Skocz do zawartości

Jaki silnik do e90?


suchatowka

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 15,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Pytanie do użytkowników n52b30 i n53b30. Jaka przewagę poza mocą ma n53 nad n52? Który silnik byście bardziej polecali?

 

Ponowię pytanie bo zaginęło miedzy postami. Ktoś cos więcej powie na ten temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu znajdziesz odpowiedzi na przynajmniej klika twoich pytań:

 

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=341093

 

Generalnie polecam http://www.e90post.com jako bazę wiedzy.

 

wątek N52 również tu:

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=8&t=111567&start=20

 

Podstawowe różnice w N53 to bezpośredni wtysk i brak valvtronika. N53 to ewolucja N52 więc poprawiono kilka wad konstrukcyjnych co nie znaczy, że powstał w ten sposób silnik idealny.

Jeżeli N52 to najlepiej N52B30 z jak najżniższy przebiegiem z początków produkcji przed wymianą głowicy na wadliwą w 2006 roku. Najbardziej znaną wadą jest tzw. N52 rattle noise (możesz zobaczyć na youtube), czyli tzw stukanie hydraulicznych zaworów (HVA).

 

N52B30 to dobry silnik, ale wymaga znajomości jego bolączek (odma, zawory DISA) i regularnej wymiany olejów co 10.000km. Jeżeli poprzedni właściciel wymianiał olej co 40.000km to może być problem z wysokim spalaniem oleju czy stukami zaworów hydraulicznych (HVA)

Eibach Pro Kit, Rev Motoring Silicone Intake Hose, Kolektory Turbo Works, Performance Intake, Milv's: +1mm Modified Intake Lift Valvetronic Supports, Program BPC.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jezdze 4 lata wlasnie z silnikiem n52b30. Robie nie więcej jak 10 tys rocznie. Olej raz na rok wymieniam, obecnie przejechane ma 177 tys. Poki co nie slychac popychaczy, nic sie nie dzieje. Jedyna przygoda to 2 lata temu dziwny dźwięk spod maski, winny byl filtr oleju ktory sie po prostu rozerwal, nawet tu na forum zakladalem o tym wątek. Wystarczylo wsadzić nowy filtr i po wszystkim.

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Panowie ktoś coś wie na temat poniższego autka?

http://otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-ID6yvQjp.html

 

VIN: WBAVU31090KY26261

 

Oglądałem i jeździłem, wydaje mi się trochę przymulona jest. Przy odsłoniętej podsufitce i zamkniętej panoramie w okolicach 100 km/i i powyżej trochę szumi i słychać hałas opon, przy zamykaniu tylnej klapy szyber delikatnie drga, czy to prawidłowe zachowanie, tak ma być.

Jak zamknę podsufitkę oczywiście szum ustaje.Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzien dobry,

 

Przymierzam sie do kupna e93 325i lub 330i z manualna skrzynia biegow, jesliby sie trafil to z M pakietem. Na mobile.de widze, ze obie wersje sa w mniej wiecej tej samej cenie. Nie zamierzam auta gazowac, czipowac itp. Chcialbym nim pojezdzic przez pare lat, przebiegi roczne ok. 15 tys. Oczywiscie chcialbym aby bylo jak najbardziej bezawaryjne.

I teraz pytania do ekspertow:

1. Ktory silnik polecacie i dlaczego?

2. Szukac czegos koniecznie ponizej 100 tys. km?

3. Od jakiego rocznika szukac? Gdzies czytalem o lifcie silnika w roku 2008, ale nie wiem czy to prawda.

4. Na co zwracac szczegolna uwage przy zakupie?

 

Z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam serdecznie,

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, i szukam dalej. co mysliscie o tej ofercie.

 

http://allegro.pl/show_item.php?item=6467000321#9644d04eb3

1. Płock

2. Rok prod 2009 (oczywiście 2008)

3. Szwajcar

4. Handlarski bełkot marketingowy

5. Spasowanie maski, błotników, itd nie potwierdza "idealnego" stanu

To wszystko nakazuje spotęgowanie czujności i BYĆ MOŻE nie przekreśla auta :norty: :norty:

-------------------

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dla potomności bo może ktoś będzie zaskoczony po zakupie.

Ogłoszenie: http://otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-e-92-3-0d-coupe-m-pakiet-ID6ytY6R.html

Prawda: viewtopic.php?f=44&t=305783

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Jestem na kupnie BMW E92 z 3 litrowy dieslem. Na ten zakup chciałbym przeznaczyć około 50000 zł. Znacie może jakieś godne polecenia egzemplarze?

 

Co sądzicie o tych:

http://allegro.pl/bmw-3-e92-m-performance-325d-3-0-coupe-i6453001182.html

http://www.mobile.de/pl/Samochod/BMW-325d-Coupe-Aut.-leder-NAVI-M-PAKET/vhc:car,pgn:2,pgs:10,srt:date,sro:desc,ms1:3500_-21_,frn:2006,prx:13000,ful:diesel,ccn:2200,vcg:sportscar/pg:vipcar/231922904.html

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, Wracam do was z autem o które juz pytałem. Wiem już o nim troche wiecej vin rozkodowałem i sprawidzilem na rożne możliwe sposoby.

