Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Już bez przesady, w okolicach 20 tysięcy jest mnóstwo ofert zarówno 320i jaki i 320d, nie demonizujmy że to same szroty. Te auta mają już po 15 lat nawet, to ile mają kosztować? Wystarczy nie napalać się się na jakieś m-pakiety, nawigacja/system multimedialny to więcej kłopotu niż pożytku w przedliftach więc też można sobie darować. Byleby miało xenony, bo kupowanie w 2020 roku samochodu na halogenach, to nieporozumienie i byleby nie miało manualnej klimy, bo te egzemplarze to najbiedniejsze możliwe wersje. Nie wiem jak trzeba kupować e9x, żeby zajęło to 2 lata...

 


Dokładnie tak samo myślę, pozdrawiam.



Jeśli szukasz jakiegoś egzemplarza z r6 to sprawdź sobie ile kosztują takie w Niemczech, później sprawdź ile kosztują u nas i pomysl dlaczego tak tanio. (dolicz do tego akcyzę 18%) Sam oglądałem kilka sztuk, a samochód kupiłem równy rok od podjęcia decyzji o kupnie.


Powodzenia w zakupie.

  • Odpowiedzi 15,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam


Jestem tu nowy i w kwestii zagadnień dotyczących marki BMW i wszystkiego co z tym jest związane jestem totalnie zielony.

Po wielu przygodach z Oplami mam dość i chciałbym spróbować czegoś nowego. Stwierdziłem, że może BMW...

Ostatnie moje przygody to głównie silniki wolnossące w Oplach, które oferowały spalanie od 10l/100 km wzwyż.

Dlatego teraz potrzebuję czegoś co ma przysłowiowego "buta".


Zastanawiam się nad silnikami diesla w BMW. Tylko totalnie nie wiem w co celować gdyż tak jak napisałem totalnie się nie znam, a jak zacząłem czytać to w BMW występuje chyba cały przekrój tych silników.

Trochę uproszczając...

Kwota jaką mogę przeznaczyć to max 30 000 PLN. Im taniej tym lepiej. W tej cenie z tego co patrzyłem to albo X3 albo Seria 3 w kombi.

I jeszcze co dla mnie istotne to jako, że nie toleruję aut na tylny napęd to wchodzi tylko opcja 4x4 (sorki, nie próbujcie mnie przekonywać, po prostu jeden lubi tak, a drugi inaczej).

Jedną z kwestii, których się obawiam to dpf/fap. Na co dzień jeżdżę po Warszawie, czyli jazda typowo miejsca. Kilka-kilknaście razy w roku dłuższe trasy.

Dpfy w BMW są problematyczne?

Spalanie dla mnie jest drugorzędne, aczkolwiek jak mi spali w trasie 8l to będę skakał z radości. W wolnossącym Oplu pali mi w mieście 11l i nie oferuje nic z dynamiki i przyjemności jazdy.


W jaki silnik celować? Głównie widzę na znanym portalu ogłoszeniowym diesle o mocy 177KM.

Do miasta X3 czy Seria 3 w kombi?


Poniżej przykładowe ogłoszenie z Warszawy, które mi wpadło w oko.

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-bmw-320d-x-drive-nowy-rozrzad-ID6DcNDq.html#fad51327de


Z góry dzięki za wszelką pomoc i odpowiedzi.

Opublikowano

Mam ten sam silnik 184km i jestem zadowolony, spalanie w trasie przy jeździe +/- 100km wynosi w okolicach 6litrów, na autostradach zazwyczej bliżej 200 i spalania w okolicach 8litra-> tak było na 17" teraz na 19" gdzieś ok. 1litr więcej weźmie. bez xdrive, ale w automacie-> tutaj polecam Ci również szukać modelu z taką skrzynią. Są bdb i komfort jazdy pomiędzy automatem a manualem nie do porównania. Co do dpf to również bez problemu, aczkolwiek regularnie się wypala co ok. 300km. Tutaj również byś musiał sprawdzić czy nie ma błędów żadnych, które blokowały wypalania. (użytkuje od ponad 2 lat). Dodam może, że również głównie jazda miejska, tyle że Konin to nie Warszawa :)

Co do przesłanego linku i egzemplarza--> dość niski przebieg, aczkolwiek wiem, że zdarzają się takie uszkodzone sztuki- sprowadzone, tutaj pytanie co w nim było uszkodzone i jak mocno.

