Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
A jak myślicie, jest więsza szansa na znalezienie zadbanej e90 2.0 163km czy 2.5 218km. Myślę, że to pierwsze ale jestem ciekaw Waszych opinii

2.5d jest 177km ,a nie 218 ,a szansa jest zawsze ale z pewnych rąk :wink:

  • Odpowiedzi 15,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Coś ci dzwoni ale nie wiesz w którym kościele
Opublikowano
rok produkcji tylko u nas jest taki ważny

autko ma rok modelowy 2009 i to liczy się np w Niemczech

może mi ktoś wyjaśnić to durne pojęcie rok modelowy. Dla mnie to tylko bełkot handlarzy do zaniżenia rocznika.

Znam pojęcia data produkcji i data pierwszej rejestracji.

Opublikowano
W niektórych markach co roku jest zmieniana jakaś drobna rzecz. Np w jakiejś wersji wyposażenia jest Bluetooth a wcześniej go nie było. Tak jest np w Chevrolecie. Zmiana jest np we wrześniu i auto ma oznaczenie roku natepnego. Chodzi o to żeby sie łatwiej poZbyc aut z porzedniego rocznika. BMW jednak ztcw takich metod nie stosuje i nie ma w tej marce pojęcia roku modelowego.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
A jak myślicie, jest więsza szansa na znalezienie zadbanej e90 2.0 163km czy 2.5 218km. Myślę, że to pierwsze ale jestem ciekaw Waszych opinii

2.5d jest 177km ,a nie 218 ,a szansa jest zawsze ale z pewnych rąk :wink:

Chodziło mi o benzynę 2,5 :wink:

Opublikowano

Nawet po naciągnieciu do 2009 roku, to nie pasuje wygląd auta do rocznika. W 2009 nie było jeszcze zewnetrznego E92 LCI!

Auta Coupe LCi są od marca 2010, a między listopadem 2009 a marcem 2010 wychodziły takie wersje przejściowe ze środkiem LCI i silnikiem 245PS (N57) (wiem bo sam taką miałem).

Samochód na pewno jest przedliftowy, silnik według mnie będzie to 231PS (M57). Sporo kasy ktoś wydał na dojście do LCI Mpakiet, ale zapomniał np. o lusterkach. W LCI powinny być "uszy słonia" :)

Bardzo podoba mi się natomiast środek.

 

PS: Felgi od serii F3x.

Opublikowano
Coś ci dzwoni ale nie wiesz w którym kościele

To dobrze że Ty jesteś taki oświecony i wszystko wyjaśniłeś :D

 

EdIT by MOD: Grzecznie Panowie :).

Opublikowano (edytowane)

Witam. Co do komisu Moto Lucy Przasnysz to po uprzednim telefonie do sprzedającego o

e90 320i automat(stoi cały czas na otomo..)i zapewnieniu, że to szwajcar i w ogóle lala to po przyjeździe to co zobaczyłem to masakra się okazała. Wnętrze jak w 30 letnim aucie. Wszystkie plastiki: drzwi, przy lewarku zmiany biegów itp. pozdzierane/pozbawione całkowicie gumowej powierzchni, uchwyt na kubek się nie wysuwał i cała klapka od niego była zmasakrowana jakimś śrubokrętem od próby podważania jej na siłę, uchwyt od podniesienia podłogi w bagażniku wpadł mi do środka przy próbie podniesienia jej : ) itd. A i w schowku znalazłem kartkę z zapisem o skasowaniu błędów o poduszkach i napinaczach, skasowaniu poduszek, jakiegoś czujnika i jeszcze coś tam było. Zapewnienie o autentyczności przebiegu 164tys. nie będę pisał i to, że Szwajcaria to piękny i bogaty kraj:) na podstawie oględzin tego egzemplarza nie polecam wycieczek tam, zwłaszcza tych dłuższych. edytowałem bo na małym kacu i pisząc z telefonu parę liter ominąłem :mad2:

Edytowane przez dorian21
Opublikowano
Aż sie ciśnie na usta "A nie mówiłem". Niech to będzie przestroga. Nie warto nawet oglądać aut od oszustów i analfabetów. Można sobie wyrobić opinie "o aucie" juz przy rozmowie telefonicznej ze sprzedającym. Ludzie z niska kultura osobistą najcześciej mają także niską kulturę techniczną i moralną. Oczywiscie zdarzają sie wyjątki, ale nie ma co na nie liczyć. Jesli ktos liczy na szczęście przy kupnie auta lepiej niech kupon kupi na totolotka.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
a ja uważam że właśnie trzeba oglądać jak najwięcej. Choćby od oszustów, żeby zobaczyć jak najwięcej egzemplarzy, żeby mieć porównanie i jak się trafi dobry egzemplarz to od razu się go rozpozna. Człowiek się uodporni na te wszystkie handlarskie historie i nie będzie się podpalał na duże chińskie felgi i full opcje. Nikt tu ekspertyzy na forum nie zrobi na podstawie 5 zdjęć wątpliwej jakości.
Opublikowano
Drodzy forumowicze, nie chcę śmiecić wątków zakładając niepotrzebne, ale czy te felgi warto czy nie bardzo:

http://allegro.pl/felgi-kola-bmw-3-e90-e46-18-runflat-rsc-rft-i4121073726.html

Wiem, że temat o wyborze E90, ale może mnie nie zjedziecie :)

