Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Posłuchaj czy łańcuch rozrządu nie szura. Jesli tak to masz argument do zbicia ceny. Łańcuch należy wymienić licz sie z wydatkiem ok 3 tysięcy (w Polsce ) chyba ze juz był wymieniony w tym egzemplarzu.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Odpowiedzi 15,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Witam. Na początku chciałbym się przedstawić bo jestem nowy na forum.

Na imię mam Mateusz ale przyjaciele wołają na mnie kopciuch.

W temacie bmw jestem zielony, gdyż nigdy jeszcze nie posiadałem.

Lecz w końcu nadszedł ten dzień, bardzo chciałbym mieć BMW. Od zawsze bardzo podobały mi się estetycznie, ale do rzeczy.

 

Chciałbym nabyć ten egzemplarz:

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=252615929&asrc=st

 

Jutro jadę go oglądać, i chciałbym spytać was, doświadczonych na co powinienem zwracać szczególną uwagę? O co pytać sprzedawcę?

Proszę i jakieś rady i ogólnie co sądzicie o tym cacku :)

 

Pozdrawiam serdecznie

Kopciuch

 

peirwsze co ja bym sprawdzil to ktory to rok produkcji ;) napisane jest 1ste inschrijving czyli pierwsza rejestracja, a to nie to samo co rok produkcji....ja sie naciąłem dokladnie tak samo ;) myslalem,ze kupuje auto z kwietnia 2010 a okazalo sie rok starsze ;)

Auto z motorem, ktory chcesz kupic moze miec problemy z łancuchem rozrzadu, dokladnie posluchaj jak chdzi silnik bedac rozgrzanym. Sprawdz czy auto trzyma obroty, no i jak ktos go wczeniej zamulal, mozesz miec problemy-przy tym przebigu- z fitrem czastek stalych. Sprawdz tez czy opony nie ząbkuja,zdarza sie to dosc czesto-przynajmniej ja w swoich dwoch e90 tak mialem. No i standartowo - czy nic nie telepie przy hamowaniu przy jezdzie przy roznych predkosciach itd. Zreszta gwarancje bedziesz mial, a jak cos sie porypie to dajesz do serwisu ;)

Opublikowano
Auto stoi w Niemczech u jakiegoś pośrednika czy coś, ten znajomy jest raczej uczciwy, ojciec miał od niego już 2 auta i ogólnie raczej by nas nie kantował. Cena jest taka że nawet przy wymianie całego silnika po cenie z allegro i tak wyjdzie dosyć tanio. I dlatego jestem aż tak zdziwiony bo auto jest podobno igła i tylko chodzi o ten przerywający silnik. Czy to może być tak duży kłopot? Miał już ktoś do czynienia z wymiana silnika?(zakładam najgorszą opcje) czy to jest bardzo klopotliwa sprawa i czy trudno dostać taki silnik?

nie rozumiem ludzi, ktorzy chca sie pachac w jakies auta, ktore tak naprawde nei sa kompletnie pewne. I ze niby po sprowadzeniu auta do pl temu handlarzowi bedzie sie jeszcze oplacalo go sprzedac ? ? a Tobie jeszcze silnik wymieniac? i jeszcze nie bedzie to taka zla cena ? to ja juz nie wiem co Ty za auto chcesz kupic ? daje ten handlarz jakas gwarancje rozruchowa? bo skoro jakis znajomy to nie powinien kantowac i powinien byc pewien tego co sprzedaje. poszukaj aut w niemczech na choćby mobile.de i zobaczysz jakie sa ceny i przebiegi-porownasz ceny w pl i w de i sam zadecydujesz ;)

Opublikowano

W aukcji jest napisane że jest to wersja po lifcie, ktoś mi powiedział że liftowali ten egzemplarz właśnie od 2010 roku więc to się chyba zgadza, jednakże tak czy siak sprawdzę to. Co do DPFu, i tak zamierzam go usunąć i przy okazji zrobić chip ;) Ogólnie liczę się z tym że rozrząd pewnie będzie do wymiany, więc jestem przygotowany na ewentualne wydatki z tym związane.

Dzięki Panowie :)

Opublikowano
W aukcji jest napisane że jest to wersja po lifcie, ktoś mi powiedział że liftowali ten egzemplarz właśnie od 2010 roku więc to się chyba zgadza, jednakże tak czy siak sprawdzę to. Co do DPFu, i tak zamierzam go usunąć i przy okazji zrobić chip ;) Ogólnie liczę się z tym że rozrząd pewnie będzie do wymiany, więc jestem przygotowany na ewentualne wydatki z tym związane.