Co do X3 a 3 to tutaj musisz się zastanowić nad komfortem wsiadania/wysiadania, wiadomo ze w x masz wyżej, a awaryjność i tak będzie zależała od modelu, a jeszcze bardziej od tego jak ktoś o swoje bmw dbał :)

Opublikowano
Mam ten sam silnik 184km i jestem zadowolony, spalanie w trasie przy jeździe +/- 100km wynosi w okolicach 6litrów, na autostradach zazwyczej bliżej 200 i spalania w okolicach 8litra-> tak było na 17" teraz na 19" gdzieś ok. 1litr więcej weźmie. bez xdrive, ale w automacie-> tutaj polecam Ci również szukać modelu z taką skrzynią. Są bdb i komfort jazdy pomiędzy automatem a manualem nie do porównania. Co do dpf to również bez problemu, aczkolwiek regularnie się wypala co ok. 300km. Tutaj również byś musiał sprawdzić czy nie ma błędów żadnych, które blokowały wypalania. (użytkuje od ponad 2 lat). Dodam może, że również głównie jazda miejska, tyle że Konin to nie Warszawa :)

Co do przesłanego linku i egzemplarza--> dość niski przebieg, aczkolwiek wiem, że zdarzają się takie uszkodzone sztuki- sprowadzone, tutaj pytanie co w nim było uszkodzone i jak mocno.

Co do X3 a 3 to tutaj musisz się zastanowić nad komfortem wsiadania/wysiadania, wiadomo ze w x masz wyżej, a awaryjność i tak będzie zależała od modelu, a jeszcze bardziej od tego jak ktoś o swoje bmw dbał :)

 

Automat nie wchodzi w grę. Jestem tradycjonalistą jeśli chodzi o skrzynie biegów i preferuje tylko manuale :wink:

Jak można sprawdzić te błędy o których wspominasz?

Tak w ogóle na co zwracać uwagę przy tych silnikach? Zapewne i tak pojadę do jakiegoś warsztatu na oględziny, ale zawsze warto mieć jakąś wiedzę o typowych usterkach, które sprzedający może chcieć utaić.


Tego dpfa to trzeba przeganiać w trasie czy normalnie w miejskich korkach też się wypali?


Co do auta z ogłoszenia to jest na polskich blachach więc raczej ostatni właściciel jeździł nim po polskich drogach, a nie sprowadził na handel.

Opublikowano

Rozumiem, aczkolwiek polecam chociaż się przejechać ;)

to błędów polecam aplikacje na smartfona, szczegóły znajdziesz w tym temacie: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=326379

jest bardzo pomocna, pokazuje Ci dystans od ostatniej regeneracji, ile razy sie wypalał dpf itp. pokazuje też ile zostało ci km do wymiany (teoretycznie) dpfa, który jest zaprogramowany na 250tkm. jeśli tam będzie inna różnica między przebiegiem auta to albo ktoś majstrował już przy dpfie albo przy liczniku.

No w korku to raczej kiepsko będzie się wypalał, nawet się nie zacznie procedura, aczkolwiek zdarza się, że jadę po mieście i się załączy wypalanie, a światła czerwonego nie da się uniknąć, także temperatura schodzi z 600 do 500-400+ ale zaraz gaz i rośnie. Ogólnie często mi się w mieście włącza i nie ma z tym żadnego problemu, wiadomo- nie wyłączam auta jak dojadę do celu tylko robię jakąś rundkę, z reguły 10-15km wystarczy do wypalenia jak się regularnie wypala.

To że jest na polskich nie znaczy że nie jest z zagranicy- mógł sprowadzić uszkodzone, zrobić, pojeździć i sprzedać, a przy tym przebiegu to nawet może nie pojeździł :)

Z głównych usterek które ludzie piszą bo na szczęście ja nie doświadczyłem to rozrząd, który tutaj rzekomo był już robiony. Ja mam 211tkm, sprowadzony przy 150tkm i rozrządu nie dotykałem, a czy ktoś wcześniej się bawił nie mam pojęcia. Narazie nie ruszam, chociaż wiem, że zgubne jest ocenianie "na słuch"

Opublikowano

Nie przestaje mnie zastanawiać, co tez tak ludzi fascynuje w ciśnieniu sprzęgła i machaniu lewarkiem, szczególnie jeżdżąc po mieście, ale tez np w trasie, gdzie automat + tempomat to jest bajka.

