Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Panowie,


Przymierzam się do zakupu e90 330d. I tutaj nasuwa się moje pytanie: szukać m57 czy n57? Który silnik jest lepszy? Ma mniej wad i potencjalnych problemów?

  • Odpowiedzi 15,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Cześć, mam już upatrzony silnik 163KM diesel M47.

W aucie które chciałbym nabyć nie ma nawigacji, czy możecie mi powiedzieć co tracę nie mając tej nawigacji? Z jakich opcji najwięcej korzystacie w tej nawigacji?


PS. Możecie podpowiedzieć jak sprawdzić czy do naprawy/regeneracji są te najdroższe elementy jak: dwumas, rozrząd,wtryski itd?

Opublikowano

tete1234 odpuść m47 to są już leciwe konstrukcje które w zatrważającej większości mają grubo ponad 300 tys km przebiegu... Lepiej poszukaj n47 z udokumentowaną wymianą rozrządu. Wtryski itd sprawdzisz podłączając auto pod komputer i sprawdzając live data, co do rozrządu i dwumasy ciężko sprawdzić w jakim są stanie bez rozbierania.

Sama nawigacja to grafika z pegasusa przed liftem czyli porażka. Ale lepsza taka jak żadna, dodatkowo masz tam opcje nawiewów, czujników parkowania czy opcji radia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Najlepiej dac sobie spokoj szukajac m47 z "bajerami" typu ccc, a kupic gole n47.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
I najlepiej szukać roczników od 2009 czyli z poprawionym rozrządem (jeśli nie był wymieniony).
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
I najlepiej szukać roczników od 2009 czyli z poprawionym rozrządem (jeśli nie był wymieniony).
Powielane kłamstwo... Nie ma czegoś takiego jak poprawiony rozrząd w N47.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokładnie. Mieliśmy wiele f30 2014 z rozwalonym rozrzadem. Bzdura totalna ten poprawiony rozrząd.
Opublikowano
obiegowa opinia jest taka, że roczniki skażone wadą rozrządu to 2007-2009 co niestety nie jest prawdą. Swojego czasu chciałem kupić 116d (2011 rok), z wymienionym rozrządem przy 90tysiach. Przebieg aktualny ok.170tysi. Zdziwiły mnie tylko dziwne odgłosy z okolic przegrody/ tyłu silnika. Wziąłem auto na przegląd przedzakupowy do bmw i tu diagnoza (taka na ucho mechanika) rozrząd do wymiany. Auta nie kupiłem. Zgłębiłem jednak info, zarówno u tego mechanika, jak i na forach niemieckich i okazuje się, że ponoć wymiana samego rozrządu do 2011 niewiele daje w n47 w określonych przypadkach. Problem tkwi w całym układzie i żeby zrobić to dobrze trzeba wymienić rozrząd wraz z zębatką, która zespolona jest z wałkem co generuje ogromne koszty. Może dlatego BMW zrobiło w Polsce tylko "cichą" akcję naprawczą bodaj w 2015. Od 2012 zębatka ponoć była już wymienna. Ciekaw jest czy jakiś mechanik obecny tu na forum może to potwierdzić.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kazdy silnik n47 oraz nowszej generacji b47 ma zebatke na wale na stale. Nigdy nie bylo zadnej zmiany.
Opublikowano
Kazdy silnik n47 oraz nowszej generacji b47 ma zebatke na wale na stale. Nigdy nie bylo zadnej zmiany.

I jak z tym żyć? Da się jakos przeciwdziałać awarii rozrządu? Zmiany oleju co 10tys to wszystko co da się zrobić? Może jakiś ceramizer czy inny napój pomaga?

Opublikowano
Kazdy silnik n47 oraz nowszej generacji b47 ma zebatke na wale na stale. Nigdy nie bylo zadnej zmiany.

czy jesteś tego pewny-nie pytam z przekory tylko z czystej ciekawości (nie jestem mechanikiem). Zarówno na różnych forach jak i od mechanika z aso dostałem właśnie takie info. Piszę o tym choćby na bmw-e60.eu, że zębatka zintegrowana była z wałem do marca 2011.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nooo, jestem pewny, naprawilem pare n47 w serii F :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokładnie. Mieliśmy wiele f30 2014 z rozwalonym rozrzadem. Bzdura totalna ten poprawiony rozrząd.

