Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie bierz 320i, będziesz żałował, dozbieraj 5k i szukaj przynajmniej 325i. Oczywiście poczytaj o problemach silników n52.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Odpowiedzi 15,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Zgadza się, w tej cenie tylko 320i, albo E46 z dobrym silnikiem.
Opublikowano

Właśnie z tym dozbieraniem muszę sprawę przemyśleć, właśnie kupuje też mieszkanie i muszę odkładać funduszę na wykończenie go :P Poniżej 2005 schodzić nie chce więc e46 odpada. Co do 320i wiem że mogę trochę żałować bo jeszczę mogę skorzystać z wolnego stanu a najwyżej dziewczyna trochę pomarudzi że po co taki duży silnik :P

 

A jak wygląda sprawa z tymi sprowadzanymi autami, nie zbyt się orientuje ale zakładam że rejestracja, oc jakieś 2tyś + pierwszy serwis i wiem że to pytanie to jak wróżenie z fusów i dużo zależy od egzemplarzu bo można trafić na padline, ale ile może wynieść przy założeniu że jakieś części eksploatacyjne + jakaś naprawa się trafi ?

 

I też dosyć dla mnie istotne pytanie, jako laik w sprawach mechanicznych pierwsze co to, po zobaczeniu samochodu na oczy chciałbym sprawdzic go na jakiejś stacji (najlepiej ASO), na ile dogłębne jest takie sprawdzenie? Czy jeśli na ASO powiedzą mi że nie widzą nic niepokojącego, wycieków itd. (wiadomo, mogą być wady ukryte) mogę uspokoić sumienie i poważnie pomyśleć nad zakupem danego modelu?

  • Członkowie klubu
Opublikowano

No u mnie żona marudzi "co taki słaby ten silnik"... więc rozglądam się za 30i lub 30d, ale budowa domu mnie trochę ogranicza, więc rozumiem ;)

Nie wiem który to twój samochód, ale jeśli nie masz doświadczenia w kupowaniu, to poczytaj zanim się wybierzesz. Możemy podpowiedzieć co sprawdzić i w jaki sposób, ale najpierw musisz zdecydować się na konkretny silnik. Masz dostęp do ASO BMW czy jakiegoś innego? Bo tak, to sprawdzą zawieszenie, hamulce i światła, ewentualnie spaliny, reszta należy do ciebie.

Opublikowano
No u mnie żona marudzi "co taki słaby ten silnik"... więc rozglądam się za 30i lub 30d, ale budowa domu mnie trochę ogranicza, więc rozumiem ;)

Nie wiem który to twój samochód, ale jeśli nie masz doświadczenia w kupowaniu, to poczytaj zanim się wybierzesz. Możemy podpowiedzieć co sprawdzić i w jaki sposób, ale najpierw musisz zdecydować się na konkretny silnik. Masz dostęp do ASO BMW czy jakiegoś innego? Bo tak, to sprawdzą zawieszenie, hamulce i światła, ewentualnie spaliny, reszta należy do ciebie.

Właśnie z kupowaniem samochodów mam małe doświadczenie i raczej złe :P Póki co czytam o silnikach n52 i przestraszyły mnie te głowice i tłoki .. Co do ASO to ciężko bo raczej nastawiam się że będę musiał gdzieś w Polskę uderzyć i szukać lokalnego serwisu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdzenie auta w aso to okolice 900,- więc optymalnie pojechać z kimś kto ma pojęcie plus stacja diagnostyczna żeby obejrzeć zawieszenie za 2 dyszki, bo przy jeżdżeniu do aso z każdym autem, które Ci się podoba to szybko budżet zmaleje do poziomu 318i.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Witam,

Obecnie posiadam e46 320D i chciałbym się przesiąść do e90 330D.

Czy dysponując budżetem Ok 35k mam sobie wybić to z głowy całkowicie? Dodam, w dniu dzisiejszym na ok 25 ogłoszeń z Allegro tylko 3 są za ok 38-39k (roczniki do 2007), reszta poniżej (lub grubo poniżej). Czy zatem 80% ogłoszeń to totalna ściema?

