Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dobra skoro nie rozumiem to ile wydales na utrzymanie twojego bez awaryjnego dizla gdzie nic nie wymieniles ? 0 ? w ile kilometrow ?

 

Dobra skonczmy z tymi dizlami jak bede tam gdzie jestes to pogadamy, bardziej mniej interesuje to z tym serwisowaniem :

 

policzylem ci dokldnie co wchodzi dla BMW w sklad 100 K/1,5 roku tak jak bym ja jezdzil : 2000 zl

- 3 wymiany oleju (i nigdy 4) BEZ plukania silnika oczywiscie

- wymiana oleju hamulcowego (i tylko raz nie dwa)

- wymiana wycieraczek przynajmniej raz (jak ci nie zrobili to powinienes sie upomniec)

- wyiana filtru kabina, ok masz racje dwu krotniej a nie pojedynczej jak napisalem + 150 zyla

- wymiana filtr paliwa racja + 160 zl z robociwna

 

Czyli razem : 2310 zl czyli wiecej o 1000 zyla, dalej nie jest to warte zachodu i cierpienia gamoni w BMW, przynajmniej laski w Audi byly ladne

 

przeglady i podpinanie pod kompa... jak serwisujesz regulartnie auto u kogos to robi to ciagle a wiec : 0

 

Ja serwisuje auta po swojemu, wymieniam olej i filtry częściej, pakiet mi w tym w żaden sposób nie przeszkadza, po prostu płace za to odpowiednio mniej, bo co druga wymiana jest gratis, a przy okazji darmowy przegląd. A olej wlewam swój ten z ASO mogę użyć w innym aucie.

 

No tez o ty myslalem i mam kilka pytan do ciebie :

- mowisz ze urzywasz oleju z Aso do innego auta :norty: przeciez oni ci nie daja X litrow oleju tylko go wlewaja, czyli co wylewasz olej po powrocie do domu do jakiegos karnistra ? a potem go przelewasz do innego auta (mam rozumiec nie BMW). Strasznie upierdliwe czy nie ?

- jaki lejesz olej po tym jak oni zallai swojsyf (jestem wyczulony na punkcie olejow), wylewasz poprzedni natychmiast czy zostawiasz asz zrobi sie polemeryzacja jak na zdejciu ?

- ploczesz silnik ? bo rozumiem ze tak naprawde te czynosci robisz w domu (moje bmw zbyt niskie nie wczolgam sie podspod a nie mam kanalu w domu, zona mi zabronila kopania w salonie)

- czy upomnailes sie po 3 wymianie oleju o obowiazkowa zmiane odmy w dizlu ? BMW notorycznie o niej zapomina jezeli sie jej nie przypomni (nawet przekonuja klientow ze ich silnik ma nowy typ odmy ktory sie nie wymienia tylko myje...)

 

Być moze 1 osoba na 1000 robi coś innego niż zawiera serwis inclusive.

Masz bardzo krotka wizje rynku i mowisz tu o polsce (i to rownierz nie prawda) gdzie ludzie sa niedouczeni jak chodzi o samochody a kultura samochodowa ma 30 lat, polowa ludzi w stanach na przyklad nie serwisuje swojego auta w serwisie BMw nie z powodu cen tylko brakow serwisowych i uzywaja nastepujacych tabelek serwisowych (a wiec z tym jedna na tysiac...)

 

http://www.bavauto.com/assets/inst_pages/e90mc.pdf

 

 

Nikt w stanach nawet by nie pomyslal aby uwierzyc BMW jak mowi aby nie wymieniac oleju w skrzyni biegow i dyfrach i xdrive np bo faktycznie trzeba byc troche powiedzmy inteligienty inaczej aby tak uwierzyc w wieczny olej... z reszta BMW doskonale wie ze trzeba wymieniac olej w dyfrach i skrzyni i pisze o tym w swojej dokumentacji serwisowej (SIB BMw wystarczy poszukac na forum jest caly temat na ten temat), jednoczesnie podajac triki jak tego nie robic dla klienta. Przepraszam ale robic tylko service inclusive to dobre dla osoby ktore kupuja quasi nowy samochod i jezdza 20K rocznie maks i sprzedaje samochod po 3 latach czyli na dotarciu...