 

http://otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-m-pakietliftskoranavisuper-stanokazja-ID6ykVz5.html#9644d04eb3

 

Historia serwisowa przestawia sie tak:

11.10.11 - wizyta serwisowa bez opisu

17.11.11 - cewki zapłonowe kpl, świece zapłonowe, wtryskiwacze x 2 , diagnostyka i programowanie pojazdu

15.10.12 - wizyta serwisowa bez opisu

03.12.12 - wizyta serwisowa bez opisu

05.12.12 - wizyta serwisowa bez opisu

12.12.12 - serwis olejowy, olej, filtr oleju, mikrofiltr, kontrola pojazdu, świece zapłonowe, filtr powietrza, kontrola pojazdu, cewki zapłonowe kpl, diagnostyka komputerowa pojazdu

04.06.13 - wizyta serwisowa bez opisu

21.10.13 - serwis olejowy, olej, filtr oleju, mikrofiltr, kontrola pojazdu, płyn hamulcowy

26.11.13 - wizyta serwisowa bez opisu

22.01.14 - kontrola pojazdu

20.02.14 - wizyta serwisowa bez opisu

12.11.14 - wizyta serwisowa bez opisu

16.02.15 - wizyta serwisowa bez opisu

27.02.15 - wizyta serwisowa bez opisu

 

Wg Vin samochód powinna byc Alcantara (STOFF BLUE SHADOW/ALCANT./ANTHRAZIT ) natomiast jest w środku skóra (na zdjęciach podczas audytu w Holandii przed sprzedażą widać ze już była)

 

Przebieg wydaje się być prawidłowy.

 

Samochód do Niemiec przybył z Holandii z tego co ustaliłem.

 

Mam wątpliwość co do ceny, czy nie jest ona za niska jak na "Okazje"

 

Co myslicie na ten temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że ktoś wymienił tapicerkę to nie znaczy że był jakikolwiek wypadek. Sam też mam w planach wymianę foteli na sportowe (takie jak w tym aucie), te standardowe mają straszliwie słabe trzymanie boczne. Standardowe fotele są lepsze tylko jak ktoś jest bardzo pokaźnych gabarytów bo te sportowe są bardzo wąskie.

 

Nie było chyba silnika benzynowego o mocy 177KM. Jaki tam jest silnik 2.0 benzyna 170KM? Czytałeś o tym silniku? Ja nie miałem styczności z benzyną 2.0 ale jak tak patrzę na forum to masakryczne rzeczy ludzie wymieniają w samochodach z tymi silnikami. Osobiście chyba bym się nie zdecydował na BMW z małym silnikiem bo koszty utrzymania są bardzo wysokie (w porównaniu do innych aut) a nie dostaje się wiele w zamian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Ty to sprzedajesz?

Gdybym ja miał kupować, to opis na dzień dobry tak mnie wku***a, że nawet nie chciałbym jechać go oglądać.

Edytowane przez hashin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty to sprzedajesz?

Gdybym ja miał kupować, to opis na dzień dobry tak mnie wku***a, że nawet niechciałbym jechać go oglądać.

coś w tym jest , "Model po lifcie z jedynym słusznym silnikiem N47D20C o mocy 130kW/177KM (jedna turbina)" no tak,panie...przecież lepiej mieć 1 niż 2, wogóle 320d z tym kultowym silnikiem 177KM jest najlepsze, 330 czy 335 się przy nim chowają :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty to sprzedajesz?

Gdybym ja miał kupować, to opis na dzień dobry tak mnie wku***a, że nawet nie chciałbym jechać go oglądać.

 

mam kolejkę przed domem :), kilka swoich poprzednich aut tak sprzedałem.

99% ludzi chce mieć nie zabijać komary tylnym nadkolem :), 1% ludzi chce 330 w benzynie + patrola do rozbijania się po lasach

 

ps. Masz jakiś wzór ogłoszenia? dam drugie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty to sprzedajesz?

Gdybym ja miał kupować, to opis na dzień dobry tak mnie wku***a, że nawet niechciałbym jechać go oglądać.

coś w tym jest , "Model po lifcie z jedynym słusznym silnikiem N47D20C o mocy 130kW/177KM (jedna turbina)" no tak,panie...przecież lepiej mieć 1 niż 2, wogóle 320d z tym kultowym silnikiem 177KM jest najlepsze, 330 czy 335 się przy nim chowają :D

 

opieramy się faktach

regeneracja jednej turbiny kosztuje połowę z tego co dwóch

zero akcji serwisowych na ten motor

330 jest fajna na tor, co mi daje 1sekunda do setki szybciej w normalnym użytkowaniu

lub spalanie 3 litrów więcej

lub osiągniecie prędkości 240 czy tam 250 zamiast 230 na autostradzie

lepiej mieć auto z 2005 za ten pieniądze z 3,0 czy 2008 z dwulitrowym?

Masz 3,0d i twierdzisz, że takie super bezawaryjne?? Myśl tak dalej i sprawdź wydatki ze swojego konta :), wolę tą kasę wydać na przyjemności ze znajomymi

 

jak będę sprzedawał 335 to napiszesz , że to całe gówno przy 550D itd

 

pozdrawiam bez urazy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.