Dzięki Panowie :)

sporo za to wszystko zabulisz ;) a jak auto na gwarancji bedzie i cokolwiek przy silniku bedziez grzebal-mowie o dpf'ie i rozrzadzie, gwarancja idze sie walic :)

 

najlepiej popros i VIN, da sie go przeciez rozkodowac

Opublikowano
W aukcji jest napisane że jest to wersja po lifcie, ktoś mi powiedział że liftowali ten egzemplarz właśnie od 2010 roku więc to się chyba zgadza, jednakże tak czy siak sprawdzę to. Co do DPFu, i tak zamierzam go usunąć i przy okazji zrobić chip ;) Ogólnie liczę się z tym że rozrząd pewnie będzie do wymiany, więc jestem przygotowany na ewentualne wydatki z tym związane.

Dzięki Panowie :)

sporo za to wszystko zabulisz ;) a jak auto na gwarancji bedzie i cokolwiek przy silniku bedziez grzebal-mowie o dpf'ie i rozrzadzie, gwarancja idze sie walic :)

 

najlepiej popros i VIN, da sie go przeciez rozkodowac

 

Chłopie, wyobrażasz sobie jeździć przez rok czasu półtoratonową paką ze 136PK i 300 NM?

Mnie się to średnio widzi ;D Ta gwarancja i tak kosztuje 300 euro, więc sobie po prostu ją odpuszczę skoro od razu mam zamiar robić chip etc.

Jutro to autko jadę tylko obejrzeć bo mam na oku jeszcze jeden egzemplarz:

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=251591849&asrc=st

Vin oczywiście wezmę i rozkoduję go. Generalnie jeżeli autko będzie prezentować się jak na zdjęciach i niczego złego się nie dopatrzę to w poniedziałek będę szczęśliwym (mam nadzieję) nabywcą :)

Opublikowano
W aukcji jest napisane że jest to wersja po lifcie, ktoś mi powiedział że liftowali ten egzemplarz właśnie od 2010 roku więc to się chyba zgadza, jednakże tak czy siak sprawdzę to. Co do DPFu, i tak zamierzam go usunąć i przy okazji zrobić chip ;) Ogólnie liczę się z tym że rozrząd pewnie będzie do wymiany, więc jestem przygotowany na ewentualne wydatki z tym związane.

Dzięki Panowie :)

sporo za to wszystko zabulisz ;) a jak auto na gwarancji bedzie i cokolwiek przy silniku bedziez grzebal-mowie o dpf'ie i rozrzadzie, gwarancja idze sie walic :)

 

najlepiej popros i VIN, da sie go przeciez rozkodowac

 

Chłopie, wyobrażasz sobie jeździć przez rok czasu półtoratonową paką ze 136PK i 300 NM?

Mnie się to średnio widzi ;D Ta gwarancja i tak kosztuje 300 euro, więc sobie po prostu ją odpuszczę skoro od razu mam zamiar robić chip etc.

Jutro to autko jadę tylko obejrzeć bo mam na oku jeszcze jeden egzemplarz:

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=251591849&asrc=st

Vin oczywiście wezmę i rozkoduję go. Generalnie jeżeli autko będzie prezentować się jak na zdjęciach i niczego złego się nie dopatrzę to w poniedziałek będę szczęśliwym (mam nadzieję) nabywcą :)

 

odpuszczasz sobie gwarancje,ok ..... ale masz pojecie jakie beda koszty jak cos sie popierdzieli np miesiac po kupnie? ;) nie lepiej wydac te 300 eur na gwarancje, pojezdzic, zobaczyc czy auto nadaje sie do robienia pozniej tego czipa, czy jest wystarczajaco sprawne technicznie, a pozniej go zrobic ;) pisze tak daltego, bo dwa razy juz kupowalem e90-raz 320d a raz 318i- i za kazdym razem nie minal nawet miesiac, a jechalem do serwisu z problemami z rozrzadem albo jakas czescia zwiazana z rozrzadem(nie wiem, moze mialem pecha) ale za kazdym razem dostawalem na auto albo rok(w przypadku 320d) albo 2 lata gwarancji(w przypadku 318i) wiec niby auta tez powinny byc porzadnie przygotowane, co ? :) ja najzwyczajniej wole dmuchac na zimne, bo wiem czym to moze "pachniec" ;) PZDR

Opublikowano

 

Chłopie, wyobrażasz sobie jeździć przez rok czasu półtoratonową paką ze 136PK i 300 NM?