 

Felgi w całkiem niezłym stanie, ale zastanowiłbym się dwa razy, zanim kupiłbym 18' na RF'ach. Możesz zapomnieć o komforcie, jeśli zdarza ci się jeździć po stereotypowych "polskich" drogach.

Opublikowano

Felgi ładne ale 18" i ROF... ja miałem 16" ROF i dla mnie osobiście to była tragedia, 18" nie-ROF jest 10x bardziej komfortowe + nie pływa w koleinach jak tamte...

Nie wiem czy warto dopłacać za opony, chyba, że Ci nie będą przeszkadzać, ja osobiście nigdy więcej ROF.

Zapytaj może bez opon pójdą, felgi wydają się być w ładnym stanie :)

http://imageshack.com/a/img835/9357/88pa.jpg
Opublikowano
Kwestia czy sam wzór felg ładny, jakoś nie do końca te upatrywałem :) Się zobaczy. Ja mam u siebie 16ki, zimówki na ROF i szczerze to jakoś bardzo nie narzekam, a Kraków nie należy do miast, w których drogi są dobre. Zgaduję, ale obojętne jakie felgi kupię, mogę do każdych założyć "zwykłe" opony, si?
Opublikowano
Drodzy forumowicze, nie chcę śmiecić wątków zakładając niepotrzebne, ale czy te felgi warto czy nie bardzo:

http://allegro.pl/felgi-kola-bmw-3-e90-e46-18-runflat-rsc-rft-i4121073726.html

Wiem, że temat o wyborze E90, ale może mnie nie zjedziecie :)

Drogi forumowiczu, ale w imię czego zaśmieciłeś ten wątek ? Wątków o felgach i oponach jest multum.

Jeden z wielu, widoczny na pierwszej stronie forum jest tutaj. viewtopic.php?f=70&t=242478 nawet nie trzeba użyć funkcji szukaj. :search: :duh:

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano (edytowane)

Posiadam trzy bmw w swojej rodzinie(320d 2006.05 163 km od 120- 230 tyś km od 2010 roku), (320d 2007.11 177 km od 100-158 tyś km, od 2011 roku), (118d 2009 od 102-123 tyś km 143 od 2013 roku) i czterech znajomych (2005-2006 320d 163 km, kupione rok temu, oraz 520d 177 km 2009, automaty kupione również rok temu).

 

Silnik 163 km słabszy dół, mniejsza kulturalna pracy, słaby dostęp do filtra powietrza, spalanie większe około 0,5-do 1 litra od silnika 177 km, szczególnie w mieście gdyż 177 km ma start stop i to dużo daje, da się przyzwyczaić:), choć niewątpliwie czasami wyłączam. Trasa przy powrocie z Niemiec po zakupie dokładnie z Monachium spalanie w 163 km 6,3 litra, 177 km 6 litrów, średnia prędkość 150 km/h! do Polskiej granicy, później spadła do około 130 km/h. tak czy tak spalanie bardzo dobre co mnie zaskoczyło zaraz po zakupie. Trasa Monachium- Jarosław drogą A4 a następnie E 4. Ponadto same plusy jednego jak i drugiego silnika!

Pobór oleju przy serwisowych wymianach co 30 tyś km to około 100 - 300 ml. Nie wymaga dolewek, aczkolwiek minimalnie ubytek widać. Przez ponad 100 tyś km, wymiony zamek w drzwiach, silnik wycieraczki tył, napinacz paska klinowego, przerwana ścieżka w I-drive, lutowanie koszt 20 zł. Zawieszenie dwa łączniki, aczkolwiek nie było słychać tłuczenia się.

Reasumując obydwa auta kupione po lizingach z książkami serwisowymi, oraz w stanie bdb, jedyne wady to bardzo drobne odpryski z kamyczków na masce.