 

z reszta wielu ludzi na tm forum czyni tak samo i wymienia plyny oraz inne elementy (patrz tabelke bedziesz zaskoczony) a nie zatrzymuje sie na tym co mowi BMW... bo jakbys ich sluchal to bys przeciez lal ich syf co 30 KKM... a tak nie robisz a wiec mam wrazenie ze mnie troche w bambuko robisz... :cry2:

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Odpowiedzi 15,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam koledzy, jako że powoli chce sie przesiąść ze swojej e46 330xd na e91 i tu zaczynam myśleć o benzynie - oczywiście r6! I moje pytanie jest który motor wybrac...? Myśle również o automacie i nie wykluczam xdrive - a. Jak się ma spalanie tych silników do osiągów itp. Robię rocznie ok 12-14 tys km dlatego zaczynam myśleć o benzynie. Oczywiście gdzieś w kącie siedzi myśl o 330d lub 330xdrive + chip ale na pierwszy ogień pójdzie benzyna:) Chodzi mi o awaryjność tych silników, co się psuje, ile palą i oczywiście który polecacie. Widziałem że ciężko trafic 330i 272ps, widuje się 325i 218ps lub 330i 258 ps i ten chyba interesowałby mnie najbardziej.

 

Ile pala w ieście podczas normalnego użytkowania i w trasie.

 

Dodam że nie planuje żadnej instalacji podtlenku gazu itp:)

 

Auto ma służyć do normalnej jazdy po Wwie i na mazury:)

 

Styl mojej jazdy raczej normalny/dynamiczny.

 

Dzieki wielkie i pozdrawiam,

Opublikowano
Rozumiem, w moim budzecie raczej auto z 2010 roku nie wchodzi w gre. Co masz na mysli mowiac "powazne awarie"?Rowin temat:)
Opublikowano (edytowane)

Problemy z głowicą np :). Po wymianie jest ok, tylko kwota głowicy ciut sroga :) bo bodaj 5-6kzł.

 

Choć dużo osób jeździ.

 

N51 z wersji USA jest pozbawiony tych wad, tylko upolować pewnego może być ciężko. Ja akurat mam takiego i pięknie chodzi :). jak bedziesz w okolicy świnoujścia zapraszam, możesz się przejechać.

 

Co do spalania, w trasie jak jedziesz 100-120 to poniżej 8, byłem w weekend w poznaniu i na trasie jadąc na tempomacie 110-120 non stop spalanie na poziomie 7.4-7.8 , przez wioski jechałem wolniej i bez szalenstw i spalanie się utrzymało, ogólnie jak bedziesz śmigał normalnie równo do 120 to pali 8l/100km , jak bedziesz szalał to 9-10-11 a i 13 nie jest problemem żadnym :).

 

Miasto też zależy jakie miasto i jak wciskasz, jak turlasz się długie odcinki po mieście z normlaną prędkością może i do 10-11 zejdziesz. Ale korki małe odcinki i cięzsza noga i 15+ jest na luzaku do zrobienia :).

 

Ja mam średnią z okolo 13-14kkm 10.6/100km, ale sporo tutaj jazdy po okolicy, i mieście ( o ile moje miasto można miastem nazwać ), trasy w sumie sporo też w tym było ale tak myślę, że 60/40% mniej więcej by wychodziło trasa miasto.

 

pzdr. Łukasz

Edytowane przez wyspiarz.wolin
Opublikowano

Witaj,

 

Masz trochę szczęścia, że akurat trafiłeś na mnie, bo:

 

1. Wszyscy tutaj mają dość powtarzania po milion razy tematów, które były trzepane właśnie milion razy.

2. mam R6, 2009, 218 PS.

 

Po pierwsze, pierwsze, co powinieneś sobie BARDZO wziąć do serca, wbić do głowy to TYLKO benzyna - do 20-25 tys km rocznie zapomnij o dieslu, chyba, że robisz trasy długie, ale rzadko. Diesel, tylko powyżej 30 tys km/rok - llub nawet wiecej.

 

Po drugie: ja też wałkowałem temat i NIE żałuję, że wybito mi z głowy R4 (strach przed spalaniem przy R6) - koniecznie automat! Zapomnij o manualu.