Mnie się to średnio widzi ;D Ta gwarancja i tak kosztuje 300 euro, więc sobie po prostu ją odpuszczę skoro od razu mam zamiar robić chip etc.

Jutro to autko jadę tylko obejrzeć bo mam na oku jeszcze jeden egzemplarz:

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=251591849&asrc=st

Vin oczywiście wezmę i rozkoduję go. Generalnie jeżeli autko będzie prezentować się jak na zdjęciach i niczego złego się nie dopatrzę to w poniedziałek będę szczęśliwym (mam nadzieję) nabywcą :)

 

odpuszczasz sobie gwarancje,ok ..... ale masz pojecie jakie beda koszty jak cos sie popierdzieli np miesiac po kupnie? ;) nie lepiej wydac te 300 eur na gwarancje, pojezdzic, zobaczyc czy auto nadaje sie do robienia pozniej tego czipa, czy jest wystarczajaco sprawne technicznie, a pozniej go zrobic ;) pisze tak daltego, bo dwa razy juz kupowalem e90-raz 320d a raz 318i- i za kazdym razem nie minal nawet miesiac, a jechalem do serwisu z problemami z rozrzadem albo jakas czescia zwiazana z rozrzadem(nie wiem, moze mialem pecha) ale za kazdym razem dostawalem na auto albo rok(w przypadku 320d) albo 2 lata gwarancji(w przypadku 318i) wiec niby auta tez powinny byc porzadnie przygotowane, co ? :) ja najzwyczajniej wole dmuchac na zimne, bo wiem czym to moze "pachniec" ;) PZDR

 

 

Dzisiaj byłem obejrzeć to autko i stwierdziłem że jednak zostawię gwarancje. Auto jednak ma 105kW i 320NM a nie 100kW i 300NM jak było napisane. Zachowywało się wystarczająco dynamicznie jak dla mnie. Posłuchałem Panowie waszych rad i sprawdziłem czy łańcuch rozrządu nie wydaje żadnych dźwięków, sprawdziłem jak kabina reaguje hamulce i vin szybko sprawdziłem na internecie. Z łańcuchem wydaje mi się że jest wszystko w porządku, widziałem filmiki na internecie jak u niektórych strasznie głośno chodzą i jest to ponoć "normalne", ale w tym aucie wszystko cichutko. Któryś z was mnie przestrzegał żeby sprawdzić także rok produkcji, okazuje się że jednak 2010.

 

A teraz mam do was pytanko, czy jeżeli będę chciał dograć sobie język polski to będzie ingerować to z gwarancją??

Opublikowano

 

Chłopie, wyobrażasz sobie jeździć przez rok czasu półtoratonową paką ze 136PK i 300 NM?

Mnie się to średnio widzi ;D Ta gwarancja i tak kosztuje 300 euro, więc sobie po prostu ją odpuszczę skoro od razu mam zamiar robić chip etc.

Jutro to autko jadę tylko obejrzeć bo mam na oku jeszcze jeden egzemplarz:

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=251591849&asrc=st

Vin oczywiście wezmę i rozkoduję go. Generalnie jeżeli autko będzie prezentować się jak na zdjęciach i niczego złego się nie dopatrzę to w poniedziałek będę szczęśliwym (mam nadzieję) nabywcą :)

 

odpuszczasz sobie gwarancje,ok ..... ale masz pojecie jakie beda koszty jak cos sie popierdzieli np miesiac po kupnie? ;) nie lepiej wydac te 300 eur na gwarancje, pojezdzic, zobaczyc czy auto nadaje sie do robienia pozniej tego czipa, czy jest wystarczajaco sprawne technicznie, a pozniej go zrobic ;) pisze tak daltego, bo dwa razy juz kupowalem e90-raz 320d a raz 318i- i za kazdym razem nie minal nawet miesiac, a jechalem do serwisu z problemami z rozrzadem albo jakas czescia zwiazana z rozrzadem(nie wiem, moze mialem pecha) ale za kazdym razem dostawalem na auto albo rok(w przypadku 320d) albo 2 lata gwarancji(w przypadku 318i) wiec niby auta tez powinny byc porzadnie przygotowane, co ? :) ja najzwyczajniej wole dmuchac na zimne, bo wiem czym to moze "pachniec" ;) PZDR

