Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
każde auto używane może na początku zakupu wymagać napraw poważnych jak i dupereli


po lifcie moze walnac sonda NOX (ok 2 tys), wtryski itp

przed liftem N46- uszczelniacze zaworowe (bez sciagania głowicy ok 1500-2000 zł), valvetronic i rozrzad to tez 4 cyfrowe kwoty


na forach przewijają się opinie o slabym moście (ok 900 zł łozyska + robocizna)


E90 nie jest bardzo tanie w eksploatacji, ale tez nie zabójcze- pomysl moze o serii 5- E60 ;)

 


E90 trochę duże nie wiem czy do garażu wjadę :) ale to chyba droższa eksloatacja i starszy model oraz ciężej znaleźć ? Przebiegi ogólnie też kosmos.


No ja tak myślałem najlepiej wersje polift e90 od 2.0 wzwyż :) fakt odrazu się wszystko nie sypnie także stopniowo mogę wymieniać tylko chodzi o solidność :)

  • Odpowiedzi 15,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
163 to jest ED o zmniejszonym spalaniu. Każdy ma te same opinie bo to ten sam silnik. Rozrząd do zmiany jest w każdym, nieważne czy kupisz 163 czy „poprawiony” 184 bo to i tak ten sam silnik N47. Mimo, że poprawiali to i tak nie poprawili.
Opublikowano

Ja mam E90 z 2005 i jeżeli chodzi o rdzę to temat nie istnieje :) więc nie obawiaj się tego, chyba że auto po jakimś dzwonie albo ktoś nie mył auta zimą :/

W tym silniku czyli N46 to standard gumki gumki i to wszystkie gumki. Ale można to ogarnąć samemu jeżeli oczywiście będzie Ci się chciało ;)

Ale skoro w starej beemce nic nie robiłeś to przygotuj się na niespodzianki w nowszych beemkach :D


To, za co lubię swoje auto i nie myślę o jego sprzedaży mimo użytkowania przez 4 lata to wygodna pozycja za kierownicą, prowadzenie i wygląd :) Jak dokładnie umyję ten trudny czarny kolor to naprawdę robi wrażenie a swoje lata ma. Może dlatego że nadal mam wszędzie oryginalny lakier. Często widzę na drodze łaciatki bo niestety trudno w Polsce pomalować auto tak jak zrobili to w fabryce.

  • Moderatorzy
Opublikowano

kupno e90 w granicach 30tys + odłożenie 10tyś na ew. naprawy.

Masz rozsądne podejście i rozsądne kwoty, tego się trzymaj.

Trafisz egzemplarz w tej cenie, ale można założyć, że prawdopodobieństwo naprawy jest duże. Nie mniej kwota, którą przygotowałeś na naprawy jest odpowiednia. Szukaj E90.

Opublikowano
W n43 wymieniasz tylko niesprawne wtryski. Nie ma sensu wszystkich na raz, jeśli nie wszystkie są wadliwe.
Opublikowano

Nie wiem, czy jest sens cytować moją wypowiedź, to niepotrzebnie powiela tekst.

W każdym razie dalej twierdzę, że sprawnych wtryskow nie ma sensu wymieniać.

A zamiast rozrządu dalbym tu notorycznie padające cewki.

Opublikowano

Przez takie cytowanie wiadomo do czego się odnoszę.


Co do cewek masz rację. Delphi które były w N43 przez chwilę miałem u siebie w N46 bo tu również pasują i od razu je reklamowałem. Potem kupiłem Eldor które są znacznie lepiej wykonane i cięższe i mam spokój. Ale nie wiem czy do N43 pasują bo tam są krzywo zamontowane świece.

Opublikowano

Świece wg mnie nie pasują pomiędzy N46 i N43. Jedynie między N43 i N53.

A autorowi proponuję wątek o nierównej pracy N43 i zainteresowanie tym silnikiem spadnie :8)

Ja w moim byłym n43 wymieniałem dwa wtryski, jedną cewkę i komplet świec. Jeden wtrysk to 700 pln, zdecydowanie taniej, niż jeszcze do niedawna. Spalanie niższe, niż w obecnym X1 20dA xdrive :mrgreen:

Opublikowano

Faktycznie masz rację. Są inne numery tych cewek Delphi.

Ale nadal Delphi nikomu nie polecam :/ Bosch też już nie to co kiedyś :/

Ciekawe czemu cewka NGK U5055 jest odpowiednikiem wszystkich tych cewek i pasuje do każdego motoru. Wyczuwam tu marketing...


