Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zgadza sie co do

f30 328i to silniki r4 2.0

Ale przy e9x 328i sa wersje z 3.0 silnikiem r6 ale to wersje USA tak? Cos czytalem na forum ze jedni odradzaja kupno bo bite bo niedobre, wiec chyba nie bede ryzykowal...

Bede w kraju za miesiac mam na oku juz dwie 335i, mam nadzieje ze na cos trafie

Jesli nie to pewnie wezme f30 z 2.0 silnikie bo ich jest w groma i latwiej bedzie znalezc

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 15,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Zgadza sie co do

f30 328i to silniki r4 2.0

Ale przy e9x 328i sa wersje z 3.0 silnikiem r6 ale to wersje USA tak? Cos czytalem na forum ze jedni odradzaja kupno bo bite bo niedobre, wiec chyba nie bede ryzykowal...

Bede w kraju za miesiac mam na oku juz dwie 335i, mam nadzieje ze na cos trafie

Jesli nie to pewnie wezme f30 z 2.0 silnikie bo ich jest w groma i latwiej bedzie znalezc

Pozdrawiam

 

Jezdzilem E92 335i i czwórką coupe 430i i powiem szczerze że te 430i to taka trochę podk..wina :twisted: W F30 możesz mieć podobne odczucia. Jednak 3 litry R6 robią swoje.

Opublikowano

Z tego co wiem to w F30 oznaczenie 328i to r4 2 litrowy motor, 3 litry ma tylko 335i i Mka, w e9x 328i były 3 litrowe. w F30 z 2 litrów jest chyba cos ok 240 hp, wiec on juz jest niezle podkręcony...

 

W starszej 3.0i e9x nie zrobisz za bardzo nic programem, bo nie ma jak, w wolnossaku turbo nie podkrecisz bo go nie ma :D

Między f30 2,8i a e9x 335i, jest duza róznica, 2 litry ok 240 hp vs 3 litry bi turbo 306 hp.

btw pierwsze słysze ze po 2010r w 335i była tylko jedna turbina..

Pozatym poczytaj opinie o 335i, gwarantuje ze bedzie mega zadowolony o ile nie trafisz na jakiegos ulepa :)

 

1) Golf R uzywa 2.0 TSI ktory firmowo lata na 300 koni a ze VAG zaniza swoje dane to pewnie na hamowni by wyszlo 320 bez programu. Osobiscie widzialem po PL 2l auta ktore lataly w okolicy wysokich 300 i nawet 400 koni

2) Wolnossak tez moze byc upgradowany ale to jest o wiele wiele drozsze bo kazdy remap jest skutkiem zmiany sprzetu. Forced Induction jest znacznie tansze w modyfikacjach

3) Byla jedna turbina

E92 335d Stage H
Opublikowano

1) masz racje jest 300 koni w 2L motorze a nawet więcej jak sam napisałes, ale tak myśląc przyszłościowo te auta nie wytrzymają zbyt dużych przebiegów.. Unia Europejska i ta je*ana ekologia robi z motoryzacji śmietnik..

Golf R to raczej bardziej usportowiona wersja, a sportowe auto powinno mieć większy motor od auta użytecznego, którym się zwykły Janek porusza się do pracy / szkoły czy na zakupy. Wracając do BMW myślisz ze ta nowa 2 litrowa bema wytrzyma tyle samo co Twój ( moim zdaniem ) poczciwy, potężny 3 litrowy motor ?

2) Co racja to prawda :D :cool2:

3) Dobrze wiedzieć, bo byłem przekonany, że było tam biturbo. Czyli jest jedna trubina, o większej wydajnosci ? zatem gdzie podziała się ta 2ga, i czemu z tego zrezygnowano ? :?

Opublikowano

3) Dobrze wiedzieć, bo byłem przekonany, że było tam biturbo. Czyli jest jedna trubina, o większej wydajnosci ? zatem gdzie podziała się ta 2ga, i czemu z tego zrezygnowano ? :?

