Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

 

W przypadku automatów sprawdzaj po VINie jaka skrzynia siedzi w aucie. Niektóre miały montowane skrzynię GM a nie ZF. Oczywiście nie mówię, że GM padnie ale są to automaty sporo gorsze niż ZF.

 

Sprostowanie: w E9x były montowane automaty tylko ZF'a, na szczęście...

  • Odpowiedzi 15,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

 

W przypadku automatów sprawdzaj po VINie jaka skrzynia siedzi w aucie. Niektóre miały montowane skrzynię GM a nie ZF. Oczywiście nie mówię, że GM padnie ale są to automaty sporo gorsze niż ZF.

 

Sprostowanie: w E9x były montowane automaty tylko ZF'a, na szczęście...

 

Sprostowanie do sprostowania: montowali:

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=VA33&mospid=49547&btnr=24_1078&hg=24&fg=05

viewtopic.php?f=70&t=203565#p1486109

 

Tudzież Wiki:

http://en.wikipedia.org/wiki/GM_6L50_transmission

 

Albo sklep z częściami:

https://www.bmwautoparts.net/pl/katalog/czesci/24_1104/0/50151/L/0/2007/02/0/ga6l45r-skrzynia-biegw-241104

Opublikowano

 

W przypadku automatów sprawdzaj po VINie jaka skrzynia siedzi w aucie. Niektóre miały montowane skrzynię GM a nie ZF. Oczywiście nie mówię, że GM padnie ale są to automaty sporo gorsze niż ZF.

 

Sprostowanie: w E9x były montowane automaty tylko ZF'a, na szczęście...

 

Sprostowanie do sprostowania: montowali:

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=VA33&mospid=49547&btnr=24_1078&hg=24&fg=05

viewtopic.php?f=70&t=203565#p1486109

 

Tudzież Wiki:

http://en.wikipedia.org/wiki/GM_6L50_transmission

 

Albo sklep z częściami:

https://www.bmwautoparts.net/pl/katalog/czesci/24_1104/0/50151/L/0/2007/02/0/ga6l45r-skrzynia-biegw-241104

 

Byłem pewien, że nie montowali, zwracam honor :cool2:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Z założenia ma to byc wątek do komentowania konkretnych ofert, jednak w pierwszym poście chciałbym zamieścić kilka istotnych informacji o serii 3.

Ogólny opis i dane techniczne znajdują sie tu:

http://pl.wikipedia.org/wiki/BMW_E90

 

Informacje wykraczające poza opis w Wikipedii:

Zmiana silników diesla ze starej generacji na nową miała miejsce w październiku 2007 roku, a wiec rok przed liftingiem.

Zestawienie części dotychczas występujących awarii znajduje sie tu: viewtopic.php?f=70&t=221978

Cześć problemow z silnikiem benzynowym N43 2.0 viewtopic.php?f=70&t=183631

Informacje o problemach silnika N52 viewtopic.php?f=70&t=229183&start=30#p1704088

 

LPG

Ze względu na brak dostępnych ofert na instalacje silniki benzynowe w E90 z wtryskiem bezpośrednim (N43) nie pozwalają na założenie instalacji gazowej. Jesli ktos szuka auta z myślą o LPG musi szukać silników starszej generacji N46. Butle da sie zamontować pod podłogą bagażnika, ale wymaga to dość poważnych przeróbek.

 

Diesel czy benzyna?

Choć wydaje sie ze diesle maja mnóstwo kosztownych usterek i forum jest zarzucone problemami, to mimo wszystko koszty utrzymania diesla 2.0 mogą byc statystycznie niższe niż benzyniaka o tej samej dynamice. Koszt ubezpieczenia naprawy dla benzyny 3.0 jest w warranty direct wyższy o ok 10 procent niż dla diesla. Porownywalem modele z 2008 roku, przebiegu 90-100 tysięcy mil i zakładanym rocznym przebiegu 30 tysięcy mil.

