Skocz do zawartości

Jaki silnik do e90?


suchatowka

Rekomendowane odpowiedzi

Skorzystam z okazji i zapytam kolegów, czy olej (Castrol Edge 0W40) 3 tyś po wymianie w 318D, powienien mieć czarny kolor? W sumie wcześniej się nad tym nie zastanawiałem i sprawdzałem stan oleju w ciemnym garażu, ale ostatnio zrobiłem to na trasie i zdziwiłem się, że w sumie ,,świeży'' olej ma taką barwę, wskazującą na kontakt z nagarem. Zadzwoniłem do serwisu i tam wytłumaczono mi, że w przypadku Diesla to jest standard, olej ma kontak z sadzą etc., nie zachowuje przezroczystej barwy jak w benzyniakach.

 

Jak z tym jest u Was?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 15,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

1. W dyfrze niby na całe życie jest olej według BMW. Ale niektórzy mówią: co 100k km. Wchodzi ok 1,8l, 100zł za litr.

2. Nie wiem czy 318i to ma, ale w mojej 320i występuje z tym problem. Mam błąd "valvetronic current fluctuations" czy jakoś tak. Silniczek od tego ustrojstwa 900zł. Niestety wymiana nie gwarantuje poprawy ;) Co z tym dalej? Nie wiem.

3. Możesz, jeśli był serwisowany w ASO ;) Operacja bezpłatna, ale lepiej iść osobiście niż na mejla.

4. Zawieszenie - jedź na szarpak. Koszt 20 zł, a cośtam ci powiedzą. Dodatkowo warto zajrzeć pod różne osłony zawieszenia, zwłaszcza w okolicy skrzyni biegów - czy nie cieknie. To samo silnik - odkręcić trzeba osłony i dokładnie obejrzeć, czy się nie poci. Ja to zaniedbałem, i teraz mam do usunięcia wycieki z 3 miejsc :D Uszczelki dość tanie, ale żeby niektóre wymienić, to trzeba chyba z pół auta rozebrac :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam noszę się z zakupem prawdopodobnie E90 tylko mam dylemat odnośnie wersji silnikowej.Wiem że diesel pewnie jest lepszy bo ma lepszy moment obrotowy mniejsze spalanie itd. ale tyle złego się teraz słyszy o dieslach że szok,a nie mam zamiaru miesiąc po zakupie myśleć o wymianie turbo,wtryskiwaczy itp. jeśli chodzi o diesla strasznie mało jest ofert 330d w necie a miałem okazję się bujnąć taką 330d i byłem w szoku przyśpieszeniem i osiągami benzynowym nie jeździłem więdz nie mam porównania.Błagam poradźcie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja powiem tak, w miescie dużo lepsza benzyna w trasie fajny diesel. Dieslem w manualu po miescie trzeba naprawde niezle się namachać wajchą od biegów.

Co do potencjalnych awarii diesla i kosztów napraw to wszystko już zostało napisane. Policz ile zaoszczedzisz na benzynie i sam oceń czy warto.

 

edit: 330 zarówno w klekocie jak i benzynie bardzo ciężko dorwać więc może się skończyć na tym że kupisz to co będzie w lepszym stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odpowiedź ja w sumie więcej jeżdże po mieście więc diesel byłby ekonomiczniejszy zastanawiam się nad automatem bo machać drążkiem to mi się już dawno odechciało jak stoję w korkach a w wawie to norma.Mam nadzieje że 330d z 2005-2006 nie ma filtra cząstek stałych bo z tym to podobno już totalna tragedia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...napewno z benzyną będzie mniej problemów o ile diesel ma ponad 140tkm i "służbową" przeszłość bo jest mniej odporny na "katowanie"...także dużo jazd na krótkich dystansach mu nie służy...oczywiście, ze jak lubisz ostrą reakcję na gaz i przyśpieszenia to benzyna nie da takich emocji jak diesel a ponadto 100km benzyna będzie droższe w paliwie o jakieś 30-35pln...tak czy inaczej wszystko zalezy od Twojego budżetu bo czy 330d czy 330i poniżej 60.000pln to raczej "sporo przeżyło" albo mechanicznie albo blacharsko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Następny mitoman z filtrem cząstek stałych :mad2: Na całe forum może dwie osoby wycięły, więc rzeczywiście awaryjny niesamowicie :twisted:

 

Jeżeli jeździsz głównie po mieście to ja brał bym 330i. Lepsza frajda, lepszy pomruk. Diesel nie lubi krótkich dystansów i niedogrzania, o czym benzyna wogóle niema pojęcia :roll: .

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za wszystkie odpowiedzi.Chyba będe szukał raczej benzynówki bo jak wcześniej ktoś napisał diesel w tym roczniku to będzie "ideał" :D z niemiec z bóg wie jakim przebiegiem.Rozmawiałem ze znajomym i on namawia mnie usilnie na E46 w coupe 330i twierdzi że modelowo starszy ale jakościowo o niebo lepszy od E90 i wybór większy w używkach nawet mi znalazł 2 chyba ze szwajcarii w pełnych wersjach jasne skóry i teraz mam zajebistą zagadkę.Chyba zwariuje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj e46 jeszcze jako tako wygląda ale za kilka lat to będzie stary parch tak jak teraz e36.

Co do dpf do jego wyciecie jest chyba jedną z tańszych napraw w klekocie.

W miescie benzyna spali pewnie około 15 diesel 11 litrów. Nie wiem ile jeździsz ale jak robisz 2tysie miesięcznie to na paliwie zaoszczędzisz 400zł więc w ogólnym kosztach (utrata wartości, ubezpieczenia, naprawy, opony itp) to raczej mały ułamek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda że BMW nie ma w ofercie silników benzynowych z doładowaniem bo przy mniejszej pojemności jest sporo koni i moment obrotowy jest dostępny przy mniejszych obrotach prawie jak w dieslu.