 

Np. to:

 

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-bmw-330-d-stan-bdb-ID6ySHM7.html#0bc002bcad

Opublikowano
Żaden Mpakiet, do tego zobacz jak fatalnie leży przód. To są ogłoszenia, na które nie warto nawet chwili poświęcić.
Opublikowano
Żaden Mpakiet, do tego zobacz jak fatalnie leży przód. To są ogłoszenia, na które nie warto nawet chwili poświęcić.

 

Głupoty gadasz. To jest 10 letnie auto, a nie nowe z salonu. To że zderzak źle leży to o niczym nie świadczy.

 

 

Czyli rozumiem, że w przedziale 2006-2007 r. WSZYSTKIE (nie ma droższych niż 39k) sztuki (330D - kombi) na Allegro należy traktować jako szroty?

 

https://allegro.pl/kategoria/seria-3-e90-2005-2012-18078?order=pd&rok-produkcji-od=2006&rok-produkcji-do=2007&pojemnosc-silnika-cm3-od=2999&pojemnosc-silnika-cm3-do=3111&rodzaj-paliwa=Diesel&nadwozie=Kombi

 

Na pewno są w miarę okej sztuki tylko musisz się liczyć niestety z tym że trzeba odpłatnie sprawdzić przebieg/historię każdej sztuki żeby nie wbić się na minę, no i dokładne oględziny są zawsze konieczne. A i nawet jak auto będzie się wydawało okej to w krótkim czasie mogą wyjść jakieś zauważalne koszta - to absolutnie normalne przy takich autach w tym wieku.

Opublikowano
Na pewno są w miarę okej sztuki tylko musisz się liczyć niestety z tym że trzeba odpłatnie sprawdzić przebieg/historię każdej sztuki żeby nie wbić się na minę, no i dokładne oględziny są zawsze konieczne. A i nawet jak auto będzie się wydawało okej to w krótkim czasie mogą wyjść jakieś zauważalne koszta - to absolutnie normalne przy takich autach w tym wieku.

 

Jak najbardziej to rozumiem i się z tym zgadzam: moje e46 również nie odbiega od tego trendu, jednak w żadnym wypadku nie żałuję zakupu (mam już je z 8 lat: nawalone 370k + pewnie ze 100k w prezencie :wink: ).

Opublikowano
Jak nie chcesz sprawdzać przeszłości auta i tego czy ma "100k w prezencie", to nie wiem też czego oczekujesz od tego tematu? Z reguły to nie są auta o których da się coś wartościowego powiedzieć po zdjęciach. Jakby się poldka kupowało za 500 złotych to wtedy można dużo po zdjęciach powiedzieć, ale nie tutaj, aż tak handlarze nie oszczędzają na picowaniu.
Opublikowano

Przepraszam, źle się wyraziłem. Jak najbardziej chcę sprawdzić auto na tyle, na ile będę w stanie. Jako "trend" określiłem właśnie ten zamiar. No a w przypadku 100k w prezencie to chyba wypowiedziałem się na zasadzie "bo pewnie każdy tak ma". Ale tak to jest jak się pisze i nie do końca o tym myśli :oops:

Mea culpa

Opublikowano

Można coś znaleźć ale trzeba się uzbroić w cierpliwość, wiedzieć na co patrzeć, a przede wszystkim nauczyć się rozmawiać przez telefon aby nie wpakować się jak ten jeleń w podróż 500 km po minę.

Sprzedający powinien być uprzejmy i powinien umieć udzielić nam pełnej informacji o samochodzie. Jak sprzedający coś kręci lub się wymiguje od odpowiedzi to lepiej sobie odpuścić.

 

Generalnie zasada jest taka, że jeżeli sprzedaje handlarz i auto przyjechało z za granicy to patrzysz ile podobne kosztuje na znanych np niemieckich portalach typu mobile.

