Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 15,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam wszystkich.

Za chwile zostane szczesliwym posiadaczem BMW e91 benzynka z silnikiem..... wlasnie jaki.... Potrzebuje pomocy przy wyborze silnika a mianowicie...

Chce kupic BMW e91 benzyna po 2008r po lifcie a zastanawiam sie nad konktetnie dwoma silnikam: 318i 143KM lub 320i 170KM . Jezeli chodzi o spalanie to dane producenta mowia, ze roznica w spalaniu (srednie) to tylko 0,1l na korzysc 143KM wiec poczatkowo szukalem tylko 320i 170KM bo jezeli spalanie jest takie same to biore ten mocniejszy ale ostatnie dwa dni kopalem w forum i wyczytalem , ze roznica w spalaniu wynosi srednio 1l a to juz jest roznica. Czy szanowni koledzy moga mi napisac ze swojego doswiadczenia jak to naprawde wyglada, czy producent az tak sie pomylil?

Pozdrawiam

Opublikowano

Wg spritmonitor

320i -170PS - srednio 9,16l/100km

 

http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/6-BMW/37-3er.html?fueltype=2&gearing=1&exactmodel=320i&powerunit=2

 

 

318i - 143PS - srednio 8,5 l/100km

 

http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/6-BMW/37-3er.html?fueltype=2&gearing=1&exactmodel=318i&powerunit=2

 

Zaznaczam ,ze sa to dane wg urzytkownikow portalu.

318i - srednia od 717 , natomiast 320i - od 543 urzytkownikow. Ja by to uznal za bardziej wiarygodne dane niz to co podaje producent.

 

 

A zatem bierz 170 PS - wieksza frajda :cool2: :mrgreen:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano

Witam

 

Od tygodnia zacząłem realnie szukać e90/91(-żona, w sumie ja też się już przekonuję do turinga), od miesiąca przeglądam ogłoszenia i forum.

Wychodzi na to że zdradzę renault z bmw.

Oglądałem już ze 30 aut, kilkoma się przejechałem, to ma fajne wyposażenie, skóry nie chcę to tylko dużej navi nie ma.

Pod Monachium byłem w czterech "autohausach", trzech handlarzy jeden salon BMW(nowe i używane) we wszystkich takie same trójki po lizingowe, wszystkie z podstawową navi, połowa z lakierowanymi listwami wewnątrz(błyszczące), połowa z obszytą skórą kierownicą, wkładki otwierane z przodu na kubki, biksenony,(żadna nie miała skóry),

sedany i kombi. Salon daje roczną gwarancje, ale suma sumarum chce za to 3-5 koła euro więcej, wszystkie auta 2010 i 2011.

W tygodniu byłem odwiedzić parę prywatnych osób i handlarzy roczniki 2008-2010 w okolicy gdzie aktualnie mieszkam 80 km od Monachium i wszystkie prawie te auta miały jakoś tam zużyte wnętrza jedna bardziej inne mniej, a tutaj prawie same igły(mówię o wnętrzu) i bogatsze wyposarzenia, ceny tez 2-3 koła wyższe.

 

oto link do samochodu z mobile.de który nas najbardziej zainteresował

 

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bmw-320d-dpf-tour-xenon-navi-pdc-shz-tempomat-1-hd-dachau-bei-m%C3%BCnchen/196715065.html?lang=de&pageNumber=10&__lp=15&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minFirstRegistrationDate=2010-01-01&maxPrice=15000&ambitCountry=DE&zipcode=84036&zipcodeRadius=100&negativeFeatures=EXPORT&maxMileage=150000&noec=1

 

 

Handlarz z pod Monachium. Handluje głównie Bmw(miał ponad 10 e90/91 wszystkie z tym podobnym wyposażeniem różna kolorystyka)

bierze głównie po lizingowe. Samochód po flotowy, ale wpadł nam w oko.

