Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Już sprawdziłem w wyszukiwarce, że przynajmniej 2 użytkowników tego forum było w posiadaniu tego egzemplarza dawno temu, ale może ktoś wie o nim coś z historii nowszej? Albo może ma ktoś dostęp do jakiejś historii poważniejszych szkód itd 😛
https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/bmw-seria-3-bmw-325i-m-performance-automat-skora-grz-fotele-tempomat-navigacja-ID6FHFE5.html?openForm=true
WBAWB31020PU81670

  • Odpowiedzi 15,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
8 godzin temu, Borsuczek napisał(a):

Wpisz dane do historia pojazdu gov pl

Nie wchodzi 😛 Gość pewnie podał złą datę rejestracji (swoją drogą to głupota że nie wystarczy VIN ...).
No i dodatkowo wiem, że na forum są ludzie z dostępem do magicznych narzędzi, bo już ktoś mi dawał nawet pełną historię 😄

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

O ocenę konkretnego ogłoszenia pytaj tutaj: https://www.bmw-klub.pl/forum/forum/31-co-sądzicie-o-tym-bmw-z-ogłoszenia-opinie-na-temat-samochodów-na-sprzedaż/

W tym temacie bardziej wałkujemy na okrągło te same tematy o doradzaniu silnika.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Witam, zastanawiam się nad wyborem auta z silnikiem M47 lub N47. Czytałem tutaj chyba z 200 stron i dalej mam wątpliwości.. Znalazłem dwa egzemplarze, które mnie zainteresowały. 

 

Pierwszy to M47 z 2006r, przebieg 207k, auto kupione jako powystawowe z niemieckiego salonu. Użytkowane cały czas przez jednego właściciela. Na plus, że garażowane, olej wymieniany raz do roku (na historii widać, że auto nie robiło przez ostatnie kilka lat nawet 10k km), serwisowane w ASO. Wyposażenie też wydaje się dobre, bo jedynie czego brakuje to sportowych foteli i może ładniejszej kiery, ale to już drugorzędną sprawa. Została też zregenerowana turbosprężarka, wymieniona dwumasa ze sprzęgłem, DPF, nowy akumulator. Auto jest jako drugie w rodzinie z tego co się dowiedziałem stąd tak niski przebieg. 

https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/bmw-seria-3-bmw-320d-stan-idealny-ID6FEm1W.html#gallery-grid

 

Drugie autko to N47 z 2011r z przebiegiem 250k. Auto od 3 lat w kraju, jeździła kobieta do pracy. Z tego co widać w historii to ok. 15k km rocznie. Rozrząd podobno wymieniony przez osobę, która sprowadzała. Nie wiadomo nic na temat klapek w kolektorze, olej zmieniany co 13k km. 

https://m.olx.pl/d/oferta/bmw-320-d-2011-klimatronic-184-km-CID5-IDWp3D4.html

 

Rozsądek podpowiada żeby brać M47, bo w sumie wymienione najgorsze rzeczy ale kusi N47, bo młodsze o 5 lat więc różnica jest.. Będę jechał dopiero oglądać, bo nie ma mnie w domu do końca tygodnia. Które auto Waszym zdaniem jest bardziej warte uwagi? Czy w N47 trzeba jeszcze na coś zwrócić uwagę oprócz rozrządu? 

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Cześć,

Noszę się z zamiarem zmiany auta. Aktualnie jeżdżę E46 Touring 2.0d 150KM M47N które posiadam od 6 lat. 
Po tych 6 latach podjąłem decyzje, że nie chcę już więcej diesla, w grę wchodzą teraz wyłącznie jednostki benzynowe, a jednocześnie chciałbym pójść w coś ciut swieższego. Jako, że interesujące mnie nadwozie to wyłącznie kombi, zatem celuję właśnie w E91 🙂

Przychodzę do Was z pytaniem - która z jednostek benzynowych będzie najbardziej optymalna względem bezawaryjności i osiągów? Spalanie to temat drugorzędny, ważniejsze jest, żeby auto nie chciało zbyt czesto odwiedzać warsztatu.

W E91 spośród benzyn najbardziej moją uwage przykuł N52 zarówno o oznaczeniu B25 oraz B30. Jednak zacząłęm się zastanawiać nad N46 i/lub N43. Tak, wiem - BMW w 4 garach to nie prawdziwe BMW 😉
Trochę już poczytałem zarówno o N52 jak i N46/N43, każdy z tych silników ma swoje wady i jak wiadomo, najczęściej miarą bezawaryjności silnika nie jest jego kontrukcja, a jego poprzedni właściciele (sam w jednym z poprzednich aut miałem silnik uchodzący za najbardziej awaryjną jednostkę w modelu, a zrobiłem nim 60.000km, z czego ostatnie 15.000km z wgraną mapą i silnik ani razu nie sprawił mi problemu). Chciałbym poznac opinię osób, które znają oba te silniki i są w stanie okreslic, który z nich były mniej kłopotliwy w użytkowaniu. Z moich wymagań to auto musi mieć min 170KM (to tez determinuje, że z 4-cylindorwych zostaje tylko N43, ale jeśli N46 z tego całego zestawienia miałby byc najmniej kłopotliwy to jestem w stanie zejść ciut z wymagań mocowych, zwłaszcza że oba te silniki mają moment obrotowy na zbliżonym poziomie) oraz być w automacie.
Pierwotnie nastawiałem się wyłącznie na N52 (kusi mnie 6 cylindrów), ale czy N46/N43 będzie gorsze? A może będzie lepsze? 