Cena samochodów oczywiście około 10-20 tyś zł więcej niż na wszelkich portalach sprzedających samochody i proszę się nie łudzić że w Niemczech są tańsze auta, niż w Polsce tak nie jest! chyba że mają 200-300 tyś km i więcej. Ewentualnie są uszkodzone mechanicznie lub blacharsko, wtedy owszem tak jest i stąd sytuacja tańszych aut w Polsce. Proszę także wziąć pod uwagę iż do Niemiec trzeba dojechać i wrócić co minimalnie kosztuje 2000 zł a następnie zapłacić wszystkie opłaty w kraju co przy 320d w wieku 3-4 lata daje jakieś 4-5 tyś zł lub więcej jeśli dodamy ubezpieczenie ( akcyza, zwolnienie z podatku vat , opłata ekologiczna, przegląd, dowód pojazdu, karta pojazdu, ubezpieczenie). Podkreślę jeszcze iż auta z przebiegami powyżej 200 tyś km potrafią tam naprawdę ładnie wyglądać i tylko wprawni moto maniacy są w stanie to stwierdzić.

 

Silnik 177 km. Generalnie w Niemczech modele z tym silnikiem są średnio 2 tyś euro droższe. Zalety: lepsza kultura pracy, szybciej się zbiera z dołu, co jest naprawdę odczuwalne w porównaniu do 163 km, szczególnie przy wyprzedzaniu i ruszaniu z niskich obrotów silnika. Super dostęp do filtra powietrza (3 spinki), mniejsze spalanie, szybsze nagrzewanie w zimie.

Wymiany: zimne luty na I-drive koszt jak wyżej 20 zł,gumka od odmy gdyż ktoś złamał zaczep i mnie to denerwowało(60zł), uszczelka na interkulerze (80zł) norma w dieslach, czujnik temperatury cieczy, oraz świece( na kompie wyszło że dwie do wymiany, więc wymieniłem 4 sztuki, aczkolwiek nie widzę różnicy przy rozruchu), wszystkie inne wymiany to standard : olej, płyn hamulcowy, filtr powietrza, paliwa, klocki z czujnikami. Olej normie, do pierwszej wymiany miałem wrażenie że ubyło około 200 ml po 30 tyś km, po drugiej nie stwierdziłem żadnego ubytku.

 

Informacja odnośnie liftingu w trójkach były one dwa mniejszy w roku 2007, bodajże okolice października i ten właściwy od 2008

 

Różnice które występują od 2007 silnik 177 km, czyli zupełnie inne odczucia z jazdy, ładniejsze wykończenia wewnątrz (metalowe obwódki, inny kształt i- drive i kilka szczegółów wewnątrz, i-Drivie), sportowa kierownica (oczywiście w zależności od wersji), inna wydech i końcówka wydechu (chromowana większa średnica), minimalne różnice we wlotach z przodu, ledowe podświetlenie rejestracji z tyłu, światła z przodu dużo mocniejsze, delikatnie inne klosze wewnątrz, widać to z bliska. servotronica (w zależności od wersji), co daje ogromną różnice jeśli mówimy o prowadzeniu, jeszcze kilka szczegółów które jak sobie przypomnę dopisze:). Podsumowujące 320d 2006 a to z silnikiem 177km, 2007 jest naprawdę innym samochodem, nim ktokolwiek kupi niech spróbuje się przejechać obydwoma i na pewno zobaczy różnicę.

 

Mity jeśli myślimy o rozrządzie, jeśli sinik jest użytkowany normalnie spokojnie ma dolecieć do 300-400 tyś km, u mnie przy 158 tyś km nic nie słychać. Pisali w gazetach że nie wiadomo kiedy ma się ten incydent wydarzyć, owszem wiadomo bo go słychać jak chrobota. Jak pisałem wyżej jak ktoś kupi auto zmęczone z dużym przebiegiem, tak zdarzyć się może, tylko według mojej opinie jak i fachowców, może stać się to w każdym aucie które jest katowane i ma duży przebieg, nie ma regularnie wymienianego oleju, jest kręcone wysoko na zimnym silniku, oraz nie chłodzone po dużym przeciążeniu temperaturowym.

 

Przykład jeden ze znajomych których opisałem na górze bmw 520 d 2009r automaty (rzekomo 220 tyś km, koszt 50 tyś zł plus rejestracja auto było już w Polsce. Drugi 160 tyś km, potwierdzone książkami serwisem, 70 tyś zł plus koszty rejestracji auta sprawdzonego, różnica 20 tyś zł.

Co następuje po dwóch miesiącach tańsze bmw jak się okazuje po zmianie oleju zaczyna chrobotać, co daj info że ktoś zalał olej mineralny, ewentualnie jakiś doktor, aby wyciszyć silnik:), co następuje dalej rozlatuje się rozrząd, następnie opiłki z pompy idą do wtrysków i cały serwis kosztuje ponad 12 tyś zł, okazało się także że skrzynia już byłą robiona co daje informację, że przebieg rzędu 300-400 tyś km został na pewno uzyskany.