 

Nie piszcie że nic nie zmieniono bo to nieprawda. Wystarczy poszperać żeby zobaczyć że w 2009 zmieniono górny i dolny łańcuch, na takie które montowano później przez kilka lat, też w serii F.

Efekt jest taki, że dalej jest to słaby punkt, dalej hałasuje i niektóre puszczają ale jest ich znacznie mniej niż przed 2009.

Mam w rodzinie N47 z 2009 roku i 300 000 km na oryginalnym łańcuchu i nic się nie dzieje.

Opublikowano
Dokładnie. Mieliśmy wiele f30 2014 z rozwalonym rozrzadem. Bzdura totalna ten poprawiony rozrząd.

 

Nie piszcie że nic nie zmieniono bo to nieprawda. Wystarczy poszperać żeby zobaczyć że w 2009 zmieniono górny i dolny łańcuch, na takie które montowano później przez kilka lat, też w serii F.

Efekt jest taki, że dalej jest to słaby punkt, dalej hałasuje i niektóre puszczają ale jest ich znacznie mniej niż przed 2009.

Mam w rodzinie N47 z 2009 roku i 300 000 km na oryginalnym łańcuchu i nic się nie dzieje.

Czy przy wymianie rozrządu w późniejszych latach też łańcuchy są wymieniane na poprawione?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ok. Niby co można w łańcuchu poprawić? To że się numer zmienił nie znaczy że łańcuch jest inny. Po prostu model silnika sie zmienił z a na c, pękają dalej tak samo jak te z 2007 roku.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy przy wymianie rozrządu w późniejszych latach też łańcuchy są wymieniane na poprawione?
Nie ma czegoś takiego jak poprawiony łańcuch lub poprawiony rozrząd w KAŻDYM N47 niezależnie od rocznika. :duh:
Opublikowano
Czy przy wymianie rozrządu w późniejszych latach też łańcuchy są wymieniane na poprawione?
Nie ma czegoś takiego jak poprawiony łańcuch lub poprawiony rozrząd w KAŻDYM N47 niezależnie od rocznika. :duh:

To widzę, że zdania są podzielone :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Nie są podzielone, ci co robią, wiedzą, że nie ma takiego czegoś jak poprawiony rozrząd w n47/n57, ci co lataja po forach i słuchają bajdurzenia internetowych "znawców", twierdzą inaczej. Edytowane przez kkx5
Opublikowano
Popieram i sam mówię, nie ma poprawionych łańcuchów w N47 - typowa gadka marketingowa bmw
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ci co robią i zarabiają na tym - chcą jak najwięcej robić... Słuchając ich trzeba wymieniać rozrząd pewnie co 90 tyś km albo szybciej - jak tylko zaszumi. Świetny prezent im bmw zrobiło, jest na czym budować.


Miałem dwa n47, ktorymi zrobiłem wiele kilometrów (i dalej robią) i wiem co mówię, oczywiście po ich zakupie znawcy-mechanicy mówili "panie wymieniać rozrząd bo zaraz pęknie". Trzeba mieć swój rozum.

Opublikowano
Ok. Niby co można w łańcuchu poprawić? To że się numer zmienił nie znaczy że łańcuch jest inny. Po prostu model silnika sie zmienił z a na c, pękają dalej tak samo jak te z 2007 roku.

 

Lepszej jakości stal od innego dostawcy i poprawione elementy mocujące/spinające, które utrudniają rozciąganie. To łańcuch. O duperelach w stylu napinacz, czy rolka napisano już książki.


Proponuję poszukać statystyki ile walnęło rozrządów wyprodukowanych do marca 2009 r. Potem ile walnęło z okresu od marca 2009 r. do połowy 2011 r. oraz od połowy 2011 r. do końca produkcji n47. Pierwsza grupa dziwnym trafem jest najliczniej reprezentowana :8)


Do drugiego liftu silnika n47 (TU2) w 2011 r. Bmw wypuściło chyba kilka serii F: 5-er, X3, 1-er?

www.kancelariaturowski.pl
Opublikowano
Pany mam pytanie, mam uderzoną e92 w prawą stronę i potrzebuję nowej lampy. Sam ta skretne bi xenonony. Spotkałem się z twierdzeniem, że wychodziły różne barwy ringów[?] i może być problem z dobraniem drugiej lampy o takiej samej barwie i jak wymieniać to tylko w komplecie. Ile w tym prawdy? i ewentualnie jak można sprawdzić barwę ringów jak i bixenonow?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.