 

 

Dzisiaj byłem obejrzeć to autko i stwierdziłem że jednak zostawię gwarancje. Auto jednak ma 105kW i 320NM a nie 100kW i 300NM jak było napisane. Zachowywało się wystarczająco dynamicznie jak dla mnie. Posłuchałem Panowie waszych rad i sprawdziłem czy łańcuch rozrządu nie wydaje żadnych dźwięków, sprawdziłem jak kabina reaguje hamulce i vin szybko sprawdziłem na internecie. Z łańcuchem wydaje mi się że jest wszystko w porządku, widziałem filmiki na internecie jak u niektórych strasznie głośno chodzą i jest to ponoć "normalne", ale w tym aucie wszystko cichutko. Któryś z was mnie przestrzegał żeby sprawdzić także rok produkcji, okazuje się że jednak 2010.

 

A teraz mam do was pytanko, czy jeżeli będę chciał dograć sobie język polski to będzie ingerować to z gwarancją??

nie wiem co mowi Twoja gwarancja, ale u mnie moge we wlasnym zakresie dokonywac pewnych zmian w kompie i w navi bez utraty gwarancji ( glownie w gwarancji chodzi o silnik-tak przynajmniej u mnie jest)

Opublikowano

Witam wszystkich,

właśnie planuje zakupić moje pierwsze BMW (Seria 1 - E87 120d polift lub Seria 3 - E90 320d polift). Nie mam żadnego doświadczenia z BMW aktualnie posiadam Audi A3 8L 1.9 TDI.

W związku z tym mam pytanie o E90. Do dyspozycji mam kwotę do 45 tys pln. Realnie patrząc warto za tą kwotę szukać E90 320d polift (rok 2008 lub 2009, ksenony, navi)?

Wiadomo trupa lub składaka po dzwonie nie chce, więc jesli odradzicie to skupie się na E87 :)

 

Jesli chodzi o eksploatacje to:

- głownie miasto, jestem z Białegostoku więc wszędzie w mieście mam blisko

- ok 1-2 razy w miesiącu trasa do Warszawy (200 km w jedną stronę)

- samochodem też będzie jeździła małżonka :)

- 177KM w E90 320d to dla mnie wystarczająco - chyba że przy powyższych wymaganiach polecacie inną konfigurację/silnik

Opublikowano
Do takiej kwoty to zadbanego e90 lci nie znajdziesz raczej. Szukał bym e90pre lci, lub serii 1
Opublikowano
Witam wszystkich,

właśnie planuje zakupić moje pierwsze BMW (Seria 1 - E87 120d polift lub Seria 3 - E90 320d polift). Nie mam żadnego doświadczenia z BMW aktualnie posiadam Audi A3 8L 1.9 TDI.

W związku z tym mam pytanie o E90. Do dyspozycji mam kwotę do 45 tys pln. Realnie patrząc warto za tą kwotę szukać E90 320d polift (rok 2008 lub 2009, ksenony, navi)?

Wiadomo trupa lub składaka po dzwonie nie chce, więc jesli odradzicie to skupie się na E87 :)

 

Jesli chodzi o eksploatacje to:

- głownie miasto, jestem z Białegostoku więc wszędzie w mieście mam blisko

- ok 1-2 razy w miesiącu trasa do Warszawy (200 km w jedną stronę)

- samochodem też będzie jeździła małżonka :)

- 177KM w E90 320d to dla mnie wystarczająco - chyba że przy powyższych wymaganiach polecacie inną konfigurację/silnik

 

no i zapomnij raczej o dieslu. Filtr DPF zatkasz szybciej niz Ci sie wydaje. Ja na Twoim miejscu szukalbym e90 przed liftem, z lepszym wyposazeniem i z silnikiem benzynowym. E87 i e90 to dwa rozniej wielkosci auta....zalezy do czego go tak naprawde bedziesz potrzebowal, z kim jezdzil, co przewozil ... itd.

Opublikowano
Do takiej kwoty to zadbanego e90 lci nie znajdziesz raczej. Szukał bym e90pre lci, lub serii 1

 

Dzięki za podpowiedz.