 

poniżej link do pracy silnika(podczas filmiku słychać prece silnika nagrywaną dyktafonem i połączyłem to z trzema fotkami kół), dwie pierwsze fotki pokazują felgi tego auta(brak jednej szpilki), trzecia innego.

Byłem 10 minut oglądać i próbna jazda bo już zamykał. dlatego tylko po łebkach przejrzałem auto, ale zaciekawiło mnie.

 

https://www.youtube.com/watch?v=PHi9_jUDjsc

 

proszę o ocenę pracy silnika.

 

falowanie natężenia dźwieku jest powodowane ruchem telefonu a od około 1/4 do 1/2 filmu telefon był nad silnikiem.

Żona chce to auto, a ja się jeszcze waham.

 

Silniki odpalił można rzec idealnie(siedziałem w aucie, ale drzwi i maska były otwarte, był zimny,

gałka zmiany biegów drgała, na biegu jałowym, ale inne które widziałem podobnie, były też bardziej latające.

przy gaszeniu silnik zadrgał tak że wibracje delikatnie odczułem we wnątrz auta, ale bez żadnych dźwięków.

Jazda po miescie świetnie, maks jechałem 80km/k ale dwójka trójka fajnie przyspieszała(obroty do 3500 kręciłem)

 

Nigdy nie jeździłem dislami, zawsze benzyny. aktualnie laguna 2.0 140ps, czuć w tej Bmw różnice w mocy, stąd mogę mieć mylne spostrzeżenia do pracy silnika.

Klekocze bardzo w porównaniu do benzyny, ale płynność całkiem całkiem. Podczas jazdy dzwięk silnika jest przyjemny. Jest na runfletach 225/50/16.

Wszystkie wpisy w książce z serwisu BMW, zauważyłem na fotce brak jednej szpilki w kole z tyłu z prawej strony(stąd się zastanawiam co to za serwisy),

Tarcze hamulcowe w stanie jeszcze do jazdy (tył bez rdzy, przód rdza) auto odpalane co kilka dni, stoi u niego od 3 tygodni.

Facet mówi że bez wypadkowe, do innego miał rachunek z bmw na 1200 za naprawe po uderzeniu w tył, sedan też się podobał ale silnik jakoś gorzej odpalił i drgał bardziej.

Wiem jakie ceny mają ASO w niemczech to się domyślam że szkody były nie wielkie najprawdopodobniej zderzak.

 

Głupi zapomniałem spisać nr VIN, jutro zadzwonię jeszcze do niego to myślę że mi go prześle, przejdę się do miejscowego salonu BMW po wiadomości.

Oczywiście jak bede go miał to go tu wkleje.

 

Się rozpisałem. przepraszam

Opublikowano

podałeś wyniki dla wszystkich 320i i 318i

przykładowo dla 320i

ja sprecyzowałem do rocznika 2008-2011 i 170KM

http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/6-BMW/37-3er.html?fueltype=2&constyear_s=2008&constyear_e=2011&power_s=170&power_e=170&gearing=1&exactmodel=320i&powerunit=2

wynik 47 samochód - średnia 7,86

 

wydaje się teraz bardziej realistyczne dla zainteresowanego spalaniem

 

to samo 318i

http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/6-BMW/37-3er.html?fueltype=2&constyear_s=2008&constyear_e=2011&power_s=143&power_e=143&gearing=1&exactmodel=318i&powerunit=2

średnia 7.83

 

 

 

zatem szukaj 320i

Opublikowano

Wielkie dzieki panowie za pomoc. Troszke juz jasniej. Szukam auta tylko w DE bo tu mieszkam i w cenie do 12.000 € niestety wiekszosc to 318.