 

Zamiast bi turbo jest jedna Twin scroll. Zrezygnowano z dwóch bo ekologia- N55 mniej pali niż N54 i teoretycznie jest mniej awaryjna....a poza tym N55 jest mniej podatne na modyfikacje i tym samym nie jest już takim "zagrożeniem" dla M3.

W N54 robili po przeróbkach okolice 500KM a w N55 max 420. Polityka BMW żeby ludzie chcieli kupować emki :)

Za to jest pewna luka :D 335is która ma N54, ale już z usuniętymi wadami roczników 2007-2008 (pompy,turbiny) produkcja 2010-2013 w USA

 

ps. co do silników 2.0 mocno podkręconych typu golf R 300KM kręconych na 400km to jest lipa ... Znajomy z mercedesa mówi że A45 AMG 360KM z 2litrów pojemności.... fajnie jeżdżą i brzmią ale co z tego jak co 50tys silnik nowy trzeba wymieniać... no ale o tym się oficjalnie nie mówi.

Dlatego to akurat jest plus dla takiej 135i/140i że jako jedyny hothatch pozostał przy 3litrach

Opublikowano
Nie przesadzajmy ;-) znam sporo osob w mocno pomodzonych vagowskich TFSI i smigaja z duza moca. Inna kwesia jest fakt ze tyle mocy na przedniej osi jest glupie.
E92 335d Stage H
Opublikowano (edytowane)

Witam szukam e91 do zakupu, z racji przelotów benzyna mi starczy, rocznikowo od 2007. Czytałem o silnikach N46/N43 i mam dylemat na czym sie skupić, nie ukrywam że poliftowe budy bardziej mi sie podobają ale nie mówię nie. Może ktoś oglądał poniższe aukcje albo chociaż po zdjęciach co zauważy, mam daleko i na darmo nie chce jechać:

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-bmw-e91-lci-2-0-benzyna-fv-wlasciciel-od-3-lat-318i-320i-ID6yNma3.html#c737185590

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-ID6ySshz.html#c737185590

Dzięki za rady :D

Edytowane przez lukjach
Opublikowano

Witam od dłuższego czasu zabieram się za kupno nowego autka :twisted: :norty: genaralnie posiadam obecnie e46 1,9 , 118km w kombi, o następnym myślałem o e91 albo o e60. Lecz zastanawiam się który z silników byście polecali? wybór padł na N52 lub N53. Trójke i piątke kupił bym z końca produkcji bardziej przemawia do mnie e91 z lat 2012-2013 330i :norty: one mają bezpośredni wtrysk i wiem że nagar lubi się zbierać. dlatego mam pytanie kto posiada owe auta jakie przebiegi, ciekawostki, inforamcję, wady, problemy z jakimi się porykaliście, zależy mi na relacje z waszych autopsji. Auto użytkować będę do normalnej jazdy i od 3-4 razy w roku na dłuższą trase około 720 km. aha i ile można przejechać średnim tempem na jednym baku. Mieszkam obecnie w NIemczech a tam drogi troszkę lepsze ;)

Pozdrawiam i zapraszam do dzielenia się wrażeniami :)

Opublikowano
Witam od dłuższego czasu zabieram się za kupno nowego autka :twisted: :norty: genaralnie posiadam obecnie e46 1,9 , 118km w kombi, o następnym myślałem o e91 albo o e60. Lecz zastanawiam się który z silników byście polecali? wybór padł na N52 lub N53. Trójke i piątke kupił bym z końca produkcji bardziej przemawia do mnie e91 z lat 2012-2013 330i :norty: one mają bezpośredni wtrysk i wiem że nagar lubi się zbierać. dlatego mam pytanie kto posiada owe auta jakie przebiegi, ciekawostki, inforamcję, wady, problemy z jakimi się porykaliście, zależy mi na relacje z waszych autopsji. Auto użytkować będę do normalnej jazdy i od 3-4 razy w roku na dłuższą trase około 720 km. aha i ile można przejechać średnim tempem na jednym baku. Mieszkam obecnie w NIemczech a tam drogi troszkę lepsze ;)

Pozdrawiam i zapraszam do dzielenia się wrażeniami :)

 

Dużo jest informacji tu na forum, wystarczy poszukać

Tu masz na przykład info o N53:

 

viewtopic.php?f=73&t=279778

 

a tu o N52: viewtopic.php?f=70&t=295106

 

Jeżeli N52 to raczej wersja B30, 330i niż B25 325i.