Dostałem kiedyś auto zastępcze z automatem i po paru kilometrach drogi, od serwisu do mnie pod dom, wiedziałem ze następne auto będzie już z taką skrzynią właśnie. Komfort jazdy jest nieporównywalnie wyższy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Automat nie wchodzi w grę. Jestem tradycjonalistą jeśli chodzi o skrzynie biegów i preferuje tylko manuale :wink:

Tak mówią ci, którzy nigdy dobrym automatem nie jeździli i ci, którzy się urodzili w latach 40-tych. :wink:

  • Moderatorzy
Opublikowano

Automat nie wchodzi w grę. Jestem tradycjonalistą jeśli chodzi o skrzynie biegów i preferuje tylko manuale :wink:

To rozumiem szyby tylko też na korbkę, bo tradycja nakazuje? Albo fotele tylko na wajhę, nie mogą być elektryczne.

To o czym piszesz to zacofanie a nie tradycjonalizm. Weź automat, manual to ma sens w Boxsterze.

Opublikowano

Może mi ktoś podać wyposażenie w języku polskim

Nr vin:

01CA

Selection of COP-relevant vehicles

01CB

CO2 equipment

01CD

Brake Energy Regeneration

0205

Automatic transmission

0230

Extra package, EU-speciifc

0240

Steering wheel, leather

0249

Multifunction f steering wheel

02K9

BMW LA wheel, V spoke 360

02PA

Locking wheel bolt

0320

Deleted, model lettering

0321

Exterior parts in vehicle colour

0423

Floor mats velours

0431

Interior mirror with automatic-dip

0441

Smoker package

0465

Through-loading system

0493

Storage compartment package

0494

Seat heating driver/passenger

04AE

Armrest front, retractable

04CG

Interior trim strips "satin-silber" matt

0507

Park Distance Control (PDC), rear

0520

Fog lights

0521

Rain sensor

0534

Automatic air conditioning

0540

Cruise control

0548

Kilometre speedo

0563

Light package

0644

Preparation f mobile phone w Bluetooth

0663

Radio BMW Professional

0698

Area-Code 2 for DVD

07RS

Package Comfort

0843

Power reduction

0851

Language version German

0863

Dealer List Europe

0886

On-board literature, Dutch

08S3

Automatic locking during starting

08SM

Car ident. number visible from outside

08TL

Dummy-SALAPA

08TM

Dummy-SALAPA

08TN

Daytime driv.lights adjus.via light menu

A080

80 Ah AGM battery

EMOA

Deletion of MOST adapter

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Hej. Przymierzam się do kupna bmw e90 w benzynie silnik n46. Oglądałem jeden egzemplarz, auto 2006 rok, w automacie, 150 tys przebiegu.

W aucie demontowany był błotnik, trochę źle spasowany z maska, natomiast szyby wszystkie oryginał. Lakier na reszcie elementów oryginał. Cienka warstwa szpachli przy tylnym nadkolu.

Jeżeli chodzi o kwestie mechaniczne to niebieski dymek przy przygazowaniu. Prawdopodobnie uszczelniacze zaworowe.

Automat delikatnie szarpie na 1-2 biegu, natomiast reszta przełożeń działa bez zastrzeżeń.

Silnik trochę spocony, ale to co zdążyłem wyczytać to przypadłość bmw serii 3.

Przy włączeniu klimy trochę obroty falują.

Lepka maz/osad w chłodnicy. Czy to może być od tego że auto długo stoi?

Pod korkiem oleju brak szlamu, natomiast cały silnik umorusany.

W aucie jest błąd pompy wody. Po skasowaniu i przejażdżce błąd już się nie pojawił. Wstepna diagnoza jest taka że przy częstym grzebaniu przy aku mogło wywalać błędy.

Teraz pytanie do Was. Czy warto się interesować tym samochodem? Czy rzeczy które wymieniłem mogą doprowadzić mnie do bankructwa? Pzdr.

Opublikowano
Hej. Przymierzam się do kupna bmw e90 w benzynie silnik n46. Oglądałem jeden egzemplarz, auto 2006 rok, w automacie, 150 tys przebiegu.

W aucie demontowany był błotnik, trochę źle spasowany z maska, natomiast szyby wszystkie oryginał. Lakier na reszcie elementów oryginał. Cienka warstwa szpachli przy tylnym nadkolu.

Jeżeli chodzi o kwestie mechaniczne to niebieski dymek przy przygazowaniu. Prawdopodobnie uszczelniacze zaworowe.

