Skocz do zawartości

Jaki silnik do e90?


suchatowka

Rekomendowane odpowiedzi

skatejol92 widziałem kilka 320d 150 ps e46 z przebiegami powyżej 300 tyś i jakoś się nic z silnikami nie dzieje... Pewnie 330d jest trwalsze ale oba silniki są bardzo dobre.

Kup 320d z oryginalnym przebiegiem do 250 tyś i jeździj... Opinie chyba wyrabiają 320d skręcone z ponad 300 tyś do 180-190 tyś...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 15,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Kup 320d z oryginalnym przebiegiem do 250 tyś i jeździj... Opinie chyba wyrabiają 320d skręcone z ponad 300 tyś do 180-190 tyś...

Dobrze prawisz Panie :cool2:

użytkownik snieciorz (poprzednia strona) ma coś zbliżonego do sprzedania; salon polska, przebieg udokumentowany książką serwisową, bez dpf, bezwypadek ! z tego co pamiętam to nawet bezkolizyjny był a to w autach dziesięcioletnich czy niemal dziesięcioletnich to rzadkość

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i co Panowie >

jak dobre auto do sprzedania? to nikt nagle nie szuka tego modelu ?

przebieg :D

jak ktoś szuka dobre auto z polski w rozsądnej cenie.....

181tys zweyfikujmy? zanim ocenimy !!!! nie widząc samochodu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
bo więcej jest poszukiwaczy/oglądaczy niż kupców i o to chodzi, jak ktoś jest zainteresowany to jedzie, ogląda, targuje się i kupuje. Jacekauto nie bierz wszystkiego do siebie wprost... każdy ma prawo do swojej opinii, a kto wiec na co patrzeć to sprawdzi i kupi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z racji, że jest to mój pierwszy post bardzo serdecznie witam wszystkich forumowiczów. Niestety dopiero zamierzam stać się szczęśliwym posiadaczem BMW. Zaraz po świętach jadę po auto do Niemiec, chcę kupić diesla i raczej koniecznie w kombi. Szukam auta z pogranicza 2011/2012. Największym Problemem jest dla mnie wybór silnika i nie moc ma dla mnie najważniejsze znaczenie (bo teraz jeżdżę 100KM dieslem) a trwałość. Wiem, że temat rozrządów jest tu wałkowany w kilku tematach ale kompletnie nie mogę się doczytać, który z silników (chodzi mi o kod) jest tak naprawdę "najlepszy". Biorę pod uwagę trzy modele: 318d-143KM, 320d-163KM lub 184KM. Czy wszystkie te silniki mają rozrządy od strony skrzyni? Przy jakich przebiegach zalecana jest wymiana rozrządu (bo sprowadzane auto będzie miało między 150 a 190tys.km)? Wiem, że dla niektórych pytania wydadzą się absurdalne ale dla takiego niezorientowanego gościa jak ja bardzo ważne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tych roczników wszystkie diesla maja rozrządu od strony skrzyni. Rozrząd wymień po zakupie i sprawa zatwiona. Koszt ok 3 tysięcy. Chyba że zalapiesz się na akcje serwisowa to gratis. Szczegóły na forum.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ma się załapać na akcje serwisowa jak szuka roczników 2011-2012 :duh:

Akcja póki co dotyczy N47 z lat 2007-2008.

Profilaktycznie po 150-190 tys km też nie ma co zmieniać rozrządu jeżeli oczywiście nie hałasuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli te "wadliwe" rozrządy to przypadłość wszystkich wymienionych modeli? Zawsze myślałem, że łańcuch jest wieczny i szybciej się rozleci reszta jak rozrząd. Ale widać tak było tylko w Maluchach Edytowane przez winnagora
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli te "wadliwe" rozrządy to przypadłość wszystkich wymienionych modeli?

Tak, części są identyczne.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy po akcji serwisowej problem nie powraca? Jaka jest szansa, że auto przeszło taką akcję w Niemczech?

Raczej szansy na to nie ma póki co. Czy problem wroci? Trudno powiedzieć. Jednak wymiana rozrządu co 200 tysięcy to chyba nie jest duży problem. Nie spotkałem dotąd przypadku żeby lancuch się zerwał po wymianie. Szurał owszem

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są zanotowane przypadki zrywania nawet po 30 tys. Wadliwe jest jakieś koło zębate, nie pamietam dokladnie , chyba to zintegrowane z wałem , A co jest dziwne to bmw w swojej słynnej akcji wymienia napinacze... To nie zlikwiduje problemu- jedynie tyci tyci oczyści imię słynnej marki.

 

A zdaje sie wydawać ,że bmw sporo zarabia na na prawach więc im to na rękę.