Wg. Pomiarów rzetelnych dynamika diesla 184KM jest porównywalna z dynamika modelu 325i z automatyczną skrzynia biegow. Diesle w BMW sa generalnie mocniejsze i bardziej dynamiczne od modeli benzynowych o tej samej pojemności skokowej silnika.

Silniki benzynowe R6 charakteryzują sie znakomita kultura pracy, a w najmocniejszych odmianach świetnymi osiągami. E90 to niemal ostatnia szansa na kupno BMW z silnikiem R6 N/A. Silnik 3.0 turbo (335i) ma ogromny potencjał tuningowy i po stosunkowo tanich modyfikacjach moze zbliżyć sie do poziomu dynamiki M3.

Awaryjność tych silników jest stosunkowo wysoka, dopiero w roku 2010 BMW poradzilo sobie z dość poważnymi wadami konstrukcyjnymi silnika 3.0 N/A, silniki turbo cierpiały z powodu bardzo awaryjnej pompy wysokiego ciśnienia.

 

 

Diesle 3.0 to jednostki bardzo cenione choć moim zdaniem nieco za ciężkie do tego auta. Dostępne sa w zakresie modeli 325d do 335d, maja bardzo dobry potencjał tuningowy, nawet najsłabsza wersja 3.0 po chip tuningu konkuruje dynamiką z 330i.

 

Co ciekawe diesla można kupic w Polsce zwykle taniej niż odpowiadające mu pod wzgledem dynamiki silniki benzynowe. Większość jeżdżących e9x posiada silniki diesla 2.0. Jest to prawdopodobnej ponad 80 proćent aut.

 

Spalanie.

Najniższe spalanie maja silniki oznaczone jako ED jest to 163KM odmiana silnika N47 (nie mylić z odmiana o obniżonej mocy!), niewiele wiecej (ok 5 litrów średnio przy spokojnej jeździe ) spala model 318d. Silniki poprzedniej generacji tj M47 palą ok 1l wiecej. Auta wyposażone w automat palą ok 0,5-1litr wiecej. Stosunkowo oszczędne sa silniki benzynowe N43 z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Przy spokojnej jeździe potrafią spalić średnio ok 7l/100 z ręczną skrzynia biegow.

Wątek z danymi rzeczywistego spalania aut E9x: viewtopic.php?f=70&t=188734

 

Automaty

 

W E9X występowały głownie 6 biegowe automaty produkcji ZF. Sa to udane i nowoczesne konstrukcje ze stosunkowo małą awaryjnościa. Producent skrzyni zaleca wymianę oleju po 100-160 tys km. Olej wymieniany jest razem z miska która zawiera zintegrowany filtr. Automat w przypadku diesli prawie nie pogarsza osiagow auta, w przypadku słabych benzyn osiągi sa nieznacznie gorsze. Nie należy sie bać tego rozwiązania, jest zalecane szczegolnie dla diesli.

 

Zawieszenie.

Zasadniczo zawieszenie e90 jest trwałe i nie wymaga częstych i kosztownych napraw. Warto jednak po zakupie dokładnie je sprawdzic, ustawić zbieżność i ewentualnie wymienić zużyte elementy.

 

Ogólne zasady kupowania auta używanego.

 

Somochody z USA

Podobnie jak w przypadku innych marek zdecydowana większość aut to powypadkowe złomy. Do takich aut należy podchodzić z najwyższa ostrożnością.

Samochody od handlarzy.

Zdecydowana większość handlarzy to oszuści. Prawie każde auto kupowane od handlarza to auto z poważnymi problemami. Ma przekrecony licznik, jest po poważnej kolizji lub ma inne problemy. Rynek polski jest zawalony trupami z zachodu. Do Polski sprowadza sie na handel niemal wylacznie złom ktory po odpicowaniu wystawia sie jako ideał. Auto w dobrym stanie kosztuje na zachodzie wiecej niż w Polsce!

