Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mimo różnych opinii polecam silnik N47 177km najlepiej koniec 2008r i od początku 2009 roku (problemy z rozrządem).

Kultura pracy silnika minimalnie gorsza niż w M47 ale jak dla mnie wyciszenie we wnętrzu identyczne. Zastosowanie technologi efficient dynamic znacznie zmniejszyło zużycie paliwa.

Potwierdzam moje auto w cyklu mieszanym przy temp od 5st do -3 pali nie więcej niż 6l/100km, trasa 5l prędkości od 100-140km/h.

  • Odpowiedzi 15,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Kieruj się przede wszystkim stanem technicznym, bo z przebiegiem (nawet w Niemczech) to nic pewnego.

Silnik 2.0d 177 km ma wg danych producenta dużo niższe spalanie - ok 1 litra, ale rzeczywiście jest jednak bardziej problematyczny (przede wszystkim kłopoty z hałasującym rozrządem) niż ten 163 km.

Jeśli zależy ci na niskim spalaniu, to wybierz skrzynie manualną.

Zawieszenie w E9x jest OK,auto prowadzi się bardzo dobrze - nawet sprawdza się na naszych dziurawych drogach (jest dosyć trwałe). Jedynym przekleństwem będą opony ROF - choć auto prowadzi się na nich rewelacyjnie, są strasznie twarde - zwłaszcza Bridgestone RE050A II (super prowadzenie ale komfort zerowy).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Dzieki panowie za podpowiedzi. Sledze ceny itd aut. Mam na oku cos ale dzieki waszym radom chyba latwiej bedzie wybrac. Niestety musze kupic automat ze wzgledu na zone. Mam na oku ( zaczne od najtanszych) 07r/se-87k km. km i 09se-128k km, 08 se/po lifcie-130k

 

To takie jeszcze dodatkowe pytanie, jesli kupic np. ten 09-130k km to radzicie zmienic lancuszek rozrzadu?

Z tego co wiem to nie zmienia sie go.

Opublikowano
Tak, łańcuch jako łańcuch nie jest problematyczny, kwestia jest wału z którym napęd zdawczy do napędu rozrządu jest zintegrowany z wałem głównym - coś na zasadzie niezdejmowalnych kół. I to niestety sprawia problemy, szkoda bo idea dobra, ale niestety zły dobór materiałów i wyszła kicha na początku.
Opublikowano

U mnie jest silnik N47 177hp automat, kupilem go dobre kilka lat temu (3-4 lata) z przebiegiem 18tys km, kilka dni temu wskoczylo 100tys- bez zadnej usterki, takze polecam ten silnik ;) oczywiscie serwisowany w ASO, olej wymieniany co 10-15 tys!

 

jedyny problem jaki mialem to usterka z kolumna kierownicy, ale to typowe w serii E90...

 

patrzac na koszty utrzymania BMW, wolalbym Mercedesa C :roll:

Opublikowano
U mnie jest silnik N47 177hp automat, kupilem go dobre kilka lat temu (3-4 lata) z przebiegiem 18tys km, kilka dni temu wskoczylo 100tys- bez zadnej usterki, takze polecam ten silnik ;) oczywiscie serwisowany w ASO, olej wymieniany co 10-15 tys!

 

jedyny problem jaki mialem to usterka z kolumna kierownicy, ale to typowe w serii E90...

 

patrzac na koszty utrzymania BMW, wolalbym Mercedesa C :roll:

skoro nic sie nie dzieje to wczym c klasa ma byc tansza od 3er?

Opublikowano
Tak, łańcuch jako łańcuch nie jest problematyczny, kwestia jest wału z którym napęd zdawczy do napędu rozrządu jest zintegrowany z wałem głównym - coś na zasadzie niezdejmowalnych kół. I to niestety sprawia problemy, szkoda bo idea dobra, ale niestety zły dobór materiałów i wyszła kicha na początku.

Czyli 177KM- tylko taki mnie interesuje, lecz czy ''kicha na poczatku'' to chodzi o silniki 163KM czy tj kolega wczesniej pisal lepiej koniec 08,poczatek 09?

 

Jeszcze raz wielkie dzieki

Opublikowano
Tzn to kolo napędu rozrządu zintegrowane z wałem głównym było w wersji 177KM i późniejszych, 163 tego nie miały - to jeżeli chodzi o tę bolączkę akurat.
Opublikowano

skoro nic sie nie dzieje to wczym c klasa ma byc tansza od 3er?