 

Zaczynam sie po cichu zastanawiac czy ta wada fabryczna z rozrzadem to nie było celowe działanie ...

 

Chyba rozumiecie politykę wolnego rynku? Trzeba zarobić jak najwiecej!

Wszystko ma swój okreslony czas przydatnosci . Produkt szybko zastepowany jest nowym modelem i dodatkowo stare modele mają sie zepsuc w odpowiednim momęcie. Przykładem jest merccedes który poszedł po rozum do głowy i dzisiejsze modele redzewieja i psują sie na potegę

 

O prosze przykład jak żarówka z przed 120 lat świeci sie do dzis dzień, a dzisiejsze żarówki nie wytrzymuja 2 lat... Dlaczego? Bo frabryki by padly, nie było by pracy dla ludzi... Po co ludzie mieli by kupowac skoro cos raz kupione starcza im na cale życie?

 

Wszyscy zgodza sie chyba ,ze produkty radzieckie byly bardzo trwałe... Np lodówki czy kuchenki gazowe- sprzet nie zniszczalny i to ta trwałość bo nad nia jakąś tam pieczę trzymał rząd doprowadzała do załamań sie gospodarki i zwyklej nie wydolności. Wolny rynek na zachodzie tworzyl tanie buble , ale za to sprzedawał ich na potegę- to napedzało machinę i bogacenie sie społeczeństwa

 

 

Edytowane przez alduwiel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny wywód tylko brak w nim logiki. Nikt BMW za naprawy nie płaci. Owszem zarabia na tym ASO ale płaci za koszty ponosi BMW. W większości przypadków wymieniany jest kompletny rozrząd. Gdyby BMW chciało na tym zarabiać to nie byłoby akcji a części kosztowały by nie 1400 zł tylko 14 tysiecy.

A co do żarówki. Kup sobie żarówkę w sklepie, podłącz ja pod nPiecie 48 V zamiast 240 i tez bedzie ci działać 120 lat. Żadna tajemnica i cud. Tylko mało kto chce siedzieć przy takim żółtym świetle w dzisiejszych czasach. Ze juz nie wspomnę o tym ze żarówka 120 lat temu kosztowała majątek na dzisiejsze pieniądze.

To samo dotyczy samochodów.

Dziś nowe BMW można kupic za realnie te same pieniądze co lanosa kilkanaście lat temu. Ale każdy wymaga niewiadomo jakiej trwałości i jakości za coraz mniejsze pieniądze.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....... Nikt BMW za naprawy nie płaci. Owszem zarabia na tym ASO ale płaci za koszty ponosi BMW........

 

A ja w tym zdaniu nie widze logiki...

 

Po za tym w tej slynnej akcji serwisowej to bmw ocenia na podstawie przebiegu i stanu co wymienia...Wymienia cały rozrzad tylko w tedy jak sa w z nim wyraźne oznaki zblizajacego sie kłopotu... A tak to tylko napinaczek, aby ludziom wode z muzgu zrobić.

 

 

Przez ostatnie lata ile bmw zarobiło na samej tylko sprzedaży kompletnych rozrzadów osobom ,które naprawy dokonują w warsztacie u Tadzia? A ile sami zarobili na produkowaniu i wymianie części?

Awarie mogli zaplanowac na okolice 200tys , czyli czas zaraz po gwarancji ...

 

 

Sam zalecasz wymianę łańcucha po zakupie 320d , a czy to nie woła o pomste do nieba?

 

 

Bmw słyneło z tego ,ze miales łańcuch i koszta cyklicznych wymian rozrzadu odpadały- mogłes sie chwalic sąsiadowi- a ja mam w bmw ŁAŃCUCH i mi sie nighdy nic nie zerwie, a i wymieniac nie trzeba bo Niemcy robią trwałe i niezniszczalne auta...

 

Może firmie bmw tych pieniedzy zaczeło brakowac (a czy apetyt człowieka idzie zaspokoić? ) i wpadli na genialny pomysł....Nie mówię ze tak było, ale to bardzo prawdopodobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ASO z BMW nie ma nic wspólnego. Poza rzecz jasna umowa. To niezależna firma i jest ich setki jesli nie tysiace. Kasa za naprawę rozrządu trafia do prywatnych kieszeni właścicieli ASO. Kasę te wypłaca BMW z własnej kieszeni. Gdzie tu biznes dla BMW ? Wylacznie koszta.

Problemy z łańcuchem to nie tylko problemy silnika N47 i nie tylko problemy BMW. Wiele firm ma z tym problem i wiele silników.