 

Kupisz więc auto prawdopodobnie przed liftem - pamiętaj, że MUSISZ zrobić wymianę bardzo wielu części w aucie, bo zapewne będzie nakręcone grubo ponad 100 tys km.

 

1. Od razu wymiana oleju, filtru oleju, mikrofiltra do klimy

2. NA PEWNO regeneracja skrzyni biegów (ja też teraz planuję, ale czasowo i kasowo tu w DE drogo, więc będę kombinował dalej, zgodnie z radami niektórych) - taka regeneracja musisz liczyć, w zależności gdzie, z kim - około 2000 zł - ale robili tutaj i za połowę tej kwoty. Jeśli chcesz pojeździć komfortowo tą skrzynią, ta regeneracja wraz z wymianą oleju być musi!

 

Spalanie w moim 325i, tylny napęd to przy emeryckiej jeździe (nie da się ;) na trasach 20% miasto, 80% pozamiejskie - 8,2. Jednak przeciętnie miasto/pozamiejskie wychodzi 9 litrów, zima 10. Przy jeździe DO 120 km/h dasz radę zrobić 8 litrów (z jednym pasażerem). Jeśli będziesz jeździł 80% miasto, zapomnij, że zejdziesz poniżej około 11-12 litrów (zależy od zagęszczenia miasta, jego wielkości - małe miasteczka to w 11 spokojnie - duże, częste korki to 12 jak nic).

 

Jeśli kupisz wersję 328 lub 330 - ZALECAM napęd na 4 koła.

 

pozdrawiam, domino

Opublikowano

te 4x4 to tak nie przesadzaj :) Skrzynia rozdzielcza nie jest tania a lubią padać :). Nie mniej jednak 328 w wersi N51 to chyba w brew pozorom najpewniejszy wybór ze względu na brak wad konstrukcyjnych jak chociażby głowica i tłoki. Co do skrzyni nie przesadzaj tak z tą regeneracją skrzynie te przy dobrym wietrze i zmianach oleju co te 80-100kkm robią po 350-400kkm. Choć w sumie kupa ludzi jeździ bez zmian oleju i też są przypadki,że te skrzynie tyle robią.

 

 

pzdr. Łukasz

Opublikowano

Dlatego tez moje przebiegi roczne sie zmniejszyly i stad pomysl na benzyne.Pakiet startowy wiadomo-trzeba sie z tym liczyc. Ogolnie spalanie niebjest tragiczne martwi mnie ta glowica...Co do automatu mam na nieho chec bo w e 60 go mialem i teraz tez chce go miec!:)naped na 4 lapy tez wchodzi w gre:)

 

USA nie wchodzi w gre bo znalezc ladna jet w zasadzie niemozliwe i druga sprawa potrzebuje e91;)

Opublikowano

2. NA PEWNO regeneracja skrzyni biegów (ja też teraz planuję, ale czasowo i kasowo tu w DE drogo, więc będę kombinował dalej, zgodnie z radami niektórych) - taka regeneracja musisz liczyć, w zależności gdzie, z kim - około 2000 zł - ale robili tutaj i za połowę tej kwoty. Jeśli chcesz pojeździć komfortowo tą skrzynią, ta regeneracja wraz z wymianą oleju być musi!

 

 

 

pozdrawiam, domino

 

Wow kto Ci tak nagadał? jeśli auto przeszło z pozytywnym skutkiem kompleksową diagnostykę skrzyni przed zakupem to wymiana oleju filtra wystaracza w zupełności! jaka regeneracja? Po co? Przecież tam siedzi ZF 6HP który raczej jest mało awaryjny, w szczególności z takim silnikiem.

Opublikowano

Tez mi sie wydaje ze wymiana oleju i filtra z miska wraz z adaptacja skrzni wystarczy:)Regeneruje sie raczej jak ze skrzynia cos sie zaczyna dziac....ja w e60 wymienilem olej i filtr i lala:)

 

Wiem ze koszt oscyluje sie w 800-1000 zl:)tyle mnie to kosztowalo.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witaj,

 

Masz trochę szczęścia, że akurat trafiłeś na mnie, bo:

 

1. Wszyscy tutaj mają dość powtarzania po milion razy tematów, które były trzepane właśnie milion razy.

2. mam R6, 2009, 218 PS.