 

Jeżeli chcesz gazować to tylko N52.

W mojej ocenie N52B30 jest lepszą i mniej zawodną konstrukcją niż N53 ale tylko wtedy jeśli było obsługiwane we właściwy sposób.

Jeżeli ktoś auta nie docierał od początku, zmieniał olej co 40 tysięcy i to na słaby, robił krótkie przebiegi to N52B30 może brać duże ilości oleju co kończy się zazwyczaj kosztownym remontem.

 

N53 są już ulepszone pod tym kątem i nie spotkałem jeszcze takiej która by zjadała olej jak N52, ale w zamian są padające wtryski (około 800zł/sztuka), pompa wysokiego ciśnienia, cewki, świece trzeba zmieniać co 50k i jeszcze parę innych by się znalazło.

Eibach Pro Kit, Rev Motoring Silicone Intake Hose, Kolektory Turbo Works, Performance Intake, Milv's: +1mm Modified Intake Lift Valvetronic Supports, Program BPC.
Opublikowano
Czytałem trochę na ich temat ale chciałem jeszcze może czegoś ciekawszego się dowiedzieć. Ogólnie dzięki za pomoc i opinię :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
N53 tylko i wyłącznie z pewnego źródła, inaczej popłyniesz.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano

Witam aktualnie mam e90 320i 170KM z 2010r i od jakiegoś czasu pali się na żółto kontrolka silnika

błędy to :

2AF2

2AF4

2AF6

2AF9

czy to coś grożnego czy mozna z tym jeżdzić ????

dziękuję za podpowiedzi

pozdrawiam

Opublikowano
lukaszewki, a jak Twoja się sprawuje? ja raczej bym kupował w DE, przebieg około 80 000 do 90 000 km i rocznik 2011-2012.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jak sprawuje? od 30 tysięcy nie włożyłem ani złotówki w naprawy.

 

wyjątek to olej - co 8 tyś (z racji mojego trybu jazdy, głównie miasto + upalanie

filtry

wymiana paska klinowego wielorowkowego (prewencyjnie przy 100tys)

tarcze sportowe

klocki sportowe

opony zima komplet Nokian WR D4

opony lato komplet Dunlop Sport RT2 Maxx

 

łącznie około 15-16 tys, ale tylko i wyłącznie eksploatacja, serwis mam po znajomości :) powoli korekty zaczynają uciekać, także wtryski = norma w tych silnikach w okolicy 100tys km.

 

Banan nie schodzi z twarzy, samochód piękny :)

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
ja właśnie zaraz po zakupie chciałem`włożyć cały komplet hamulców od brembo ;) a powiedz mi te wtryski rozumiem że po 100 tys wymiana? da się jakoś je eksploatować albo czyścić?
Opublikowano
Aha no właśnie, powiedz mi jakiego spalania mogę się spodziewać? przy jeżdzie normalnej? i na autostradzie przy prędkości około 160/170? w 11/12 L się zmieszcze?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

standardowy układ hamulcowy w 330i już zatrzymuje samochód w miejscu pod warunkiem, że ogarniesz dobrą tarczę i klocek :) u mnie siedzi Zimmermann Sport nawiercany + Galfer FDT 1055 - super stosunek cena/jakość i przy moim stylu jazdy wyrabiają się na 5 z +. Kasę z brembo zostaw sobie na czarną godzinę. Wtryski wymieniasz jak zaczynają przelewać / nie dolewać paliwo. Zazwyczaj (W zależności od jakiego przebiegu samochód trafi w Twoje ręce) wystarczy lanie dobrej jakości paliwa + dodatek do benzyny, ja stosuję ARchoil 6400 co 8k km + Archoil 6200EU do każdego tankowania 1ml/10ml PB95 i jest wszystko ok, różnicę robi też jaki index wtrysku masz u siebie, najbardziej dopracowane na tą chwilę to te o indeksie 11.

