Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hm, tylko, że mnie interesują tylko polifty, wiec N52 w 330i odpada, bo był produkowany tylko w przedliftach, jeśli się nie mylę. W polifcie to chyba tylko w 328i, ale ten z kolei był przeznaczony na rynek amerykański.

To co nam najlepszego zostaje z europejskich poliftów? N53B30 w 330i (272km) i 325i? (218km) chyba? :) Ale te już mówicie, że bardziej awaryjne, tak (który bardziej)?

 

a w n53 dodatkowo dochodzi nox

Rozumiem, że chodzi o wymianę? Często trzeba wymieniać? I duży koszt?

  • Odpowiedzi 15,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
N52B30 ma jeszcze taką zaletę że wsadzasz w niego LPG i cieszysz się kosztami jazdy na poziomie 318d. N52B25 jak napisał przedmówca unikać.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nox jest bezawaryjny o ile założysz noxem, który bazuje na sondzie szerokopasmowej Bosch LSU4.9.


Polifta masz jeszcze w wersji 328i z USA :-) wtedy masz n52 i n51 dostępny.


Mam n53 kupę lat, praktycznie od nowości, miał raptem 2 lata jak wziąłem, ja osobiście chwalę, pod warunkiem że się na nich znasz. Z drugiej ręki po tylu latach trafisz albo na tak wyserwisowanego cukierka, albo na ultra trupa

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
Z racji tego, że to mój pierwszy post - witam wszystkich bardzo serdecznie. Chciałbym zaciągnąć od Was porady dot. zakupu e90 polift. Jestem w trakcie poszukiwania fajnego egzemplarza, przejrzałem też od czorta tematów na forach itp itd dotyczących 2.0 n47 143km, zebrałem te główne bolączki tego silnika (rozrząd klapy itp), ale chciałbym zaczęrpnąć tej ostatecznej porady (cenowej) przez zakupem. Znalazłem e91 dosyć blisko mojego miejsca zamieszkania, co mnie bardzo zachęca - na nogach moge nawet zajść obejrzeć auto, oczywiście jak wszystkie auta w pl jest w idealnym stanie, niemiec płacze do tej pory, tyle że sprzedaje to osoba prywatna jeżdząca tym autem ponad 5 lat. Rzecz w tym, że jest ona za 26 tys, ma nalatane 280tys km, sprzedający zapewnia że rozrząd był robiony w tamtym roku, tarcze klocki tez, opony nowe i tam jakieś inne rzeczy mniej wazne. Zastanawiam się czy e91 za 26tys to nie bedzie jakas wtopa, ale sama odleglosc po ten samochod mnie bardzo zachęca. Znajomy kupił za 25tys e91 tez n47 143km i z tego co z nim rozmawiałem, to sprawuje mu się dobrze, po zakupie wydał może coś koło 3k, co nie jest dużo w przypadku bmw i śmiga mu elegancko. Nie znam się za dobrze na cenach bmw, dlatego chciałbym zapytać, czy 26tys za e91 n47 to jakaś normalna cena? Głownie chodzi mi o to, zeby po zakupie nie wydac kolejnych 2x wartosci samochodu na naprawy. Jeśli nie, to w jakim segmencie cenowym szukac takowej e90 2.0d? Dzieki za pomoc :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
5 lat w jednych rekach ( czyli nie szrot z DE/NL/F/IT ), rozrzad zrobiony, tarcze zrobione, opony nowe, brzmi bardzo dobrze.
  • Moderatorzy
Opublikowano

Minę to i w e90 za 60k można zaliczyć. Normalnie serwisowane auto, lepsze takie niż od handlarzy.

Sprawdź przed zakupem na tyle ile się da i nie ma tu większej filozofii. Co się stanie, to się naprawi :cool2:

Opublikowano
Witam z powrotem panowie i panie :D Będe jechał za niedługo oglądać pare bmek (same e90/e91 318d), do listy dorzuciłem jeszcze jedną, trochę niższa cena, ale z tego co widzę rozrząd zmieniony, sprzęgło też, zawieszenie i hamulce także, moim zdaniem spora inwestycja w samochód. Jeden mankament (moze i nie) to przebieg 300tys km i tutaj się zacząłem zastanawiać, bo z jednej strony samochód sporo doinwestowany, cena to tylko 24 tysiące, ale jak wcześniej pisałem nie miałem do czynienia z silnikami bmw, dlatego chciałbym zapytać czy na n47 przebieg ~300tys km to jest już kaplica? Czy jeżeli silnik był dobrze serwisowany, to nie ma się czego bać? Co myślicie o tym? Pozdrawiam goraco :) :)
Opublikowano
Pozostale pewnie tez maja 300,000km, tylko licznik pokazuje cos innego :)
[2008 325d LCI E90]
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Co do postów wyżej mam n53b30 i polecam silnik. 4 lata jazdy 80tys km pompy paliwowe działają od nowości pompa wody też. Wymieniałem wtryski Ok. 6.5tys Czujnik nox 2100zl. Auto dla kogoś kto zna się na inpa lub ista bo w tym silniku musi być jak w zegarku wszystko sprawne to spalanie nawet 8l i piękna praca
Opublikowano
Witam z powrotem panowie i panie :D Będe jechał za niedługo oglądać pare bmek (same e90/e91 318d), do listy dorzuciłem jeszcze jedną, trochę niższa cena, ale z tego co widzę rozrząd zmieniony, sprzęgło też, zawieszenie i hamulce także, moim zdaniem spora inwestycja w samochód. Jeden mankament (moze i nie) to przebieg 300tys km i tutaj się zacząłem zastanawiać, bo z jednej strony samochód sporo doinwestowany, cena to tylko 24 tysiące, ale jak wcześniej pisałem nie miałem do czynienia z silnikami bmw, dlatego chciałbym zapytać czy na n47 przebieg ~300tys km to jest już kaplica? Czy jeżeli silnik był dobrze serwisowany, to nie ma się czego bać? Co myślicie o tym? Pozdrawiam goraco :) :)