 

Po pierwsze, pierwsze, co powinieneś sobie BARDZO wziąć do serca, wbić do głowy to TYLKO benzyna - do 20-25 tys km rocznie zapomnij o dieslu, chyba, że robisz trasy długie, ale rzadko. Diesel, tylko powyżej 30 tys km/rok - llub nawet wiecej.

 

Po drugie: ja też wałkowałem temat i NIE żałuję, że wybito mi z głowy R4 (strach przed spalaniem przy R6) - koniecznie automat! Zapomnij o manualu.

 

Kupisz więc auto prawdopodobnie przed liftem - pamiętaj, że MUSISZ zrobić wymianę bardzo wielu części w aucie, bo zapewne będzie nakręcone grubo ponad 100 tys km.

 

1. Od razu wymiana oleju, filtru oleju, mikrofiltra do klimy

2. NA PEWNO regeneracja skrzyni biegów (ja też teraz planuję, ale czasowo i kasowo tu w DE drogo, więc będę kombinował dalej, zgodnie z radami niektórych) - taka regeneracja musisz liczyć, w zależności gdzie, z kim - około 2000 zł - ale robili tutaj i za połowę tej kwoty. Jeśli chcesz pojeździć komfortowo tą skrzynią, ta regeneracja wraz z wymianą oleju być musi!

 

Spalanie w moim 325i, tylny napęd to przy emeryckiej jeździe (nie da się ;) na trasach 20% miasto, 80% pozamiejskie - 8,2. Jednak przeciętnie miasto/pozamiejskie wychodzi 9 litrów, zima 10. Przy jeździe DO 120 km/h dasz radę zrobić 8 litrów (z jednym pasażerem). Jeśli będziesz jeździł 80% miasto, zapomnij, że zejdziesz poniżej około 11-12 litrów (zależy od zagęszczenia miasta, jego wielkości - małe miasteczka to w 11 spokojnie - duże, częste korki to 12 jak nic).

 

Jeśli kupisz wersję 328 lub 330 - ZALECAM napęd na 4 koła.

 

pozdrawiam, domino

 

Ale sie kolega naprodukował, 1000 razy bardziej bym wolał (roczniki 2005/2006 bo o tych kolega pisze) 330d 231KM od 325i 218KM, przynajmniej spalanie 30% mniejsze i dynamika oraz przyjemność z jazdy nieporównywalna na korzyść ON :)

Opublikowano
Tylko ze kolega pyta o silniki benzynowe bo wlasnie jezdzi na 330xd i ma dosc ciaglego ogladania sie gdzie jedzie ta kosiarko zbierarka... :mrgreen:

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Wow kto Ci tak nagadał? jeśli auto przeszło z pozytywnym skutkiem kompleksową diagnostykę skrzyni przed zakupem to wymiana oleju filtra wystaracza w zupełności! jaka regeneracja? Po co? Przecież tam siedzi ZF 6HP który raczej jest mało awaryjny, w szczególności z takim silnikiem.

 

Po pierwsze, nikt nie "nagadał" tylko można to wywnioskować po pierwsze z własnej logiki (każdy mechanizm trący metal/metal wytwarza opiłki, każde urządzenie, w którym panuje wysokie ciśnienie podlega silnemu zuzyciu, a fakt, iż niektórym udało sie zrobić nawet bez wymiany 300 km? - ja znam przypadek, że ktoś w golfie 2 jeździł prawie zupełnie bez oleju dosyć ładnych kilka miesięcy - to oznacza, że mamy nie lać oleju do golfa?), po drugie z doświadczenia użytkowników.

 

Każdy samochód, każda skrzynia jest inna, dynamika kierowcy inna - nie wiadomo od kogo kolega kupi auto. Koszt powiedzmy regeneracji/adaptacji skrzyni niech się zamknie w 2000 zł. To naprawdę aż taka horrendalna kwota, za spokojną głowę przez następne 200 tys km?