A moze ktos moze wypowiedziec sie na temat tych ogloszen:

 

www.mobile.de/pl/marka/bmw/model/320/vh ... 05665.html

 

Albo

 

www.mobile.de/pl/marka/bmw/model/318/vh ... 79337.html

 

Ten pierwszy to 320i ale ten drugi z kolei kusi pieknym wygladem i badz tu madry... :mad2:

Opublikowano (edytowane)

Niestety właśnie wróciłem z oddziału Bmw i powiedzieli że informacje o historii samochodu, przebiegu mogą udzielić tylko właścicielowi.

Rozkodowałem vin przez stronkę. Nie jestem pewien czy dobrze chociaż z grubsza się zgadza. rozpiska poniżej.

Także jestem ciekaw jak to jest z tym udzielaniem informacji(chyba że nie chcieli Polakowi udzielić :) )

 

Z nr. VIN wynika że to jest wersja 184KM, czytałem na forum że większość tych 163KM była programowo przestawiana z 184KM, A tyk 320d ED to był tak naprawde mały odsetek.

Tyko gdzie ten program 163KM wgrywali jak po VIN to nie jest 163KM?

 

Modellbezeichnung 320d

Ausführung Europa

Typschlüssel UY11

E-Code E91 (MUE)

Karosserie Touring

Lenkung links

Türen 5

Motor N47D20O1 - 2,00l (135kW)

Antrieb Heckantrieb

Getriebe manuell

Außenfarbe Tiefseeblau Metallic (A76)

Innenraum Stoff Vertex/anthrazit (EBAT)

Produktionsdatum 13.10.2010

Werk München

Code Serienausstattung Standard Equipment

S249A Multifunktion für Lenkrad Multifunction f steering wheel

S321A Exterieurumfänge in Wagenfarbe Exterior parts in vehicle color

S520A Nebelscheinwerfer Fog lights

S548A Kilometertacho Kilometer-calibrated speedometer

S851A Sprachversion deutsch Language version German

Code Sonderausstattung Optional Equipment

S1CAA Selektion COP relevanter Fahrzeuge Selection of COP relevant vehicles

S1CBA CO2 Umfang CO2 package

S1CCA Auto Start Stop Funktion Auto start/stop function

S1CDA Brake Energy Regeneration Brake Energy Regeneration

S216A Servolenkung-Servotronic HYDRO STEERING-SERVOTRONIC

S230A Zusatzumfang EU-spezifisch Extra package, EU-specific

S255A Sport-Lederlenkrad Airbag Sports leather steering wheel

S258A Bereifung mit Notlaufeigenschaften Tire with run-flat functionality

S2SYA BMW LM Rad Sternspeiche 283 BMW LA wheel, star spoke 283

S302A Alarmanlage Alarm system

S313A Aussenspiegel Anklappfunktion Fold-in outside mirror

S320A Entfall Modellschriftzug Deleted, model lettering

S346A Chrome Line Exterieur Chrome Line exterieur

S3AAA Dachreling schwarz Roof railing black

S417A Sonnenschutzrollo Tür hinten Roller sun vizor, rear door

S418A Gepäckraumpaket Luggage compartment package

S423A Fussmatten Velours Floor mats, velours

S428A Warndreieck und Verbandstasche Warning triangle and first aid kit

S431A Innenspiegel automatisch abblendend Interior mirror with automatic-dip

S464A Skisack Ski bag

S493A Ablagenpaket Storage compartment package

S494A Sitzheizung Fahrer/Beifahrer Seat heating driver/passenger

S4ABA Edelholzausführung Nussbaumwurzel Fine wood trim burr walnut

S502A Scheinwerferreinigungsanlage Headlight cleaning system

S508A Park Distance Control (PDC) Park Distance Control (PDC)