 

Witam wszystkich,

właśnie planuje zakupić moje pierwsze BMW (Seria 1 - E87 120d polift lub Seria 3 - E90 320d polift). Nie mam żadnego doświadczenia z BMW aktualnie posiadam Audi A3 8L 1.9 TDI.

W związku z tym mam pytanie o E90. Do dyspozycji mam kwotę do 45 tys pln. Realnie patrząc warto za tą kwotę szukać E90 320d polift (rok 2008 lub 2009, ksenony, navi)?

Wiadomo trupa lub składaka po dzwonie nie chce, więc jesli odradzicie to skupie się na E87 :)

 

Jesli chodzi o eksploatacje to:

- głownie miasto, jestem z Białegostoku więc wszędzie w mieście mam blisko

- ok 1-2 razy w miesiącu trasa do Warszawy (200 km w jedną stronę)

- samochodem też będzie jeździła małżonka :)

- 177KM w E90 320d to dla mnie wystarczająco - chyba że przy powyższych wymaganiach polecacie inną konfigurację/silnik

 

no i zapomnij raczej o dieslu. Filtr DPF zatkasz szybciej niz Ci sie wydaje. Ja na Twoim miejscu szukalbym e90 przed liftem, z lepszym wyposazeniem i z silnikiem benzynowym. E87 i e90 to dwa rozniej wielkosci auta....zalezy do czego go tak naprawde bedziesz potrzebowal, z kim jezdzil, co przewozil ... itd.

 

Samochodem będę jeździł razem z małżonką (zwykłe użytkowanie: do biura, po mieście; do Warszawy do klientów 2 razy w miesiącu). Nie potrzebujemy dużego auta. Więc myślę, że E87 by nam starczyło, a E90 to nawet trochę nad wyrost.

Dzięki za info z filterm DPF. Wiedziałem że jest tylko nie wiedziałem jak to będzie przy moich przebiegach. Ja robię ok. 800/1000 km w miesiącu (1 tankowanie, gdy nie jadę w żadna trasę), gdy jadę do Warszawy to trzeba doliczyć ok 400 km na jeden wypad. (1 wypad w miesiącu = ok. 1200 km, 2 wypady w miesiącu = ok. 1600 km). Wcześniej tego nie analizowałem, teraz dałeś mi do myślenia z filtrem DPF.

Opublikowano

no i jezeli nie zalezy Ci na za duzej mocy, tak okolo 143KM, kupilbym silnik wolnossacy (bez turbiny).-zawsze to jedna rzecz mniej do zepsucia ;) a jak wiadomo naprawa (lub troszke tansza regeneracja) sporo kosztuje.

O filtrach DPF poczytaj w necie, sporo tam info na ten temat.

Opublikowano

Po części kolega się myli. Bo dpf w BMW jest bardzo dobry. Sam mam i używam N47 bez żadnych problemów na krótkich dystansach po mieście, z tym, że trzeba mieć jeszcze głowę na karku i odrobinę chęci.

Wystarczy odpowiedzieć sobie na pytanie, czy 'znasz' się na tyle, żeby wyłapać, że Twój silnik chodzi ( brzmi ) nagle inaczej? I czy masz chęci żeby w razie konieczności zrobić coś z tym wieczorem? Z tym, że jeśli kupisz dobrego diesla, a będziesz czasami chociaż jeździł na jakieś przejażdżki, nie będzie problemu i nie musisz zawracać sobie tym głowy, bo nie będzie problemu. Natomiast jeśli dzień w dzień będziesz walił po 5km i ani trochę więcej, to będziesz musiał systematycznie co powiedzmy miesiąc albo rzadziej, w zależności od tego, jakie to będą przebiegi dzienne, urządzać sobie przepalenia dpf'a. W zasadzie same auto Ciebie o tym poinformuje, bo będziesz słyszał po samym silniku ( między 3-4k rpm ) słyszysz bardzo wyraźny warkot silnika, bardziej gardłowy/basowy, od razu będziesz wiedział, o czym piszę. Wtedy jest czas na przejażdżkę. Do tego jak robisz to systematycznie, to wcale nie trzeba długich przebiegów na wypalenie.