Przeniesienie łańcucha na tyl było związane z tym ze teoretycznie można lepiej rozłożyć maskę i strefy zgniotu dla pieszych. Dodatkowo łańcuch od strony skrzyni jest mniej narażony na drgania. To dla niego technicznie lepsze miejsce.

Zerwanych łańcuchów jest ułamek. Znam auta ktore na oryginalnym łańcuchu zrobiły pol miliona.

Owszem zalecam wymiane po zakupie i co każde 200 tysiecy km jesli nie ma wcześniej objawów. To nie jest wielki koszt. Niższe spalanie pokrywa ten koszt z nawiązka.

Kontrole i wymiane łańcucha co 200 tysiecy zalecam dla każdego silnika z pojedynczym łańcuchem. To sie zużywa cudów nie ma.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanow się kto zarabia na produkowaniu i sprzedawaniu części rozrzadu? Kto zarabia na tym ,ze ten rozrzad sie psuje? A kto zarabia na mniejszym spalaniu ,a kto traci. A kto zarabia na zepsutynm łańcuch ,a kto traci?

 

A to że w wielu modelach rożnych marek aut łańcuchy czy inne rzeczy sie psują coraz bardziej zamiast coraz mniej jest potwierdzeniem tego co napisałem wyzej

 

Zauwazyłem ,że tu na forum przyjmujesz postawę wszechwiedzącego i nie idzie Ci czegokolwiek wytlumaczyć bo Ty i tak juz wiesz to i w dodatku wiesz to lepiej.

 

Pamietaj ,że ani ja ani ty nigdy nie będziemy mieć racji- możesz byc jedynie blizej prawdy lub dalej- nikt nigdy nie bedzie miał jej w 100%

 

Np Mikołaj Kopernik dał by sobie uciąć reke ,że to ziemia kreci sie po kole wokoło słońca , a nie na odwrót...A dzis wiemy ,ze nie miał racji. Był jedynie blzizej prawdy niz wszyscy bo ziemia kręci sie wokoło słońca po elipsie..

Edytowane przez alduwiel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanow się kto zarabia na produkowaniu i sprzedawaniu części rozrzadu prywatnym aso? A kto zarabia na mniejszym spalaniu a kto traci. A kto zarabia na zepsutynm łańcuch a kto traci?

 

Zauwazyłem ,że tu na forum przyjmujesz postawę wszechwiedzacegi i nie idzie ci czegokolwiek wytlumaczyc bo Ty i tak juz wiesz to i to w wodatku wiesz lepiej

 

Ale co tu jest do tłumaczenia? Rozmawiamy o akcji serwisowej. BMW musi zapłacić za wyprodukowanie części (często obcym firmom). Dać te cześci za darmo do ASO i dodatkowo zapłacić ASO (czyli znowu obcej firmie) za wymianę tego rozrządu. Takie są fakty, ja tu widzę wyłącznie straty dla BMW. Gigantyczne straty, bo dochodzą jeszcze straty wizerunkowe. Zysków z tego nie ma żadnych. Jeśli są to wskaż co BMW na tym zyskuje? Te parę groszy na częściach które ktoś kupi żeby zrobić rozrząd poza ASO? Jakiś zart chyba. 10 sprzedanych kompletów nie pokryje kosztów jednej naprawy w ramach akcji serwisowej. A nie zapominajmy, że częsci do rozrządu nie sprzedaje tylko BMW. Można kupić zamienniki. Co w tym wypadku zarabia BMW?

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanow się kto zarabia na produkowaniu i sprzedawaniu części rozrzadu prywatnym aso? A kto zarabia na mniejszym spalaniu a kto traci. A kto zarabia na zepsutynm łańcuch a kto traci?

 

Zauwazyłem ,że tu na forum przyjmujesz postawę wszechwiedzacegi i nie idzie ci czegokolwiek wytlumaczyc bo Ty i tak juz wiesz to i to w wodatku wiesz lepiej

 

Ale co tu jest do tłumaczenia? Rozmawiamy o akcji serwisowej. BMW musi zapłacić za wyprodukowanie części (często obcym firmom). Dać te cześci za darmo do ASO i dodatkowo zapłacić ASO (czyli znowu obcej firmie) za wymianę tego rozrządu. Takie są fakty, ja tu widzę wyłącznie straty dla BMW. Gigantyczne straty, bo dochodzą jeszcze straty wizerunkowe. Zysków z tego nie ma żadnych. Jeśli są to wskaż co BMW na tym zyskuje? Te parę groszy na częściach które ktoś kupi żeby zrobić rozrząd poza ASO? Jakiś zart chyba. 10 sprzedanych kompletów nie pokryje kosztów jednej naprawy w ramach akcji serwisowej. A nie zapominajmy, że częsci do rozrządu nie sprzedaje tylko BMW. Można kupić zamienniki. Co w tym wypadku zarabia BMW?