Ktoś ma te NGK i podzieli się opiniami?

Opublikowano
Świece wg mnie nie pasują pomiędzy N46 i N43. Jedynie między N43 i N53.

A autorowi proponuję wątek o nierównej pracy N43 i zainteresowanie tym silnikiem spadnie :8)

Ja w moim byłym n43 wymieniałem dwa wtryski, jedną cewkę i komplet świec. Jeden wtrysk to 700 pln, zdecydowanie taniej, niż jeszcze do niedawna. Spalanie niższe, niż w obecnym X1 20dA xdrive :mrgreen:

 

Turbo robi robotę w X1. Ostatnio czytałem fajny opis na temat różnic w budowie i pracy silników benzynowych wolnossących i z turbo. Te z turbo rzeczywiście charakteryzują się niższym spalaniem i to z mniejszej pojemności skokowej, niż stara konstrukcja np. w BMW n43. To działa ale tylko do 2000-2500 obrotów. Potem wir w baku i tutaj przewaga wolnossaków. Diesel też pić musi z turbo.

www.kancelariaturowski.pl
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja napisze po raz kolejny, E90, jesli 4ro cylindrowe, to tylko 2.0d n47, nie istotne w jakiej konfiguracji. Nie, rozrzad nawet w serii F jest taki sam. Nic tam nie poprawiono ale rozrzad to nie problem w dzisiejszych czasach. Benzyny sa slabe i sa klopotliwe, nie istotne czy przed czy po lifcie. Mialem, mam, wiem co mowie.
Opublikowano
Ok panowie dzięki za opinie :) co do silnika to najlepiej benzyna czy diesel ? Bo różne opinie nie mniej wydaje mi się,że benzyna chyba mniej awaryjna i łatwiej znaleźć lepszy egzemplarz.Druga sprawa raczej oczywista ale pozwolę sobie zapytać, manual vs automat awarie oraz koszta utrzymania większe?
Opublikowano
Z E90 jest ten problem, ze kupujacy wchodzi na allegro/olx/otomoto i patrzy a tam e90 za 20 tys zl a to wlasnie 4 cylindrowki, za r6 trzeba zaplacic powyzej 30tys. i juz jest zdziwenie, ze dlaczego tak drogo za 12 letnie auto.. no ale tak jak tutaj juz bylo powiedziane, slabe i klopotliwe, ja niestety o tym nie wiedzialem i kupilem swoja, zaluje, bo gdybym mogl cofnac czas to na pewno bym celowal w 325 lub 330.
Opublikowano
W n43 wymieniasz tylko niesprawne wtryski. Nie ma sensu wszystkich na raz, jeśli nie wszystkie są wadliwe.

 

nie dokońca, przerabiałem temat w N53 w którym sa te same wtryski tylko wiecej :)


poleciał jeden, kupiłem nowy, w ASO powiedzili że wymienia się w R6 po trzy czyli 1-3-5 lub 2-4-6, dodatkowo na forach zagranicznych piszą że w tych nowych wtryskach z indexem 11 cośtam poprawili i w momencie jak wymienisz jeden to reszta dostaje po dupie ostro. U mnie było tak że jak walnął 2 wtrysk po 2 misiacach to wymieniłem wszystkie :|

plus tej całej wymiany jest taki że jak wymienisz wtryski co nie jest tanie, masz spokój na kolejne 100tys km i zapominasz o temacie


auta z bezpośrednim wtryskiem palą też troche mniej, u mnie w przy emeryt mode 3.0 218KM pali 7.2-7.5 (testowane na 3tys km)


a co do silmików który wybrać to pamiętaj że każdy ma swoje bolączki, nie ma silników bezawaryjnych, jak dobrze trafisz i poprzedni właściciel wymienił sporo rzeczy to pojeździsz bez inwestycji z 5 lat


diesle: rozrzad, oleje w skrzyni w tych nowszych

benzyny: wtryski, cewki, pompy wody


w benzynie niby masz drogie wtryski ale za to rozrząd nei wiem jak w 2.0 ale w 3.0 nie słyszałem żęby ktoś wymieniał

w dieslu masz rozrząd od ściany grodziowej chyba w poliftach? i koszt wymiany 3k plnów czyli praktycznie to samo jakbyś wymienił wtryski w benzynie


jedna cholera, w przeliftowych wersjach bardziej auta brały olej teraz to poprawili

silniki N53 są też montowane w nowszych seriach F10 do 2013r



ja bym szedł w benzyne, w DE coraz wiecej osób pozbywa sie diesli, szukałem ostatnio serii 5 z 3.0i i jest dosłownie kilka ogłoszeń a za to 3.0d od cholery i jeszcze wiecej (w podobnym przedziale cenowym)

gm7CfMp.jpg?1
Opublikowano
W n43 wymieniasz tylko niesprawne wtryski. Nie ma sensu wszystkich na raz, jeśli nie wszystkie są wadliwe.

