Skocz do zawartości

Jaki silnik do e90?


suchatowka

Rekomendowane odpowiedzi

Choć powtarzam Ci , znajdz w Niemczech N52 3.0 z nieduzym przebiegiem , załóż sobie lampy blackline , zeby polepszyc wygląd przedliftowego tyłu i bedzie to lepsza inwestycja na pewno - połowa mniej elementów drogich które beda do wymiany .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 15,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

Trudno znaleźć 15 letnie auto z małym przebiegiem, takie egzemplarze bardzo trzymają cenę. Choć zgadzam się że n52b30 to dobry trop, na e90post jest topic z przebiegami jakie te silniki robią. Ponad 300 tys. mil często się zdarza.

Te silniki mają podstawowy problem z konsumpcją oleju. Powodem często był tryb użytkowania long-life ale wiele brało już olej bo wyjeździe z fabryki. Przy obecnych egzemplarzach jeśli 1 litr starcza na więcej niż 3000 km to jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno znaleźć 15 letnie auto z małym przebiegiem, takie egzemplarze bardzo trzymają cenę. Choć zgadzam się że n52b30 to dobry trop, na e90post jest topic z przebiegami jakie te silniki robią. Ponad 300 tys. mil często się zdarza.

Te silniki mają podstawowy problem z konsumpcją oleju. Powodem często był tryb użytkowania long-life ale wiele brało już olej bo wyjeździe z fabryki. Przy obecnych egzemplarzach jeśli 1 litr starcza na więcej niż 3000 km to jest ok.

 

No mają z olejem problem , fakt . Ale mimo to, jesli benz R6 , to właśnie ten w miarę jeszcze znośny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za konstruktywne odpowiedzi. Zwłaszcza penny1. Podsumowując krótko, powinienem wiedzieć ile to miało właścicieli i przede wszystkim jak często był wymieniany olej. Jeżeli info będzie ok. Niezbędna jest wycieczka żeby się tym przejechać i zobaczyć jak to jedzie. Nie wiem tylko czy na taka będę mógł sobie pozwolić. Bo auto stoi daleko... Bezpieczniej będzie znaleźć jakieś trochę bliżej, z przebiegiem 160k (mam takie na oku). Większa szansa że po przejechaniu na miejscu wrócę już z nim do PL.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-320xd-e90-lci-salon-polska-fv-automat-4x4-sportowe-fotele-wroclaw-ID6DQolo.html

WBAPP71060A618688


Z darmowych stron znalazłem, że auto było wzięte na firmę i aktualnie gość jest 4 właścicielem. Ma też wpis o powtórnym przeglądzie technicznym w przeciągu 10 dni.

Widnieje również jakaś szkoda, nie wiem jak duża. Wyposażenie też ciekawe bo jest servo, xdrive, hi-fi, comfort i dynamics (ktoś wie co zawiera bo nie mogę znaleźć w cenniku?)


Mam zamiar dzwonić, po opisie widać, że rozrząd pewnie do wymiany dla świętego spokoju. Myślicie że warto pojechać obejrzeć, mam dość daleko ale podoba mi się ten egzemplarz i trudno coś podobnego znaleźć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja teraz mam takie pytanko, szukam 3 E90 benzynka, uparłem się żeby miało Navi, ale jak tak przeglądam to ciężko jest znaleźć takie egzemplarze, więcej jest bez, czy osoby nie mające Navi mógłby wypowiedzieć się czy przeszkadza im to czy olać tą sprawę, i jaki silnik 2 litrowy patrzeć oznaczenie itp. wiem trochę głupie pytanie ale...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie prawda, to też lepsze multimedia niż w dość tandetnym zwykłym radiu, wyświetla więcej informacji (np o różnych błędach / problemach z autem), daje tez dostęp do większej ilości ustawień. Zwykle za navi idzie też lepsze audio (głośniki) - a trzeba wiedzieć, że podstawowe jest fatalne.