S521A Regensensor Rain sensor

S522A Xenon-Licht Xenon Light

S534A Klimaautomatik Automatic air conditioning

S540A Geschwindigkeitsregelung Cruise control

S563A Lichtpaket Light package

S5DCA Kopfstützen im Fond klappbar Rear-seat headrests, folding

S606A Navigationssystem Business Navigation system Business

S612A BMW Assist BMW Assist

S615A Erweiterte BMW Online Information Expanded BMW Online Information

S616A BMW Online BMW Online

S633A Vorbereitung Handy Business Preparation, mobile phone, Business

S672A CD-Wechsler 6-fach CD changer for 6 CDs

S688A HARMAN/KARDON SURROUND SOUND SYSTEM HARMAN/KARDON SURROUND SOUND SYSTEM

S698A Area-Code 2 für DVD Area-Code 2 for DVD

S6AAA BMW TeleServices BMW TeleServices

S6ABA Steuerung Teleservices Control for Teleservices

S6FLA USB-/Audio-Schnittstelle USB/Audio interface

S6VCA Steuerung Combox Control for Combox

P735A Basic Package Basic Package

P7R9A Edition Fleet James Fleet

S7SNA Navi Business/Handyvorber. Bluetooth Nav Business/cellph. prep. Bluetooth

L801A Länderausführung Deutschland National Version Germany

S843A Leistungsreduzierung Power reduction

S863A Händlerverzeichnis Europa Retailer Directory Europe

S879A Bordliteratur deutsch On-board vehicle literature German

S8SCA Freischaltung Telematik länderspez. Telematics access request,country-spec.

S8SPA Steuerung COP Control unit COP

S8TLA Tagfahrlicht Front und Hech aktiv

S8TNA Tagfahrlicht über Lichtmenü

P9BFA Navigation Package Navigation Package

Edytowane przez falconus
Opublikowano
Najlepiej wypróbuj oba warianty w tej samej wersji (skrzynia, wyposażenie mniej więcej to samo). I to i to ma 4 cylindry, więc dużej różnicy ani szału nie ma ale E90 SE 320i automat, którą posiadam mam wystarczająco mocy jak na codzienne użytkowanie (właściwie to nie wyobrażam sobie tego auto z słabszym silnikiem). Jedyną inna wersją E90 jaką miałem przyjemność kierować była 330i se z manualną skrzynią i jest to zupełnie inne auto ale tam już wir w baku.
Opublikowano

Panowie

 

Na co zwrócić szczególną uwagę kupując E92 330d auto z udokumentowanym przebiegiem na poziomie 200kkm? Serwisowany w ASO.

Opublikowano
Panowie

 

Na co zwrócić szczególną uwagę kupując E92 330d auto z udokumentowanym przebiegiem na poziomie 200kkm? Serwisowany w ASO.

Zależy jaki rocznik. W n57 do wymiany jest rozrząd. Chyba ze juz go wymieniono.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Panowie

 

Na co zwrócić szczególną uwagę kupując E92 330d auto z udokumentowanym przebiegiem na poziomie 200kkm? Serwisowany w ASO.

Zależy jaki rocznik. W n57 do wymiany jest rozrząd. Chyba ze juz go wymieniono.

No tak, moja wina. Zarejestrowny po raz pierwszy na poczatku 2007 roku. Z tego co wiem to bedzie silnik M57.

Opublikowano

wie ktoś może dlaczego ograniczali moc tych samochodów 184km na 163km?

Widzę że nawet to jest w wyposażeniu dodatkowym ujęte, za to jeszcze zapłacono.

Opublikowano
Panowie, pytałem o benzynke :oops: ale dzisiaj przejechałem się 318d 143KM 2009r w automacie i powiem szczerze, że jechało się bardzo przyjemnie i do tego jeszcze te spalanie :lol: Autko ma przebieg 137tyś i teraz pytanie kiedy zaczynają się problemy z typowymi dla diesli usterkami, turbina, wtryski, rozrząd itp. Wiem, że wszystko zależy od użytkowania ale powiedzmy, że auto ma autentyczny przebieg to kiedy można spodziewać się pierwszych problemów.
Opublikowano
wie ktoś może dlaczego ograniczali moc tych samochodów 184km na 163km?