Najwieksza szansa na dobre auto to kupno bezpośrednio od pierwszego właściciela. Obojętnie czy w Polsce czy w Niemczech. Takich aut jest niewiele, ale warto ich szukać. BMW sprzedaje stosunkowo niedrogo gwarancje nawet do 6 lat 200 tysięcy km. Można jeszcze kupic e9x w wieku około 2 lat i dokupić taką gwarancje nawet do aut starszych niż dwuletnie (obowiązuje wtedy karencja)

Nie warto kupować aut od osób prymitywnych z niska kultura osobista. To sie przekłada na traktowanie auta i innych ludzi (kupujących ).

 

W miarę możliwości postaram sie wpis uzupełniać.

Edytowane przez K8v8M

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano (edytowane)

No i co jest nikt nie kupuje E9xxx.

A przepychanki były,, i myślę że też będą :D

Edytowane przez skrab
Opublikowano

Najpierw duzymi literami powinnismy napisac:

 

KAZDE AUTO SIE PSUJE, A NAJBARDZIEJ UZYWANE.

 

natomiast rodzaje awarii

 

ZALEZA OD TEGO JAK POPRZEDNI WLASCICIELE DBALI O AUTO

 

Nie ma tu znaczenia czy to diesel czy benzyna, zarowno 330d, jak i 330i może w serwisie KOSZTOWAC GRUBE TYSIACE

 

ale

 

NIE MUSI

 

Ja osobiscie polecam egzemplarze 330d, 335d, 335i, oraz M3, auta dobrze serwisowane sa praktycznie bez awaryjne,

tanie w eksploatacji a daja dosc duzo frajdy z jazdy :)

 

Proponuje jeszcze zaprzestać głupich pytań, a moje ulubione to: "na co zwrócić szczególną uwagę podczas oględzin...."

na stan swojego portfela i głowy, na to zwracamy szczególną uwagę. Reszta to mechanika i elektryka i nie jesteśmy w stanie przewidzieć co się stanie za tydzień/miesiąc

z autem.

Opublikowano

Generalnie sie zgodzę jednak pewne usterki są typowe dla danego silnika.

Przykładowo silniki 1,6 benzyna i 2.0 oraz 3.0 Diesel N47/N57 Maja problemy z rozrządem. W starszych dieslach 2,0 notorycznie pada turbo. Itp itd.

Silnik diesla 2,0 184 KM po chipie na ok 220-225 KM ma osiągi zbliżone do starszego 330d (poniżej 7s do setki). Tak wiem ze 330d tez można chipowac, ale różnica w cenie jest duża i 320d kupimy za te pieniądze sporo młodsze.

Silnik R6 ma oczywiście swoje unikalne zalety, ale ma tez negatywne aspekty w postaci wyższej masy i wyższego spalania.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Dziękuję za cenne spostrzeżenia. O 320d na forum jest multum informacji więc tu raczej już wszystko zostało powiedziane. Mam jednak jeszcze pytanie dotyczące 330i, czy w wersji silnika n52 przed 2006r. też występowały problemy z tłokami i zaworami (kolega Rivasi w jednym wątku o tym problemie szeroko pisał jednak nie sprecyzował czy problem dotyczy tez wersji sprzed 2006r.)? Czy przy zmianie modelu z e46 na e90 w 2004r. silnik n52 został mocno zmieniony? Jaka zmiana nastąpiła w tym 2006r?
Opublikowano

Witam,

Przymierzam się do zakupu samochodu do tak do 40tyś. Zależy mi w miarę na ekonomii a wyczytałem, że eksploatacja R6 218km + LPG wyjdzie mi podobnie albo i taniej niż 2.0d 163km. Czy to prawda? Pytanie również ile jest warta zadbana R6. Które bardziej polecacie?

Opublikowano

Nikt nie wie w jakim śtanie kupisz auto, czy ktos akurat wymienił turbo, czy tez sprzedaje auto z powodu zbliżającej sie kosztownej naprawy R6. Każdy egzemplarz jest inny i może Cie tez zaskoczyć innymi niż silnik problemami.