 

Ja np. w mojej skrzyni już odczuwam, jak żegoto pomiędzy 2/3 biegiem - jak pisałem wcześniej, nie jest to coś nie do zniesienia - ale też na pewno i adaptacja i wymiana kilku części się przyda. Cóż - NIE stać mnie znowu kupić auto za 2 lata, więc dbam o nie, bo chcę by mi posłużyło jeszcze z 4 co najmniej (chyba, że sytuacja mnie zmusi do sprzedania).

 

Ale każdy zrobi tak, jak mu wygodnie, proste.

Opublikowano

 

Ale sie kolega naprodukował, 1000 razy bardziej bym wolał (roczniki 2005/2006 bo o tych kolega pisze) 330d 231KM od 325i 218KM, przynajmniej spalanie 30% mniejsze i dynamika oraz przyjemność z jazdy nieporównywalna na korzyść ON :)

 

Faktycznie, naprodukowałem się, tyle doświadczeń i sugestii, które uznałem za słuszne zaprezentowałem co do pytań kolegi, który, jak każdy rozsądny człowiek chce kupić benzynę, a nie diesla, z WIADOMYCH OD DZIESIĄTEK LAT I NIE ZMIENIAJĄCYCH SIĘ - powodów - a ostatnie 10 lat dochodzi jeszcze jeszcze coś - DPF i dwumas.

 

Kolega określił: - 12-14 tys na rok - to już na starcie dyskfalifikuje diesla.

 

Co do KM - dlatego zasugerowałem też, aby się kolega obejrzal za 328 - 245KM, bardzo fajny wóz i spala nie o wiele więcej niż moja 218 KM.

 

W średniowieczu wierzono, że ziemia jest płaska a na jej krawędzi statki wpadają do piekła: http://www.google.pl/imgres?sa=X&biw=1252&bih=545&tbm=isch&tbnid=IMkvf5kF7_l4SM%3A&imgrefurl=http%3A%2F%2Fscienceblogs.com%2Fstartswithabang%2F2011%2F09%2F21%2Fwho-discovered-the-earth-is-ro%2F&docid=75xVGmkYZB62gM&imgurl=http%3A%2F%2Fscienceblogs.com%2Fstartswithabang%2Ffiles%2F2011%2F09%2Fflat-earth-society1.jpeg&w=300&h=326&ei=vu0eU6mLBYvKtAaTzYDgAg&zoom=1&ved=0CJoBEIQcMBE&iact=rc&dur=414&page=2&start=10&ndsp=15Płaska Ziemia

 

A tutaj ciągle te same wierzenia co do Diesla i jego fantastyczności.

 

Ziemia płaska nie jest - a diesel nie nadaje się do kilometrażu, który zamierza robić kolega.

Opublikowano
Tylko ze kolega pyta o silniki benzynowe bo wlasnie jezdzi na 330xd i ma dosc ciaglego ogladania sie gdzie jedzie ta kosiarko zbierarka... :mrgreen:

 

 

Z kosiorka zbierarka nie przesadzajmy:)Mam juz kolejne Bmw w dieslu i bardzo sobie chwale te silniki(moc, spalanie, bezawaryjnosc) byc moze dlatego ze wszystkie sluzyly i sluza bezawaryjnie:)Mam po prostu chec przesiadki sie na benzyne ze wzgledu na mniejsze roczne przebiegi niz kilka lat temu:) Wiadomo koszty na paliwo x2 ale moze i nie ma domyslow kiedy skonczy sie turbo czy wtryski:)

 

Aczkolwiek martwia mnie min. Problemy z glowami i tlokami.....

Ale oczekuje na wiecej info:)

Opublikowano

Aczkolwiek martwia mnie min. Problemy z glowami i tlokami.....

Ale oczekuje na wiecej info:)

 

Moje autko ma tylko ok 90 tys, na szczescie na razie nie mialem i mam nadzieje nie bede mial problemow z glowicami i tlokami - a jesli coz, jesli koszty wyjda, ze auto bedzie dla mnie za drogie to sprzedam bo uwazam, ze nei sztuka miec bmw tylko byc swiadomym, ile kosztuje jego utrzymanie. Na razie daje rady (mam tabele w excel ile tankuje, ile kosztuja czesci, podatki, utrzymanie, serwis).