Ja też szukam nowego auta typu E92 ale coraz bardziej zastanawiam sie nad A5 tam są silniki 1.8 170 KM lub

2.0 211 KM przy spokojnej miejskiej jezdzie pali to nie wiecej jak 12 litrów.

Ale dzwięk 3.0 litrowej benzynki jest :cool2: :cool2: :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardziej zastanawiam sie nad A5 tam są silniki 1.8 170 KM lub

2.0 211 KM przy spokojnej miejskiej jezdzie pali to nie wiecej jak 12 litrów.

 

http://mixmoto.pl/artykul-16-test-bmw-e90-325i.html

 

tu masz test 325i jest porównanie motoru bmw do 2.0 tfsi Audi......

 

cytuje fragment

 

"jednostka dysponuje kultura pracy, ktora zniecheci was do diesla juz do konca waszych dni. nawet najnowoczesniejsze silniki w rodzaju 320cdi czy 3.0tdv jaguara wydaja sie przy niej nieznosnie... agrykulturalne. cisza jest taka, ze nawet przy 6000 obrotach mozna rozmawiac szeptem, a flegmatyczna jazda po miescie nie generuje wlasciwie zadnych doznan dzwiekowych. zdecydowanie glosniej pracuja wentylatory, a po ich wylaczeniu powstaje wrazenie przemieszczania sie pojazdem elektrycznym. co wiecej, nawet w najwyzszych rejestrach obrotomierza silnik kreci sie zachwycajaco miodowo i mieciutko. odglosy jego pracy sa wyjatkowo przyjemne; docenicie je tym bardziej, gdy przesiadziecie sie prosto np. z audi 2.0 tfsi, bezposrednio odczuwajac drastyczne roznice (ja mialem taka mozliwosc w konstancinie)"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja jednak bym Ci poradził żebyś brał diesla. Nie wiem jak u Ciebie wygląda portfel, ale jak nie jest dość gruby to bierz 330d lub 335d. Wiadomo dochodzi jeszcze kwestia, do czego będzie Ci samochód służył, no i jaką masz nogę oczywiście. Nie słuchaj głupot że e90 jest awaryjne bo tak nie jest [chyba że ktoś nie szanuje i jeździć nie umie :duh:]. Na dieslu zaoszczędzisz, na benzynie raczej ciężko.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda że BMW nie ma w ofercie silników benzynowych z doładowaniem bo przy mniejszej pojemności jest sporo koni i moment obrotowy jest dostępny przy mniejszych obrotach prawie jak w dieslu.

Ja też szukam nowego auta typu E92 ale coraz bardziej zastanawiam sie nad A5 tam są silniki 1.8 170 KM lub

2.0 211 KM przy spokojnej miejskiej jezdzie pali to nie wiecej jak 12 litrów.

Ale dzwięk 3.0 litrowej benzynki jest :cool2: :cool2: :cool2:

 

Jeszcze trochę i będą R4 benzynowe z doładowaniem: viewtopic.php?f=103&t=143203&start=30 - czyt. od "zetti 13 Sty 2011 23:27 ".

Dźwięk R6 jest :cool2:, a na postoju z kolei trzeba zerkać na obrotomierz, czy aby na pewno silnik chodzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez bym ci polecał diesla :cool2:

3.0d jest rewelacyjne. Osiagi ok. 6.5s 0-100 przy spalaniu około 9l w cyklu mieszanym.

Tylko musisz mieć szczęście w zakupie bo pozbywajacych się e92 z tym motorem bez jakiegos waznego powodu jest wyjątkowo mało.

I jeśli miałbym zmienić kiedykolwiek na benzynę to tylko pójdę w "M" ale to już inna bajka i dodatek w garażu :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja całe motoryzacyjne życie diesel,ale w tym roku przerzucam się na benzyne.Klagosz właśnie będe sprzedawał 330d i mój racjonalny powód to po prostu zmiana auta:P.Nie kupowałbym 330i.Diesel jest wd mnie lepszą opcją bo mniej Ci spali i ładniej ciągnie.Chyba,że 335i to to już ma sens,bo fajnie mruczy i potrafi coś więcej pokazać,ale i spalić.O M już nie wspominam....W każdym razie jak dla mnie sens benzynki jest taki,że dziure w portfelu nadkłada Ci możliwościami.
Kubica GO!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez bym ci polecał diesla :cool2:

3.0d jest rewelacyjne. Osiagi ok. 6.5s 0-100 przy spalaniu około 9l w cyklu mieszanym.

Tylko musisz mieć szczęście w zakupie bo pozbywajacych się e92 z tym motorem bez jakiegos waznego powodu jest wyjątkowo mało.

I jeśli miałbym zmienić kiedykolwiek na benzynę to tylko pójdę w "M" ale to już inna bajka i dodatek w garażu :mrgreen:

 

Mów ile chcesz za swoja to jutro jestem u ciebie :norty:

kupisz sobie M3

Tak poważnie to gdzie kupiłeś swoją i za jaką kwote?

możesz na priv.

 

ukasz6, kiedy masz zamiar sprzedawać? masz E92

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety dla Ciebie E90 więc musiałbyś sobie obciąć tył chyba:).Sprzedaje w kwietniu,ale kupiec już czeka zniecierpliwiony...Prawda taka,że jak auto zadbane to łatwiej sprzedać niż takie kupić.
Kubica GO!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.