Budżet jaki planuje przeznaczyć na to auto to okolice 27000zł.

Proszę o opinie i rzeczowe argumenty za i przeciw każdemu z silników. Nie chcę kupować na ślepo, a być świadomym tego co kupuję. 
Dlaczego upieram sie przy benzynie? 90% moich przebiegów to jazda w łódzkich korkach (chociaż jazda to za dużo powiedziane), pozostałe 10% to jazda pozamiejska, bo trasami bym tego nie nazwał. Rocznie robię 7-8kkm, stąd chęć rezygnacji z diesla. Plus po prawie 10 latach jazdy dieslami chciałbym w końcu przestac słuchac klekotu spod maski 😃

Będę wdzięczny za wskazówki, opinie i porady! 🙂

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wybierasz pomiedzy n46 a n52b30, n43 odpada. To najgorszy silnik. Skoro jezdzisz 90% miasto, nie zastanawiaj sie nad 3.0i, po co? N46 150ps w automacie to dobra propozycja. 

Opublikowano
2 godziny temu, kkx5 napisał(a):

Wybierasz pomiedzy n46 a n52b30, n43 odpada. To najgorszy silnik.

Krótko i konkretnie. Własnie tak myslałem, że n43 będzie raczej najgorszy z wspomnianej trójki. Dzieki!

 

2 godziny temu, kkx5 napisał(a):

nie zastanawiaj sie nad 3.0i, po co? N46 150ps w automacie to dobra propozycja. 

Tutaj bardziej kwestia tego, że własnie w tych 10% obecne 150KM i 330 momentu bywa niewystarczające i chciałbym mieć cos więcej pod butem. Tylko dlatego 🙂 Wiem też, że benzyną jeździ sie inaczej niż dieslem, benzyna osiąga pełną moc w wyższej partii obrotów, dlatego nie stawiam na równi 150KM w benzynie z 150KM w dieslu. 

 

Jak wygląda kwestia skrzyń automatycznych? W E46 wiem, że był skrzynie GM i ZF. GM był niewypałem sypącym się na potęgę, zaś ZF był wrecz nieśmiertelny. Jak to wygląda w E90? Tutaj też były skrzynie dwóch producentów? Gdzieś trafilem na info, ze były, ale co źródło to inaczej. Jest sens odrzucac auto ze skrzynią GM?

  • Moderatorzy
Opublikowano

N46 nie jedzie a pali tyle co 2,5 i 3,0 jednostki.

N43 nie jest lepszy, nie ma turbo a i 4 wtryski ma za 2,5k zł sztuka.

Diesel to lepszy wybór.

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Oj tam oj tam☺️ zaraz nie jedzie. Mialem i nalatalem 150tys w lpg taka, lacznie z wyjazdami do uk co pol roku. Ja tez bym diesla do miasta nie kupil. Jesli mialbym kupic cos mocniejsze to na pewno byloby 3.0d w lci niz 3.0i. Dla mnie 3.0i nie jedzie wcale.

Opublikowano
58 minut temu, Ponta napisał(a):

Diesel to lepszy wybór.

Tutaj jak już wspomniałem, decyzja zapadła i diesla nie chcę i go nie kupię. Interesują mnie wyłącznie benzynowe jednostki - nie ważne jak niezawodne diesle by były. Od 10 lat jeżdże dieslami i więcej ich nie chcę.

  • Moderatorzy
Opublikowano
3 godziny temu, kkx5 napisał(a):

Oj tam oj tam☺️ zaraz nie jedzie. Mialem i nalatalem 150tys w lpg taka, lacznie z wyjazdami do uk co pol roku. Ja tez bym diesla do miasta nie kupil. Jesli mialbym kupic cos mocniejsze to na pewno byloby 3.0d w lci niz 3.0i. Dla mnie 3.0i nie jedzie wcale.

Powiedz bo masz doświadczenie, N57 w e9x ma takie same problemy z wałem jak w serii F? 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

N57 nie ma problemu z walem a z polityka bmw, wprowadzenie interwalow co 30tys to raz, n57 dysponuje wieksza moca od znacznie nizszych obrotow poloczonych z nisko trzymajaca obroty skrzynia 8hp oraz eu5 a nawet eu6. W e90 jest 6hp, nie bylo bi/tri turbo i awarie zdarzaja sie bardzo ale bardzo rzadko. Ja osobiscie nie nawidze m57, odmawiam ich naprawy a uwielbiam n57. Nigdy nie kupilbym m57 ani m47. 

