Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 15,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No tak, tylko tylnie rozrządy są już od jakis 15 lat, nie wiem czy cokolwiek współczesnego ma rozrząd z przodu. Nie jest to problemem bo koszt wymiany rozrządu - jakieś 3 tys jest niczym przy np wymianie wtrysków z pompą, remoncie głowicy czy wału. Ja bralbym 184, bo z tego co wiem w n47d20a jest dolne koło rozrządu zintegrowane z wałem, więc wymianiajac rozrząd też zaleca się wymianę wału. Jak nie to niech ktoś mądrzejszy poprawi.

Przeciez napisalem wyraznie: wal.... Sa takie same wiec nie powielajcie bledych informacji.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyli generalnie odradzacie kupna tej wersji 177koni?

Nie odradzamy. Jeden i drugi jest godny polecenia i jedyny rozsadny jesli chodzi o diesla 2.0. Dobre sa tez benzyny n46.

Opublikowano
Czyli generalnie odradzacie kupna tej wersji 177koni?

 

Ja nie narzekam, kolega podobnie. Zrobił za 1,5 roku ponad 40 tysięcy kilometrów i nie zanosi się aby silnik miał się rozsypać. Oba auta z przebiegiem ponad 300 tysięcy. A gdyby kogoś bardziej interesowały różnicę to proszę:


Screenshot-20230113-163902-2.jpg Screenshot-20230113-163852-2.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
koło zębate z tego co wiem jest niewymienne ani w n47 ani w n47n jest zintegrowane z wałem.Wystarczy popatrzyć na schematach bmw wpisując wersje 177km i 184km.Wymienna zębatka wału to była możliwa w m47n :)
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam,

Jestem tutaj nowy.

Rozglądam się za E92 328i, wiem ze można było je dostać tylko w USA.

Znalazłem pewna sztukę, ale szperając po raportach odszukałem zdjęcia z rozbicia.

Pytanie czy warto się pchać? Auto od kilku lat jeździ w Polsce, jednak zastanawiam się,

Czy nie jest to ulep patrząc po wystrzelonej poduszce oraz (tak mi się wydaje) wgietej podłużnicy.

Ewentualnie jeśli ktoś z Was ma takowy model na sprzedaż, zapraszam do kontaktu :)

Pozdrawiam serdecznie.


Zdjęcia:


https://zapodaj.net/1ff8b18025e80.png.html https://zapodaj.net/ab9f4c9723833.png.html

https://zapodaj.net/9847d9bd73837.png.html

https://zapodaj.net/aa3c275e752f7.png.html

https://zapodaj.net/12b9aa08e603e.png.html

Opublikowano (edytowane)

To jest LCI? Ja bym się nie pchał. Za bardzo walnięta, niby wszystko można zrobić ale jaką masz pewność, że naprawiona została zgodnie ze sztuką a nie poklejona na handel?

Jeśli to preLCI to szukaj z N52 wychodziły do 2008 silnik pod LPG. Późniejsze roczniki miały już N53 (ma swoje bolączki, bezpośredni wtrysk, gazu nie założy, wiele ludzi z forum jeździ i bije kilometry).

Edytowane przez raz3rek
Opublikowano
No właśnie szukam jak najmniej awaryjnego silnika pod gaz. Masz na myśli oznaczenie 330? Jaka jest różnica między 330 a 328? Słyszałem ze 328 n52 są najmniej awaryjne.
Opublikowano
To szukaj 325i o mocy 218KM lub 330i 272KM. Tylko silniki N52 max 2007 rok produkcji. Lub sprowadzony 328i wersja USA.
Opublikowano
Witam, przymierzam się do zakupu samochodu przejrzałem na prawdę wiele ofert i na prawdę dużo na różne samochody się naczytałem aczkolwiek mam pytanie odnośnie dwóch samochodów a mianowicie e92 335i lub xi i f30 340i lub xi jest ktoś w posiadaniu takiego samochodu? Jesteście mi w stanie powiedzieć zalety i wady silnika n54 oraz b58? Na co uważać mniej więcej jakie koszta utrzymania itp! Pozdrawiam i życzę spokojnego wieczoru!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
było 1000x poruszane na forum, wystarczy uzyc wyszukiwarki

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W skrócie: jeśli możesz kupić B58 to kup B58. Silnik pancerny, w przeciwieństwie do N54/55.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
N54 też pancer, tylko delikatny osprzęt niestety

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
No nie było więc najlepiej szukać N52B30 ale za dużego wyboru nie będzie bo krócej niż w sedanie był u nas montowany.
Opublikowano

Też chorowałem na efke 335xi lub 435xi ale aktualnie, ceny tych aut pomimo narastającego wieku przebijają teraz 100k..., e92 kupisz za połowę ceny.