 

Jeszcze raz powtórzę na koniec, jeżdżę po mieście na krótkich dystansach od 2lat, auto już ponad 200k km na blacie i nie ma problemów. Z tym, że ja wiem, czym jeżdżę i wiem, że auto nie ma 300k, 400k czy też iluś tam km przebiegu. I drugie, że od czasu do czasu przejadę gdzieś kawałek dalej. Pytanie tylko, ile za takie jesteś w stanie dać, bo za 45k pln nikt Ci takiego po lifcie z dobrym wyposażeniem nie odda. Musisz odpuścić z rocznikiem, za tą kasę 2007, jak trochę dorzucisz, może 2008. Z tym, że ja pisze o N47, czyli praktycznie 2008 ( chyba od 09.2007 ) w górę, a o M47 nie będę się mądrował, bo nie miałem.

Opublikowano
Witam wszystkich,

właśnie planuje zakupić moje pierwsze BMW (Seria 1 - E87 120d polift lub Seria 3 - E90 320d polift). Nie mam żadnego doświadczenia z BMW aktualnie posiadam Audi A3 8L 1.9 TDI.

W związku z tym mam pytanie o E90. Do dyspozycji mam kwotę do 45 tys pln. Realnie patrząc warto za tą kwotę szukać E90 320d polift (rok 2008 lub 2009, ksenony, navi)?

Wiadomo trupa lub składaka po dzwonie nie chce, więc jesli odradzicie to skupie się na E87 :)

 

Jesli chodzi o eksploatacje to:

- głownie miasto, jestem z Białegostoku więc wszędzie w mieście mam blisko

- ok 1-2 razy w miesiącu trasa do Warszawy (200 km w jedną stronę)

- samochodem też będzie jeździła małżonka :)

- 177KM w E90 320d to dla mnie wystarczająco - chyba że przy powyższych wymaganiach polecacie inną konfigurację/silnik

Kup jedynkę. Jeździ sie fajniej i kupisz nowszy model. Moze sie uda 116i/118i z rocznika 2010 (koniecznie pojemność 2.0 a nie 1,6) a nawet moze ciut młodszy.

Diesel w mieście bez automatu jest męczący i nie daje tyle frajdy z jazdy.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
no i jezeli nie zalezy Ci na za duzej mocy, tak okolo 143KM, kupilbym silnik wolnossacy (bez turbiny).-zawsze to jedna rzecz mniej do zepsucia ;) a jak wiadomo naprawa (lub troszke tansza regeneracja) sporo kosztuje.

O filtrach DPF poczytaj w necie, sporo tam info na ten temat.

 

Dzięki, zwrócę na to uwagę. O DPF jak najbardziej poczytam, thx.

 

Po części kolega się myli. Bo dpf w BMW jest bardzo dobry. Sam mam i używam N47 bez żadnych problemów na krótkich dystansach po mieście, z tym, że trzeba mieć jeszcze głowę na karku i odrobinę chęci.

Wystarczy odpowiedzieć sobie na pytanie, czy 'znasz' się na tyle, żeby wyłapać, że Twój silnik chodzi ( brzmi ) nagle inaczej? I czy masz chęci żeby w razie konieczności zrobić coś z tym wieczorem? Z tym, że jeśli kupisz dobrego diesla, a będziesz czasami chociaż jeździł na jakieś przejażdżki, nie będzie problemu i nie musisz zawracać sobie tym głowy, bo nie będzie problemu. Natomiast jeśli dzień w dzień będziesz walił po 5km i ani trochę więcej, to będziesz musiał systematycznie co powiedzmy miesiąc albo rzadziej, w zależności od tego, jakie to będą przebiegi dzienne, urządzać sobie przepalenia dpf'a. W zasadzie same auto Ciebie o tym poinformuje, bo będziesz słyszał po samym silniku ( między 3-4k rpm ) słyszysz bardzo wyraźny warkot silnika, bardziej gardłowy/basowy, od razu będziesz wiedział, o czym piszę. Wtedy jest czas na przejażdżkę. Do tego jak robisz to systematycznie, to wcale nie trzeba długich przebiegów na wypalenie.

 

Jeszcze raz powtórzę na koniec, jeżdżę po mieście na krótkich dystansach od 2lat, auto już ponad 200k km na blacie i nie ma problemów. Z tym, że ja wiem, czym jeżdżę i wiem, że auto nie ma 300k, 400k czy też iluś tam km przebiegu. I drugie, że od czasu do czasu przejadę gdzieś kawałek dalej. Pytanie tylko, ile za takie jesteś w stanie dać, bo za 45k pln nikt Ci takiego po lifcie z dobrym wyposażeniem nie odda. Musisz odpuścić z rocznikiem, za tą kasę 2007, jak trochę dorzucisz, może 2008. Z tym, że ja pisze o N47, czyli praktycznie 2008 ( chyba od 09.2007 ) w górę, a o M47 nie będę się mądrował, bo nie miałem.