Jeżeli jest dużo taniej i handlarz jeszcze na tym zarabia to wiadomo, że gdzieś jest pies pogrzebany.

 

Inaczej, to biorąc pod uwagę jakie są ceny w Niemczech czemu tych aut ci handlarze Niemcom nie sprzedają?

Nie sprzedają bo tam prawo broni kupującego i jeżeli wciśniesz minę Niemcowi to szybko się z tobą rozprawią.

 

Jeżeli sprzedaje osoba prywatna, to zakup wydaje się o wiele pewniejszy niż od handlarza, ale pamiętajmy że jeżeli wpadniemy na minę to od osoby prywatnej niczego nie odzyskamy nawet w sądzie bo sprzedającemu jako osobie prywatnej niczego nie udowodnimy.

 

Warto jechać oglądać auto z kimś kto się zna, chociażby na drugie dokłądniejsze oględziny.

W ASO wydasz 1000zł a nie biorą żadnej odpowiedzialności, i zależy kto jest akurat na serwisie więc też pewności nie masz jak sprawdzą.

Eibach Pro Kit, Rev Motoring Silicone Intake Hose, Kolektory Turbo Works, Performance Intake, Milv's: +1mm Modified Intake Lift Valvetronic Supports, Program BPC.
Opublikowano
Wielkie dzięki. Akurat mam dobrych przyjaciół mechaniorow i lakierników, którzy by ze mną pojechali. Ja niestety jestem jednostką bardzo podatną na sciemę, idealną dla handlarza...
Opublikowano

Witajcie,

Nosze sie z zamiarem kupna bmw e90 318i lub 320i. Cena do 30000zl, głównie szukałem modelu z rocznika 2005-2007r ponieważ wyczytałem ze silniki z tamtych lat były mniej awaryjne i generalnie tańsze w utrzymaniu/naprawach.

Czy jest to prawda? Oraz na co głownie zwracać uwagę? Oglądałem 3 auta i praktycznie w każdym obudowa nawiewu była mocno poobijana, oraz tunel przy mechanizmie od pasów(schodziła farba), były to auta z przebiegiem miedzy 140-200k km. Jest to bolączka tego modelu czy może oznacza to znacznie wyższy przebieg niż na ogłoszeniu?

Co sądzicie o tych autach:

BMW Seria 3 150 koni , jasna skóra, szyberdach

https://www.olx.pl/oferta/bmw-seria-3-150-koni-jasna-skora-szyberdach-CID5-IDmlSsI.html

 

BMW E90 2.0 Benzyna 130KM z Niemiec Orginalny przebieg 144000tyś

https://www.olx.pl/oferta/bmw-e90-2-0-benzyna-130km-z-niemiec-orginalny-przebieg-144000tys-CID5-IDm5vv6.html

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
znacznie wyższy przebieg.. ja u siebie mam 105tys. (autko ze mną praktycznie od nowości) a samochód wygląda jakby ledwo z salonu wyjechał, odpowiedz sobie sam ile tam jest natłuczone..

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

Hejka.

 

Przebieg napewno jest nie realny. Cos z tymi bmkami jest bo ogladalem w sobote auto z 2003 roku i niby mial 226 tys przelotu a kiera byla gorzej zjechana niz moja w e46 po 280 tys km.

 

Reszta elementow nie byla zniszczona. I kosztowala 30k z tym samym silnikiem.

Opublikowano
Ta odchodząca farba z tu Elu środkowego to jest wada produkcyjna przedliftów. Auto mam od nowości i przy około 120tys przebiegu było oddawane to na naprawę gwarancyjna właśnie dla tego, że odchodziła farba. Wcześniej przy 90tys był wymieniany cały boczek na gwarancji bo coś się poluzował. Także nie ma reguły czy auto ma 100tys czy 285 tak jak mam teraz. Farba zawsze będzie odłazić. Co do kierownicy to u mnie wyslizgana była przy 170-180tys tak, że się błyszczała ale. Ic nie było popękane. Przy 230tys puściły szwy na kierownicy Wiec kupiłem nowa.
Opublikowano

Też gdzieś właśnie wyczytałem o tym, że schodząca struktura czy tam farba jest bolączką e90, szczególnie przy jasnej tapicerce. Może faktycznie dotyczy to wersji przed liftem.