Przecież jesli w jednym aucie do wymiany będzie komplet klocków i tarcz i do tego opony oraz sprzęgło/dwumasa to juz jest tyle pieniędzy ze dramatycznie zmienia ekonomię wyboru. A rozmawiamy o sytuacji gdy sie jeszcze nic nie zepsuło.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Wiadome, że każdy egzemplarz jest inny. Z twojej odpowiedzi wynika, że nie ma sensu się zastanawiać czy kupować super sprawdzony silnik czy najbardziej wadliwy, bo sprawdzony silnik może miec 7 milionów kilometrów i się może szybciej popsuć... Co w przypadku gdy pomijamy naprawy i mówimy o kosztach zwykłej eksploatacji?
Opublikowano

Poczytaj zatem o usterkach R6. Bardzo poważne wady fabryczne zostały usunięte dopiero w 2010 roku. m47 fabrycznie bez DPF tez moze sie okazać niezbyt zawodny. Co nie zmienia faktu, ze kupno auta używanego to loteria a w Polsce loteria do kwadratu i nie należy sie nastawiac na kupno konkretnego modelu z konkretnym wyposażeniem, lecz egzemplarza w najlepszym możliwym stanie od wiarygodnego sprzedającego. Na szczęście nie ma co liczyć.

 

W BMW nie ma super sprawdzonych silników. Wszystkie sie psują i maja usterki i rożne problemy. Najmniej o problemach słyszałem odnośnie silnika M57, ale to nie znaczy ze ich nie ma.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Nie widzę powodu aby nie wrzucać tu ogłoszeń.

 

Odnośnie tego ogłoszenia. Z góry należy wykluczać oszustów. Tu pierwsze oszustwo jest łatwo demaskowalne. Auto z 2008 jest wpisane jako 2009.

Drugie oszustwo to kwestia pierwszego właściciela. Auto ma co najmniej drugiego właściciela skoro jest zarejestrowane w Polsce, a pochodzi z Niemiec.

 

Ile oszustw jeszcze jest związanych z tym autem nie wiem, ale nie polecam sprawdzać. Szkoda zachodu. Jesli będziemy dawać zarabiać oszustom, to uczciwi bedą musieli zwinąć interes. W Polsce w handlu samochodami juz doszliśmy do tego etapu.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Za to ja uważam, że warto sprawdzić ten pojazd w serwisie.

O roku produkcji 2008 wyraźnie pisze w treści ogłoszenia.

Odnośnie liftingu to cały środek ( start/stop, kierownica, włącznik świateł, przycisk start-stop, uchwyty na kubki ) i światła przód / tył są z wersji po lifcie.

Także nie wydawał bym tak szybko osądów w tym konkretnym przypadku.

http://e-podpis.net.hostingasp.pl/bmw/BMW_podpis_numer%20_small.jpg
Opublikowano
Ja nie pisze o aucie tylko o sprzedającym. W sposób oszukańczy spreparował ogłoszenie po to żeby znaleźć sie w wynikach wyszukiwania gdy ktos wpisze 2009 lub młodsze, to samo z pierwszym właścicielem. Nie widzę żadnych powodów by nie oszukał przy samym aucie. Jesli ktos chce kupować u oszustów wolna wola.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Ogłoszenie jest w Polsce, a nie w Niemczech, gdzie sie liczy data pierwszej rejestracji, a nie rok modelowy. Poza tym Nie zauważyłem aby BMW stosowało pojęcie roku modelowego.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
W Niemczech to się liczy coś jeszcze innego -erstzulassung, czyli data pierwszej rejestracji, dużo ważniejsze niż data produkcji :)
Opublikowano
A jak myślicie, jest więsza szansa na znalezienie zadbanej e90 2.0 163km czy 2.5 218km. Myślę, że to pierwsze ale jestem ciekaw Waszych opinii

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.