 

Dzięki za dobrą odpowiedz i wyjaśnienie. Jeśli chodzi o "znanie się" to oczywiście teraz się nie znam, i z pewnością ciężko mi będzie usłyszeć przy zakupie. Ale w trakcie używania - o samochód jak zawsze trzeba dbać i nie będzie dla mnie problemu aby zadbać o DPF - dzięki wyjaśnieniu wiem co robić i na co zwracać uwagę (bez tego pewnie bym nie wiedział i zapchał). W Białymstoku mamy obwodówkę i 30km ekspresówki na wyjeździe do Warszawy, więc w razie czego mam gdzie przepalić (no może zimą przy zaśnieżeniu będzie trzeba trochę uważać :) )

 

Interesował mnie bardziej N47, więc teraz wiem że gdybym chciał E90 w dobrym stanie i wyposażeniu to musiałbym dołożyć. A czy dużo? ok. 5, 10, 15 tys PLN?

Opublikowano
Witam wszystkich,

właśnie planuje zakupić moje pierwsze BMW (Seria 1 - E87 120d polift lub Seria 3 - E90 320d polift). Nie mam żadnego doświadczenia z BMW aktualnie posiadam Audi A3 8L 1.9 TDI.

W związku z tym mam pytanie o E90. Do dyspozycji mam kwotę do 45 tys pln. Realnie patrząc warto za tą kwotę szukać E90 320d polift (rok 2008 lub 2009, ksenony, navi)?

Wiadomo trupa lub składaka po dzwonie nie chce, więc jesli odradzicie to skupie się na E87 :)

 

Jesli chodzi o eksploatacje to:

- głownie miasto, jestem z Białegostoku więc wszędzie w mieście mam blisko

- ok 1-2 razy w miesiącu trasa do Warszawy (200 km w jedną stronę)

- samochodem też będzie jeździła małżonka :)

- 177KM w E90 320d to dla mnie wystarczająco - chyba że przy powyższych wymaganiach polecacie inną konfigurację/silnik

 

Kup jedynkę. Jeździ sie fajniej i kupisz nowszy model. Moze sie uda 116i/118i z rocznika 2010 (koniecznie pojemność 2.0 a nie 1,6) a nawet moze ciut młodszy.

Diesel w mieście bez automatu jest męczący i nie daje tyle frajdy z jazdy.

 

No właśnie dzięki wcześniejszym postom, chyba się skłaniam ku Serii 1 (chociaż co Seria 3 to 3 :) ). Muszę Ci powiedzieć że jakbym znalazł 120d w automacie to byłbym zadowolony. Dzięki za info z silnikami.

Opublikowano
Po części kolega się myli. Bo dpf w BMW jest bardzo dobry. Sam mam i używam N47 bez żadnych problemów na krótkich dystansach po mieście, z tym, że trzeba mieć jeszcze głowę na karku i odrobinę chęci.

Wystarczy odpowiedzieć sobie na pytanie, czy 'znasz' się na tyle, żeby wyłapać, że Twój silnik chodzi ( brzmi ) nagle inaczej? I czy masz chęci żeby w razie konieczności zrobić coś z tym wieczorem? Z tym, że jeśli kupisz dobrego diesla, a będziesz czasami chociaż jeździł na jakieś przejażdżki, nie będzie problemu i nie musisz zawracać sobie tym głowy, bo nie będzie problemu. Natomiast jeśli dzień w dzień będziesz walił po 5km i ani trochę więcej, to będziesz musiał systematycznie co powiedzmy miesiąc albo rzadziej, w zależności od tego, jakie to będą przebiegi dzienne, urządzać sobie przepalenia dpf'a. W zasadzie same auto Ciebie o tym poinformuje, bo będziesz słyszał po samym silniku ( między 3-4k rpm ) słyszysz bardzo wyraźny warkot silnika, bardziej gardłowy/basowy, od razu będziesz wiedział, o czym piszę. Wtedy jest czas na przejażdżkę. Do tego jak robisz to systematycznie, to wcale nie trzeba długich przebiegów na wypalenie.