 

Spalanie - jeśli nie masz cyrków typu - padnięty NOX, przelewający wtrysk, padnięta odma - spalanie 11-12 w mieście przy dynamicznej jeździe, trasa zszedłem raz poniżej 7l/100km :) tempomat autostrada 110km/h.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
ja właśnie zaraz po zakupie chciałem`włożyć cały komplet hamulców od brembo ;) a powiedz mi te wtryski rozumiem że po 100 tys wymiana? da się jakoś je eksploatować albo czyścić?

 

Co to znaczy komplet od Brembo? BBK czy tarcze i klocki bo jak te 2 to to nic nie warte.

E92 335d Stage H
Opublikowano (edytowane)
Witam szukam e91 do zakupu, z racji przelotów benzyna mi starczy, rocznikowo od 2007. Czytałem o silnikach N46/N43 i mam dylemat na czym sie skupić, nie ukrywam że poliftowe budy bardziej mi sie podobają ale nie mówię nie. Może ktoś oglądał poniższe aukcje albo chociaż po zdjęciach co zauważy, mam daleko i na darmo nie chce jechać:

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-bmw-e91-lci-2-0-benzyna-fv-wlasciciel-od-3-lat-318i-320i-ID6yNma3.html#c737185590

Warto w/w zobaczyc?

Ew.porownujac z ponizszym ogloszeniem:

https://www.olx.pl/oferta/bmw-seria-3-170km-2008r-idealna-bezwypadkowa-serwisowana-CID5-IDmCQLI.htm

Jakie opinie, wskazowki,dzieki:)

Edytowane przez lukjach
Opublikowano
ja właśnie zaraz po zakupie chciałem`włożyć cały komplet hamulców od brembo ;) a powiedz mi te wtryski rozumiem że po 100 tys wymiana? da się jakoś je eksploatować albo czyścić?

 

Co to znaczy komplet od Brembo? BBK czy tarcze i klocki bo jak te 2 to to nic nie warte.

 

 

Mam na myśli klocki, tarcze i zaciski.

Opublikowano
standardowy układ hamulcowy w 330i już zatrzymuje samochód w miejscu pod warunkiem, że ogarniesz dobrą tarczę i klocek :) u mnie siedzi Zimmermann Sport nawiercany + Galfer FDT 1055 - super stosunek cena/jakość i przy moim stylu jazdy wyrabiają się na 5 z +. Kasę z brembo zostaw sobie na czarną godzinę. Wtryski wymieniasz jak zaczynają przelewać / nie dolewać paliwo. Zazwyczaj (W zależności od jakiego przebiegu samochód trafi w Twoje ręce) wystarczy lanie dobrej jakości paliwa + dodatek do benzyny, ja stosuję ARchoil 6400 co 8k km + Archoil 6200EU do każdego tankowania 1ml/10ml PB95 i jest wszystko ok, różnicę robi też jaki index wtrysku masz u siebie, najbardziej dopracowane na tą chwilę to te o indeksie 11.

 

Spalanie - jeśli nie masz cyrków typu - padnięty NOX, przelewający wtrysk, padnięta odma - spalanie 11-12 w mieście przy dynamicznej jeździe, trasa zszedłem raz poniżej 7l/100km :) tempomat autostrada 110km/h.

 

 

Czyli wystraczy standardowe dbanie, z liqui moly są też te dodatki do paliwa, one też się nadają czy lepiej te co wymieniłeś? czyli przy takim zapierdalaniu 170 km/h jestem w stanie ubić do 10L?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.