 

Co jednak zauwazylem - bierze olej - ale uwaga, tylko w przypadku, kiedy jezdzilem z max. predkosciami - pare razy (8-10) wzielo mnie, zeby mu dac noge do kick-down i...wciagnelo mi duzo oleju - pare tygodni pozniej musialem dolac prawie 700 ml. Ktos juz tu powiedzial, ze po prostu podobno olej "wciska" pod pierscienie, bo panuje za duze cisnienie i ze konstrukcja glowicy jest taka a nie inna. Nie wiem nie znam sie, jedynie mowie, co zaobserwowalem.

 

Co tez ciekawe, kiedy jezdze tak DO 200 km/h - NIE zdarzylo sie, abym musial dolac oleju. Tak jak zrobilem dolewke po wielokrotnym "przegonieniu" samochodu - tak teraz jezdze naprawde max 180 (bardzo rzadko 200) i poziom oleju jest taki sam.

 

Powodzenia w wyborze.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Te R6 z 2005-2006 mają tyle samo porównywalnie problemów co diesle 05/06 więc po co przepłacać na paliwo i mieć połowe niutków ? :)

Przy 15kkm rocznie na ON wydasz 5500 pln, a na PB 8500 pln. 3 lata eksploatacji auta i masz w kieszeni 9000 zł :) i to liczone na szybko a chcąc kręcić benzynke wyżej (a pokusa jest) spalanie może wyjść większe na niekorzyść PB.

 

Też czasem myślę o benzynce R6 ale jak nie liczyć ni huhu się nie kalkuluje :) robiąc 45000km przez 3 lata masz duże szanse że nie padnie żaden dwumas, skrzynia, wtrysk czy turbinka :)

Edytowane przez oli222
Opublikowano

Mimo ze mam wielka chec na benzynowe r6 znajac zycie kupie to co bedzie w stanie godnym polecenia co nie zmienia faktu ze zaczne poszukiwania od benzyny.

 

Musze jeszcze poszukac/popytac kogos w Wwie kto ma e90/1/2 w benzynie. Moze ktos mnie przewiezie i potwierdze lub zmienie decyzje:)

Opublikowano

 

Musze jeszcze poszukac/popytac kogos w Wwie kto ma e90/1/2 w benzynie. Moze ktos mnie przewiezie i potwierdze lub zmienie decyzje:)

 

zapraszam :) E91 w automacie naped 4x4, 330. ! zapomnisz potem o zniwiarko przetrzasarkach :)

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

To teraz moje wypociny :-)

 

Jak widać mam 325i 3.0 USA 218KM z 2006, przebieg realny 92kkm (jeśli ktoś uważa, że nierealny to niech nie zaczyna dyskusji bo po co, nic to nie wniesie ;-) ).

Problem z głowicą podobno zaczął się jakoś od połowy 2006. Sam początek produkcji E90 z silnikami R6 podobno był ok (używam słowa podobno bo tak czytałem na tym i na innych forach - m.in. USA).

Wydaje mi się, że jak się przesiądziesz z 3.0 diesla to będzie Ci brakowało elastyczności. Ja ostatnio się przejechałem 2.0d 177KM i elastyczność na niskich obrotach mnie zaskoczyła na +. R6 benzynowe się fajnie kręcą ale w połączeniu z automatem w trybie D wydaje się odrobinę emerycko (dopóki się nie wciśnie porządnie) - to moje odczucie, może inni mają inaczej albo mocniejsze wersje sporo fajniej śmigają.

Co do spalania to można na trasie bez ograniczania się osiągnąć całkiem fajne wyniki. Nigdy na trasie nie spalił mi powyżej 10l. Jak jechałem 200km/h przez kilka km to komputer w tym czasie pokazał niewiele ponad 10l. Ile spalił rzeczywiście przy takiej prędkości nie wiem.

Generalnie na trasie "wioskowej" przy śledzeniu TIRów można zejść nawet do 7 litrów (6,8 mierzone z dystrybutora). Jazda nieemerycka przez wioski to 7-8 litrów. Jazda dynamiczna na lokalnych drogach w okolicach 8-8,5. Mieszana jazda np Wawa-Zakopane, Wawa-Rzeszów 8-9 litrów.

