszczędzić, nie zdając sobie sprawy, że tą część będzie musiał wymienić 2-3 razy szybciej, powiększając tym samym koszta serwisowania (mechanik, części itp.) Po co?

Edytowane przez ktos92
Opublikowano

komplet opon 1500- 3000 zależnie od rozmiaru, marki

wymiana oleju w automacie ok 1500-2500 zł zależy gdzie i jak

komplet klocków i tarcz to podobna kwota.

rozrząd 2500-3500

płyn hamulcowy 100-300 zł

wycieraczki (fabryczne) 200-250)

itd itp.

Jest tego naprawdę sporo i kwoty robią się duże jeśli ktoś chce przywrócić choćby względnie stan do fabrycznego.

Jasne, że nie zawsze wszystko trzeba zrobić od razu.

 

Pewnie, że można kupić chićkie wycieraczki za 30 zł. Tylko, wyjdzie pewnie na to samo co fabryczne (są bardzo trwałe). Można kupować używane opony itp. Bądżmy jednak poważni rozmawiajmy jak ludzie cywilizowani.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Moderatorzy
Opublikowano

ktos92 i K8v8M z tymi wypowiedziami zgadzam się w 100%. No ale to nie jest tak, że kupując Serię 3 na dzień dobry trzeba dorzucić 5k zł. 5k zł rezerwy na rzeczy nieprzewidziane to i owszem - trzeba się z tym liczyć, że może coś wyjść - ale nie musi. Normalnie posiadając auto też trzeba mieć te 5k zł rezerwy.

Takie rzeczy jak opony można zweryfikować podczas zakupu i nie każde sprzedawane auto wymaga ich zmiany.

Opublikowano

Kupiłem auto w lutym 3,0 benzyna n53 moje wydatki do tej pory

-wycieraczki 80zł

-miska plus olej od skrzyni oraz chłodnica 1757zł

- czyszczenie auta 200zł (wypada wyczyścić auto w środku po poprzednim właścicielu)

-spryskiwacze reflektorów, uszczelka kierowcy 1094zł

- dodatki do paliwa 200zł

 

Na dzień dobry daje to kwotę 3325zł

Za tydzień wymiana oleju plus płukanka kolejne kilka stówek.

Za chwilę nowe przewody hamulcowe, tarcze klocki, płyn koło 3k

Serwis klimki z 300zł pójdzie.

Nie mówię że warto kupić nową oponkę i felgi a to wydatek koło 5k :D

 

więc nie wiem jak wy na dzień dobry chcecie wydac 1500zł zawsze coś wyjdzie :D

Opublikowano
Może nie każde wymaga natychmiastowej zmiany opon (ale czesto tak), ale prawie każde wymaga wymiany płynów eksploatacyjnych, olei, amorków etc. Pewnie, że bez tego auto jezdzi, ale nie znaczy, że jest w dobrej kondycji

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Moderatorzy
Opublikowano

siodema... no fakt, zawsze coś wyjdzie. Chociaż wiesz od lutego do kwietnia, a kolejne wydatki o których piszesz to już pewnie maj będzie to nie jest takie dzień dobry. Ale jak tak na to teraz patrze to może i faktycznie macie rację - przekonaliście mnie :). Mi trochę nie pasowało zdanie, że 5k zł na dzień dobry przy każdym aucie (raczej napisałbym, 5k zł rezerwy na to co się nie przewidziało - bo też większość z tych rzeczy można było przewidzieć). Ale wasze argumenty do mnie dotarły i faktycznie właściwie zawsze tyle się uzbiera (raz w pierwszym m-cu użytkowania, a raz po 6 m-cach ;) ).

 

siodema, a o co chodzi z tymi spryskiwaczami i uszczelką? :)

Opublikowano

Cieknące spryskiwacze od reflektorów. To chyba tradycja z tego co czytałem w e90. kupiłem oemy.

Uszczelka grodziowa kierowcy. Była poszarpana ktoś mechanicznie ją uszkodził. Powyżej 150 gwizd... :mad2: brak używek i ponad 300zł poszło.

 

Masz racje że układ hamulcowy to maj, ale nie jak bym to zrobił od razu po zakupie to bym nie płakał. I nie zamierzam tutaj złotówki zaoszczędzić bo to tak jak z kombi na moto to moja "polisa na życie"

  • Moderatorzy
Opublikowano
No i te 1000 zł wydane na spryski i ścianę grodziwą to są jedyne rzeczy, które mogłeś nie przewidzieć - innych rzeczy podczas zakupu pewnie miałeś świadomość.
Opublikowano
Jesli auto nie stoi w garazu i robi sie nim normalne przebiegi powyzej 15.000 km to zawsze cos wyjdzie. Przynajmniej jeden z powaznych wydatkow typu markowe opony, naprawa hamulcow lub rozrzadu wypada raz w roku. Do tego dochodza czesto kosztowne niespodzianki typu nieszczelne lampy lub padniete radio/nawigacja. Nowe lub prawie nowe BMW wcale nie jest tansze w utrzymaniu, bo aby nie stracic gwarancji naprawy musza byc wykonywane w ASO. Mozna kupic zadbany egzemplarz, ale rezerwa w wysokosci minimum 5k na nieprzewidziane inwestycje to koniecznosc, nawet jesli auto jest z programu Premium Selection.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.