Stan obu aut w środku jest diametralnie różny według mojej oceny spokojnie 400 tyś km ma to tańsze( starta kierownica, gałka zmiany biegów i wiele innych elementów), jeden z moich kolegów ma e 39 520 i 1998 ma 350 tyś km nakręcone i to stare auto jest o wiele lepsze niż to z 2009 roku. Chce tylko dać do myślenia żeby się nie nabierać na takie okazje bo kosztu się zrównoważą a stan auta dalej będzie słaby mimo napraw, a co jeszcze wyjdzie nie wiadomo. Proszę także wziąć pod uwagę iż BMW generalnie nie jest tanie i nie kupuje je nikt po to, aby pojeździć tydzień i sprzedać, tylko musi je odpracować. Szczególnie w Niemczech gdzie wszystko jest przeliczona dwa razy lepiej niż nam się wydaje.

Oczywiście 520 d droższe jeździ bez żadnych problemów.( Spalanie w 520 d automat około 1-1,5 litra więcej niż w trójce)

 

Przykład drugi 163 km 320 d

 

Oryginał 230 tys km opisany wyżej, czyli bez większych wad.!

Drugi z identycznym przebiegiem(rzekomo 230 tyś km) co się ukazuje później cofnięty o 100 tyś km

Po pół rocznym użytkowaniu siada dpf, następnie problemy z dymieniem,tłukące się zawieszenie. Koszt samochodu, oczywiście 12 tyś zł taniej niż cena auta w stanie normalnym. Kolejny przykład iż nie warto oszczędzać.

 

Silnik 143 km 118d

Podobna praca jak 177 km, słabszy z racji mniejszej mocy, zbiera się powiedzmy później niż 177 km, ale wcześniej niż 163 km, natomiast spalanie faktycznie jest najmniejsze, może tu mieć znaczenie masy, ale mam czasami wrażenie że nie potrzebuje paliwa:) biorąc jeszcze pod uwagę iż ma bak 50 litrów. Wad póki co żadnych po przejechaniu około 20 tyś km, uciekło około 200 ml oleju.

 

To nie jest wina silników tylko przebiegów i użytkowania ( nie jest nowością iż nowe diesle są delikatne, dlatego trzeba się z nim obchodzić rozsądnie i tankować dobre paliwo typu uszlachetnionego, gdyż spalanie wyjdzie mniejsze niż przy zwykłym oleju napędowym z racji wypalania dpf, co przełoży się na ten sam efekt finansowy, a jednak dla auta lepiej)

 

Chce wierzyć że tan jakże krótki wywód pomorze w wyborze dobrej Beaty.:)

Edytowane przez fazolone
Opublikowano

bardzo drobiazgowy opis

dziękujemy :)

mi mechanik mówił to samo o rozrządzie ( nieautoryzowany serwis BMW , robi te autka już 20 lat )

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Weź kolego zmieniaj olej jak normalny świadomy człowiek a nie co 30tyś km bo zabijesz tego diesla szybciej niż myślisz :duh:

Aż mi się kichy skręcają jak czytam,że ktoś wymienia w takim dieslu olej co 30k km morderstwo dla całego motoru i osprzętu turbo itd.

Opublikowano
Kupie 335i e92 ewentualnie e90 z niski przebiegiem... nie szukam taniej oferty tylko zadbanego egzemplarza. moze ktos chce kupic Mke lub jakas fke :)
Opublikowano

http://otomoto.pl/bmw-335-bmw-e90-e92-335i-xdrive-306km-C31668339.html

 

wbakf9c56be247481

 

panowie widzial ktos ?? USA przod robiony.... zderzak chlodnice maska blotniki

  • Moderatorzy
Opublikowano
Nie widzialem ale chyba dlugo wisi na allegro, co oczywiscie nie musi o niczym swiadczyc.
Opublikowano
Producent ma swoje prawa odnośnie wymiany oleju(30 tyś, km). Dlatego też sprawdzałem co się dziej ze stanem oleju. Wiem że wymienia się wcześniej i tera tak robię, aczkolwiek jeśli ktoś szanuje samochód i nie jest zchipowany to spokojnie oblata do ponad 200 tys km, jest w garażu i działa całkiem dobrze, tylko ma oryginalny przebieg!
Opublikowano

witam, rozglądam się za używanym samochodem, mam kilka typów jeden z nich to bmw 318i kombi (143km) z 2009 roku z przebiegiem ok 126 tys km, co możecie powiedzieć o tych silnikach? czy sa awaryjne?

 

miałem 2 lata temu e46 po lifcie z 2.0 motorem i pamiętam ze miałem tam jakieś problemy brania oleju i przy włączonym ogrzewaniu niekiedy wydobywała się 'chmura dymu' z kratek wentylacyjnych, samochód sprzedałem

czy to jest ten sam motor co w e46?

przebiegi robię male bo ok 10-12 tys rocznie.

 

pozdrawiam

peres

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.