 

W przypadku automatów sprawdzaj po VINie jaka skrzynia siedzi w aucie. Niektóre miały montowane skrzynię GM a nie ZF. Oczywiście nie mówię, że GM padnie ale są to automaty sporo gorsze niż ZF.

O opinii, że trzeba regenerować skrzynię czytam pierwszy raz. A na forum śledzę prawie wszystko od końcówki 2012. Co innego o konieczności wymiany oleju - tutaj można czytać bez końca za i przeciw ;-)

Opublikowano

 

Musze jeszcze poszukac/popytac kogos w Wwie kto ma e90/1/2 w benzynie. Moze ktos mnie przewiezie i potwierdze lub zmienie decyzje:)

 

zapraszam :) E91 w automacie naped 4x4, 330. ! zapomnisz potem o zniwiarko przetrzasarkach :)

 

Możemy się gdzieś spotkać w trójkę i podyskutować/przejechać się.

Z resztą chętnie bym zobaczył jak jeździ 330. Chociaż z drugiej strony po co się dołować :P

Opublikowano (edytowane)

Sadze z etrfiles tutaj w sedno sprawy z R6;

Ja mialem wczesniej 325i jak twoj 218 km i na D w auto mialem to samo odczucie brak elastycznosci (trzeba bylo przechodzic na S).

 

Przy przejsciu na silnik 3.0 litra (330i), sprawy ulegly absolutnej zmianie. To jest dzien i noc i nie mowie juz nawet o trybie S gdziie jest po prostu frajda a wiec faktycznie ten 2.5i to troche ten slabeusz rodziny. Uwaram ze 330i jest to w tym moencie najlepszy wybor oprocz oczywiscie wersji M. Ponizej brak elastycznosci (tak naprawde musisz zmuszac silnik do pracy na wysokich obrotach ciagle), powyzej no to juz taki pol dizela ze swoimi dwoma wyjacymi turbinami. MOC 330i podniesiesz bez obaw o 20 KM i naprawde nie ma juz co sie stresowac, zupelnie wystarcza.

 

@remi_E90 : wyslij namiary na pw i nie ma problemu, tez jestem ciekaw dokladnej roznicy, u mnie przelozylem silnika, buda ta sama.

Edytowane przez Rivasi

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Sadze z etrfiles tutaj w sedno sprawy z R6;

Ja mialem wczesniej 325i jak twoj 218 km i na D w auto mialem to samo odczucie brak elastycznosci.

 

Przy przejsciu na silnik 3.0 litra (330i), sprawy ulegly absolutnej zmianie. To jest dzien i noc i nie mowie juz nawet o trybie S gdziie jest po prostu frajda a wiec faktycznie ten 2.5i to troche ten slabeusz rodziny. Uwaram ze jest to w tym moencie najlepszy wybor oprocz oczywiscie wersji M. Ponizej brak elastycznosci (tak naprawde musisz zmuszac silnik do pracy na wysokich obrotach ciagle), powyzej no to juz taki pol dizela ze swoimi dwoma wyjacymi turbinami. MOC 330i podniesiesz bez obaw o 20 KM i naprawde nie ma juz co sie stresowac, zupelnie wystarcza.

 

No nie, a miałem cichą nadzieję, że różnica jest niewielka :P to teraz już zupełnie mnie przestanie cieszyć moja bawarka ;-)

Opublikowano
Te R6 z 2005-2006 mają tyle samo porównywalnie problemów co diesle 05/06 więc po co przepłacać na paliwo i mieć połowe niutków ? :)

Przy 15kkm rocznie na ON wydasz 5500 pln, a na PB 8500 pln. 3 lata eksploatacji auta i masz w kieszeni 9000 zł :) i to liczone na szybko a chcąc kręcić benzynke wyżej (a pokusa jest) spalanie może wyjść większe na niekorzyść PB.

 

Też czasem myślę o benzynce R6 ale jak nie liczyć ni huhu się nie kalkuluje :) robiąc 45000km przez 3 lata masz duże szanse że nie padnie żaden dwumas, skrzynia, wtrysk czy turbinka :)

 

 

po prostu liczyć nie umiesz WSZYSTKIEGO :)

 

pzdr. Łukasz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.