 

Jeszcze raz powtórzę na koniec, jeżdżę po mieście na krótkich dystansach od 2lat, auto już ponad 200k km na blacie i nie ma problemów. Z tym, że ja wiem, czym jeżdżę i wiem, że auto nie ma 300k, 400k czy też iluś tam km przebiegu. I drugie, że od czasu do czasu przejadę gdzieś kawałek dalej. Pytanie tylko, ile za takie jesteś w stanie dać, bo za 45k pln nikt Ci takiego po lifcie z dobrym wyposażeniem nie odda. Musisz odpuścić z rocznikiem, za tą kasę 2007, jak trochę dorzucisz, może 2008. Z tym, że ja pisze o N47, czyli praktycznie 2008 ( chyba od 09.2007 ) w górę, a o M47 nie będę się mądrował, bo nie miałem.

 

ja najzwyczajnniej chcialbym, zeby kolega, ktory bedzie kupowal auto i pisze,ze bedzie jezdzil nim w wiekszosci po miescie i nie mial wczesniej stycznosci z tymi autami, i byc moze z filtrami czastek stalych-nie mial w przyszlosci problemow zwiazanych z wyjezdzaniam w trase co jakis czas w celu przepalenia tegoz fitra, zeby nie musial sluchac,nasluchiwac kiedy silnik inaczej chodzi, itd., zeby najzwyczajniej nie musial sie tym w ogole martwic ;) ale skoro nie widzi w tym wiekszego problemu to oczywiscie,ze mozna i diesla z DPF'em kupic :)

Opublikowano
Nie ma rzeczy idealnych. 320i, te nowsze 170KM też są dosyć problematyczne. Nie jest to tak, że kupisz sobie benzynę N/A od BMW i jest luz. Ostatnio sam pytałem o ten właśnie silnik, nie jest tak kolorowo.
Opublikowano
Nie ma rzeczy idealnych. 320i, te nowsze 170KM też są dosyć problematyczne. Nie jest to tak, że kupisz sobie benzynę N/A od BMW i jest luz. Ostatnio sam pytałem o ten właśnie silnik, nie jest tak kolorowo.

 

dlatego w jednym z wczesnijszych postow pisalem o wersji benzynowej bez turbiny. Oczywiscie, brak turbiny nie moze oznaczac braku kolejnych klopotow, ale zawsze to jeden problem mniej ( nie zawsze przeciez tak musi byc, ze cos sie psuje ). Sam uklad bezposredniego wtrysku w nowszych wersjach benzyniakow moze, ale wcale nie musi, sprawiac problemy. Najprosciej mowiac, zawsze cos sie moze popierdzielic ;)

Opublikowano

a ja mam dpf i zastanawiam się nad jego wycięciem, w Krakowie tu gdzie mieszkam kosztuje to tysiąc złotych oczywiście że zmianą softu, a jezdze e91 2.0d, aha weź pod uwagę że silnik m47 taki jak mam jest mniej awaryjny niż n47 w którym pękają łańcuchy rozrządu i remont silnika to już grube koszty, w m47 jedynie turbina jest delikatna ale regeneracja i tak dużo taniej wychodzi niż remont silnika.

 

Wysłane z mojego GT-I9300

Opublikowano

strasznie śmierdzi spod auta na wolnych obrotach na postoju, poza tym wtedy nie będę musiał pilnować żeby auto przegonic raz na czas, i gdzie słyszałem że po wycieciu auto dostaje lepszego kopa, szybszy przelot spalin

 

Wysłane z mojego GT-I9300

Opublikowano
strasznie śmierdzi spod auta na wolnych obrotach na postoju, poza tym wtedy nie będę musiał pilnować żeby auto przegonic raz na czas, i gdzie słyszałem że po wycieciu auto dostaje lepszego kopa, szybszy przelot spalin

 

Wysłane z mojego GT-I9300

Fajnie, a inni dzięki temu dostaną raka płuc albo zawału serca

 

http://www.kardiolo.pl/wysoki_poziom_zanieczyszczenia_zwieksza_ryzyko_zawalu_serca.htm

 

Historie tanich napraw i bezawaryjnej pracy silnika M47 znajdziesz w linku w moim podpisie. Łącznie z historia gdy ktos wymieniał trzy razy turbo i sprzedał auto bo miał dość.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.