 

Koszty serwisowania 3er w ASO sa na poziomie serwisowania Mercedesa S w ASO...

 

Mercedes C jest tanszy w utrzymaniu, ale daje jakos mniej frajdy z jazdy (jezdzilem C 180 CGI, przez kilka tygodni)

Opublikowano
Tak, łańcuch jako łańcuch nie jest problematyczny, kwestia jest wału z którym napęd zdawczy do napędu rozrządu jest zintegrowany z wałem głównym - coś na zasadzie niezdejmowalnych kół. I to niestety sprawia problemy, szkoda bo idea dobra, ale niestety zły dobór materiałów i wyszła kicha na początku.

Czyli 177KM- tylko taki mnie interesuje, lecz czy ''kicha na poczatku'' to chodzi o silniki 163KM czy tj kolega wczesniej pisal lepiej koniec 08,poczatek 09?

 

Jeszcze raz wielkie dzieki

 

Usterka rozrządu w silniku 177 km może występować do pierwszych miesięcy (nie pamiętam dokładnie którego miesiąca) 2009 roku - później już podobno poprawiono jakość części w rozrządzie.

Jeśli rozrząd (w tym silniku - 177km) nie wydaje niepokojących dźwięków, to nie ma potrzeby wymieniać go bezpośrednio po zakupie używanego auta.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
jak robiłem rekonesans przed kupnem i pytałem sąsiada o w211 to nie odniosłem wrażenia że jest on jakoś szczególnie tani w utrzymaniu, po tym co przeżywałem że służbowym renault stwierdzam że roboczogodzina w ASO to lekki skandal zwłaszcza, że ich wiedza pozostawia wiele do życzenia. Tak czy inaczej już któryś raz słyszę że Mietek jest tańszy w eksploatacji także pewnie coś jest na rzeczy.
Opublikowano
Co nie znaczy że tani, wujek ma ML 320 CDI '08 i prawdopodobnie to 1 i ostatni Mietek z tego co wnioskuje, bo pyta się o opinie o Infiniti, Volkswagenach etc :)
Opublikowano
Mietkow pelno jezdzi na taksowkach wiec jest wiekszy dostep do taniego serwisu. Popyt generuje podaz.
Opublikowano
Koszty serwisowania 3er w ASO sa na poziomie serwisowania Mercedesa S w ASO...

 

Wyjaśnij, bo nie mogę tego pojąć.. wydawało się zawsze, że Benz jest droższy w utrzymaniu od BMW?! Serwisuje auto tylko w ASO.. i znam juz mniej-więcej ceny; nigdy natomiast nie mialem Mercedesa i raczej nie jestem przekonany, ale dziwi mnie to stwierdzenie.

Opublikowano
jeden z kolegów w dziale chyba e60 zamieścił ciekawy artykuł na temat diesela warto przeczytać przed kupnem.http://www.auto-swiat.pl/1-diesel-od-bmw-drogi-zawodny-i-skomplikowany
Opublikowano
Koszty serwisowania 3er w ASO sa na poziomie serwisowania Mercedesa S w ASO...

 

Wyjaśnij, bo nie mogę tego pojąć.. wydawało się zawsze, że Benz jest droższy w utrzymaniu od BMW?! Serwisuje auto tylko w ASO.. i znam juz mniej-więcej ceny; nigdy natomiast nie mialem Mercedesa i raczej nie jestem przekonany, ale dziwi mnie to stwierdzenie.

 

Moj tata jezdzi Mercedesem S 350CDI 4Matic 2010, ja BMW E91 320d 2007 i porownujac ceny podstawowych czesci typu filtry itp Mercedes jest tanszy (serwisujemy w ASO) Ostatnio za filtr powietrza i oleju w ASO zaplacilem prawie 300zl, a do S klasy za to samo f. powietrza i oleju wyszlo ok 200zl i do S trzeba kupic 2 filtry bo to V6 (2 filtry po ok 70zl). Gdyby jeszcze ten serwis BMW byl warty tych pieniedzy, a jak sami wiecie pozostawia wiele do zyczenia. Juz pomijam wizyte w ASO na wymiane kolumny kierownicy, modulu swiatel i wgranie softu co kosztowalo ok 4,5 tys...