Widzę że nawet to jest w wyposażeniu dodatkowym ujęte, za to jeszcze zapłacono.

Sprawy podatkowe w niektórych krajach.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Silnik pracuje bardzo cicho, bez żadnych dodatkowych dźwięków a z tego co słyszałem to rozrząd najpierw zaczyna hałasować i w następstwie do wymiany natomiast tutaj jest cicho i sam nie wiem. Troche strach o koszty tym bardziej w DE. Dwumasa odpada bo automacik ale reszta... Poniżej link do ogłoszenia

 

http://www.mobile.de/pl/marka/bmw/model/318/vhc:car,cnt:de,pgn:1,pgs:50,srt:date,sro:desc,mke:bmw,mdl:3__bmw_er_series,frn:2009-01,prx:12001,ful:diesel,mlx:150000,pwn:96,cli:automatic_climatisation,dmg:false,vcg:estatecar/pg:vipcar/193383168.html

 

Auto praktycznie stoi 2km od mojego domu także to duży plus. Jak możesz wyrazić opinie na temat tego auta to będę wdzięczny.

Opublikowano
Tak ja pisze kolega wyzej. Kup , ale przy pierwszej okazji jak bedziesz w pl to wymien lancuch - koszt ok 4000 pln. To wszystko w tym silniku :cool2:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano

I decyzja zapadla!!! Jednak diesel :D Policzylem sobie koszty i ...:

Przy zalozeniu, ze przejade rocznie 20.000km, spalanie o ok. 2l mniejsze od benzynki i koszt ON mniejszy o ok. 0.23€/l to oszczednosc wynosi ok. 880€ rocznie!!! Odliczajac wyzszy podatek o ok. 100€ to oszczednosc netto to ok. 780€/rok.

Kwota robi sie spora, takze chyba koniec gdybania benzyna czy diesel . :lol:

Jesli sie myle prosze o korekte.

Opublikowano
Tak ja pisze kolega wyzej. Kup , ale przy pierwszej okazji jak bedziesz w pl to wymien lancuch - koszt ok 4000 pln. To wszystko w tym silniku :cool2:

nie 4000 tylko 3000 a ostatni to nawet wyszedł 2900.

Opublikowano
Zgadza się ale to są wyliczenia przy modelu idealnym czyli bez usterek. W rok "zaoszczędzisz" na rozrząd :cool2: Jedynie jak coś w dizlu klęknie to zazwyczaj koszta są większe niż w benzynie. Wybór należy do Ciebie
Opublikowano

Tym bardziej diesel, skoro ceny naprawy spadaja.

Jeszcze jedno pytanko, na oryginalnych czesciach BMW wymienia sie rozrzad czy stosuje sie tez zamienniki (ale na tym to chyba nie oszczedzac)?

Opublikowano

Co do porownania to pewnie masz racje ale banzyna R4 z bezposrednim wtryskiem paliwa tez nie jest bez wad, cewki itp. Jak czytalem o problemach kolegow ktorzy maja benzyne i pisali o braku mocy, szarpaniu itp. to problemy wydaja sie byc podobne do diesli, moze naprawa jest tansza ale benzyna rowniez potrafi uderzyc po kieszeni.

Z drugiej strony, ktory nowoczesny silnik jest bez wad???

Opublikowano
K8v8M a co powiesz o tym silniku M57?

Ma opinie trwałego, ale nie wiem czy to aby nie wynika z faktu, ze mało kto go ma. W kazdym razie nie spotkałem sie z jakimiś typowymi poważnymi problemami.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
W benzynie teraz też dochodzi NOX i całe to badziewie, więc uciekanie od DPF też nie ma zbyt dużego sensu. Kwestia tylko w tym co droższe. Prawda jest taka, że wszystkie nowe samochody wymgają napraw. Moja rada, nie kupuj auto za maksymalny budżet :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.