 

Kolega remontuje właśnie n47n to 320ed specjalna wersja 163km to rozrząd przy 370tys był jak nowy i oryginalny ale wymienił. Auto oszczędne i niezawodne

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam! Czy ktoś mógłby się wypowiedzieć o tych dwóch ofertach? Oczywiście typowe usterki będą w miarę możliwości sprawdzone + wołam o faktury za poprzednie naprawy/wymiany olejów co 10k itd. :twisted:

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-320i-150ps-idrive-navi-alufelgi-stan-bdb-ID6EWlQF.html

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-bmw-e91-320i-150-km-zadbane-wnetrze-ID6EVk8L.html

tu 1 rej: 24-10-2006

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Takie pytania zadawaj w odpowiednim dziale gdzie ludzie oceniają ogłoszenia: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewforum.php?f=44

Ten temat służy do tego by w kółko zadawać i odpowiadać na te same pytania dotyczące silników.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

standardowe pytanie jako że przymierzam się do poszukiwań auta dla rodziców mocno rozpatruje poniższe


wersja E90/E91

Silnik benzyna do 2.0


i tu pytanie kluczowe który benzyniak sprawia najmniej problemów


oraz jakie choroby mają wersje przed liftem i ew wczesny rocznik po lift


jakie są przeciętne roczne realne przebiegi tych aut


auto będzie pewnie robić maks 10 tyś rocznie i to raczej więcej będzie stać niż jeździć

Opublikowano
Tak - n46b20

 


A na co trzeba uważać / zwracać uwagę przy tych silnikach ?


podepnę się do tego już ista czy tylko inpa ?

  • Moderatorzy
Opublikowano

Na nic. Odpalasz, 10 min na jałowym, dajesz gazu. Jak idzie niebieska chmura masz uszczelniacze do roboty.

Robisz to + rozrząd, uszczelniasz miskę i jeździsz.

Opublikowano
Na nic. Odpalasz, 10 min na jałowym, dajesz gazu. Jak idzie niebieska chmura masz uszczelniacze do roboty.

Robisz to + rozrząd, uszczelniasz miskę i jeździsz.

 

i Tyle ? żadnych haczyków, żadnych innych akcji ? jaki to jest koszt +- za uszczelniacze rozrząd i miskę ?

  • Moderatorzy
Opublikowano

Miska 1000+ w E87 i E84, więc tu pewnie podobnie.

Rozrząd i uszczelniacze bez zdejmowania ~2000.

Choćbyś sprawdzał 2 miesiące to trzeba mieć kasę, bo to BMW i jakiś czujnik wałka swoje kosztuje. Nie ma tak, że kupisz i nic nie wsadzisz. Zapomnij.

Opony kosztują, zawiecha i hamulce też.

Opublikowano
Miska 1000+ w E87 i E84, więc tu pewnie podobnie.

Rozrząd i uszczelniacze bez zdejmowania ~2000.

Choćbyś sprawdzał 2 miesiące to trzeba mieć kasę, bo to BMW i jakiś czujnik wałka swoje kosztuje. Nie ma tak, że kupisz i nic nie wsadzisz. Zapomnij.

Opony kosztują, zawiecha i hamulce też.

 

tego to ja jestem świadom, bardziej mi chodzi o to by nie trafić na model silnika typu skarbonka bez dna, że co chwile trzeba coś robić bo się sypie non stop bo dany silnik tak ma lub też wysokiego ryzyka, szukam tak by zrobić jak trzeba i mieć spokój na 50-100k z daną rzeczą, nie oczekuje że zrobię na klockach 100K itp.

Opublikowano
Trzymaj się po prostu silnika n46 , a szczególnie unikaj n43 , to będziesz miał po prostu najmniejsze ładowanie kasy względem innych silników w tym modelu. Bo ładowanie kasy w Bmw, a szczególnie nastoletnie jest nieuniknione . To nie Toyota czy Mazda i nie można się tym zrażać.
Opublikowano

Witam was,


nie chcę zakładać nowego tematu bo mam zbyt ogólne pytania jak na razie. Chcę zmienić swoje Audi a6 c5 z 2001r 2.4 z LPG na inne kombi. Interesuje mnie BMW bardziej się skłaniam do Serii 3 niż serii 5. Przeglądając aukcje najczęściej widzę silnik 325i 218KM 160kW i w raporcie spalania tez jest akurat najwięcej raportów przy LPG. Trochę moze za duży ale tez używany jest model 330i 272KM 200kW.


Ogólnie pytając a dopiero później się zagłębiając w szczegóły - czy to dobre jednostki dla LPG? ile średnio teraz moze kosztować instalacja LPG ( bardzo mało jest egzemplarzy z założoną instalacja), Czy koszty eksploatacji są dużo wyższe niż w moim starym audi a6c5? czy seria 5 to duża przepaść?


pozdrawiam Mati!


edit: kurde dużo modeli czytam, że nie ma butli w kole tylko w bagazniku, kurde u mnie odpada takie rozwiazanie, po to kupuje kombi zeby korzystac z bagaznika a butle w koszyku ewentualnie pod...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.