Myślę że pula aut E i F jest podobna bo coraz mniej tych motorów.


Miałem ostatnio przyjemność diagnozować znajomemu GT3(edit: N55 oczywiście) 2016r, no środek już tak nie zachwyca(rozwiązanie z ekranikiem przylepionym do deski, nie wyszło za bardzo), może i silniki coraz mniej awaryjne, ale głupoty typu system ochrony pieszych itp., powodują że najechanie na krawężnik(w tym przypadku) generuje koszty jak poprawki w silniku...

Opublikowano
184 to inne wtryski... 177 sa piezzo

184 sa elektromech. z zapasem na 250KM.

 

W f30 184 też ma wtryski elektromechaniczne tak jak w e90 LCI? W 218 są piezo czy elektromech?

Opublikowano
Bzdura, wersja 184 ma piezo tak samo jak 177. Elektromagnetyczne mają słabsze wersje np. 318d
Opublikowano (edytowane)

To może i ja się wypowiem, bo posiadam taki samochód już od ponad 3 lat i zdążyłem go dobrze poznać. Po pierwsze to absolutną bzdurą jest stwierdzenie zawarte wcześniej o motorze N53. W 328 nigdy nie był montowany motor N53. Dostępne były dwie jednostki- N52B30 oraz N51B30. Motor N51 jest dalej na wtrysku pośrednim i nadaje się do LPG jeśli ktoś by chciał. To z którym motorem pojazd wychodził zależało od tego na jaki stan przeznaczony był konkretny egzemplarz. Motor N52 spełniał normę niższą emisji ULEV(Ultra low emission vehicle). N51 był zaś zmodyfikowanym N52, tak aby mieścił się w wyższej normie SULEV(super ULEV), która była wymagana w niektórych ze stanów- np Californi. To z którym silnikiem jest dany egzemplarz można sprawdzić na stronie realoem po vinie. Poniżej zamieszczam tabelkę z różnicami względem N52. Oprócz tego ta wersja posiada jeszcze kilka innych różnic takich jak np: zamiast skrzyni ZF mamy GM. Chłodnica oleju jest inna. Posiada domieszkę manganu oraz wtyczkę za pomocą której wysyła informacje o zawartości manganu do ECU. Zamiennik takiej chłodnicy nie występuje. Osobiście niestety miałem przyjemność zmierzenia się z tym problem- są dwie opcje. Albo oryginał za około 2300zł, albo chłodnica z N52 plus wykodowanie z ECU błędu związanego z brakiem sygnału od chłodnicy(standardowa chłodnica nie ma tej wtyczki). Samochód kupiłem z przebiegiem 95tys km, obecnie ma około 130tys. Motor jest w zasadzie odpukać bezawaryjny. Prawie w ogóle nie konsumuje oleju oraz nic w nim nie padło. Jestem z niego bez dwóch zdań zadowolony. Problemem faktycznie może się okazać stan blacharski bo januszy u nas nie brakuje. Osobiście zakupiłbym ponownie samochód z USA, jednak bezpośrednio dla mnie importowany, tak żebym mógł go naprawić na własny rachunek. Unikalbym egzemplarzy już wcześniej przez kogoś naprawionych. Oczywiście nie skreślam wszystkich egzemplarzy już naprawionych przez kogoś, z drugiej ręki, ale bardzo dokładnie bym taki egzemplarz sprawdził żeby nie okazało się potem że jest np. ulepiony ze szpachli.

https://ibb.co/LvkKJ5W

Edytowane przez Steve French
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No niestety kolego, raz3rek ma racje. Sa elektro, jak praktycznie w kazdej "efce" z 0 na koncu modelu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.