  • Lubię to 1
  • Moderatorzy
Opublikowano

Wow teraz to się zdziwiłem, ciągle chodzi mi po głowie jakiś topowy wypust e91 ale bałem się n57. Dzięki!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bardzo polecam e90/91 z n57, tym bardziej ze mozna je zlapac z EU5, co niestety robi sie coraz bardziej istotne. Tak samo jak, dla mnie genialne, m550d w f10 oraz absolutnie genialne m550d w g30 ale to juz dla ludzi z grubym porfelem. 

  • Lubię to 2
  • Moderatorzy
Opublikowano
16 godzin temu, kkx5 napisał(a):

Oj tam oj tam☺️ zaraz nie jedzie. Mialem i nalatalem 150tys w lpg taka, lacznie z wyjazdami do uk co pol roku. Ja tez bym diesla do miasta nie kupil. Jesli mialbym kupic cos mocniejsze to na pewno byloby 3.0d w lci niz 3.0i. Dla mnie 3.0i nie jedzie wcale.

Też tym zrobiłem z 100k km, ale n47 był DLA MNIE lepszy pod każdym względem w X1, skrzynia, spalanie, kultura, elastycznośc. n46 wyje jak kosiara jak depniesz i codzienna jazda tym mnie męczyła.

Koszty to tam w tych starych chrupkach są porównywalne. To BMW to tak czy inaczej się wyda.

  • Lubię to 1
Opublikowano

@kkx5 Mam pytanie o wałki balansujące w N47. Czy tam rzeczywiście się coś wyciera (łożyska, bieżnie) powodując szuranie, grzechotanie i dziwną pracę? Czy to wina pośredniego koła zębatego i zbyt dużego luzu międzyzębnego? Bo BMW podaje, że luz należy wykasować do minimum i dopiero skręcić wszystko do kupy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja osobiscie nigdy nie mialem n47 z problemem tych lozysk (walkow), wiem ze wystepuje... z opowiesci. Odnosnie kolka, tak, jak skrecasz trzeba zniwelowac luz (tak na kartke papieru, film olejowy), jesli tego nie zrobisz, bedzie stukal, dzwonil. 

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Proszę o opinie na temat E92 328i z USA, czytałem, że te N52K z USA są całkiem udane + podobno poprawiono w nich cykanie zaworów.

55k złotych to normalna cena dzisiaj za takie BMW rocznik 2010-2012? Zakładam, że było lekko walnięte i nie ma powyginanych podłużnic czy spawane z dwóch.

Całkiem dobrze doposażone, LPG, Mpakiet ori zew+wew, felgi mpak, szyberdach, Xenony skrętne, HiFi. W CEPiK podaje, że "odnotowano wypadek lub wystrzał poduszki" + "uszkodzenie pojazdu", czy warto zakupić raport z Carfax czy niewiele tam się dowiem?

 

 

 

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak, warto kupić raport Carfax, bo z niego się dowiesz jak bardzo był zgnieciony przypływając z USA. Natomiast najprawdopodobniej nie zobaczysz co mu się działo przez lata w Polsce. Czy cena mieści się w zakresie "normalności", to sprawdzisz na Otomoto. Pamiętaj, że auta z USA są tańsze, bo są po szkodzie całkowitej (czasem małej, częściej dużej).

A co do silnika to nie jest to żaden rzadki eksponat - przerobiony na lewo i na prawo 223 razy tylko w tym temacie.

I przy okazji - nie ma czegoś takiego jak M-Pakiet zewnętrzny i wewnętrzny, w tej generacji BMW.

Opublikowano
Cytat

Czy cena mieści się w zakresie "normalności", to sprawdzisz na Otomoto.

Problem w tym, że takich modeli w Polsce są raptem 3 sztuki na całe Otomoto, najtańsze za 30k to nawet nie biorę pod uwagę, drugie za 45k i to za 55k... Aha, zapomniałem dodać - interesuje mnie tylko opcja z automatyczną skrzynią. Ogólnie N52 E90/E92 na Otomoto takich ogłoszeń nie od handlarzy jest może z 10 na Polskę... 😪

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Szukam e90 do około 20 tysięcy (wiem jak to brzmi) raczej w benzynie ze względu na lpg i im więcej czytam jakiś opinii tym mniej wiem. Niby n52 jest dobry ale bierze olej, niby n46 dobry ale wszystkie 4 cylindrowe to tragedia i już sam nie wiem. Bmw fajnie jakby było w automacie, też moglibyście sie wypowiedziec o tych skrzyniach(ale nie musi być). Diesel by uszedł ale czy to nie większe ryzyko? Nie zależy mi jakoś bardzo na mocy, oczywiscie fajnie jakby miał buta ale dla mnie liczy sie komfort, wyciszenie i prowadzenie. Biorąc pod uwage realia polskie co było by najlepszym wyborem? 

Ps. Tylko przedlifty

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.