 


diesle: rozrzad, oleje w skrzyni w tych nowszych

benzyny: wtryski, cewki, pompy wody

 


Diesel:

- rozrząd,

- turbosprężarka,

- dpf,

- dwumasa,

- egr,


Nie wierz w brednie, że tylko rozrząd. Turbo klęka w każdym dieslu ale w BMW kosztuje kilka tysięcy. Każdy użytkownik diesla BMW jakiego znam płakał jak płacił. Dwumasa, dpf itp. podobnie.


Benzyna:

- wtryski,

- ukad zapłonowy,

- NOX,

- pompa.


Nie wierz w brednie, że benzyna tańsza w utrzymaniu. To nie te czasy. Benzyna była tańsza w wydaniu pancernego 1.6 VW 8V. Tam ludzie robili 200.000-250.000 km zmieniając tylko rozrząd.

www.kancelariaturowski.pl
Opublikowano

Dopiszmy jeszcze amortyzatory, łożyska, żarówki

tarcze i klocki hamulcowe są mega awaryjne, każdy je wymienia !! :mrgreen:

gm7CfMp.jpg?1
Opublikowano

Ciekawy jestem Waszego zdania na temat takich usług - https://www.facebook.com/bimmerautos/ Ktoś korzystał z podobnej pomocy przy zakupie samochodu? Pozwolę sobie wkleić warunki współpracy z w.w firmą (najważniejsze punkty). Przykładowa cena samochodu który sprzedali kilka miesięcy temu - za 330 E90 - 37 tysięcy.


-Wysyłamy oferty ze zdjęciami i dostępnym opisem oraz cena. Cena podana zawiera zakup samochodu transport do polski opłaty vat cło akcyze oraz nasz zarobek który w przypadku samochodu na zamówienie zawsze niezależnie od samochodu wynosi 3000pln. Jeżeli coś wpadnie w oko klientowi bierzemy numer VIN i sprawdzamy przeszłość wypadkowa i serwisowa samochodu w BMW

-Jeżeli znamy historię samochodu która jest zadowalająca mamy dogadaną cenę z właścicielem umawiamy się na zaliczkę której wysokość zależna jest od wielu czynników jest to wszystko do doprecyzowania. Najczęściej na zaliczkę wystawiamy fakturę proformę na dany samochód pisząc w uwagach ze zaliczka jest całkowicie zwrotna w przypadku nie dokonania zakupu tego ani innego samochodu.

-Po dopięciu wszelkich formalności ruszamy w trasę. Na miejscu sprawdzamy powłokę lakierniczą, błędy w komputerze oraz ogólny stan samochodu i przekazujemy informacje wraz ze zdjęciami ewentualnych usterek klientowi.

-W tym momencie czekamy na decyzję która niestety musi być w miarę szybka. Z racji na to ze rynek Szwajcarski jest dość specyficzny i tam nikt nie czeka na decyzje kupna parę dni, nie jeździ się na stacje diagnostyczne ponieważ tam nie zdarzają się oszuści i przeważnie stan pojazdu zgadza się z opisanym, i najczęściej po odejściu od samochodu dogadana wcześniej cena zostaje sporo podniesiona.

-W przypadku pozytywnej decyzji kupujemy samochód zabieramy go do kraju robimy opłaty i możemy też dokonać napraw które są niezbędne lub zalecane, współpracujemy z bmw zawsze bazujemy na oryginalnych częściach na które mamy spore rabaty. Jeżeli oglądany samochód nie odpowiada nam lub klientowi jedziemy dalej

Opublikowano
sprzedali już kilka egzemplarzy do 40 tysięcy (po wszystkich opłatach etc) z 330, dobrze wyposażoną więc jest to kwota która mnie satysfakcjonuje. Rozchodzi mi się tutaj o kwestie wyszukiwania takiego pojazdu i jak jest w praktyce z takim samochodem - czy ktoś może miał przyjemność korzystać z podobnych usług?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podstaw mi ją pod dom to ci powiem co o niej sądze. Na szybko: ma strasznie brzydkie te chińskie felgi i brak jej podstawowej rzeczy: xenonu... powodzenia :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.