 

BTW jezeli mozesz wydac troche wiecej na samochod, to zastanow sie nad Mercedesem w212 E 350 coupe 306km w benzynie. Przy normalnej jezdzie spali ok 12,5l w miescie, a do tego masz 3 lata gwarancji na samochod. I do tego silnik jest swietny! Mialem okazje jezdzic nowym CLS z tym silnikiem przez kilka dni :8)

 

Mielismy tez E w212 250cdi 204km 2009 i tez dawala rade, chociaz to zupelnie inny samochod niz BMW, taki bardzo komfortowy, kierownica chodzila tak lekko, ze nawet nie bylo czuc samochodu ;)

Opublikowano
jeden z kolegów w dziale chyba e60 zamieścił ciekawy artykuł na temat diesela warto przeczytać przed kupnem.http://www.auto-swiat.pl/1-diesel-od-bmw-drogi-zawodny-i-skomplikowany

 

Dzieki za link.

Dzieki rowniez za propozycje co do C klasy, zostane jednak przy bmw.

Kupilem E91 po lifcie z 10/2008r z przebiegiem 130k w dobrym stanie, lecz dokupilem roczna gwarancje.

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jeden z kolegów w dziale chyba e60 zamieścił ciekawy artykuł na temat diesela warto przeczytać przed kupnem.http://www.auto-swiat.pl/1-diesel-od-bmw-drogi-zawodny-i-skomplikowany

bzdura na bzdurze.

ta gazeta to takie Bravo Girl dla niedzielnych kierowców :mrgreen:

w tym Toim linku jadą na 2.0d

http://www.auto-swiat.pl/1-diesel-od-bmw-drogi-zawodny-i-skomplikowany/2

a tutaj się spuszczają pisząc o nim:

http://www.auto-swiat.pl/1-bmw-320d-kontra-audi-a4-i-volvo-v60-szukamy-najdynamiczniejszego-kombi/2

więc nie czytaj i nie cytuj głupich gazet

lepiej Życie na gorąco poczytaj :D

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano
jeden z kolegów w dziale chyba e60 zamieścił ciekawy artykuł na temat diesela warto przeczytać przed kupnem.http://www.auto-swiat.pl/1-diesel-od-bmw-drogi-zawodny-i-skomplikowany

bzdura na bzdurze.

ta gazeta to takie Bravo Girl dla niedzielnych kierowców :mrgreen:

w tym Toim linku jadą na 2.0d

http://www.auto-swiat.pl/1-diesel-od-bmw-drogi-zawodny-i-skomplikowany/2

a tutaj się spuszczają pisząc o nim:

http://www.auto-swiat.pl/1-bmw-320d-kontra-audi-a4-i-volvo-v60-szukamy-najdynamiczniejszego-kombi/2

więc nie czytaj i nie cytuj głupich gazet

lepiej Życie na gorąco poczytaj :D

 

 

Tak, tylko w testach nikt nie porusza tematu niezawodności :wink: Bo co jak co ale walory użytkowe silników są bardzo dobre, gorzej z eksploatacyjnymi.....

Opublikowano
ludzie sie naczytaja, artykułów ze niby po 150 czy po 200 tys zaczybajna sie koszty to nie dziwne , ze takie przebieki w autach 10 lat i wiecej
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

WItam

 

Bardzo powaznie zastanawiam sie nad zakupem BMW e90 320d z 2005-06 roku i poszukuje informacji jakie podzespoly moga sprawiac problemy w tym modelu i na co zwrocic uwage przy zakupie.

Kilka miesiecy temu sprzedalem swoje e39 przesiadajac sie do Mercedesa clk W208 i jakos nie czuje sie szczesliwy:( Musze czym predzej wrocic do jedynej slusznej marki:)

 

Pomozcie koledzy i kolezanki:)

 

Dzieki i pozdrawiam

Opublikowano
Zwróć uwagę przede wszystkim na przebieg, im wyższy tym większe prawdopodobieństwo ( chociaż różnie to bywa, zależy od poprzedniego właściciela ), że padnie turbo, sprzęgło, koło pasowe, dpf lub więcej kosztownych pierdółek

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano
Mieszkam w Irlandii i mozna tu znalezc egzemplaz z udokumentowanym przebiegeim na posiomi 100tys mil czyli 160tys km i takiego czegos bede szukal
Opublikowano
Sie ma ja też mieszkam w Ire kupiłem E90 2006 101tys km zwrócić uwagę to rzeczy które w/w kolega i generalnie wygląd auta tutaj strasznie nie dbają o samochody nie tak jak w Polsce często są brudne itd. ale to pewnie wiesz sam. Po tym można poznać podejście właściciela do auta.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.