Znalazłem takie ogłoszenie:

https://www.olx.pl/oferta/bmw-e90-2-0-benzyna-130km-z-niemiec-orginalny-przebieg-144000tys-CID5-IDm5vv6.html

 

Czy jest to według was w miarę bogata wersja?

I czy coś się rzuca w oczy niepokojącego? :)

Opublikowano
Czy jest to według was w miarę bogata wersja?

 

Z tego co na pierwszy rzut oka widać to raczej NIE jest bogata wersja. Lista rzeczy których wg mnie brakuje:

- xenonu,

- czujników parkowania,

- zwykła kierownica,

- normalne fotele (nie sportsitze),

- brak podgrzewania foteli,

- nie ma uchwytów na kubki,

- brak głośników w tylnych drzwiach.

 

To tak na szybko ale myślę, że to wystarczy :)

Opublikowano

A czy do 25000-27000zł jestem w stanie dorwać w miarę bogato wyposażoną wersje z rocznika 2005-2007? Silnik 318i i 320i

I jakie czynności serwisowe wykonać zaraz po zakupie - ile mniej więcej pieniędzy na to odłożyć?

Z rzeczy do sprawdzenia samemu znalazłem:

Odkręcenie korka wlewu oleju i nasłuchiwanie czy nie "klepie"

oraz sprawdzenie łańcucha rozrządu czy nie jest luźny.

 

EDIT:

A te dwie sztuki?

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-duza-navi-jasna-tapicerka-gotowa-do-jazdy-okazja-ID6yWlnn.html

 

BMW Seria 3

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-e90-2-0i-serwisowane-bogate-wyposazenie-duza-navigacja-ID6yW9W9.html

Opublikowano

Panowie potrzebuje Waszej pomocy. Z uwagi iż moje auto nie nadaje się do dalszej posługi, zmuszony jestem do zakupu nowego. Jakoś nigdy nie miałem styczności z BMW może więc przyszedł najwyższy czas. Rocznie robię około 25 tys. km.

Na razie wpadły mi w oko 3 sztuki:

benzyna

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-salon-polska-przebieg-89-tys-serwis-aso-bmw-nowy-ID6yPxpd.html

diesel

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-jeden-wlasciciel-pelna-historia-serwis-aso-ID6yUDyj.html

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-320d-e90-lift-diesel-184km-salon-pl-ksenon-serwis-aso-ID6yCXnf.html

Podpowiedzcie czy pchać się w diesla, czy zostać przy benzynie. Wcześniej jeździłem dieslami (Passat B7 i Supeb II). Zależy mi na bezproblemowym użytkowaniu.

Opublikowano
Panowie potrzebuje Waszej pomocy. Z uwagi iż moje auto nie nadaje się do dalszej posługi, zmuszony jestem do zakupu nowego. Jakoś nigdy nie miałem styczności z BMW może więc przyszedł najwyższy czas. Rocznie robię około 25 tys. km.

Na razie wpadły mi w oko 3 sztuki:

benzyna

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-salon-polska-przebieg-89-tys-serwis-aso-bmw-nowy-ID6yPxpd.html

diesel

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-jeden-wlasciciel-pelna-historia-serwis-aso-ID6yUDyj.html

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-320d-e90-lift-diesel-184km-salon-pl-ksenon-serwis-aso-ID6yCXnf.html

Podpowiedzcie czy pchać się w diesla, czy zostać przy benzynie. Wcześniej jeździłem dieslami (Passat B7 i Supeb II). Zależy mi na bezproblemowym użytkowaniu.

 

ja robię około 35tys rocznie i kupiłem 320i i jest to moja 6 benzyna BMW wczesniej miałem tez diesle BMW jednak benzyna to inna bajka :norty:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.