Automat delikatnie szarpie na 1-2 biegu, natomiast reszta przełożeń działa bez zastrzeżeń.

Silnik trochę spocony, ale to co zdążyłem wyczytać to przypadłość bmw serii 3.

Przy włączeniu klimy trochę obroty falują.

Lepka maz/osad w chłodnicy. Czy to może być od tego że auto długo stoi?

Pod korkiem oleju brak szlamu, natomiast cały silnik umorusany.

W aucie jest błąd pompy wody. Po skasowaniu i przejażdżce błąd już się nie pojawił. Wstepna diagnoza jest taka że przy częstym grzebaniu przy aku mogło wywalać błędy.

Teraz pytanie do Was. Czy warto się interesować tym samochodem? Czy rzeczy które wymieniłem mogą doprowadzić mnie do bankructwa? Pzdr.

 

Jaka cena tej beemki? Możesz podać link do ogłoszenia?


Na start przygotuj 2 -3 tys zł, jeśli okaże się że do wymiany są uszczelniacze zaworowe i kilka uszczelek w silniku. U mnie na drogomierzu jest 295 tys i jeszcze jeździ, więc Twój też powinien dać radę. O ile podane przebiegi są autentyczne :)

Opublikowano
Witam chce kupić E90 325i lub 330i w automacie by współpracował z LPG nie chce już Diesla, pytanie moje jak z awaryjnością tych silników oraz jakie ma obroty na poszczególnych biegach bo wiem że E60 545i na 6 biegu przy prędkości 140 ma obroty na poziomie 2,5 może delikatnie więcej. I chciałbym wiedzieć czy w mniejszych silnikach też byłoby tak nisko i ekonomicznie.
Opublikowano
Na temat tych silników napisano już wszystko, przełożenia skrzyń biegów tez nie zaliczają się do sekretów wszechświata. Bez kitu, google jest za darmo
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

325i przy 140km/h ma jakieś 2800obr. Generalnie N53B30 może być bardzo oszczędne.

6z6ynyzzirh6_t.jpg

Opublikowano
Też interesowało mnie to zagadnienie przed zakupem samochodu. Zależało mi na w miarę niskich obrotach na ostatnim biegu. Dużo możesz się dowiedzieć oglądając filmiki na you tube. Tego czego nie zobaczysz to obliczasz z proporcji. Bo jest to sztywno ze sobą związane. Wiadomo, że jak auto przy 3000 tyś jedzie 150 km/h to przy 2000 pojedzie 100 km/h . Dodatkowo warto też pamiętać, że relacja pomiędzy prędkością na prędkościomierzu i odczytem obrotów nie zmienia się w zależności od rozmiaru koła, bo wskaźnik jest nie na kole a w mechanizmie skrzyni. Oczywiście wielkość koła wpływa na to czy rzeczywiście jedziemy tyle co pokazuje licznik ...Moim zdaniem warto kupić takie auto co ma jak najdłuższe przełożenie ostatniego biegu. Praktycznie nie pogarsza to przyśpieszenia bo po to się ma te 5 czy 6 biegów aby redukować gdy trzeba.
Opublikowano

325i 2005 rok

Od 50 do 70 kmh na 4 biegu da się przy spokojnej jeździe

wyprzedzanie 90-120 na 5 nie stanowi problemu

Nie wrzucam 6 poniżej 100 km/h (ok 2000 obr/min)

Przy ok 4 tys na 6 jest jakies 190 km/h

spalanie jest funkcją płynności jazdy i średniej predkości

miasto 40-50 km/h średniej to powyżej 11 l/100 km

miasto ok 60 to ok 9-10

trasa 70 średnio to nawet 6,2

trasa 90 średnio poniżej 7

trasa powyżej 160 średnio wychodzi ok 11 i więcej

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do LPG bierz 330, mam już 40k nabite - super się ten silnik sprawuje. Średnie spalanie gazu mam 12l - kombi, automat, 4x4! W trasie przy spokojnej jeździe można zejść do 10l.
Opublikowano

Właśnie tak myślałem by kupić troszkę pod ekonomikę by spokojnie pojeździć ale też żeby raz do czasu przycisnąć. Patrze na ogłoszenia i tak głównie wyskakują mi wersje 325i jak są 330i to albo te wersje 272km na bezpośrednim wtrysku albo są w biednej wersji.

Dopiero się rozglądam ale mniej więcej wiem czego szukać.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
E92 330i miała 272 na pośrednim też ;-)

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.