Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, sam jeżdze e60 z 2.5 M54 w benzynie i jestem bardzo zadowolony natomiast teraz dla mojej szanownej małżonki poszukuje e90/91 również w benzynie i również automacie.


W związku z tym mam kilka pytań:

-czym silnik 2.5 218KM różni się od tego 2.5 192km który mam w e60

-czy w e90/91 jest miejsce na koło zapasowne pod ewentualna butlę LPG czy pozostaje tylko bagażnik

- czy cała karoseria jest stalowa czy któryś z elementów podobnie jak w e60 jest alu

- jak jest z awaryjnością xdrive'a i jakie mogą być ewentualne koszty naprawy


Dziękuje za uwage. pozdrawiam :D

  • Odpowiedzi 15,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

rakpolski no BMW tanie w serwisie nie jest... Szczerze mając budżet na poziomie 30 tyś zł nie pchał bym się w e90 po lifcie...

gooldi1

Silniki:

N52 e90 vanos, disa, valvetronic R6 2,5 l (2497 cm³), DOHC wtrysk EFi 82,00 mm × 78,80 mm 11,0:1 218 KM (160 kW) przy 5800 obr/min 250 N•m przy 2750-4250 obr/min 7,0 s 245 km/h 8,4 l / 100 km lżejszy blok silnika

M54 vanos, disa e60 R6 2,5 l (2494 cm³), DOHC wtrysk EFi 84,00 mm × 75,00 mm 10,5:1 192 KM (141 kW) przy 6000 obr./min 245 Nm przy 3500 obr./min 7,9 s 235 km/h 9,4 l / 100 km

- pozostaje tylko bagażnik

- cała karoseria jest stalowa z tego co kojarzę

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Można pozbyć się wanny zachowując bagażnik i zbiornik lpg pod auto.
Opublikowano

@Blade1984 to nie jest tak do końca, że na 30 tysiącach moje finanse się kończą :? ogólnie nie mam wyjścia i muszę ogarnąć drugi samochód do domu, inne wydatki mnie trochę cisną i kaska jaką operuje jest taka a nie inna. a z początkowym serwisem i tak dalej po wypłacie sobie ogarnę i później żeby o nie zadbać też, a wybrałem ten model bo od zawsze mi się podoba :) ludzie kupują te samochody w mniejszych pieniądzach i też cieszą się z jazdy, jestem świadomy tego że parę rzeczy trzeba będzie zrobić, bo to nie samochód pierwszej młodości i trzeba będzie go na początku ogarnąć. :wink: odpukać, żeby tylko gorsze rzeczy nie pojawiały się na drodze :x


po przekalkulowaniu będę musiał chyba zostać przy tym 2.0d 163km z oznaczeniem m47 w automacie, tylko czemu mówisz żeby nie pchać się w polift ? są że tak powiem gorsze? (o ile starczy grosza na lci, to chciałbym je mieć - jeśli nie, ucieszy przedlift :D) dodam, że pewnie po jakimś czasie będę chciał program tam jakiś wrzucić, żeby miała lżej :D stąd mile widziane opinie o tym silniku :D

Opublikowano (edytowane)
@Blade1984 to nie jest tak do końca, że na 30 tysiącach moje finanse się kończą :? ogólnie nie mam wyjścia i muszę ogarnąć drugi samochód do domu, inne wydatki mnie trochę cisną i kaska jaką operuje jest taka a nie inna. a z początkowym serwisem i tak dalej po wypłacie sobie ogarnę i później żeby o nie zadbać też, a wybrałem ten model bo od zawsze mi się podoba :) ludzie kupują te samochody w mniejszych pieniądzach i też cieszą się z jazdy, jestem świadomy tego że parę rzeczy trzeba będzie zrobić, bo to nie samochód pierwszej młodości i trzeba będzie go na początku ogarnąć. :wink: odpukać, żeby tylko gorsze rzeczy nie pojawiały się na drodze :x


po przekalkulowaniu będę musiał chyba zostać przy tym 2.0d 163km z oznaczeniem m47 w automacie, tylko czemu mówisz żeby nie pchać się w polift ? są że tak powiem gorsze? (o ile starczy grosza na lci, to chciałbym je mieć - jeśli nie, ucieszy przedlift :D) dodam, że pewnie po jakimś czasie będę chciał program tam jakiś wrzucić, żeby miała lżej :D stąd mile widziane opinie o tym silniku :D

 

Z tego co ja ustaliłem bo również zastanowiałem się nad 2.0d to polifty mają na dzień dobry rozrząd do roboty (chyba że bedziesz na 100% pewien że poprzednik robił)

bo były przypadki, że po 80tys. km łańcuchy pękały, koszt wymiany to 4 tys, a jak łańcuch strzeli to robi się naprawde drogo. W silniku przed liftem nie robi się rozrządów (bywają wyjątki). Dowiedziałem się tego w warsztacie, który specjalizuje się w BMW. Na pewno 2 litrowego diesla kupisz do 30 tys. po lifcie, ja natomiast odpuściłem diesla i szukam benzyny, wole troche starszy rocznik w benzynie. Niestety w poprzednim e60 miałem 2.5d i co chwile coś się psuło-włożyłem w naprawde mnóstwo kasy a końca i tak nie było dlatego sprzedałem. Kupiłem benzyne i wreszcie mam spokój.