Jak już kupować E90 bez silnika (2.0 benzyna...) i bez wyposażenia, to tylko za pół darmo do jakiegoś upalania, a nie do jazdy na codzień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z navi nigdy nie szły lepsze głośniki, jak weźmiesz z aso fatalne to będą fatalne. Jeśli mówimy o CCC to te same funkcje można mieć z poziomu zegarów - te najbardziej przydatne. Nie mówie tutaj o jakiś wodotryskach typu zmiana nazwy kontaktu czy bóg wie co bo tego nikt nie używa. Jeśli mówimy o CIC to różnica jest już spora. Przy CCC uważam to za tylko problem w czasie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Z navi nigdy nie szły lepsze głośniki, jak weźmiesz z aso fatalne to będą fatalne. Jeśli mówimy o CCC to te same funkcje można mieć z poziomu zegarów - te najbardziej przydatne. Nie mówie tutaj o jakiś wodotryskach typu zmiana nazwy kontaktu czy bóg wie co bo tego nikt nie używa. Jeśli mówimy o CIC to różnica jest już spora. Przy CCC uważam to za tylko problem w czasie

 

Ale jak masz daszek to za 1000 zł wkładasz chińczyka i masz Android Auto albo Apple Carplay jak w nowych BMW. Oczywiście bez daszka też możesz dokleić ekran ale to już tak dobrze nie wygląda i bardzo odbija refleksy świetlne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanie mam. Byłem dzisiaj oglądać tą sztukę https://www.olx.pl/d/oferta/bmw-3-m-pakiet-e91-xdrive-2011-rok-CID5-IDKAn9q.html/?isPreviewActive=0&sliderIndex=1&fbclid=IwAR2uyo7RG_QTj0AElEHW3HdWpJWYxHbDz0aJyYWhLT3KhohqVY4H46ZErgk. Wszystko super, auto w środku idealne z zewnątrz również. Ale... jedno ale. Z przodu silnika, między wentylatorem a silnikiem schodzi się kilka węży i są one pordzewiałe, w sensie ich końcówki. Poniżej jest belka i ona również nosi delikatne ślady korozji. Właściciel mówi że to standard w tych modelach (tam mu w ASO powiedzieli). I teraz pytanie do was bo nie mogę znaleźć nigdzie na forum. Czy to prawda czy coś jest kombinowane? Błotniki, maska wszystko nie nosi śladów odkręcania. Wszystko wygląda jak oryginalne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Cena faktycznie bardzo niska, za tyle to rok temu przedałem prelci.

Może jednak wynika ona z tego, że to tylko 318d - zwykły tani dupowóz.

Bieda wyposażenie według mnie.

Tubo zregenerowane - więc pewnie nie ma dołu i trzeba cisnąć jak benzynę :D

Jak masz blisko to sprawdź, przejedź się - nie ma nic o rozrządzie więc trzeba go doliczyć.

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WBAPG11050E806625

2011 rok produkcji, 2.0D 143kM wersja Edition. Auto pochodzi z Francji. DPF nie wycięty ale jest błąd od zaworu EGR. Niby świeżo po wymianie rozrządu, stare części w bagażniku.


318d zrobione na 180KM, w raporcie z ASO nie ma nic o Xenonie i ktoś sobie chyba dołożył. Bardzo ładne felgi od nowszej serii F, hamulce jak i opony jeszcze nadają się do jazdy 2-3 sezony. Do wymiany od razu wylany amorek przód prawy. Zderzak przód do malowania, tylny ma zmarszczony lakier tak jakby w coś było cofnięte. Zniszczona uszczelka oraz rączka drzwi pasażera z przodu, wentylator nadmuchu "ćwierka", klapy klimatyzacji również piszczą przy zmianie kierunku dmuchania. Gumowe uszczelki obok okien wymagają wymiany, odstaje obudowa uchwytu lewego lusterka. Reflektory mają mikropęknięcia, data na przetwornicy 10/02/02. Wiązka elektryczna pod maską mi się nie podoba - miejscami oklejona zwykłą taśmą izolacyjną i przymocowana trytkami. Pod maską na śrubach nie widać śladów odkręcania.

Na wewnętrznych progach pod drzwiami zaczynają pojawiać się ogniska korozji.


Środek w dobrym stanie, nie widać nadmiernego zużycia na boczku fotela, pasy oryginalne, deska raczej też. Kierownica Sport, skóra OK jak na ten przebieg. Z tyłu jeden bok kanapy ma kilka wgniotek ale na zdjęciach wygląda to gorzej niż w rzeczywistości. Bagażnik wymaga porządnego sprzątania.


Ogłoszenie: https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-bmw-e90-318d-ID6DVcvl.html

Zdjęcia: https://photos.app.goo.gl/ptXjpWfUgcQXi3YB6


Jedzie bez problemów nie zauważyłem nic niepokojącego. Jak uważacie, egzemplarz wart uwagi? Bo ja chyba odpuszczam.

Jeśli ktoś zainteresowany mogę podesłać raport Z ASO ale uprzedzam jest bardzo ubogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

 

Zagłębie handlarzy, nawet bym nie dzwonił.... Nie można kupić prywatnie? Albo auta z PL historią?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.