 

 

 

Ok dobra... masz rację :D ........

 

mogłbym ci to postarac sie wytłumaczyc jak ja to widzę bo sam wiesz ,że wszystko jest wzgledne

 

tak samo mam racje jak i ty masz... Ale co mi to da ,że będe ci tłumaczyl jak ty i tak sie nie otworzysz na ten punkt widzenia , który mozliwe ,ze jest blizszy prawdzie...

 

twój punkt widzenia jest jedynie szłuszny i nie dopuszczasz mozliwosci ,że mogłbys sie mylić- to bardzo źle

Edytowane przez alduwiel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Sądzisz, że BMW zarabia na produkcji części do rozrządu? :)

Części te pewnie są produkowane w innych firmach i dla BMW rozrząd jest kosztem a nie zyskiem :). Także raczej powinieneś napisać, że wadliwy rozrząd w n47 jest wynikiem oszczędności w BMW, a nie chęci zarobienia na wymianach. Moim jednak zdaniem dla BMW to nie jest ani zarobek ani oszczędność - po prostu dali ciała przy obliczeniach i tylko na tym tracą, a nie zyskują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak ale jesli akurat te czesi robi kto inny to bmw i tak sprzedaje je drozej do aso, a aso jeszcze drożej nam- wszyscy zarabiaja dzieki temu, że to cos sie psuje i trzeba tego wyprodukowac wiecej.

 

ten krąg sprawia ,że wszystko sie napedza i defacto daje dodatni przepływ.

 

fabryka produkujaca częsi ma zamówienia- w niej pracownicy mają gwarancje zatrudnienia, mogą zarobic i stac ich na bmw... bmw sie psuje itd... jak w przyrodzie to taki cykl i udowodniono ,ze ma to pozytywny sens. Przykro mi ,ze nam wiekszosci czyli konsumentom sie to nie podoba- poprostu tego nie rozumiemy.

 

na szczescie to produceci (bogacze) rządzą światem i oni wczesnie to zrozumieli... Za wczasu zadbali o ten proceder :D

 

gdyby 80 lat temu pfilips i osram sie nie dogadali ,że nie beda produkowac zarówek działajacych dłuzej niz 200tys godzin to dzis tych firm by nie było- bo by splajtwoały...

Edytowane przez alduwiel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, każdy zarabia, tylko nie BMW. Klient zamiast odkładać na nowe BMW wydaje kasę na rozrząd do starego. Owszem BMW jakąś marże ma na tych częsciach, ale to są grosze. Jeśli zarobi na komplecie 50 Euro to będzie sukces, a koszt wymiany rozrządu w ramach akcji to dla BMW kwota na poziomie 2000 euro. Gdzie tu zysk?

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, każdy zarabia, tylko nie BMW. Klient zamiast odkładać na nowe BMW wydaje kasę na rozrząd do starego. Owszem BMW jakąś marże ma na tych częsciach, ale to są grosze. Jeśli zarobi na komplecie 50 Euro to będzie sukces, a koszt wymiany rozrządu w ramach akcji to dla BMW kwota na poziomie 2000 euro. Gdzie tu zysk?

 

 

z kad Ty masz te dane? Masz ciocię w zarządzie bmw?

 

 

Moral moze byc taki,że klijent musi wydac kase na rozrząd + jeszcze zbierać na nowe bmw... 2 x szybszy efekt. Bo wypuszcznie co chwila nowego modelu to celowe postarzanie - mające naklonic cie na wywalenie de facto dobrego sprzetu , aby kupic nowszy (dobrze to widac na telefonach bo czy samsung s4 jest tak zły ,że musisz za poł roku kupic s5? )

 

a dwa jeszcze musi naprawiac poprzedni bo sie zebsuł- np słynny proces sadowy z aplle o ipfone 4 który miał nie wymmiena baterie , ale zaprojektowana na około 1,5 roku trwałosci- koszt wymiany z 2 tys zł...- to lepiej kupic nowego iphone 5 i o to chodzi.. ten proces nawet wygrali uzytkownicy aplla i aplle musiał w gratisie wymieniac baterie

 

 

chyba sony robiaca te baterie przyznało- bo zostało zmuszone przez sąd do okazania dokumentów potwierdzajacych nakaz przez aplla aby bateria która spokojnie mogła działać 5 lat została ograniczona do 1,5 roku- dzieki temu wygrali proces , a apple sie osmieszył

Edytowane przez alduwiel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.