Edytowane przez gooldi1
Opublikowano
co do tego rozrządu to jak jest w m47 z przodu to też koszty oscylują w granicach 4-5 tysięcy, czy to w n47 tylko tak jest - sprostuje ktoś to dla mnie, ile w poszczególnym silniku to mniej więcej wyniesie? no i piszesz też o benzynie - z tym, że szukam auta tylko w automacie i z tego co mi ludzie naświetlali to odradzają kupna automatu z małym silnikiem benzynowym, a za min. 2.5i z tego co tu pisali trzeba dać więcej niż te 30k - nie powiem, że też zmieniłbym z chęcią tego disla na banzynę :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Niestety w poprzednim e60 miałem 2.5d i co chwile coś się psuło-włożyłem w naprawde mnóstwo kasy a końca i tak nie było dlatego sprzedałem.

Przy przebiegach grubo powyżej pól miliona - to coś tam na 525d wydasz.

A prywatnie - dobrze radzę - musisz koniecznie zacząć weryfikować wskazania drogomierza.

KONIECZNIE.

SAAB ready for take off.

codzienność:
- fajna Octavia Elegance Combi 2.0 TDI+ Sportline (DE)
- dobry Touran 2.0 TDI+ CUP (F)
- praktyczne Caddy 2.0 TDI+ Edition35 (F)
czas wolny:
- nerwowe  BMW M140i 340KM RWD shadow finale edition (PL)
weekendy:
- przyjazny Lexus GS-F Sport 477KM (PL)
zabawki:
- zaskakujący SAAB 9-5 Aero 2.3T manual MY2001 MapTun Stage3 (L)

plany:
- ostre BMW M8 Competition Coupé (PL)

Opublikowano
) ludzie kupują te samochody w mniejszych pieniądzach i też cieszą się z jazdy, jestem świadomy tego że parę rzeczy trzeba będzie zrobić, bo to nie samochód pierwszej młodości i trzeba będzie go na początku ogarnąć. :wink:

Kupują i tanio naprawiają, później zdziwienie że to wszystko kosztuje i dziwią się że moje e46 lepiej jeździ (a no lepiej jeździ bo wszystko zrobione na porządnych częściach).

 

po przekalkulowaniu będę musiał chyba zostać przy tym 2.0d 163km z oznaczeniem m47 w automacie, tylko czemu mówisz żeby nie pchać się w polift ? są że tak powiem gorsze? (o ile starczy grosza na lci, to chciałbym je mieć - jeśli nie, ucieszy przedlift :D) dodam, że pewnie po jakimś czasie będę chciał program tam jakiś wrzucić, żeby miała lżej :D stąd mile widziane opinie o tym silniku :D

Polift silnik lepszy pod każdym względem oprócz kosztów napraw, sam rozrząd to min. 4 tyś a jak wyciągniesz silnik to warto zrobić poduszki itp. Znaczy masz za mały budżet na kupno i ogarniecie. Dodatkowo chcesz zawirusować auto to wszystko musi być w bardzo dobrym stanie.

Opublikowano

chce sobie kupić samochód, który będę powoli ogarniał do takiego stanu żeby sobie nim pojeździć jak najdłużej i cieszyć się jazdą, a nie myśleć kiedy coś się nieprzyjemnego stanie - od razu rzymu nie zbudowano. nie chodzi mi o to żeby kupić bmkę wrzucić wirusa za 300zł zajeździć silnik, przy okazji wywracając przęsła sąsiadom :roll: chce kupić autko do 30k, zrobić najpotrzebniejsze rzeczy na początku i potem dalej trochę w nie po inwestować :wink: rozwiń z tym rozrządem, bo sie gubie już :D w obu silnikach m47 i n47 to tak samo wysoki koszt?


ps. jak kupiłbym samochód do 40 tysięcy, też ten rozrząd chciałbym zmienić i wyserwisowac jak się należy - dlatego kasy zawsze będzie za mało, takie jest życie :D ale nie jest tak źle, więc na spokojnie w ciągu 2-3 miesięcy mogę zrobić w tym aucie sporo rzeczy :wink:

Opublikowano
chce sobie kupić samochód, który będę powoli ogarniał do takiego stanu żeby sobie nim pojeździć jak najdłużej i cieszyć się jazdą, a nie myśleć kiedy coś się nieprzyjemnego stanie - od razu rzymu nie zbudowano. nie chodzi mi o to żeby kupić bmkę wrzucić wirusa za 300zł zajeździć silnik, przy okazji wywracając przęsła sąsiadom :roll: chce kupić autko do 30k, zrobić najpotrzebniejsze rzeczy na początku i potem dalej trochę w nie po inwestować :wink: rozwiń z tym rozrządem, bo sie gubie już :D w obu silnikach m47 i n47 to tak samo wysoki koszt?


ps. jak kupiłbym samochód do 40 tysięcy, też ten rozrząd chciałbym zmienić i wyserwisowac jak się należy - dlatego kasy zawsze będzie za mało, takie jest życie :D ale nie jest tak źle, więc na spokojnie w ciągu 2-3 miesięcy mogę zrobić w tym aucie sporo rzeczy :wink:

 

W m47 rozrządu się nie rusza, tak powiedział mi jeden z lepszych mechaniorów od bmw w Łodzi.

Opublikowano
rakpolski napiszę po raz kolejny m47 ma rozrząd pancerny i od strony zderzaka więc nie trzeba całego silnika wyciągać, ale ten silnik pamięta konstrukcyjnie rok 2000... Długo się rozgrzewa (żeliwny blok) ma spore wibracje i jak na diesla sporo pali. N47 ma rozrząd od strony kierowcy i jest dużo droższy w wymiane jest lżejszy i szybciej się nagrzewa (blok ze stopu aluminium), pali średnio o litr mniej i ma mniejsze wibracje. Dzisiaj bym diesla nie kupił w ogóle bo jego wady względem benzyny nie rekompensują zalety niższego spalania... Mi m47 po chipie na 184km/420nm palił 8 w mieście i 6 na trasie, dla porównania 1,8 tsi w pasku cc (chip 200km) spalanie miałem trasa 7,5 miasto 9,5 ... Jak bym miał dzisiaj kupować diesla to tylko n47 po wymianie rozrządu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mi m47 po chipie na 184km/420nm palił 8 w mieście i 6 na trasie, dla porównania 1,8 tsi w pasku cc (chip 200km) spalanie miałem trasa 7,5 miasto 9,5 ...

Dziękujemy za subiektywne informacje.


Mam nadzieję, że nie powiesz że Passat CC (czyli przedlift) jest lepszy od JAKIEGOKOLWIEK BMW w tożsamym stanie.

Toż Passat B6 to największy chłam z najgorszego okresu w dziejach VW.

Najgorszy. Amen.


A teraz trochę faktów:

BMW E90 stare 2.0d 163KM średnia 6,7 l/100km

https://www.autocentrum.pl/spalanie/bmw/seria-3/e90-91-92-93/limuzyna-e90/silnik-diesla-320d-163km-2005-2010/


BMW E90 nowe 2.0d 177KM średnia 6,2 l/100km

https://www.autocentrum.pl/spalanie/bmw/seria-3/e90-91-92-93/?engine=silnik-diesla-320d-177km


Passat CC 1.8TSI 160KM średnia 8,3l/100km

https://www.autocentrum.pl/spalanie/volkswagen/passat-cc/silnik-benzynowy-1.8-tsi-160km-2008-2011/


Na szczęście się zreflektowałeś.

... Jak bym miał dzisiaj kupować diesla to tylko n47 po wymianie rozrządu.

Tu masz rację, to prawda.

SAAB ready for take off.

codzienność:
- fajna Octavia Elegance Combi 2.0 TDI+ Sportline (DE)
- dobry Touran 2.0 TDI+ CUP (F)
- praktyczne Caddy 2.0 TDI+ Edition35 (F)
czas wolny:
- nerwowe  BMW M140i 340KM RWD shadow finale edition (PL)
weekendy:
- przyjazny Lexus GS-F Sport 477KM (PL)
zabawki:
- zaskakujący SAAB 9-5 Aero 2.3T manual MY2001 MapTun Stage3 (L)

plany:
- ostre BMW M8 Competition Coupé (PL)

Opublikowano
... Jak bym miał dzisiaj kupować diesla to tylko n47 po wymianie rozrządu.

Tu masz rację, to prawda.

A to jest jakiś problem, aby samemu wymienić?? Wymienasz we własnym zakresie, przynajmniej wiesz na jakich częściach i pewność ze napewno wymienione.

Opublikowano
Panowie kupilem e92 z 1 kluczykiem, czy mozna dorobic i zakodowac drugi i jaki mniej wiecej to jest koszt? auto posiada keyless go jezeli ma to jakies znaczenie.
Opublikowano

miczek.mk nie będę robił prywatnych wycieczek bo nie na tym mi zależy. Ja nigdy na marki nie patrzyłem, żadnym fanboyem nie jestem, biorę to co jest najlepsze dla mnie w danym budżecie nie patrząc na znaczek. Wszyscy w pracy mają Iphony a ja wybrałem LG g7 thinq :norty:

Ja te auta miałem i użytkowałem i piszę z własnych doświadczeń nie z auto centrum. Z Passata CC bylem bardzo zadowolony, kod silnika BZB euro 4 nie bierze oleju w nadmiernych ilościach. a rozrząd był robiony w ASO przy 190 tyś km (przebieg potwierdzony w ASO 208 tys jak go kupowałem i 238 tyś jak sprzedawałem) i oprócz pocenia miedzy skrzynią a silnikiem (naprawiłem za 550zł uszczelniacz + robota) i normalną obsługą czyli olejem i filtrami nic nie robiłem, teraz znajomy śmiga i też chwali, więc nie będę pisał że to chłam bo to nie prawda. Po e90 chciałem coś większego wygodnego a e60 w ogóle mi nie podchodziło po tym jak się przejechałem, wygląd i prowadzenie Passata CC bardziej mi pasowało, pojechałem do Chorwacji KRK i podróż mnie nie zmęczyła, w tym roku wybieram się 330ci :twisted: .

  • Moderatorzy
Opublikowano
Panowie kupilem e92 z 1 kluczykiem, czy mozna dorobic i zakodowac drugi i jaki mniej wiecej to jest koszt? auto posiada keyless go jezeli ma to jakies znaczenie.

Pilot 915,51 zł

Kluczyk wsuwany do niego 184,94 zł

Do tego kodowanie. Ceny dla ASO.

Opublikowano
chce sobie kupić samochód, który będę powoli ogarniał do takiego stanu żeby sobie nim pojeździć jak najdłużej i cieszyć się jazdą, a nie myśleć kiedy coś się nieprzyjemnego stanie - :wink:

to niestety złą markę wybrałeś i zły model :D . Nie wiem co stoi za wyborem diesla, ale jeśli Twoje przebiegi nie są jakieś kosmiczne to odpuść diesla i kup benzynę. E90 to nie e46 czy e39...tutaj podobne naprawy są nieco droższe a i sam model nieco bardziej awaryjny. Choć jeździ się nim bardzo miło.

Opublikowano

Witam. Mam pytanie. Jaka kwota nie byłaby podejrzana dla e90 325i przed lift w dobrym wyposażeniu i w dobrym stanie? Chodzi mi o skórę, navi professional i zwykle ksenony :)

Na otomoto chodzą po 20 parę tys ale średnio widzi mi sie ze taka cena. Na jaką kwotę się przygotować aby nie był to złom do którego cały czas się coś psuje?


Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cena jak cena, jeżeli jest tego więcej to szukaj w miarę blisko żeby parę sztuk obejrzeć, pojeździć tym zanim kupisz.
3A0jS9b.png
Opublikowano
Nigdy nie bawiłem się w sprowadzanie auta z Niemiec, słyszałem ze dla silników 2000+ jest jakas chora akcyza, więc moje 325i by sie lapalo, a w bmw premium select nie widziałem żadnej e90
Opublikowano
hahaha namawianie ludzi na kupno w Niemczech.... już byli tacy co tam pojechali za swoją wymarzoną furą i kupili za nie mały hajs od prywatnych niemców a potem ładowali kasę w auto tysiącami na start.
Opublikowano

sslawek77 jak ktoś nie ma pojęcia to tak wygląda, ale wole auto bezwypadkowe, z potwierdzonym przebiegiem i zrobić coś z mechaniką. Niż kupić odpicowanego szrota. Jak ktoś nie ma czasu szukać u nas (mi średnio zajmuje znalezienie auta 3-4 miesiące) to tam szybciej znajdzie. Polaków nie stać na nowe auta premium i dlatego tak mało rodzimych aut na rynku, a handlarz w 99% sprzedaje kombinowane auto...

awid4418 teraz łatwiej kupić mocne auto do 2 litrów (nowsze roczniki) i akcyza odpada. Ja swoje 330ci sprowadzałem i zapłaciłem ponad 2500zł za akcyzę bo parę dobrych lat nim pośmigam i to co oglądałem nie nadawało się do zakupu (budżet miałem do 30 tyś zł).

Opublikowano
Jak czytam że ktoś szuka auta 3 msce albo pół roku to mnie w srodku rozsadza.. w 3 msce to można na takie auto spokojnie zarobić... A nie go szukac.
  • Moderatorzy
Opublikowano

A gdzież to płacą 15k miesięcznie zwykłemu kowalskiemu? Bo rozumiem 10k z tych 15k odłoży w jeden miesiąc, razy trzy i ma na furę.

Ktoś przy takich zarobkach chyba jednak bierze auto w leasing lub za gotówkę ze znacznie wyższego segmentu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.